القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكاية التلات بنات الفصل الثاني بقلم ملك اسامه

 رواية حكاية التلات بنات الفصل الثاني بقلم ملك اسامه

رواية حكاية التلات بنات الفصل الثاني بقلم ملك اسامه


البارت الثاني 🦋💜
حكايه التلات بنات

اللواء:صباح النور يا آدم تعالي أعرفك ملازم أول نورين عبد السلام

آدم بصدمه و هو بيبص علي نورين:أنتي!!

نورين بتبصله ببرود 

آدم:سياده اللواء انا أسف بس أنا مش هشتغل معاها

نورين:ليه انشاءالله 

آدم:اولآ عشان أنتي بنت و أنا مستحيل اشتغل مع بنت 

نورين:و ثانيا!

أدم:لو حصلك حاجه مش هنعرف نتصرف لأنك بنت برضو

نورين:طيب اولآ أنا بنت بس بميت رااجل علي فكره و لو حصلي حاجه أنا هعرف اتصرف وبعدين أنا شغاله في الشرطه و الشرطه مش بتفرق بين بنت و ولد لو موت يبقي موت شهيده

آدم قلبه وجعه لمجرد إنها جابت سيره الموت و قال:لكن أنا مش بشتغل مع بنات

اللواء عشان يقطع الجدال:آدم أنا اللي اخترت نورين و هي هتبقي معاكوا في المهمه دي لأنها دخلت قبل كدا في مهمه كان فيها الناس دي برضو لكن للأسف هربوا 

آدم:بس يافندم

اللواء:من غير بس الأوامر تتنفذ 

أدم ادي التحيه و خرج متعصب 

معتز:شوفت عاملين زي المطلقين ليه!!إحنا نشتغل مع بنت ليه أفهم أنا لييييه؟

محمد:اهدوا يا جماعه اللي حصل حصل وخلاص مش هينفع حاجه تتغير اهي مهمه و هتخلص 

آدم كان في عالم تاني كان بيفكر إزاي هيتعامل معاها و ليه قلبه وجعه لما جابت سيره الموت 

وائل:آيه يا آدم فينك؟؟

آدم:لا مفيش المهم إحنا مضطرين نتعامل معاها عشان المهمه 

أحمد بأستغراب لأن دي مش طريقه آدم:آدم أنت كويس!

آدم:آه بس حسبتها بعقلي بس 
قاطع كلامهم خروج اللواء هو و نورين 

اللواء:نورين معاكوا من النهارده و ممكن تدخل معاكوا في مهمات تاني 

آدم:بعد أذنك يافندم المهمه دي و خلاص 

اللواء:أنا اللي اقرر يا آدم
و سابهم و مشي

آدم:اتفضلي يا برنسيسه واضح إنك باليل دكتورة و الصبح ملازم 

نورين بصتله ببرود و دخلت المكتب و الكل وراها و هما مستغربين الكلام اللي قاله آدم 
......................
في المكتب 
كانوا السته بيشتغلوا و كان مكتب نورين جمب مكتب محمد و كانوا بيتكلموا مع بعض و دا عصب آدم

آدم:محمد تعالي عايزك

محمد:حاضر بعد أذنك يا نور 
نورين ابتسمتله و كملت شغلها 
.............

محمد:إيه يابني

آدم:محمد إحنا مش جايين نلعب تمام بلاش كلام معاها 

محمد:هي مين نورين؟؟؟دي أختي يابني أختي وبعدين أنت مالك اتكلم ولا لا؟؟لتكون وقعت!!

آدم:محمد بطل هبل اللي عندي قولته اختك مش اختك برضو إحنا جايين نشتغل 

محمد:حاضر ياخويا حاضر 

محمد دخل المكتب و بعد مده دخل وراه آدم و كانت نورين بتتكلم مع معتز 

...................
في بيت التلات بنات 

في اوضة البنات 

ريماس بصوت واطي:أمك لو عرفت اللي أنتي بتعمليه هتزعلك يا بسمة

بسمة:يا ريماس هو بيحبني و أكيد مش هيكدب عليا متخافيش 

ريماس:أنا حذرتك بس لما نورين تيجي من المديرية لينا كلام تاني 

بسمة:انشاءالله 

ريماس سابت بسمة و طلعت 

ريماس و هي بتبوس والدتها:صباح الفل يا ست الكل 

ريهام:صباح النور يا قمري بقولك ياحبيبتي أنا مسافره باليل 

ريماس:مطروح!

ريهام:آه عمك عايزنا هناك 

ريماس:تمام خدي بالك من نفسك

ريهام:متخافيش أبن عمك جاي يأخدني المهم أنتوا خدوا بالكوا من نفسكوا تمام 

ريماس:متخافيش يا ست الكل 
و بدأوا بعملوا الأكل و بعد مده طلعت بسمة و ساعدتهم 

.......................
باليل كانت نورين مروحه جايه تفتح عربيتها لاقت الكوتش بايظ

نورين و هي بتضرب الكوتش:دا وقتك يعني 

آدم من عربيته:محتاجه توصيله؟

نورين:لا شكرآ 

آدم:بطلي عناد و أركبي

نورين وهي بتبص علي عربيتها:طيب و عربيتي

آدم:بكرا الصبح هتكون قدام بيتك
بصت بصه اخيره و ركبت مع آدم وصلوا قدام البيت 

آدم:سلام 

نورين:شكرآ 

آدم:ياختي ياختي نورين و شكرآ ميتجمعوش مع بعض خالص 

نورين:نينينينينيني 

آدم ضحك و مشي و هي طلعت ادت فرضها و أكلت مع عيلتها

...................

في الأوضة 
ريماس بصوت واطي:ها عملتي إيه؟

نورين:معملتش حاجه روحت وبس 

ريماس:طيب مش ناويه تقوللها 

نورين:مش هينفع يا ريماس أنتي عارفه إنها رافضه إني اشتغل في الشرطه أصلا 

ريماس:ماشي ماما مسافرة النهارده 

نورين:آه قالتلي 
باليل أبن عمهم حسن جه و والدتهم ودعتهم و مشيت معاه 

...........................

في منتصف الليل(سوري بتقمص الدور يعني و كدهوو😂)
كانوا التلات بنات نايمين و الباب كان بيخبط جامد لدرجه خوفتهم قاموا التلاته و نورين فتحت الباب و اتفجأت ب 

نورين:******

#حكايه التلات بنات  
#ملك أسامه💜🦋

لمتابعة البارت الثالث والرابع اضغط هنا


reaction:

تعليقات