Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خاطفي الفصل السابع والعشرون بقلم يسرا نصر

رواية احببت خاطفي الفصل السابع والعشرون بقلم يسرا نصر


رواية احببت خاطفي الفصل السابع والعشرون 

نروح ف مكتب حازم واللي، كان قاعد بيتابع شغلو 

.

فريدة : جرا اية يا حازم احنا مش متفقين انك هتخرجني؟  

.

حازم : حاضر والله يا حبيبتي انا مستني بس حسام معرفش راح فين الزفت دة؟  

.

فريدة : دا اخد ملك ونزلوا 

.

حازم ب استغراب : نزلوا؟  نزلوا فين؟  

.

طلع حازم الموبايل و اتصل ب حسام بس موبايلة مغلق 

.

حازم : دة راح فين الحيوان دة؟  

.

فريدة : ملك قالتلي انهم متخانقين جامد اوووي 

يمكن راح يصالحها 

.

حازم بغضب بسيط، : يعني ينزل كدة ويسيب الشغل يضرب يقلب؟  

.

فريدة : يمكن كان معتمد عليك انك. جيت يعني او حاجة شبة كدة 

.

ف اللحظة دي خبط باب المكتب 

.

حازم : ادخل 

.

دخلت السكرتيرة بسمة سكرتيرة حسام 

.

بسمة : صباح الخير يا فندم 

.

حازم : صباح النور 

.

بسمة : حضرتك في اوراق محتاجة تتمضي بس انا مش لقية مستر حسام 

.

حازم : طيب سيلي الملف هنا وانا هرجعة و امضية 

.

بسمة : تحت امرك يا مستر حازم 

.

حازم : بقولك انتي اسمك اية؟  

.

بسمة ب ابتسامة : اسمي بسمة 

.

حازم : اسمك جميل يا بسمة انتي بسمة فعلا 

.

قطعت فريدة كلام حازم بغيرة واضحة 

.

فريدة : يلا اتفضلي ع شغلك يا بسمة وبلاش لكاعة 

.

بسمة : حاضر يا فندم 

.

حازم : بقولك يا بسمة خلي عم عبدة يعملنا 2 عصير 

.

بسمة ب ابتسامة : حاضر يا مستر حازم 

.

خرجت بسمة من مكتب حازم 

.

فريدة : متلم نفسك اية رايك؟  

.

حازم بسعادة انة شايف فريدة بتغير علية 

.

حازم ب استعباط : في اية؟  هو انا عملت حاجة؟  

.

فريدة بعصبية خفيفة : يعني ترضي اني اعمل زيك كدة؟  و اعاكس موظف من الشركة هنا؟  

.

حازم بغيرة وغضب بسيط : دنا كنت قطعتك حتت 

.

فريدة بفرحة : لية؟  بتغير عليا؟  

.

حازم قام من ع مكتبة وقعد ع الكرسي قدامها وهو بيبوس ايديها وبيحاول يلطف الجو شوية معاها 

.

حازم : طبعا يا ديدا لو مغيرتش ع روح قلبي اغير ع مين يعني؟  

.

فريدة : ياااااه بقالك كتير اووووي، مقلتليش يا ديدا 

.

حازم وهو باصص ل فريدة بحب ومسك ايديها وقاموا وقعدوا ع الكنبة اللي ف وش المكتب 

.

حازم وهو باصص ف عيون فريدة اللي، سحرتة وخلاص مش، قادر يقاوم حبها اكتر من كدة اللي تغلل جوة قلبوووو من غير ما يحس او يمكن كان حبها ف الاول وهو مش عارف او كان بيقاوم 

.

حازم بحب وهو ماسك ايدين فريدة 

.

حازم بحب : انا بحبك اوووي يا فريدة بعشقك 

واتمني انك تفضلي جنبي طول عمري ومتبعديش عني ابدا 

.

فريدة و قلبها هيخرج من مكانو. من شدة فرحتها 

.

فريدة : انا كمان بحبك اووووي يا حازم من اول مرة شفتك فيها 

.

حازم : سمحيني يا فريدة لو كنت قسيت عليكي قبل كدة 

.

حطط فريدة ايديها ع بوق ( فم)  حازم 

.

