Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خاطفي كامله بقلم يسرا نصر(مكتمله جميع الفصول)

رواية احببت خاطفي كامله بقلم يسرا نصر(مكتمله جميع الفصول)


رواية احببت خاطفي الفصل الاول 


الابطال 
.
.
.
حازم مصطفى المهدي 
شاب عندة 27 سنة من عائلة غنية جدا 
وهو شاب جذاب ورياضي وجسمة جميل 
وهو حاليا شريك في مكتب سياحة مع حسام صديق عمرة  
...... 

ولكن عندة عقدة من عمة الظالم القاسي 
بني نفسة بنفسة قبل ما ابوة يتوفي ووصاه يرجع حقة من عمة الظالم اللي لهف ميراثة ورماه ف الشارع 
.
فريدة احمد المهدي 
بنت عنيدة وجميلة جدا ومرحة جدا بتحب الحياه
و اوبن مايند ... ومرتبطة ب زميلها ف الجامعة عندها 21 سنة 
ف اخر سنة كلية تجارة انجلش ودلعها ديدا. 
.
احمد المهدي : ابو فريدة رجل ظالم أكل مال اليتيم رجل هو والشيطان اخوات لا يهمة الحرام اطلاقا قعيد ع كرسي متحرك ورغم ذالك قلبة مافيهوش ولا ذرة رحمة واحدة  
.
حسام صديق حازم صاحب العمر وجارة كمان. 
شاب جميل في نفس سن حازم 27 سنة 
.
باقي الشخصيات هنعرفها مع الوقت 
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
الحلقة 1 
.
.
احمد : انت ملكش حاجه عندي يا مصطفى 
.
مصطفى : بس دة ميراث ابويا الله يرحمة 
وانا عايز ميراثي بالفوائد كمان 
.
احمد بسخرية : ههههههه بالفوائد كمان 
.
احمد بجدية : ابوك الله يرحمة كتبلي كل شيئ 
.
مصطفى : انت كداب ابويا لا يمكن يعمل كدا 
.
روايات بقلمي يسرا نصر 
احمد : منت لو كنت معايا في الشغل وشايل المسؤلية زيي لكن انت كل اللي همك النسوان 
وسهرك في الكباريهات والمسخرة دي وفي الاخر رحت اتجوزت رقاصة عاهرة 
والميراث دة تعبي وشقايا انا سنين عمررري 
.
حازم : يلا يا بابا نمشي من هنا احنا مش عايزين حاجه من الرجل دة 
.
احمد : اسمع كلام ابنك ويلا من هنا 
.
مصطفى : استني بس يا حازم 
مصطفى : يعني افهم من كلامك انك بتعاقبني؟
.
احمد بجبروت : مش انا اللي عاقبتك دة ابوك 
عايز حقك روح خدو من ابوك اظن عنوانة معاك عارف مكان قبرة فين 
.
مصطفى بحزن : حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا ظالم 
.
احمد بجروت : بررررررة 
.
مصطفى :  يلا يا حازم  
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
.
بعد مرور 10 سنين  
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
.
في صباح يوم جديد في حي متوسط الحال 
ولكن في شقة مش صغيرة اووي 
.
ع حطانها عليها صور لنجمة من نجوم الاستعراض قديما لشابة جميلة جدا ببدلة الرقص وصور لها وهي رافعه شعرها الجميل وعليه ابتسامة رائعة ست في اية في الجمال والرشاقة وهي الان الحجة سهير بعد ما تابت لرب العالمين اللي بيقبل 
التوبة اذا كانت صادقة فعلا 
.
.
.
صحيت سهير ع صوت بائع الخضروات في الشارع 
.
البائع : معسلة اووووي يا اوووووطة 
يا مجنونة يا اووووطة 
.
( اوطة = طماطم ) 
روايات بقلمي يسرا نصر 
.
قامت سهير فتحت شباك اوضة حازم فا الشباك دة الوحيد اللي بيبص ع عربية الخضار اللي بيقف فيها عم سعيد بتاع الخضار 
.
فتحت سهير الشباك 
.
سهير : يا عم سعيد ياعم سعيد 
.
عم سعيد : ايوا يا حجة سهير اؤمري طلباتك اية؟  
.
سهير : والنبي يا عم سعيد هاتلي 3 ك طماطم 
3 ك بطاطس 
.
عم سعيد : عندي توم حلووو اوووي وبصل 
.
سهير : لا عندي توم هاتلي 3 ك بصل 
...... 
.
حازم : يووووووووووة بقي يا ماما اقفلي الشباك دة 
