رواية طفلة الفهد الفصل الاربعون 40 بقلم دعاء حجاج

 

رواية طفلة الفهد الفصل الاربعون

زينه كانت بتحاول تفك نفسها لكن معرفتش وقالت في سرها:انا مش هستسلم ابدااا انا لازم اطلع من هنا باي طريقه

وفجاه الباب انفتح

الشاب شال البلاستر من على فم زينه وقال:انا مستعد اساعدك انك تطلعى من هنا

زينه بفرحه:بجد ؟

الشاب بص عليها بشهو”ه وقال:بس بشرط الاول

زينه خافت اوى من نظراته وقالت بخوف:شرط اي

الشاب حط ايدو على كتفها وقال:اي رايك

زينه رجعت بجسمها لورا وقالت:انت واحد قليل الادب وربنا لو فهد عرف ما هير”حمك

_هههه محدش قالك أن زوج حضرتك هيمو”ت النهارده

_😳😳

_مش فهد بس وانتى كمااان والمعلم هو اللى أمر بكده زي الشاطره كده اسمعى الكلام لو عايزه تعيشي طبعااا

زينه تفت في وشه وقالت:امو”ت ومبعش نفسي لواحد زيك

الشاب حط ايدو على وشه وقال بكل هدوء: تبقي اخترتي مو”تك يا حلوه

الشاب طلع ابره وزينه انصدمت وقالت:اي ده ؟

_ده ابره !!

زينه حاولت تصرخ ولكن مين هيسمعها وسط الغابه المخيفه ده

الشاب مسك ايد زينه وغر”ز الابره في أيدها وفجاه زينه اغمى عليهاا

_لو كنتى سمعتى الكلام من الأول مكنتش هعمل كده

وفجاه دخل شاب وقال بصدمه:انت بتعمل اي ؟

_هو مش المعلم طلب أننا نقت”لها

_ايوه بس مش دلوقتى لما يومر بكده

الشاب شال زينه وقال:انا هقت”لها

_انت مجنون ولا اي انت عارف لو المعلم عرف ممكن يعمل اي

_هيعمل اي يعنى هو مش عايز يقت”لها وانا هقت”لها سلاااام

الشاب طلع وهو حامل زينه وركب العربيه ومشي

_الواد ده هيودينا في دا”هيه المعلم لو عرف ممكن يقت”لنا اعمل اي دلوقتى ارن عليا

_بتردد لاء لاء ماليش دعوه

في المستشفي ✨

سمر كانت واقفه والدموع نازله من عينها وخايفه اوى على امهاا

_اهدي يا بنتى أن شاء الله هتكون بخير

_هو اي اللى حصل يا خالتى انا قبل ما اطلع كانت كويسه

_كانت بتروق في البيت يا بنتى وفجاه اغمى عليها عند الباب

سمر بعصبية:مليون مره قولتلها متعملش حاجه ليه مصممه تعذ”بنى معهااا

_اهدي انا هقوم اجبلك كوبايه مياه وراجعه

سمر هزت راسها وقالت:يا ريت

مالك أخيرا وصل وطلع يجري عالطول ووصل عند الممرضه وقال:المريضه***في غرفه رقم كاام لو سمحتى

_١٣٧٩

_تماااام شكراا٠٠٠٠٠٠٠مالك حاول يفتح الاسانسير ولكن مفتحش اضطر يطلع على السلم

_الدكتوره مطلعتش لحد دلوقتى ليه معقول ماما حصل ليها حاجه

سمر بتردد:لاء لاء اكيداا هتكون بخير ماما مستحيل تسبنى

_سمررر

سمر قامت ومالك مكنش قادر ياخد نفسه وسمر جرت عليا عالطول وحضنته وانهارت من العياط وقالت:مامااااا

