رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الخامس 5 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير البارت الخامس 5 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الخامس 5

عامر: ايه اللي انتي هببتيه ده

ميرا ببرود: ولا حاجه

عامر: يعني ايه ولا حاجه انتي اتجننتي

ميرا فقدت اعصابها وزعقت: ايوه ولا حاجه ، ايه اللي انا عملته ، انا قولت اخلص دراستي وبعدين اتجوز ،

انا مش معزه تتحكم فيها 

عامر اتعصب جامد وشدها من شعرها وقالها : لا يا هانم انا ابوكي اتحكم فيكي زي مانا عايز ، يعني ايه تكملي دراستك ‘وكمل بتريقه’ انتي مفكره ان انتي هتبقي دكتوره بجد ولا ايه ، لا يا ماما انتي متحصليش سنه اولي اصلا

ميرا بعياط: اوعي ايدك كده انا مش معزه يا بابا انا ليا حريتي الشخصيه، انت خاطبني ليه عشان الفلوس ، فين الابوه اللي في كده ها فين ، وريني الابوه دي كده ، الابوه انك تخطب بنتك لحد مبتحبوهوش عشان الفلوس ، لا ده بعدك ، انا مش هتجوزوا وعلي جثتي انو يلمسني

عامر ضربها بالقلم جامد وقالها: هتتجوزيه يعني هتتجوزيه ، وكتب الكتاب بعد بكره وخرج

ميرا قعدت تعيط وخدها ورم من شده القلم اللي هي خدته ، مسكت صوره اسر وقعدت تعيط( هتقولولي جابتها منين هقولكو صورته لما راحت من غير ما يا خد باله) وقالت: يا حبيبي علي جثتي اتجوز غيرك ، الموت عندي اهون من اني اتجوزو ونامت وهي بتعيط

____________________

اسر كان روح من الكليه وزي ما وعد هنا انو هيخرجها

بس للاسف لقاها نامت وزعل لانها كان نفسها تخرج 

الام: عامل ايه يا حبيبي في الكليه

اسر:كويس يا حبيبتي انتي عامله ايه

الام: كويسه يا حبيب قلبي

اسر: طيب يا ماما انا هدخل جوا الاوضه بقي 

الام: طيب يا حبيبي تصبح علي خير 

اسر: وانتي من اهل الخير يا احلي ام في الدنيا

وباس راسها ودخل الاوضه

قعد ساعتين صاحي منامش لانه كان بيفكر في ميرا وايه اللي هيعملو لما هي تتجوز

______________________

عند ميرا

ميرا بعياط: انا لازم اهرب من هنا فاسرع وقت لازم اروح اقول لاسر

ميرا لمت شنطتها بسرعه ونزلت تحت ، كان الكل نايم وهي خرجت بسرعه بس للأسف لقت البواب صاحي

بلال: رايحه فين يا هانم في الوقت المتاخر ده

ميرا: وانت مالك انت عديني وخلاص

بلال: حاضر يا هانم

بلال فتحلها الباب وهي جريت اول تكس لقتو في وشها خدتو ، كانت بتعيط خايفه يكون اسر نايم او مش موجود

ميرا وصلت بيت اسر 

ميرا راحت عشان تلاقي اي شباك مفتوح تنادي عليه، ولحسن الحظ لقت شباك اوضته مفتوح 

ميرا بهمس : اسر ، يا اسر

اسر كان مفكر انو بيحلم ومش واخد باله

ميرا:اسر يا اسر انجز

وقعدت تنادي كتير واخيرا اسر اخد باله وراح فتحلها

اسر:اي اللي جابك في الوقت ده

ميرا مستنتش وحضنته جامد وقعدت تعيط

ميرا: ملاقتش حد اهرب اروح له غيرك ، بابا عايز يجوزني احمد بعد بكره وقعدت تعيط

اسر تجاوب معاها وخدها لاوضته وقفل الباب (عشان امو يعني متفكرش كده ولا كده)