.
سهير : انت لسة نايم يا حازم قوم يا حبيبي افطر عشان تلحق شغلك 
.
حازم بنوم : هي الساعه كام؟  
.
سهير : وهات شوية خضروات يا عم سعيد لو سمحت 
.
حازم قام نص قومة بيحسس بايدو يشوف الموبايل فين؟  بس ملقاش الموبايل 
.
حازم : ماما الموبايل فين ؟ 
.
سهير بصت نظرة سريعة 
.
سهير : الموبايل ع الارض اهووو 
.
قام حازم من ع السرير واخدت الموبايل وقعد ع طرف السرير يفرك فذ عينو وبص ف الساعه اللي ع الموبايل لقاها 7:30 am 
.
حازم : يخبر دا الموبايل هيفصل شحن 
.
روايات بقلمي يسرا نصر 
حط حازم الموبايل ع الشاحن وقام من ع السرير 
.
حازم : صباح الورد يا ماما 
.
سهير : صباح النور يا عيون ماما ادخل اغسل وشك ع مجهز الفطار 
.
عم سعيد من الشارع : عايزة حاجة تانية يا حجة سهير؟  
.
سهير : لا تسلم يا عم سعيد لو سمحت طلعلي 
الطلبات بسرعه 
.
عم سعيد : حاضر يا حجة 
.
جهز عم سعيد طلبات الحجة سهير 
.
عم سعيد للصبي بتاعه : خد ياد طلع الطلبات دي 
لشقة الحجة سهير 
.
الصبي: حاضر 
.
اخد الصبي الاكياس اللي عمرة لا يتعدي ال 15 سنة 
.
الصبي، هبط ع الباب 
.
سهير : افتح يا حازم الباب عشان ايدي مش فاضيه 
.
فتح حازم الباب واخد الطلبات وحاسب الصبي واداه التبس بتاعه وحط الخضار ع السفرة 
ودخل الحمام ياخد شاور وحلق دقنة وهندم نفسة وخرج من الحمام وهو لافف فوطة حوالين 
جسمة ودخل اوضة نومة يلبس 
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في فيلا كبيرة في حي راقي جدا 
.
وهي فيلا المهدي ... 
.
في اوضة ضلمة خالص صحيت بطلتنا 
فريدة ع صوت المنبه اللي ع الموبايل قامت فريدة وهي بتحسس ع مكان الموبايل وبصت ف الساعة اللي كانت 7:00 am 
.
قامت فريدة فتحت الستاير ودخل ضوء الشمس 
ملت الاوضة دخلت فريدة الحمام بتاع اوضة نومها واخدت شاور سريع وخرجت ع صوت رنة 
موبايلها وكان مالك صديقها وحبيبها في الجامعة 
.
ترررررن ترررررن ترررررن 
.
فريدة : الوووووو 
.
مالك : صباح الخير ع اجمل وردة جوة قلبي 
.
فريدة : صباح النور يا حبيبي عامل اية؟  
.
مالك : الحمد لله يا قلبي صحيتي امتي؟  
.
فريدة: من شوية يا حبيبي لسة هلبس عشان اروح
الجامعه اشوفك بقي هناك 
.
مالك: كل سنة وانتي طيبة يا روح قلبي عشان اكون انا اول واحد يقولك كل سنة وانتي طيبة 
.
فريدة بسعادة شديدة انه عمرة نا نسي ف يوم عيد ميلادها ف ال 4 سنين كلية من ساعت ماعرفته 
.
فريدة : وانت طيب يا حبيبي ها هتجيبلي هدية 
اية بمناسبة عيد ميلادي؟  
.
مالك : لا بقي دي مفاجأة  
.
فريدة : طيب اديني نبزة حتي 
.
مالك : ولا ربع كلمة 
.
فريدة : ماشي انا عارفه اني مش هطول منك 
اي معلومة 
.
مالك : طيب اجهزي بقي وألبسي اجمل فستان عندك 
.
فريدة : اوكي بيبي 
.
مالك : ديدا 
.
فريدة : نعم؟  
.
مالك : بحبك اووووي 
.
فريدة : وانا كمان بعشقك يا قلبي 
.
مالك : يلا اشوفك ف الجامعه 
.
فريدة : اوكي باي 
.
افلت فريدة وهي سعيدة جدا وفتحت دولابها 
اللي عامل زي مغارة علي بابا بس بدل ما يكون مليان ب الدهب والفلوس مليان فساتين شيك 
كلها ماركات عالمية 
.
اختارت فريدة فستان جميل جدا لونة اسود في احمر ولكن شيك جدا جدا وراقي جدا 
.
وقفت فريدة قدام المرايا تظبط نفسها 
.
بعد مرور 10 دقايق خلصت فريدة مكياجها 
واللي، كانت زي القمر 
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
.
بعد مرور 10 دقائق 
.