_اششش هتبقاا كويسه اهدي

سمر مسكت في مالك جامد اوى وقالت: ماما عندها القلب انا خايفه يحصلها حاجه

مالك باسها على رأسها وقال: الدكتوره مطلعتش لحد دلوقتى

سمر هزت راسها وكل ده وهى في حضن مالك

وفجاه الدكتوره طلعت من الاوضه

سمر بعدت عن مالك وجرت عالطول عند الدكتوره وقالت:ماما بخير صح

الدكتوره بصت في الأرض وقالت: للاسف

سمر مقدرتش تسمعها وفجاه طلعت تجري

_سمررر سمررر

الدكتوره راحت عند مالك وقالت:حضرتك تبقا زوجها

مالك هز رأسه والدموع نازله من عينا وقال:امتى هنقدر ناخدها

_مينفعش دلوقتى لأنها محتاجه عمليه

مالك رفع رأسه لفوق وقال:محتاجه عمليه يعنى مما”تتش

الدكتوره باستغراب:المريضه لسه على قيد الحياه يا بيه المهم احنا وجدنا ثقب في القلب ولازمها عمليه فورااا

_ابداوا بالعمليه وانا هدفع اي مبلغ تحتاجه

_تماااام

_ممكن ادخل اشوفها ؟

_مينفعش يا بيه اتمنى تعذورنى

مالك هز رأسه وقال:تمااام ٠٠٠٠

سمر كانت واقفه على جنب ومنهاره من العياااط

_سمررر

_انا مش عايزه اكلم حد !!

_والدتك بخير هي محتاجه عمليه مش اكتر وان شاء الله هتبقا بخير

سمر مسحت دموعها وقالت:بجد

مالك ابتسم وقال:بجد

سمر قامت عالطول وحضنت مالك وقالت:الدكتوره ده شكلها حماره اوى

_والله ما حد حمار الا انتى

سمر بعدت عن مالك وضر”بته على كتفه

مالك أخدها في حضنه وقال:اهدي

سمر بعدت عن مالك عالطول وطلعت تجري

_سمررر

_لا يا سمر أوعك لازم تبعدي مش تقربي

عند فهد ✨

كانوا طالعين ولكن حد حط مسدس على رأس الين

_😳😳

زي الحلوين كده انزلوا على الأرض والا الرصاصه ده هتكون في نفخها

تيم اتعصب اوي ومسك حسن من لياجته وقال: خليهم ينزلوا المسدس

حسن ابتسم ابتسامه خبيثه وقال:لا شجاااع اوى بس انا اشجع منك ٠٠٠وفجاه حسن ضر”ب تيم بالبوكس في وشه

_اعاااااااا

فهد انتهد عالطول وشد مسدس كان موجود في جيب واحد من الرجاله ورفعوا على حسن وقال:خليهم ينزلوا المسدسات ولا الطلقه ده هتكون في نفخك

حسن شاور ليهم وبالفعل نزلوا المسدسات والين جرت على تيم عالطول وقالت:انت بخير ؟

تيم أخدها في حضنه وقال: انا بخير انتى كويسه ؟

الين هزت راسها وقالت:انا كويسه طوال ما انت كويس

وفجاه حسن قعد يضحك وقال:فهد نزل المسدس

_بتهزر صح ؟

_لا مش بهزر اصلا لو عرفت انا معايا اي احتمال تمو”ت فيها

_تقصد اي

_زينه !

_😳😳

_نزل المسدس زي الشاطر كده والا هتد”فن مراتك النهارده

فهد فاق من الصدمه وقال:انت بتقول اي ؟

حسن نزل المسدس من فهد وقال:اهداا كده عشان مش عايز إذ”ي مراتك

فهد رفع المسدس على حسن وقال بعصبية:زينه فين والا الرصاصة ده هتكون في نفخك

حسن نزل المسدس للمره التانيه وقال بابتسامه خفيفه: عيب كده يا فهد بلاش اعمل حاجه تخليك تندم عليها طول عمرك

فهد خد نفس عميق وقال:طلع زينه يا حسن زينه مالهاش دعوه باللى بيحصل

_تماام وانت كمااان مالكش دعوه باللى بيحصل صح ولا انا غلطان بس لا قررت تدخل نفسك انت المسئول بقاا

_انا هعمل اللى تطلبوا منى بس أوعك حد يلمس شعره من زينه

حسن قعد على الكرسي وقال:انا مش عايز غير حاجه واحده بس انى اتجوز الين وحضرتك لو عايز مراتك ترجعلك تبعد عن طرقنا خالص

