رواية طفلة الفهد الفصل الواحد و الاربعون 41 بقلم دعاء حجاج

 

رواية طفلة الفهد الفصل الواحد و الاربعون

في المستشفي✨ 

سمر كانت واقفه على جنب ومالك كان بيبص عليها وفجاه تليفون مالك رن 

مالك طلع تليفونه وقال:الووو ٠٠٠

_مالك ابنى !!

مالك بص في التليفون وقال:عمى 

سمر جرت عالطول وشدت التليفون من مالك وقالت بعياط:بابا ماما 

_سمر في اي يا بنتى 

مالك شد منها التليفون وقال:مفيش يا عمى خالتى بخير 

_طب سمر بتعيط ليه يا ابنى 

مالك بص لسمر وقال:شويه ارهاق مش اكتر وان شاء الله هنيجى بكره خليك انت في شغلك 

_صحيح انت مش قولت انك مسافر 

_للاسف الطايره أقلعت ومالحقتهاش 

_ولا يهمك المهم انا حاليا في اسكندريه مش هقدر اجى الا بعد يومين تاخد بالك من سمر وخالتك

_حاااضر يا عمى ٠٠٠

مالك قفل التليفون وسمر اتعصبت اوى وقالت:انت ازاى تكدب على بابا وتقوله كده 

_سمر افهمى ابوكى في الشغل وبلاش ينخض وممكن يجرا ليا حاجه وبعدين امك هتعمل العمليه بكره وهتبقا بخير أن شاء الله مفيش داعى للقلق 

سمر:_______

_مش جعاانه ؟؟

سمر هزت راسها وقالت:مقدرش اكل طول ما ماما تعبانه 

_بس امك مش تعبانه امك بخير وبعدين في مطعم قريب اوى من المستشفي اي رايك 

سمر هزت راسها بمعنى: مااااشي 

مالك ابتسم وسمر بصت في الأرض عالطول خجلا من نظراته الساحره 

في قصر الأنصاري ✨

_طب افتح قولى في اي ؟

_ماما انا مش عايز اكلم حد ارجوكى امشي 

_عشان خاطري افتح الباب وبوعدك مش هتكلم عشان خاطري يا محمود 

محمود قام وفتح الباب وقال:اي يا ماما 

اخدت ابنها في حضنها وقالت:في اي انا اول مره اشوفك كده 

محمود بحزن شديد:انا ظابط فاشل يا ماما ومينفعش ابقا ظابط اصلاا 

بعدت عنه وقالت:انت اشطر ظابط في البلد بل في العالم كله 

محمود بضحكه تحمل التريقه:لا يا ماما انا افشل ظابط في البلد مش في البلد بس في العالم كله 

_طب قولى اي اللى حصل 

_جمال 

بخضه:ماله ؟

_جمال طلع يا ماما اخطر مجر’م على وجه الارض طلع يا ماما السلطه والفلوس هزمت العدل يا ماما 

_بس ازاى يا ابنى 

_اوامر يا ماما اوامر 

_واختى ده ممكن يعملها حاجه 

محمود بص في الأرض وقال:انا اسف يا ماما والله لو بايدي كنت عد’متوا 

_اهدا يا حبيبي متزعلش نفسك وانا واثقه انك هترجعوا لمكانه الطبيعى تانى 

_بس المره ده مش السجن يا ماما المره ده هتكون قبر’ه أن شاء الله 

حطت أيدها على خده وقالت:وانا واثقه فيك 

محمود ابتسم وقال:ومش هخذل ثقتك ده ابدااا 

ابتسمت أيضا وقالت:أن شاء الله 

في قصر الكيلانى ✨

زينب رجعت لورا وبدأ جس’مها يرتعش وقالت بارتباك:انت انت بتعمل اي هنا 

جمال اخدها في حضنه وقال:بدل ما تقولى اخيراا وتكونى فرحانه تقولى انت بتعمل اي هنا 

زينب زقت جمال وفجاه  الدموع نزلت من عينها وقالت:انت ازاى طلعت من السجن 

شيري كانت نازله من على السلم ومبتسمه وجمال بص ليها أيضا وابتسم وكانت ابتسامتهم تحمل الخبث والشر 

_اطلع برااا 

_اطلع ازاى مش ده بيتى ولا اي ؟

_بقولك اطلع براااا 

بتول نزلت عالطول وقالت بصدمه: بابا 

_بنتى حبيبتي اللى وحشانى اوى 

جمال كان رايح يحضن بتول ولكن بتول جرت على امها عالطول وجمال كان في حاله ذهول وقال:في اي يا بنتى ده انا ابوكى حبيبك 

_انا معنديش غير اب واحد بس 

_ومين ده ؟

_فهد هو اخوي وأبوي وكل حاجه 

_بتول انتى بتقولى اي 

_اطلع براااا 

جمال وقف قصاد زينب اللى كانت في حاله صدمه وقال:قولتى للعيال اي يا زينب عشان يكر’هونى كده 