سهير : يلا يا حازم الفطار جاهز يبني 
.
خرج حازم من الاوضة وقعد ع السفرة 
.
سهير : بسم الله ماشاء الله ربنا يحميك يا حبيبي من العين 
.
حازم قام باس ايد امة ودماغها 
.
حازم : ربنا يخليكي ليا يا ماما 
.
روايات بقلمي يسرا نصر 
سهير : اقعد افطر يا حبيبي 
.
وبعد شوية الباب خبط خبطة معينة عارفينها كلهم 
.
سهير : ايوا ايوا جايا يا حسام 
.
حازم : خليكي انتي يا ماما انا هفتح 
.
قام حازم فتح الباب 
.
حسام بمرح : صباح الخير ع احلي...  
.
وسكت حسام لما لقي ان حازم هو اللي، في وشو 
.
حازم : سكت لية؟  متكمل الاسطوانة المشروخة 
بتاعت كل يوم 
.
حسام : لا طبعا يا حبي هو انا اقدر استغني عنك؟  
دنت اللي في القلب ف الحتة اليمين دي 
.
حازم بضحك ع مرح ومناكفة صديقة له 
.
حازم : لية هو انت غير كل البشر قلبك بقي ع اليمين؟  
.
حسام : انت هتفضل ياعم سايبني ع الباب كدة؟  
.
حازم : خش يا خويا 
.
حسام : صباح الورد ع احلي عيون ل ماما سهير 
ف الكون دة كلووووو 
.
سهير : يووة جتك اية يا حسام والله انت اللي بتضحكني 
.
حازم : بقي كدة؟  هو بيضحكك وانا اية بقي يا ست ماما؟  
.
سهير : انت حبيب قلبي.. انتم الاتنين حبايبي 
ومقدرش استغني عنكم ابدا 
.
حازم : اقعد افطر معانا 
.
قامت سهير تجيب باقي الفطار من المطبخ 
.
وقعدوا يفطروا كلهم وهما بيضحكوا وحسام 
عمال يناقر في حازم 
.
حسام : الحمد لله ياااا كنت جعان اوووي يا طنط 
.
سهير : طنط،؟  انت رجعت تاني تقولي يا طنط 
انت مش زي حازم ابني ولا اية؟  
.
حسام : انا اسف يا احلي ام ف الكون دة كلووو 
.
وقف حسام قدام صورة من الصور المتعلقة ف الحيطة 
.
روايات بقلمي يسرا نصر  
حسام : اكيد يا ماما انتي كنتي نجمة كبيرة زمان 
مش كدة يا ماما؟  باين في الصور اوووي 
.
قامت سهير من ع كرسي السفرة اللي برغم كبر سنها ولكن هي مازلت جميلة ومحتفظة برشاقة 
جسمها مع اختلاف شعرها الابيض 
.
سهير : ياااااااه فكرتني بالذي مضي يا حسام 
.
حسام : نفسي يا ماما اشوفك بترقصي مفيش اي سي دي ليكي؟  من زمان؟  
.
سهير : هو انا كان ع ايامي سي دي اصلا؟  
.
حازم : انا فاكرك يا ماما اما كنتي وتاخذيني 
فرح وانا صغير كنت بحب اتفرج عليكي اوووي 
.
حسام : مش فاكرة اي حركة كنتي بتعمليها ايام زمان؟  
.
سهير : لا فاكرة طبعا كل حاجة 
.
حسام : طيب والنبي يا ماما وريني كدا 
.
قامت سهير وهي بتستعيد ذكريات الماضي 
وعملت حركة استعراضية لبداية رقصة من ايام زمان 
.
حسام وهو باصص بأنبهار رغم كبر سنها ولكن مازالت رشيقة وهي بتلف حوالين نفسها برشاقة وجمال شديد 
.
حسام : واااااااو اية الجمال دة لا بجد واااااو 
دنتي يا ماما تجنني دلوقتي امال زمان كنتي عاملة ازاي؟  
.
سهير : ياليت الشباب يعود يوما 
.
حسام بضحك : هههههههه كنتي هتعملي اية؟  
.
سهير : كنت هعيش كل ثانية فيه 
.
حسام بضحك : هههههه ربنا يديكي الصحة يا ماما 
ويخليكي لينا يارب 
.
حازم : طيب يلا بقي يا بطل عشان منتأخرش ع الشغل 
.
روايات بقلمي يسرا نصر 
.
سهير : استنوا اشربوا الشاي وانزلوا 
.
حسام : تسلم ايدك يا ماما 
.
حازم : انزل اغسل العربية 
.
حسام بمرح : نعم؟  انت عايز الشياكة والوجاهه دي تنزل تنضف العربية؟  
.
حازم : ع ماما تعمل الشاي يلا بقي يا حسام اخلص 
.
حسام : ماااااشي ياعم متزقش نازل اهوووو 
.
نزل حسام ينضف العربية 
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

