رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل التاسع 9 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير البارت التاسع 9 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل التاسع 9

ميرا اتوترت اوي وقالتلو:ااا ماما فالبيت عشان كانت تعبانه شويه فروحتها 

اسر:اومال هنا فين 

هنا كانت معاهم بره بس خافوا يقولولوا عشان هي عارفه ان امها ماتت

ميرا:فالبيت معاها بردو انا طمنتهم وقولتلهم يروحوا وانا هقعد معاك ومسكت ايدو وقعدت تتطبطب عليها 

احلام ومراد دخلوا 

مراد دخل وراح قعد جمب اسر:حمدلله عالسلامه يا حبيبي ، بقا يا ولا تحب ومتقوليش 

اسر بيضحك بس بتعب: مجتش مناسبه

احلام:مش ميرا اتخطفت يا اسر

اسر:ايه!

ميرا شدت احلام من شعرها الطويل لتحت وقالت بهمس:هو انتي ديما كده الانسان طالع من غيبوبه انتي هبله

احلام:ااا سوري مش قصدي

اسر: اتخطفتي ازاي ومين اللي خطفك 

ميرا بتوتر:ااا احمد

اسر:احمد!

ميرا:اااه بس هو دخل السجن هو وبابا

اسر بارتياح:طيب الحمدلله

ميرا:بس انا زعلانه علي بابا 

اسر مسك ايدها وقالها:متزعليش يا حبيبتي هو غلط ولازم كل واحد يتعاقب علي غلطتو 

ميرا ابتسمت ابتسامه خفيفه

احلام:اا طب هروح انا بقي

ميرا: ليه يا احلام خليكي 

احلام:لا يا حبيبتي انا همشي انا اسبكوا مع بعض شويه 

مراد: اا طب تعالي اوصلك

احلام: لا والله متتعبش نفسك عادي هروح انا 

مراد: لا لا انا كده كده مروح هخدك معايا

احلام هزت راسها بموافقه وابتسمت وقالت: عن اذنكوا بقي، لما تروحي يا ميرا ابقي طمنيني

ميرا هزت راسها بااموافقه وابتسمت

احلام ومراد خرجوا وراحوا والعربيه 

مراد:اتفضلي 

احلام: شكرا جدا 

مراد: لا لا علي ايه

احلام ومراد ركبوا العربيه وهما رايحين كان في حاله سكوت تام نظرات بس

لما وصلوا احلام قالتلوا:شكرا جدا عالتوصيله دي بجد شكرا انا مكنتش عارفه هروح ازاي كنت هروح مشي عشان الوقت اتأخر

مراد:العفو انا معملتش حاجه وكمان ده رقمي عشان لو عوزتيني في اي حاجه وممكن نبقي اصحاب

احلام ضحكت:اه اه اكيد ونزلت من العربيه 

احلام:باي

مراد:باي

ومشي واحلام طلعت البيت 

______________________

ميرا وهي نايمه في حضن اسر 

ميرا: اسر

اسر:اممم

ميرا:بصراحه كنت عايزه اعترفلك بحاجه 

اسر اتخض وشالها من حضنوا:في ايه 

ميرا شاورت لبرا وهنا دخلت 

اسر:الله هنا اومال فين ماما

هنا بعياط:ماما راحت لبابا

اسر انصدم ودي كانت صدمه عمرو اللي بجد

اسر حاول يمسك نفسوا:م..ماتت.. ازاي

ميرا:انصدمت لما عرفت ان انتا دخلت في غيبوبه واتوفت

اسر:يعني ايه ،يعني خلاص ، مافيش ماما انا السبب  انا اللي خوفتها عليا ، مكانش لازم ادخل في غيبوبه

ميرا حضنتو وهي بتعيط:لا يا حبيبي انت مش السبب ولا حاجه ، ده نصيبها يا اسر ، كل واحد وله عمره ومسكت وشه بين ايدها ، انت عارف يا اسر ان كل واحد بياخد عمرو فالدنيا وهي كده يا حبيبي راحت عند الاحسن وحضنتو لحد مانام نام وحطت راسو عالمخده

ميرا بهمس:هنا

هنا:نعم يا ابله

ميرا ضحكت: تعالي يا حبيبتي 

ميرا خدت هنا شالتها وطلعت:بوصي بقولك احنا هنروح وهنيجي نطمن علي ابيه اسر بكره الصبح ماشي

هنا:ماشي

ميرا نادت للدكتور

الدكتور:نعم يا فندم

ميرا:لو سمحت هو اسر وليد اللي فالاوضه دي هيطلع امتي 

الدكتور:بكره بالليل بالكتير اوي 

ميرا:بجد 

الدكتور:اه

ميرا:طب شكرا جدا ، شوفتي يا هنا ، ابيه اسر هيخرج بكره

هنا:هيييه

شالتها ورحوا البيت 

هنا اول ماشافت القصر:وااااو كل ده بيتنا

ميرا ضحكت جامد:اه يا حبيبتي ، تعالي بقي نطلع الاوضه

ميرا خدت هنا وطلعوا الاوضه 

ميرا:بصي بقا يا حبيبتي انتي تخشي الحمام تخدي شاور بتعرفي ولا احميكي

هنا:لا بعرف

ميرا:طيب هتاخدي شاور وعندك هدوم فالدولاب  البسي ونامي وهنا هلبس علي ما تاخدي شاور

هنا:ماشي

هنا دخلت استحمت وميرا لبست ونامت وهنا طلعت من الحمام وغيرت وباست ميرا من خدها ونامت 

________________________

عند احلام

احلام كانت قاعده فالبلكونه بتقرا روايه وفجأه في رقم رن عليها  ، احلام استغربت لأن الوقت متأخر يعني

احلام ردت عالموبايل 

احلام:الو 

الشخص:الو

احلام:مين

الشخص:انا العربيه والتوصيله

احلام بصدمه:مراد

مراد:ايوه انا

احلام سرحت شويه وساكته

مراد:احلام 

احلام:اممم

مراد:انتي معايا

احلام:اه اه عامل ايه

مراد: الحمدلله

احلام:ديما

مراد واحلام قعدوا يتكلموا كتير وفالاخر مراد قالها:بقولك ايه 

احلام:نعم

مراد:انا عايز اقابلك بكره

احلام:ليه

مراد:مفيش نخرج وخلاص نشم هوا

احلام:تمام 

مراد:عالساعه٩كويس

احلام:تمام

مراد:طيب سلام

احلام:سلام

يتبع الفصل التالي اضغط على اسم الرواية “رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

أضف تعليق