فهد بص لتيم والين اللى كانوا مصدومين وقال:موااافق

_شايف يا تيم باعك في لحظه

_فهد انت فعلااا

_اسف يا تيم لازم أنقذ مراتى

فهد بص لحسن وقال:انا همشي وهرجع الفندق ألقي مراتى في الفندق فاااهم

_وانا موافق

فهد طلع وفجاه تيم اغمى علياااا

_اعااااااا٠٠٠٠٠تيم تيم

_خدوا من هنا فوراا وانتى بقا يا حلوه جوازنا هيبقا النهارده

الين قامت ومسكت في هدوم حسن وقالت:بكر”هك بكر”هك

حسن مسك أيدها وقال:عيب كده انا هبقا جوزك النهارده

الين قعدت على الأرض وقعدت تعياااط وقالت:فهد ليه عملت كده ؟

بعد مرور ساعه تقريبًا

فهد رجع فعلاا الفندق ودخل اوضته وللاسف مالقاش زينه ولقي ابره على الأرض وقال:حسن

وفجاه تليفون فهد رن

_الووو

_اي رايك اذكى منك صح انت مفكر اي انى هسيب مراتك

_وربنا ما هر”حمك

_صحيح الين وتيم زعلانين منك اوى

_زعلانين منى طب ما تدخل كده وشوفهم لسه زعلانين ولا لا

_تقصد اي ؟

_ادخل بس

حسن دخل فعلاااا ومالقاش الين ولا تيم وقال بعصبية:انت عملت اي

_انت مفكر اي انا مستحيل اتخلى عن صديقي فااهم

_تبقاا اخترت مو”ت مراتك

_مش معاااك

_😳😳

_ايوه مش معااك اقولك عرفت ازاى ؟

فلاش باااك⁦♥️

فهد طلع وكان مستعجل اوى وفجاه سمع واحد بيتكلم في التليفون

_انت بتقول اي ؟ ازاى اخدهاا انت عارف لو المعلم عرف ممكن نتق”تل النهارده

_يعنى زينه مش معااا وواحد من رجاله حسن اخدهاا يا ابن ال ****

_طب رن عليا واسأله خد البت فين

فهد طلع تليفونه وقدر يحدد مكان زينه

(زينه لابسه سلسلة فيها جهاز تتبع من غير ما تعرف ولكن فهد كان عارف لانه بيخاف عليها أوى )

_طيب يا حسن !!

فهد رجع تانى وبدأ يتسحب ودخل لالين اللى كانت قاعده على الأرض ومصدومه وقالت:ازاى فهد عمل كده ؟

_الين

الين مسحت دموعها وقالت:فهد

_تيم فين ؟

_مش عارفه الرجاله ضر”بته على دماغه واخدوا

_احنا لازم نعرف مكان تيم فين

الين مسكت ايد فهد وقالت:انت رجعت ليه ؟

_مش وقته يا الين احنا لازم نعرف مكان تيم فين ؟

_ازاى في رجاله كتير براا

_حسن فين

_مش عارفه ثم كملت وقالت: اه قال إنه رايح يجيب المأذون لانه اتاخر اوى

_حلو اوى

_هتعمل اي ؟

_الاول لازم نشوف تيم فين وبعدين نهرب

الين هزت راسها وطلعت هي وفهد فعلاااا وبدأوا يتسحبوا وفتحوا باب اوضه ولكن مكنش تيم موجود فيها وفتحوا باب تانى ووجدوا تيم فعلاا

