القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقها الأسد 2 - الفصل السابع

رواية عشقها الأسد الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 بقلم اسماء محمد

رواية عشقها الأسد 2 الفصل السابع 7

في صباح يوم جديد
يارا نايمه علي السرير وجمبها نادر وكرم وزياد وثريا وسناء وسليمان وياسمين وريم ومافيش حد عند اسد علشان الدكتور مانع حد يدخل عنده
احمد وايمن ومعتز مش موجودين علشان بيتابعوا في القضيه
يارا نايمه والكل منتظر تفوق وخاصه بعد اما الدكتور قال كلها دقايق وتفوق
يارا في صوت بيتردد في ودنها وبتعيد الذاكره وهي نائمه
:: اسف اسف مش قدامي حل غير ده وضربها بالسكين
يارا قامت بخضه وصريخ :: عااااااااااااااا
زياد وكرم ونادر جريوا عليها
زياد :: اهدي اهدي احنا جمبك
نادر خدها في حضنها :: حمدالله على السلامه يا حببتي
يارا في حضنه وبتنهج :: ننرمين فين هي كويسه
كرم :: اه كويسه متخافيش هي. بس واقفه عند اسد بره الاوضه علشان لو حصل حاجه تبلغنا
يارا بخوف وقلق:: ليه اسد مالوا
نادر برق لكرم
يارا بعصبية:: اسد فين وبتزعق :: اسد اسد
زياد :: يا بنتي اهدي والله هو كويس كل الي فيها أنه حصل شويه مناوشات وفي رصاصة إصابته بس هو حاليا كويس والدكتور قال إنه هيفوق قريب
يارا بخضه :: لالالالالالالا انا عايزه اروح ايه وبتقوم من علي السرير وبتشيل كل حاجه من عليها
سليمان بغضب :: انتي راحه فين الجرح بتاعك لسه مالمش ولو اتحركتي هتبقي فيها خطر علي حياتك
يارا بعند :: لا لازم اشوفه وبتقوم ولسه بتحاول تقوم سمعه صوت دوشه وخناق بره الكل اتخض ليكون حصل حاجه لاسد
ريم كانت لسه هتخرج لقت اسد في وشها والجرح بتاعه بينزف جامد
يارا شافت منظره اتخضت
الدكتور :: اسد بيه كدا غلط جرحك بينزف وكده خطر علي حياتك
اسد :: كله بره وسيبوني مع يارا يلا
اسد بغضب شديد:: انا قلت كله بره
الكل فعلا خرج بره
نرمين كانت واقفه مرعوبه بره
زياد راح ليها ومسك أيدها بقوه
زياد بغضب :: قلتي ليه ايه ها
كرم جري عليها وبيبعد زياد عنها
كرم بغضب :: ايدك متتمدش عليها سمعت
زياد بغضب :: مش لما تقول هو ليه معصب اوي كده قالت ليه ايه
نرمين بعياط وخوف :: والله ما قلت حاجه كل الي حصل ان انا عرفت أنه فاق روحت جبت الدكتور وجيت هو صحي ملقاش حد سال عليكوا وانا قلت انكوا مع يارا في الاوضه الي جمبنا هو قال يارا مالها وانا حكيت ليه الي حصل
زياد :: بس
نرمين :: اه والله دا الي حصل
سليمان:: خلاص يا بنتي حصل خير وانت يا زياد اهدي شويه
زياد :: يا عمي يعني انت مش شايف
سيلمان بغضب :: زياد متبقاش متسرع زي اخوك سامع هو زمان غلط بسبب تسرعه وانت بتعيد نفس التسرع والغلط وبص ليه بنص عين وانا عارف انت بتعمل كده فلم الدور احسن ليك
زياد بغل بيبص لنرمين :: طب وسي كرم دخله ايه
نادر بصوت عالي :: باااس بقا هو دا وقته