فريدة : مش عايزة اسمع حاجة عن الماضي انا بحبك يا حازم والمهم دلوقتي انك بتحبني وانا عمري ما هسيبك ابدا انا عندي اموت ولا اسيبك ابدا 

.

حازم : عايزك توعديني وعد يا فريدة 

.

فريدة : وعد، اية يا زومي؟  

.

حازم : عايزك توعديني ان مهما حصل بينا متسبنيش ابدا وانا اوعدك اني هخرجك برة مشاكلي انا و باباكي ( عمي)  

.

فريدة اوعدك يا حازم اني دايما هفضل جمبك ومش هسيبك ابدا حد يسيب قلب......  

.

حازم هنا قطع كلام فريدة ببوسة حارة تعبر عن مدي حبوو لها وعشقة اللي، اخيرا قرر انة يلعنووو ومش قادر خلاص يخفية 

.

بس ف اللحظة دي خبط الباب و كان حازم و فريدة ف دنيا تانية خالص مليانة حب ع عشق ع هيام ع تملك 

.

دخلت بسمة بصنية عصير المانجووو بس اتسمرت لما لقت حازم في حضن فريدة وواخدها ف حضنووو جاند جدا كأنة عايز، يدخلها جواه 

.

بسمة : احم احم 

.

فاق حازم ع صوت حمحمة بسمة 

.

حازم بعصبية خفيفة : انتي اية اللي، دخلك هنا؟  

مش فية باب مش تخبطي الاول؟  

.

بسمة ب ارتباك واضح : ااااا اااا انا اسفة يا فندم  

بس انا خبط و حضرت.....  

.

قطع كلامها حازم : حطي الصنية دي ع المكتب وبرررة ومتدخليش تاني الا متسمغي مني ادخل 

.

بسمة ب ارتباك واضح : حححح حاضر يا مستر حازم 

.

حطط بسمة الصنية بسرعة ع المكتب وخرجت بسرعة وكانت محرجة جداً 

.

حازم ل فريدة : ها كنا بنقول اية؟  

.

ضحكت فريدة ضحكة بدلع ع كسوف ع ضحكة 

مثيرة واللي، هجم حازم ع شفايفها تاني 

.

.

.

نسيبهم بقي كل واحد يعبر بطريقتة حبوووو للتاني 

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

نروح ل جاسر اللي، كان عمال يشتم حسام ف الموبايل وهو ف عربيتوو كان ف مشوار وملك نزلت اول ما جاسر نزل ع طول. 

.

جاسر بغضب شديد و كأن روحوو بتتسحب منووو 

.

جاسر بصوت عالي غاضب : والله لو لمستها لهيكون اخر يوم ف عمرك يا حسااااااااااااام 

.

جاسر بصوت عالي يمكن ملك تسمعة او لا 

.

جاسر بصوت عالي : مممممملك اهربي يا ملك حاولي تهربي يا ملك 

.

جاسر كان سامع صوت ملك وهي، عماله بتستنجد ب جاسر و جاسر كان حاسس بالعجز الشديد 

.

وهنا جات ل جاسر فكرة؟  

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

نروح ل ملك اللي قدرت تنزل من العربية بسرعة 

وحسام وراها زي الطور الهايج وملك وهي بتجري وحسام وراها واخيرا مسكها ووقعها ع الارض 

.

حسام بنظرة شر : بقي تخونيني يا ملك؟  وماشية مع ابن عمك الوسخ دة؟  

.

حسام بشر وعيونة بتطلع شرارة غضب 

.

حسام : معاش ولا كان اللي يديني ع افايا 

.

ملك وهي منهارة من العياط، : ارجووووك يا حسام متعملش فيا كدة انت فاهم غلط سيبني حتي افهمك 

.

حسام بغضب : انا ولا عايز افهم ولا زفت انتي خلاص بقيتي، برة حياتي و ابقي، فرجيني بقي هتتجوزي ازاي بعد كدة 

.

حسام بنبرة منتقمة : بكرة تيجيلي تبوسي رجلي عشان افكر بس اعبرك ولا اتجوزك عرفي 

.

هنا ملك لمحت ع الارض طوبة حجمها وسط و شالتها و خبططها ع رجل حسام جامد جدا 

.

حسام بوجع : ااااااااااه يا بنت المجنونة 

.