فهد دخل عالطول وفك تيم اللى كان مربوط من رجله وأيده في الكرسي

_تيم ٠٠٠تيم

فهد بص حواليا ولقي ازازه مياه وفتحها وصبها على وجه تيم عالطول

تيم بدأ يفوق وكان دايخ نتيجه الضر”به اللى اخدها

الين حضنت تيم وقالت:انت بخير

تيم فتح عينه وقال:فهد انت رجعت ؟

_مقدرش يا تيم مقدرش اسيبك

تيم ابتسم وفهد قال:احنا لازم نمشي فورا قبل ما حسن يرجع

وبالفعل طلعوا عالطول ولكن الرجاله حوطتهم وقالوا:انتوا رايحين فين ؟

فهد بص لتيم وابتسموا وفجاه هجموا عليهم ولكن المره ده فهد وتيم انتصروا عليهم

_لازم نطلع فورااا

بالفعل طلعوا وركبوا العربيه ومشوا عالطول

بااااك⁦♥️

_يا ابن ال ***

فهد قفل التليفون وقال:انا لازم اروح لزينه فوراا

تيم مسك ايد فهد وقال:هاجى معاك

فهد حط ايدو على ايد تيم وقال: خليك مع الين وانا هروح متخافش عليااا

تيم حضن فهد وقال:خد بالك من نفسك

فهد ابتسم ومشي عالطول

الين حضنت تيم وقالت:انا عايزه ارجع مصر كفااايه

تيم باسها على راسها وقال:حاااضر

في الطريق ✨

زينه فاقت من تأثير المخد”ر ولقت نفسها في عربيه وكانت العربيه سريعه جداا

_انت مين

الشاب بص ليها وقال:انتى فوقتى

زينه مسكت فيا وقالت:وقف العربيه بقولك وقف العربيه

الشاب سرع العربيه اكتر وزينه بدأت تصرخ ولكن مين هيسمعها ؟

_اهدي بقااا

زينه مسكت ايد الشاب وبدأت العربيه تتحرك يمين وشمال وقال بعصبية:اوعى الله يخربيتك هنعمل حادثه

زينه مردتش تسيب ايدو خالص وقالت:وقف العربيه

الشاب داس فرامل وزينه نزلت من العربيه وطلعت تجري عالطول

الشاب حط ايدو على دماغه ولقي د”م على جبينه ونزل من العربيه عالطول وقال بصوت عالى جداا:هتروحي فين يعنى

زينه كانت بتجري وسط الغابه والشاب طلع يجري وراهاااا

_استنى بقولك استنى

فهد كان سايق العربيه باقصي سرعه وكل شويه يبص على التليفون ويشوف زينه فين

_زينه قريبه اوى منى !!

عند مالك وسمر ✨

_الف سلامه عليكى يا ماما !!

الممرضه:لو سمحتى الدكتوره قالت معاكى ربع ساعه بس

سمر هزت راسها وقالت:حاااضر

_متخافيش يا بنتى انا بخير

_انا كنت خايفه عليكى اوى يا ماما

_قولتلك انا بخير

_الف سلامه عليكى يا خالتى

_مالك انت مش قولت انك مسافر

مالك بص لسمر وقال:اصلا اصلاا

_اصلا اي ؟

_اصلاااا الطايره للاسف أقلعت ومالحقتهاش المهم اخبارك اي دلوقتى

_الحمدلله بس قلبي وجعنى اوى

_الدكتوره قالت إن في ثقب في قلبك ومتحاجين عمليه فوراا وانا خلصت كل حاجه وان شاء الله هتعملي العمليه بكره وهتبقي بخير

_انا مش عارفه اقولك اي يا ابنى بس بوعدك أن شاء الله هرجعلك فلوسك

مالك ابتسم وقال:خالتى انتى زي امى وبعدين هزعل منك اوى لو قولتى كده تأنى

ابتسمت وقالت:ربنا يحفظك يا رب

الدكتوره دخلت وقالت:كفااايه كده لو سمحتوا اطلعوا برااا عشان كده غلط على صحه المريضه

سمر قامت وفعلاا طلعت هي مالك

_شكرااا

_علي اي ؟

_انا مكنتش هعرف اجيب المبلغ ده ابدااا

_متقوليش كده ده امى بردو

سمر بعصبية:لا مش زي امك واوعك تنسي أن احنا هنتطلق

_تمااام بس اهدااا

_مهله لمده شهر بس وهرجعلك كل فلوسك

_وانا مش عايز حاجه

_انا مقبلش ماما تعمل عمليه من فلوسك ابدااا

_على فكره فلوسي مش حرراام

_وانا مقبلش حاجه من حد غريب ٠٠٠٠٠سمر خدت بعضها ومشت ومالك حط ايدو على الحيطه وقال:لحد امتى هتفضلى عنيده كده ؟