زينب بصت ليا وقالت:قولت لعيالك اللى كان لازم يتقال 

جمال بص ليهم وكان متعصب اوى وفجاه طلع على السلم 

_انت رايح فين ؟

_رايح اوضتى 

_قولتلك اطلع برا 

_بلاش التهديد ده عشان انتى عارفه انا ممكن اعمل اي 

زينب اتحولت إلى الامراه الضعيفه وللاسف سكتت ومقدرتش تمنع جمال 

(لان جمال كان بيتكلم عن السر)

_ماما انتى هتخلى يطلع كده ده واحد مجر’م 

زينب:__________

_ماما ردي عليا قولى حاجه 

زينب خدت بعضها ومشت ومردتش على بتول اللى كانت واقفه في حاله صدمه وذهول في نفس الوقت 

في اوضه جمال ✨

جمال اترمي على السرير وقال:اخيراااا 

وفجاه حد دخل وقفل الباب ليقوم جمال عالطول وقال:انتى ازاى ؟

_انا اي 

جمال ابتسم ابتسامه خبيثة وقال:عملتى كده ازاى 

شيري وقفت جنب البلكونه وقالت:مش انا ده بابا 

_ازاى 

فلاش باااك ✨

شيري رنت على ابوها وقالت:بابا ان عطيتك مهله لمده يومين ومعملتش حاجه لحد دلوقتى 

_شيري انا مقدرش اطلع جمال

_حلو اوى يبقا نتقابل عند ربنا بقاا 

_اهدي اهدي جمال هيطلع بكره باذن الله 

_ولو مطلعش ثم كملت:همو’ت نفسي يا بابا 

_موااافق بس أوعك تعملى حاجه والنبي 

_مش هعمل حاجه لو حضرتك نفذت اللى قولتلك عليااا 

_حاااضر 

شيري قفلت التليفون وقالت:اخيرااا 

والد شيري رن على واحد واصل اوى في مصر من ناحيه الشرطه 

_اخبارك اي يا ****

_تمام الحمد لله انت اخبارك اي

_انا بخير فينك من زمان 

_انت عارف بقا انا سافرت امريكا انا والمدام وبنتى 

_اه سمعت انك سافرت 

_المهم انا طالب منك طلب  

_طبعا طبعا 

_جمال الكيلانى 

_مالو 

_عايزو يطلع باي طريقه 

_بس ده واحد مجر’م وعليا قضايا كتير 

_انا اول مره اطلب منك طلب 

_اعتبره حصل 

_مش هنسالك الجميل ده ابدااا 

_انت بتقول اي انت ناسي عملت معايا اي ده انا اللى مش هنسي جميلك ابداا 

(والد شيري نقذ بنت الشخص اللى لسه مكلمه ده من اربع شباب كانوا عايزين يغتص’بوها )

والد شيري قفل التليفون وقال: سامحني يا رب انا اول مره اعمل حاجه وحشه كده بس مقدرش اتحمل خبر وفا’ه بنتى ده بنتى الوحيده 

بااااك ✨

_بس والدك ده طلع واصل اوى يا شيري 

_مش اوى يعنى !! ثم كملت:المهم زينه تمو’ت 

_زينه !!

شيري بصت ليا وقالت:في اي اول ما نطقت اسم زينه عينك لمعت مره واحده 

جمال بارتباك: لا محصلش طبعا 

شيري راحت عند جمال وقالت:زينه تمو’ت يا جمال 

_امال فهد فين ومالك ؟

_فهد سافر هو وزينه الامارات ومالك براا 

_هقت’لك زينه لما يرجعوا 

_موافقه ارتاح انت وانا هطلع ولينا كلام كتير 

جمال ابتسم وقال: طبعااا

شيري طلعت وجمال قعد على السرير وقال:مكنتش اعرف ان فعلا هحب زينه البت ده خدت قلبي خصوصا لما بعدت عنها 

(احترم سنك يا راجل )

عند مالك وسمر ✨

مالك عدل الكرسي لسمر وقال بحب:اتفضلى 

سمر قعدت ومالك قال:تحبي تاكلى اي غير الحار طبعاا 

سمر ابتسمت ومالك فرح اوى أنه قدر يفرحها 

_تطلبوا اي 

مالك بص في المنيو وطلب الاكل فعلااا كل ده وسمر كانت حاسه بأمان وهي معااا 

سمر بصت لتحت ومالك كان باصص عليها بدون خجل 

_انتى كويسه ؟

سمر هزت راسها وقالت:اه بخير 

_انا عارف انك عايزه تبعدي عنى بس انا مقدرش ابعد عنك 

مالك قالها بكل جراه 

سمر:_________

مالك قرب الكرسي من سمر ومسك أيدها وقال:انا ارتكبت أخطاء كتير بس بوعدك مش هعمل حاجه تانى تجر’حك فرصه بس عايز فرصه واحده مش اكتر 

سمر سحبت أيدها وقالت:انا داخله الحمام 

مالك بعد عنها وقال:تمااام 

سمر قامت وكانت حاطه أيدها على قلبها وقالت وهي ماشيه: مستحيل ده يحصل الفرص انتهت يا ابن الكيلانى 

وفجاه تليفون مالك رن 

_الوووو 

_حضرتك مالك 

_ايوه مين 

_الكلام مش هينفع على التليفون ممكن اقابل حضرتك لو سمحت ويا ريت لو مدام سمر تكون معاك 