في الغرفه
يارا بعياط:: انت كويس صح وبتحط أيدها علي الجرح
اسد بملامح كلها جمود قال كلمتين هيغير حياه الاتنين :: احنا هنتطلق
يارا بصدمه :: اسد انت بتتكلم جد بطل هزار
اسد بنفس الجمود :: انا مش بهزر ودا اخر كلام عندي
يارا بزعيق لدرجه ان الكل دخل :: انت اتجننت انت واعي للبتقوله
اسد بغضب:: وطي صوتك احسن للك
يارا :: طب انا عملت ايه
سناء:: في ايه
اسد :: هنتطلق
الكل في حاله زهول وصدمه
نادر :: هتتطلقوا ازاي يعني مش فاهم
اسد كان لسه هيتكلم
يارا :: عادي زي اي اتنين بيتطلقوا
اسد اصدم من كلامها بس معلقش
زياد :: يارا في ايه هو مش انتي بتحبيه ايه الي حصل وبعدين بص لنرمين
يارا بدموع:: الي مش عايزني عمري ما هفرض نفسي عليه
في الوقت ده دخل احمد ومعاه كام عسكري
احمد بحزن :: معانا أمر بالقبض علي كرم
الكل في صوت واحد وصدمه:: كرم
احمد بيكمل كلامه :: عندنا معلومات أنه هو ورا كل الي بيحصل و حاتم اعترف عليه أن هو الي اتفق معاه يقتل علي
صدمه حلت علي الكل بما فيهم كرم نفسه
يارا بتهجم وتسرع :: مش كرم كرم برئ مش هو
احمد :: هو ولازم نمشي يلا يا كرم
كرم :: انت اتجننت انا مستحيل اعمل كده ولا عمري هعملها
احمد ::ابقي قول الكلام ده في النيابه
يارا كانت لسه هتتكلم حصلت حاجه خلاها تسكت ويارا استغربت
نادر بهدوء قبل العاصفه :: احمد بطل هبل وارجع زي ماكنت كرم مستحيل يعمل كده
احمد بهدوء مستفز:: والله دي المعلومات الي عندي
نادر متحملش ولكم احمد لكمه قويه
كرم بهدوء :: نادر نادر اهدي خلاص انا هروح معاه وبعدين نشوف الحل ده
نادر موجه كلامه لاحمد :: قسما عظما لو حصل حاجه لاخويا مش هيفرق معايا العشره الي بينا
احمد خد كرم وراحوا علي القسم ونادر هيجيب محامي وهيحصله

في مكان ما
شخص بيتكلم في الفون :: انت اتجننت ازي تعمل كده
الشخص :: اعمل ايه غصب عني هي الي كانت هتلم الناس عليا ولو وقعت مش هقع لوحدي
الشخص بغضب :: وهي عامله ايه دلوقتي
الشخص التاني :: بقت كويسه بس برافوا عليك خلصت من كرم لما لبسته الليله
الشخص باستغراب :: ليله اي وكرم ماله
الشخص التاني باستغراب :: احمد دلوقتي جه خد كرم علي القسم وبيقول أن حاتم اعترف أن هو الي اتفق معاه علي قتل اسد
الشخص :: طب وحاتم هيقول كده ليه ابعت حد ليه السجن يشوفه قال كده ليه
الشخص التاني:: تمام بس انا مبحبش الدم
الشخص :: ماشي يا اخويا يا ابو قلب خصايه
الشخص التاني:: مش حكايه ضعف حكايه اني مبحبش الدم وكمان اسد هيطلق يارا محتاج ايه تاني
الشخص التاني :: هههههههههههه لا بجد يبقي اكيد زهق احسن والله وفر عليا كتير
الشخص:: ناوي تعمل ايه
الشخص التاني:: سيبها لوقتها

في القسم
احمد ماسك كرم ودخله المكتب بتاعه وكرم اصدم لما شاف علي المكتب كنز كولا وشبسي وشكولاته ومعتز وايمن بياكلوا
احمد دخل بسرعه وقفل الباب ودخل كرم
احمد :: نهاركوا اسود ايه ده
ايمن وهو بياكل :: تعالي كل تعالي يا كرم
معتز وهو باكل شيبسي وبيمد أيده بشبسي لكرم وكرم قرفان
كرم :: ايه القرف ده انجزوا انا مش فاهم حاجه
احمد :: انتي عرفت منين أننا بنمثل
كرم :: فاكر وانت بتكلمني عملت الحركه الي احنا متعودين عليها لما يكون في حاجه ومش عارف تتصرف أو مخبي حاجه لما لحست شافيفك وانت بتكلمني عرفت أن في حاجه علي فكره يارا فهمت لأنها سكتت
احمد :: هههههههههههه ياه لسه فاكر
كرم :: طبعا حتي نادر خد باله والا ماكنش سابك
احمد :: اخوك رخم اوي أيده تقيله
معتز :: يلا نتكلم جد شويه دلوقتي هيبعت حد الزنزانه بتاعت حاتم واحنا حافظناه هيقول ايه بس
ايمن :: انا مش عارف ولا قادر اجمع أن الخاين واحد من العيله وغير كده مش بعيد يكون هو أصلا الي ورا كل كده
احمد :: طب كده يارا هتتطلق من اسد
كرم :: اه صح ازاي هيطلقوا انا كل الي اعرفه ان اضرب بالرصاص
معتز :: النهارده انا اتصلت بنرمين وقلت ليها لما يفوق اسد قولي ليه أنه هيطلق يارا وطبعا بشويه اكشن ولما حالتك تتحسن هيحكيلك كل حاجه
احمد :: خدوا المفاجأة دي بقا عرفت أن نرمين كانت شغاله مع الشخص المجهول بس مش بشكل مباشر يعني بتتعامل مع واحد وكمان مش شافته كانت بتتعامل معاه عن طريق الفون بس هي قالت إنها شاكه في صوت واحد
ايمن :: صوت مين
احمد بيتنهد :: زياد
كرم بصدمه :: نعم زياد.. يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
انت الان في اخر مقال
reaction:

تعليقات