رواية لا مفر من القدر الفصل الرابع بقلم نهى فتحي

 رواية لا مفر من القدر الفصل الرابع بقلم نهى فتحي

رواية لا مفر من القدر الفصل الرابع بقلم نهى فتحي

“4” من رواية لامفر من القدر 

سارة: انت مبتزهقش قولتلك انا مبتعرفش 

مازن: لا مش بزهق منك اديني فرصة واحدة بس 

بعد محاولات كتير من مازن 

سارة بعد تفكير: خلاص موافقة 

سارة بزهق: اه 

سارة بترن علي نور 

نور: الووو

سارة: الووو عاملة ايه ياقلبي 

نور: الحمدلله وانتي عامله ياحبيبتي 

سارة: حكت لها كل حاجة…… 

نور بقلق: اه متاكدة انا شكلي معجبة بيه

نور: ماشي ياقلبي سلام 

سارة: سلام

عند ادم في الشركة 

ادم داخل الشركة بهيبته المعتادة ووسامته كله وقف اللي بيبصله باعجاب 

ادم: هات ملفات الحسابات وتعالي علي المكتب

زياد: حاضر 

ادم دخل مكتبه 

الباب بيخبط 

دق دق دق 

ادم: ادخل 

السكرتيرة (غادة) بدلع: القهوة ياادم بيه 

ادم: وهو باصص في الورق: حطيها علي المكتب 

السكرتيره بمياعة: اي حاجة تاني ياادم

ادم بحدة وصرامة: اولا اسمي ادم بيه ثانيا اتفضلي اطلعي برة 

غادة خرجت بهدوء بدون اي كلام 

(غادة دي سكرتيرة ادم بتحبه عشان فلوسه لكن هو طول عمره مش شايفها غير سكرتيرة وبس) 

زياد بيدخل ل ادم 

زياد: الملفات اهي 

ادم: تعالي اقعد 

زياد: قعدت قول مالك 

ادم بحزن: حكاله كل حاجة انه مامته عايزاه يتجوز 

زياد: طب فيها ماتجرب يااخي مش هتخسر حاجة 

ادم: يازياد انا مش حاطط الموضوع ده في دماغي اساسا 

زياد: بص انت عشان ترضيها عشان هي مريضة انت اتجوزها كام شهر وطلقها وقول ل مامتك محصلش نصيب 

ادم: شكلي هعمل كده 

زياد: ماشي ياصاحبي 

في بيت سارة 

سارة: ماما عاملة اكل ايه

الام: طول عمرك مفجوعة كده 

سارة بضحك: شوفت يابابا بتقول عليا مفجوعة 

الاب بتعب: معلش 

سارة حست باباها تعبان: مالك يابابا 

الاب بتعب زيادة: كويس يابنتي مفيش حاجه 

الام: مالك ياحج في ايه

الاب بتعب اكتر: انا داي……. 

لسة هيكمل كلامه كان اغمي عليه 

سارة بخضة وخوف: بابااااا قوم مالك 

الام بخوف: ياحج اطلبي الاسعاف بسرعةةةةةةة

سارة بعياط هستيري: حاضر 

سارة طلبت الاسعاف خدت باباها وراحوا المستشفى 

الدكتور: دخلوا اوضة العمليات بسرعة 

سارة والام بعياط: قولي يادكتور ماله 

الدكتور: هكشف عليه واقولكوا 

الام بعياط بتدعي 

سارة: يارب قومه بالسلامة وبتعيط وتدعليه 

فون سارة رن كانت نور 

سارو بعياط: بابا في المستشفى 

نور بخضة: ايه العنوان 

سارة: العنوان******

عند ادم في البيت 

ادم: ازيك ياست الكل 

الام: الحمدلله يابني 

حياة (اخته): ازيك ياادم عامل ايه 

ادم: الحمدلله ياقلبي عاملة ايه في الكلية 

حياة: الحمدلله 

الام: انا كلمت اهل العروسه هنتقدملها بعد يومين 

ادم: ماشي انا هطلع انام شوية 

في المستشفي 

نور جت اهدي ياسارة خير ان شاء الله ربنا يقومه بالسلامه 

سارة بعياط: يارب يانور 

الام: بتقري قران 

فجأة مازن جه بيقولها باباكي عامل ايه 

سارو بعياط: بابا تعبان 

الدكتور خرج 

سارة بتجري والام: طمني يادكتور بابا عامل ايه 

الدكتور بقلق: اعملوا الاشعة دي وهتوها خلينا اتاكد من حاجة 

الام بقلق: هو فيه حاجه يادكتور 

الدكتور: عايزين نتاكد من حاجه هو المريض فاق تقدروا تدخلوا بس شخص واحد 

الام دخلت 

سارة: انا عرفت منين يامازن اني هنا 

مازن: مش وقته خلينا نشوف باباكي 

سارة بشك: ماشي 

الام: بقا كده تقلقنا عليك ياحج

الاب: متقلقيش انا كويس

الام خرجت 

سارة: بابا عامل ايه 

الام: خف بقي احسن 

راحوا عملوا الاشعة كان معاهم مازن ونور 

وراحوا الدكتور خد الاشعة 

الدكتور فصحها وطله 

طمنا يادكتور مالها الاشعة في حاجة 

الدكتور: الاشعة بتقول 

سارة بصدمة:…. 

الام: ايه……  

يتبع…. 

بقلم نهي فتحي

لمتابعة البارت الخامس اضغط هنا

أضف تعليق