اسر: طب يا حبيبتي متعيطيش وخدها في حضنه

ميرا:انا.. م. مش. عاي.. عايزه..اتجو…ز

اسر: طيب يا روحي خلاص مش هتتجوزي متخافيش ورفع وشها ومسكه بين ايديه ، متخافيش يا ميرا انتي معايا هنا في امان ، محدش يقدر يقرب منك طول منا موجود ، مش هتتجوزيه علي جثتي انك تتجوزيه

ميرا: يعني مش هتسبني يا اسر

اسر مستحملش وقرب من وشها وقالها :بحبك

وقرب من شفايفها وباسها بوسه طويله بتعبر عن قد ايه هو بيحبها ( اللهم اننا صايمين يعني)

ميرا فضلت في حضنه طول الليل وناموا في حضن بعض واسر كان طول الوقت بيتأمل في وشها ، ويشوف برأتها وقد ايه هي بريئه وجميله

تاني يوم الصبح اسر كان هيروح الشغل وهي هتروح الجامعه

ميرا: اسر انا هاجي من الجامعه علي هنا 

اسر وهي بيلبس: ماشي يا حبيبتي

ميرا: بس انا خايفه من حاجه

اسر : هي ايه

ميرا: انهم يجولي الجامعه ويخدوني

اسر: متخفيش يا قلبي انشالله مش هيحصل حاجه

ميرا: طيب انا هلبس وهروح الجامعه

اسر: ماشي يا حبيبتي

____________________

في القصر

عامر بيتكلم في التلفون: يعني ايه ملاقتوهاش يا اغبيه 

كتب الكتاب بكره

الشخص: معلشي يا بيه حقك عليا هندور تاني 

عامر: اتزفتو وانجزو مفيش وقت

عامر قفل في وشهم السكه وقال: لما اللاقيكي يا كلبه 

_________________________

ميرا وصلت الجامعه

احلام : ميرا ازيك

ميرا: ازيك يا احلام عامله ايه

اعرفكو(احلام صحبه ميرا ، بنت شعرها اسود وطويل وجميله ، عيونها عسلي وقمحاويه شويه)

احلام: اي يا حبيبتي عامله ايه

ميرا بحزن: كويسه والله

احلام لحظت عليها التغيير وقالتلها : مالك يا ميرا في حاجه

ميرا لما حد بيقولها في حاجه بتنفجر فالعياط علطول

(زينا كده)

ميرا انفجرت فالعياط واحلام خدتها في حضنها

احلام: مالك بس يا حبيبتي في ايه احكيلي

ميرا: تعبت خلاص تعبت ، بابا عايز يجوزهولي غصب عني انا مش عايزه اتجوزه يا احلام والله مش عايزه اتجوزه

احلام: بس يا حبيبه قلبي بس يا حبيبتي هدي نفسك بس ضغطك يا ميرا حرام عليكي نفسك

ميرا: حرام عليهم هما مش انا

( صعبت عليا اوي والله)

احلام: خلاص يا حبيبتي يلا نقوم بس عشان الحصه قربت تبدأ

ميرا هدت نفسها ومسحت دموعها وقالت: خلاص يلا بينا

راحو الحصه ، كانت الحصه بيشرحها الدكتور اللي ميرا مبتحبهوش ، لانه ديما حاطط عينه منها ( متستغربوش والنبي ان هي واسر نفس الحكايه)

(الدكتور ده اسمه علي ، صغير عنده٣٠ سنه “قصدي صغير عالدكتره يعني)

علي: ازيك يا ميرا ، وحشتيني

ميرا: نعم!

علي فاق لنفسو: ها….انا اسف اسف اتفضلي

ميرا قالت فسرها: ايوه كده اتدعل

احلام سمعتها وضحكت:هههه انتي حكايتك حكايه ههه

ميرا واحلام راحوا قعدوا والحصه خلصت بالعافيه وطلعوا من الاوضه

ميرا: يباي اخيرا خلصت اي القرف ده

احلام:😂😂😂😂😂

بقولك ايه يا ميرا انا هروح اجيب قهوه

ميرا:اعملي حسابي

احلام:ماشي

ميرا:ونا هروح اتمشي برا شويه

ميرا راحت تتمشي قدام الكليه شويه 

ومن غير ماتحس…

يتبع الفصل التالي اضغط على اسم الرواية “رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

أضف تعليق