في السجن ✨

_انت بتقول اي ؟

_بقول اللى سمعتوا يا بيه جمال لازم يطلع ده أوامر

محمود حط ايدو على المكتب وقال:اوامر اي ده مجر”م

وفجاه تليفون محمود رن

_الووو

_جمال يطلع فورا يا محمود

_بس يا سيدي ؟

_محمود اعمل اللى بقولك علياا جمال يطلع فوراا

محمود قفل التليفون وقال بكل عصبيه:القانون هنا بيمشي بالفلوس والسلطه والفسا”د مش بالعدل خالص

بالفعل جمال طلع وقال:عامل اي دلوقتى؟

محمود بص لياا وعينه كانت حمره اوى وقال:انا مش بخسر يا جمال وهترجع

_انسي يا حضرت الظابط عن اذنك

جمال طلع وقال:اخيراااا طلعت اخيراااا

محمود بدأ يكسر كل حاجه حواليا وكان متعصب اوى

_اهداا يا بيه

محمود مسك كوبايه وضغط عليها جامد اوى لتنكسر في ايدو

_انت كويس يا بيه ؟

محمود خد الجاكيت وطلع ٠٠٠

في قصر الكيلانى ✨

زينب كانت قاعده وفجاه الشبابيك انفتحت والهوا كان جامد اوى ووقع ڤازه على الأرض

زينب قامت عالطول وقفلت الشبابيك وقالت:استر يا رب

وفجاه صوره العائله وقعت على الأرض اللى بضم فهد ومالك وبتول وطبعا زينب

_زينب حطت أيدها على قلبها وقالت:في اي ؟

وفجاه جرس الباب رن

زينب راحت عشان تفتح الباب وقالت:في اي انا حاسه بشعور وحش اوى

زينب فتحت الباب وانصدمت

_اخبارك اي يا زينب انا طلعت من السجن مفيش مبروك

_😳😳

عند زينه ✨

زينه وقفت مره واحده ووجدت نفسها واقفه على جبل عميق اوى وقالت:اعمل اي

الشاب وصل وقال:هتروحي منى فين بس ؟

زينه مكنتش عارفه تعمل اي لو نطت من فوق الجبل هتمو”ت على الاكيدا ولو منطتش هتمو”ت بردو

الشاب قرب من زينه وقال:قدامك حلين بس يا تسمعى كلامى يا تنطى من على الجبل وتمو”تى

الدموع نزلت من عين زينه وقالت:الله يخليك انا مش عايزه امو”ت

الشاب بص ليها وقال:في شقتى اي رايك ؟

_مستحيل

_هههه يبقا اخترتى المو”ت

الشاب مسك زينه من أيدها وشدها لياا وقال:شكلك عنيده اوى وبتحبي العن”ف

زينه حاولت تبعد عنه ولكن ازاى فهى طفله ضعيفه جداا

اخيرااا فهد وصل ونزل من العربيه بعد ما حدد مكان زينه

_فههد

_متخافيش يا زينه انا جنبك

الشاب طلع مسدس من جيبه وقال: أوعك تقرب !

فهد بارتباك:اهدا اهداا انا مستعد اديك اللى انت عايزو بس سبها

الشاب بص لزينه وقال:الصراحه هي احلى من اي كنز

فهد اتعصب اوى والشاب قال:قولتلك أوعك تتحرك والا

_تمااام انت عايز اي ؟

_عايزها

_نعم يا روح امك

_خلاص تبقا تمو”ت

الشاب رجع لورا وزينه كانت خايفه اوى

_فهظ ساعدينى ارجوك انا مش عايزه امو”ت

فهد طلع يجري عالطول والشاب رجع لورا ومن غير ما ياخد بالو وقع من على الجبل ومسك ايد زينه ووقعت معاااا

_زيننننه

_اعاااااااا

يتبع الفصل الواحد والاربعون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”رواية طفلة الفهد” اضغط علي اسم الروايه

أضف تعليق