القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبة زواج الفصل الثاني عشر بقلم حبيبة ياسر

 رواية لعبة زواج الفصل الثاني عشر بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج الفصل الثاني عشر بقلم حبيبة ياسر

البارت الثاني عشر 

نادر:ممكن افهم اي ال حصل 

جميلة:أ

قطاعتها امه وقالت 

الام: كانت بتنظف الشقه ووقعت ،وحصل ال حصل 

الدكتور: الحمدلله وقفنا النزيف ،بس ممكن تبقا ناسية حاجة من اخر فتره ،وممكن لاء ؛هي اتعرضت لضرب بحاجة قزاز ،احنا لقيناا قطع صغيره في الحرج وطلعناهاا ، انا لازم ابلغ علي شان يعرفوا اي حصل 

نادر:قزاز ازاى ،اقصد هي كانت بتنضف و وقعت علي الطرابيزه ،دا ال حصل مش اكتر 

الدكتور:انا هستنت لما تفوق واسالها اذا كان دا حصل ولا لاء ،دا لو كانت فاكره حاجة اصلاً

نادر :ازاى لو فاكره حاجة ؟!

الدكتور:هي وقعت زي ما حضرتك بتقول ،والوقعه دي جات في دماغها ،ف ٢٪من الحالات دي بسبب انها تقع او تتعرض لضرب علي الدماغ ال فقدان اخر اسبوع مثلا ،دا هيبان بعد ما تفقوف من البنج ،بعد اذنك 

نادر:اذنك معاك يا دكتور ....انت يتكدبوا لي عايز اعرف اي ال حصل ومن غير كدب 

جميلة:بوص يا نادر امك ضربتها بالكوبايه علي دماغها وانت دخلت في اللحظه ال هي وقعت فيها 

الام ببكاء:انا يا بنتي طيب لي اضربها ،اضربها لي وهي بتعمل اكل وغسيل وكل حاجة في البيت كنت ازا ضرتها ولا انت ،يعني هي مش كانت بتقولك قومي ساعديني في شغل البيت رحتي ةنت قولتي لاء انا تعبانه من الحمل وقالتلك انها تعبت ،رحتوا زعقتوا مع بعض وكان في ايدك كوبايه رحتي حدفاها عليها 

جميلة بدهشه:اناا؟... والله محصلش. الكلام دا وآللله محصل 

الام:طيب وانا هتبلا عليكي لي يا بنتي بيني وبينك حاجة ،انا يا بني مليش قعاظ معاكم في البيت تاني انا اروح بيتي احسن 

جاياا تمشي نادر قال 

نادر:مفيش مرواح لما نشوف اي ال حصل في زينه يعدين تروحي بيتك  

الأم: يعني اي 

نادر: يعني يالا ندخل 

الام ل جميلة: يعني انت عايزه تطربقي الدنياا وتلبيسيني اناا ،إما وريتك مبقاش اناا 

جميلة : انا هقول كل حاجة لو زينه فقدت الذاكره انا خلاص مش مستحمله كل العك والفرق دا 

الأم:قرف طيب ادخلي ادخلي 

عند فاروق (والد زينه ) 

سوزى:انا نازله .....سلام 

فاروق:اي هو ال انتِ نازله ... مفيش راجل تستاذني منه زلا اي 

سوزي :مالك يا روحي مانا بقولك اهوو نازله اجيب قميص نوم الخياطه عملتهولي ،لو مش عايزني انزل خلاص 

(والله العظيم انا اخده الحته دي من ظل راجل هااا😂😂😂)

فاروق:احممم ...انزلي يا حبيبتي انزلي 

سوزي :مش هتاخر يا حبيبي

في المستشفي 

زينه:انا فين 

الام:انت في المستشفي ي حبيبتي 

"الام يارب تكون فقدت الذاكره يا رب تكون نسيت ياارب "

"جميلة يارب يارب تكون فاكره كل حاجه وانا راضيه ب اي عقاب علي ال عملتيه بس تكون فاكره يارب "