اخدت فريدة الموبايل وحتطة في الشنطة بتاعتها 
خرجت من الاوضة واللي لقت في وشها مرات ابوها وهي شابة عمرها 30 سنة 
.
انجي : صباح الخير يا ديدا 
.
فريدة من غير نفس : اهلا 
.
مشيت فريدة وسابتها 
.
انجي : مش هتفطري وتصبحي ع باباكي؟  
.
فريدة بنظرة كرة وقرف : اكيد 
.
روايات بقلمي يسرا نصر  
نزلت فريدة وخرجت الجنينة 
.
فريدة : صباح الخير يا دادي 
.
احمد : صباح النور يا ديدا كل سنة وانتي طيبة 
يا حبيبتي 
.
فريدة : غريبة اوووي انك افتكرت عيد ميلادي 
.
احمد : والله انا كنت ناسي اللي فكرتني انجي 
.
فريدة : لا والله طيب 
.
احمد : انا مش عارف انتي لية مش بتحبيها؟  
.
فريدة : والله مش مفروض عليا احبها وكمان انا مش مرتاحة لها 
.
احمد : بس انا مرتاح لها 
.
فريدة : براحتك يا دادي  انا نازلة بقي عشان متأخرش ع المحاضرة 
.
احمد : استني يا ديدا مش عايزة هديتك؟  
.
طلع احمد مفتاح عربية 
.
احمد : اتفضلي استلمي عربيتك الجديدة 
.
فريدة بفرحة شديدة وهي عنيها بتلمع من شدة الفرحة 
.
فريدة : ميرسي ميرسي اوووي يا دادي بجد انا 
مبسوطة اوووووووي اوووي، 
.
احمد : انتي تؤمري يا حبيبة دادي 
.
فريدة : بس يا دادي انا مش معايا رخصة 
.
احمد : انا هخلصلك الموضوع دة المهم انتي مش اوووي في السواقة بس عايزك بقي تروحي تتعلمي عشان تبقي احسن 
.
فريدة : انا بعرف اسوق يا دادي وهروح بيها الجامعة انهرضة دا كل اصحابي هيتصعقوا من المفاجأة 
.
احمد : ماشي يا حبيبتي ربنا معاكي 
.
انجي : مبروك يا، ديدا، 
.
فريدة : ميرسي 
.
فريدة : العربية فين يا دادي؟  
.
احمد : في الجراج يا حبيبتي 
.
راحت فريدة ركبت عربيتها وهي، سعيدة جدا 
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
.
نروح ل حسام بعد ما نضف العربية  وبقت عروسة 
اللي جابوها شرك بين حازم و حسام 
.
حسام : اية رايك يا معلم؟  مش هتحاسبني بقي؟  
.
حازم بمرح : بس، كدة؟  خد كوباية الشاي اهي 
.
حسام بنرح : بقي انا اتعب نفسي وفي الاخر اجري كوباية شاي؟  
.
روايات بقلمي يسرا نصر 

حازم بمرح : ايوا اية مش عاجبك ؟ طب، هات الشاي هشربة انا 
.
حسام : لاااا لاااا لااا خلاص خلاص انت 
مبتصدق ياعم حلوة كوباية الشاي رضا 
.
خلص حسام الشاي وطلع ادي ل سهير الكوبايات 
ونزل وركبوا العربية وانطلقوا 
.
حازم : هات المفاتيح 
.
حسام : لا انا اللي هسوق، 
.
حازم : ياد بطل غتاته واركب 
.
حسام : ماشي ياعم خد ألقف المفاتيح 
.
اخد حازم المفاتيح وركبوا وانطلقوا 
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
.
نروح ل فريدة اللي كانت سايقة العربية وهي مش 
متمكنة في السواقة اوووي 
.
في اللحظة دي رن موبايلها اللي كان في شنتطها جمبها 
.
فريدة : يوووووة مين بيتصل دلوقتي؟  
.
فتحت فريدة شنتطها وطلعت الموبايل 
.
.
وفجأة .... 
.

يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
reaction:

تعليقات