القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبة زواج الفصل الحادي عشر بقلم حبيبة ياسر

 رواية لعبة زواج الفصل الحادي عشر بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج الفصل الحي عشر بقلم حبيبة ياسر

البارت الحادي عشر

زينه:تصبحوا علي خير 

نادر:عايزبن ناكل 

زينه:وانا مالي اهي مراتك حبيبتك ام ابنك عندك تصبحوا علي خير 

دخلت الاوضه غيرت هدومها وهي بتغير مفرش السرير لقيت 

زينه:اي داا دي دي صوري من وانا في ابتدائي،والله انا معنديش الصور دي هو نادر جاب الصور دي كلها من فين  

كانت بتبوص في الصور ولقيت في ضهر الصور مكتوب 

"وإنتي حلوه وبنت عز 
والغزل لايق عليكي 
كيف قبلتي تحبي شاعر 
قلمه أضعف من عنيكي " ل (عبدالرازق الشريف ) 

بالله انا غبي هي مش بتحبني اصلا ،الطموح حلوو 

زينه:انا متاكده ان في حاجة اي ال هيغير نادر بين يوم وليله دا اتبدل مش ال كان امبارح ،معقوله يكون سمع الكلام ال قولته كله وحب ينتقم بس لو عايز ينتقم مكنش جابلي هدوم وشيكولاته انا متأكده ان في حاجه بس انا اول حاجة لازم اعملها اني ابين حقيقه جميلة لي نادر 

تاني يوم

الأم:هتفضلي نايمه كتير  

زينه:انت انت دخلتي ازاى 

الام:من الباب هيكون من الشباك يعني 

زينه:انا قفلت الباب بالمفتاح 

الام: باب الاوض كلها نفس المفتاح ،فتح بمفتاح الاوضه التانيه ...انت هتحققي معاياا ولا اي قومي وراكي غسيل المواعين والهدوم والشقه زي الزفت ،تحسي ان حيوانات كانت عايشه فيها 

زينه:حيونات!! طب ماهو ابنك ال عايش فيها يبقا ابنك حيوان 

الام:انت قليله الادب 

زينه:لاريت كنت قليلت الادب كنت هنفع وسيكم ،كنت عرفت نادر انك عارفه ان جميلة مش حامل وبتقولي انها حامل انا خايفه ليكون زي ما نادر بيقول انه مش متجوز ،انا متاكده انكم مخبين حاجه وهتتكشفوا قريب اوي اوعدك بدا 

زينه طلعت وسابتها في الاوضه لوحدها 

الام:هي تهددني يعني ،اما وريتك مبقاش اناا 

"زينه انا غبية غبية غبية كدا هي هتأخد احتياطاتها في كل خطوه بتتحركها واي حاجه هيعملوهاا ،لساني لو اتقص منه اتنين سم بس ....ليله بيضا عليا وعلي ابوياا هي عايزاني اغسل مواعين وهدوم احييي يا ابو سوسو اي دا انا مني لله اني وافقت اتجوزه "

كانت زينه رايحه البلكونه علي شان تنشر الهدوم لقيت جميلة بتحط المخده جربت بسرعه علي الاوضه تجيب الفون بتاعهاا علي شان تصورهاا 

زينه:يوووه هو التلفون فين ،ي ربيييي فينه 
......اهووو 

جريت تاني وراحت عند الاوضه بس للاسف جميلة كانت حطت المخده وخلصت 

زينه:وقته التلفون بضيع دلواقتي تلاته باللله ماهسيبه ثانيه 

الأم:انت وافقه عندك تعملي اي 

زينه:هكون بعمل اي يعني ..بخطط زي ما انتِ بتعملي 

الام:يا بنتي دا انا قد امك ترضي حد يكلم امك بالطريقه دي 

زينه:بالله لو اني بتعمل كدا في مرات ابنها وتزلها كدا لاء وكمان تكدب وتقول ان مرات ابنها التانيه حامل وهي مش حامل ،متكون امي ... بس انا تمي ست طيبه ،مش تعبانه زي ناس 

وسابتها ومشيت 

((اشهدوا اهوو خليت زينه وهشخصيتها تتغير ،علي شان ال قالولي صعبانه عليهم ))

الام: معقوله دي زينه اي ال غيرها كدا 

جميلة:مفيش حد بيفضل علي حاله 

الام:دي بتهددني ،وبتقولي خايفه أن يكون جوازك انت ونادر كذب زي ما نادر بيقول 

جميلة:انا تعبت من التمثيل دا بجد ،انا مش عايزه اكمل 

الام:مش عايزه اي يعنياا ،مش عايزه تكملي ،لي هو دخول الحمام زي خروجه ولا اي ،استهدي بالله كدا ،احنا ما صدقنا ان العمل عمل حاجة ونادر بيبعد عند زينه 

جميلة:هنتكشف يعني هنتكشف ،انا اه كنت عايزه انتقم ،واخدت منها شرفها ،بس مش لدرجه اني اكدب 

الام: يعيني يعني انت عندك الكدب اصعب من انك تتكلمي مع ناس يغتصبوا بنت

زينه:هو هو انتوا الشبب في دا كله وكمان عملين لياا عمل ولابننك 

الام:انا اناا 

زينه: انت اي انت اي ،انتوا السبب في دا كله انتوا 

جميلة:هي السبب هي ال اتفقت مع الدكتور والماذون كمان وهي ال خططت لدا كله

الام:اناا والله هي ال اتفقت مع ناس علي شان يغتصبوكي 

عند نادر وسيف

سيف:نت اتغيرت انت مش نادر ال لنا اعرفه كلامك معايااا زال بتعمله في زينه فوق يا نادر دي زينه ال كنت هتموت لت متحوزتهاش فزق ي صاحبي 

نادر: واي يعني هي ال عملته مش قليل فياا 

سيف:فوق يا نادر فوق 

عند زينه 

زينه: والله مش هسيبكم والله لابلغ عنكم وهقول لنادر علي كل حاجه 

الام:هتقولي لنادر 

كان جمبها كوبايه مايه ضربتها علي دماغهاا 

حطت زينه أيدها لقيت دم نازل وفي الوقت دا كان نادر وصل وشافها جري عليها 

نادر:اي حصل اي في 

لارد 

اخدها وراح المستشفي ودخلت العمليات علي شان نزفت دم كتير 

نادر: ممكن افهم حصل اي 

جميلة:******

لمتابعة الفصل الثاني عشر اضغط هنا

reaction:

تعليقات