حسام بغضب شديد و غيظ ضرب ملك ب رجلووو ف وشها وملك اتألمت اووي وكان هيغمي عليها بس مسكت نفسها ومسكها حسام فضل يضرب فيها بالبوكس ف وشها و ب الاقلام ع وشها 

.

حسام بغضب و غيظ وهو عمال يضربها و ملك تصرخ بشدة 

.

حسام بضرب : انتي واحدة خاينة و زبالة 

.

وبدأ حسام في مزع ملابس ملك و الكمام اتقطعت 

.

ملك بصرااااخ شديد : اعااععععععااع سيبني سيبني يا حيوان سييييييبني 

.

حسام بغضب : انتي يا هتكوني، بتاعتي او مش هتكوني لحد غيري سامعة؟  

.

وفجأة....  

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

نروح ل احمد و سلمي  ... 

.

بعد مرور الوقت واللي، سلمي بقت متيمة بحب احمد اخيرا ونسيت مالك تماما وهي نفسها مكنتش عارفة هي حبت مالك لية؟  و لا علي اية؟  وضيعت من عمرها 4 سنين في حب وهمي مع انها لو كانت فكرة للحظات كانت شافت حب احمد اللي واضح ف كل تصرفاتوو والحب، بينط من عيون احمد من اول سنة انضم ل شلة الجامعة 

.

ف معرض السيارات المستعملة احمد اخد سلمي عشان يستلم عربيتوو الجديدة اللي، اشتراها مستعملة 

.

صاحب المعرض : اتفضل يا باشا المفاتيح 

.

احمد : شكرا يا ابو زيد 

.

ابو زيد : انت تؤمر يا باشا ولو حبيت تغيرها هكرمك اوووي ف سعرها و سعر الجديدة 

.

احمد، : ربنا يخليك يا رب 

.

ركب احمد و سلمي العربية الجديدة 

.

احمد وهو سعيد جداً : ها اية رايك يا سلمي،؟  

.

سلمي : امممم لذيذة بس، لية مجبتهاش جديدة؟  

.

احمد : واحدة واحدة عليا يا سلومتي بكرة ان شاءالله وانتي جمبي عجيبلك كل شيئ تتمنية 

.

سلمي : ربنا يوفقك يا حبيبي 

.

مسك احمد ايد سلمي وباسها بحب شديد 

.

احمد، : ربنا يخليكي ليا يا روح قلبي 

.

سلمي بفرحة : هاااااا هتفسحني فين بقي،؟  

.

احمد، : انتي، تؤمري وانا انفذ يا قلبي، 

.

سلمي : طيب ممكن بمناسبة العربية الجديدة اعزمك ع الغدا؟  

.

احمد : ماااااااشي!  اذا كان كدة ماشي.  😘

.

طلع احمد بالعربية وراحوا مطعم فاخر ع النيل 

عشان يحتفلوووووا. 😃

.

.

نسيبهم بقي يحتفلوا 

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

نرجع ل حازم و فريدة بعد ما خلص شغل اخد حازم فريدة وطلعوا ع مول **** دخل حازم و فريدة محل ملابس كبير و مشهور 

.

حازم : انا هجيبلك كل اللي انتي عايزاه 

.

فريدة : لية يا حبيبي ما انت جايبلي كل حاجة ف البيت؟  

.

حازم بعصبية خفيفة جداً : لا انا مش عايزك تلبسي الهدوم ( الملابس)  دي تاني ابدا 

.

فريدة : لية في حاجة؟  شكلها وحش عليا؟  

.

حازم : لا انا هجيبلك حجات برقبتها 

.

شد حازم فريدة من ايديها وبدأ يختار بنفسوو كل شيء و فريدة تختار معاه وهما سعداء جداً جداً 

.

وبعد مرور حوالي ساعتين وعند الكاشير بعد دفع الفاتورة 

.

فريدة بسعادة : ربنا يخليك ليا يا حبيبي 

.

حازم : و يخليكي ليا يا قلبي 

.

خرج حازم مع فريدة و نزلوا ركبوا العربية 

.

حازم بحب : انا همووووت واشوفك بالهدوم دي يا حبيبتي 

.

فريدة : هو احنا هنروح دلوقتي؟  

.

حازم : اه هنروح عايزة حاجة؟  

.

فريدة : كنت عايزة نتغدي برة 

.

مسك حازم ايد فريدة و باسها 

.