نادر:انت فاكره حاجة 

زينه: اه فاكره ...لي ؟

نادر:طيب فاكره ال حصلك واي ال خلاكي تتعورى ويجيلك نزيف 

زينه:اه اه فاكره 

نادر:طيب فاكره اي 

زينه:انا كنت بنظف رحت وقعت بس 

نادر: أنتِ متاكده 
 
بقلمي حبيبة ياسر
زينه:اه متاكده ممكن تجيبلي مايه 

نادر:هنزل حاضر اجيبلك ماية 

زينه:علي فكره انا فاكره كل حاجه وانا قولت اني قوعت وحدي علي شان انا ال هنتقم وانت يا جميلة انا هوريكي دلواقتي ال هيحصل فيكي 

جميلة:انا اناا والله كنت هقول علي كل حاجة بس هي ال قالت اني انا ضربتك واتخانقت معاكي والله كنت هقول علي كل حاجه 

زينه:هستفيد اي ب الكلام ،شرفي هيرجعلي ،والضرب ال اخدته من ابوياا ونادر ،هستفاد اي ،هنسي كل كلمه ابوياا قالهالي وحشه ،وقطعتي من جوايا هستفااد اي  

الام:قولتلك يا جميلة شرفها لاء وانت بردو صمصمتي علي ال في دماغك 

جميلة:يا شيخه حرام عليكي بقاا حرام انت اي لي كل دا انا بقيت اكره حاجة اسمها حب 
ال بيحب حد بيكون حابه يكون مبسوط ،دا عكس ال عملته انا شوهت اكتر واحده حبها نادر ،واذيته ،انا اسفه يا زينه اسفه بجد اسفه ارحوكي سامحيني وانا متقبله علي اي حاجة انتِ هتعمليها 

بقلمي حبيبة ياسر

نادر:المايه اهي 

زينه : نادر جميلة من الصبح تقول بطنها وجعاهاا ،شوفها ليكون البيبي في حاجة

نادر:هو يوم ابيض انهارده ...يالا 

"جميلة كنت متوقعه انها هتعمل اي حاجة واما راضيه بكدا ،ال حصلها مش كويس ،احسن حاجة الدكتور يقول مش حامل واقول علي كل حاجة 

 نادر:خير يا دكتور 

الدكتور: المدام مش حامل يا استاذ 

نادر:افندم 

الدكتور: والله حضرتك المدام مش حامل ،ممكن لو عملت اختبار حمل بيغلط وبيطلع نتيجه غلط 

نادر:حضرتك هي في الشهر الخامس او التالت ازاى مش حامل 

الدكتور: والله حضرتك اما معرفش 

نادر:انت اكيد بتخرف 

الدكتور:حضرتك احنا في مستشفي محترمه ،غلط ال انت بتعمله داا 

نادر: بلا مستشفي محترمه بلا زفت يالاا 

جميلة :انااا ....

نادر:مش عايز ولا كلمه 

جميلة :بس انت لازم تسمع 

نادر:مش عايز اسمع اي زفت علي دماغك 

وصلوا عند الاوضه 

نادر:سوفتي ي ماما جميلة مش حامل 

الام:اي دا ازاي 

نادر:انا ال بسالك ازا بقول ان في حاجة غلط تقوليلي لاء ممكن افهم اي ال بيحصل دلواقتي

زينه:ال بيحصل ان امك والست جميلة عمليلنا عمل وهو في الشقه فين معرفش ،وانك انت كمان مش متجوز جميلة وان كمان امك هي السبب ،لاء خد التقيله  

كملن ببكاء 

زينه:جميلة وامك هما السبب في ان يحصلي كدا ،وهي السبب ان شرفي يروح الارض 

نادر:اي..!!!!!

زينه: زي ما انت سمعت ،انا مش مسمحاكم مش كسمحاكم كلم ومش هسامحكم ليوم الدين ،حسبنا الله ونعم الوكيل فيكم حسبنا الله ونعم الوكيل فيكم 

شالت المحلول من ايديها وجريت بره الاوضه وطلعت جميلة تحصلها 

نادر:لي يا امي كدا انا عملتلك اي وهي عملتلك اي لدا كله دي بنت اعتربي ربنا رزقك بينت ترضي حد يعمل فيها كدا ،لي كل دا  

الام:زينه تبقا بنت خالتك يا نادر 

لمتابعة الفصل الثالث عشر اضغط هنا


reaction:

تعليقات