حازم : من عنيا الاتنين يا قلبي 

.

بعد مرور نص ساعة كان حازم و فريدة قاعدين في مطعم شيك جدا 

.

فريدة بسعادة : انا مبسوطة اوووي يا حازم 

.

حازم بحب : اوعدك يا حبيبتي ان كل ثانية هتمر ف حياتنا هتبقي كلها سعادة ف سعادة 

.

الجرسون : اؤمروا تطلبوا اية؟  

.

حازم : تاكلي اية يا حبيبتي؟  

.

فريدة : عايزة فراخ مشوية و خضار سوتية و بطاطس 

.

حازم للجرسون : وانا كمان زيها 

.

الجرسون : تحت امرك يا فندم 

.

حازم : دقيقة يا حبيبتي هدخل الحمام 

.

فريدة : ماشي يا حبيبي 

.

قام حازم دخل الحمام و سرحت فريدة شوية ف حب حازم و شوية ولقت اللي بيشد الكرسي وبيقعد بصت فريدة لقتو مالك 

.

فريدة بلجلجة : م م م مالك؟  

.

مالك : ازيك يا فريدة 

.

فريدة : الحمد لله كويسة 

.

مالك : عاش من شافك يا فريدة فينك كدة؟  

.

فريدة : انا اهووو ف الدنيا 

.

مالك : تعرفي انك وحشتيني اوووووي؟  

.

سمع مالك صوت جاي من وراه وكان صوت حازم 

.

حازم : نعم يا روح امك؟  هي مين دي اللي، وحشتك ياض انت؟  

.

حازم وهو باصص ل فريدة : اية اللي جابوو هنا دة؟  

.

مالك : انت مين اصلا؟  

.

فريدة بسرعة : دا حازم جوزي يا مالك 

.

حازم بغضب بعد اما افتكر مالك لانة كان ناسي شكلوو وهو ماسكو من افاه 

.

حازم بغضب : هو انت بقي مالك؟  

.

حازم بغضب وهو بيوجة كلامة ل فريدة 

.

حازم بغضب : الواد دة بيعمل اية هنا؟  اية كان في بينكم معاد ولا اية؟  

.

فريدة : لا والله.....  

.

قطع حازم كلام فريدة : انتي تخررررسي خالص 

وحسابك معايا بعدين 

.

حازم وهو ماسك ف مالك من افاه 

.

حازم : وانت بقي يا امور يا نايتي انت اياك ألمحك 

تقرب من مراتي تاني حتي لو صدفة 

.

مالك : جرا اية يا استاذ انت  فريدة كانت ف مقام خطيبتي 

.

هنا حازم مستحملش كلام مالك وراح مزيلة بوكس ف وشووو 

.

مالك : اااااااااااه 

.

مالك : انا مش عايز اتغابي عليك ع فكرة 

.

حازم : فرجني نفسك قرجني هتعمل اية؟  

.

جريت فريدة ووقفت قدام حازم عشان طبعا هما اتفضحوا ف المطعم والناس اتلمت 

.

فريدة : حازم كفاية بقي فرجت علينا الناس هتفضحنا 

.

حازم بصوت عالي جداً : فضيحة بتتكلمي ع الفضيحة ااااا 

.

فريدة : كفاية بقي يا حازم ارجوك بقي اقعد وانت يا مالك اتفضل دلوقتي 

.

حازم بعصبية : يتفضل فين دا انت نهار امك مش فايت 

.

وهنا بقي مالك مقدرش يمسك اعصابة وبدأ يتخانق مع حازم لغاية ما الناس اتدخلت وحجزوهم عن بعض اخيرا 

.

و حازم اخد فريدة ومشيوا و ركبوا العربية 

.

حازم بغضب : دا انتي نهار ابوكي ملوش ملامح 

.

فريدة : ................. 

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

ستوووووووووب هنا 

.

توقعاتكم بقي 

.

. يا ترا  جاسر فكر ف فكرة اية؟  

. يا ترا حسام هيغتصب ملك؟  ولا هيكتفي بضربها بس؟  

. يا ترا حازم هيتصرف ازاي مع فريدة؟  

. يا ترا فريدة هتبرر ب اية ل حازم؟  . 

يتبع الفصل الثامن والعشرون إضغط  هنا

reaction:

تعليقات