مالك رفع حاجب وقال:وعايز مراتى ليه 

_الكلام اللى عايز حضرتك والمدام فيا بيخص الصور وصدقنى الكلام مش هينفع على التليفون ابدا 

_تماام عارف ****

_اه طبعاا عارفه مسافه السكه وهكون عندك 

مالك قفل التليفون وقال:يا تري عايز يقول اي 

في الحمام ✨

سمر غسلت وشها وبصت في المرايا وقالت:هو فعلا يستحق فرصه ولا لا ؟

(سمر محتاجه رايكم هل مالك فعلاا يستاهل فرصه ولا لا )

سمر رجعت شعرها لورا وطلعت 

الجرسون حط الاكل على السفره 

وسمر قعدت على الكرسي ومالك قال:في واحده عايزنا 

_مين ؟

_مش عارف بس هو قال إنه عايزنا 

_وهيجى هناا 

مالك هز رأسه وقال: الاكل مش عاجبك ولا اي ؟

_لا بالعكس ده حلو اوى 

_طب كولى ولا اجى اوكلك 

سمر مسكت المعلقه عالطول وقالت:انا عندي ايد هاكل لوحدي 

مالك ضحك على خوفها لما قالها كده !!

عند فهد وزينه✨

الشاب رجع لورا ومن غير ما ياخد باله وقع من على الجبل ومسك ايد زينه وشدها معاااا 

_اعاااااااا 

_زينننه 

انقطع صوت زينه وفهد فجاه مع زياده الريح الذي يحمل التراب الاصفر وورق الشجر

فهد مسك ايد زينه عالطول وشدها ليا لتترمي في حضنه 

زينه كانت بترتعش وخايفه اوى 

_اشش انا جنبك أوعك تخافي 

وفجاه زينه اغمى عليهااا 

_زينه زينه 

فهد شال زينه وركبوا العربيه ومشي عالطول متجها إلى المستشفي 

في المخزن ✨

_فين حسن ؟

_مفيش حد بالاسم ده 

_حسن بيه 

_في اي ؟

_البوليس تحت وبيسال عليك 

حسن بارتباك:بوليس 

_ايوه 

حسن قام عالطول وطلع من باب خارجى ولكن لقي الظابط في وشه 

_بقا جاي من مصر عشان تخطف البنت 

حسن زق الظابط عالطول وكان رايح يجري ولكن الظابط ضر”به بالنا”ر في رجله 

حسن وقع على الأرض وقال بصوت عالى جدااا: اعااااا

_امسكوا فورا 

بالفعل مسكوا حسن وخدوا ومشوا

في المستشفي ✨

فهد كان واقف برا وخايف اوى على زينه 

بعد مرور بضعه دقائق 

الدكتوره خرجت وفهد انتهد عالطول وقالت:زينه بخير صح ؟

_اتعرضت لصدمه مش اكتر وحاليا بخير 

فهد خد نفس عميق وقال:الحمدلله يا رب 

الممرضه:المريضه فاقت ومش على لسانها غير اسم فهد 

فهد فرح اوى ودخل لزينه عالطول 

_فهد 

فهد دخل وباسها على رأسها واخدها في حضنه وقال:انا اسف يا زينه مكنش ينفع اسيبك لوحدك 

زينه مسكت في فهد جامد وقالت:انا كنت خايفه اوى 

_قولتلك طول ما انا جنبك متخافيش 

_انا بحبك اوى 

_وانا بموت فيكى 

زينه بعدت عن فهد وقالت:الين وتيم الشاب قال إنكم مخطوفين 

_تيم والين بخير يا طفلتى اهم حاجه انتى دلوقتى

زينه حضنت فهد وقالت:وانا بخير يا منقذي 

فهد ابتسم وقال:هنرجع مصر 

زينه حضنت فهد جامد وقالت: اخيرااا انت عارف ماما زينب وبتول وسمر وحشونى اوى 

فهد زق زينه وقال:يعنى عايزه ترجعى عشانهم 

_اه امال هرجع عشان مين 

فهد ابتسم وقال:بهزر معاكى 

زينه ضر’بت فهد في بطنه وقالت:وهزارك بايخ 

الدكتوره دخلت وقالت:اخبارك اي دلوقتى ؟

زينه بصت لفهد وقالت:دلوقتى بخير 

الدكتوره:يبقا اكتبلك على خروج بقا 

زينه فرحت اوى والدكتوره قالت:ده روشته العلاج لازم تاخدي علاجك على الوقت 

_فهد قولها انى مش بحب العلاج 

_زينه بلاش شغل العيال الصغيره ده وقومى يلاااا 

_انا اقوم 

_ايوه عشان نمشي 

_بس انت عارف انا مش هقدر أمشي ابدااا 

فهد رفع حاجب وقال:ليه 

_من الخوف رجلى بترتعش لحد دلوقتى 

_طب اجبلك ترولى ؟

زينه زعلت اوى وقالت:يا ريت كنت وقعت من على الجبل 

فهد اتحول الى شيطا’ن ومسك ايد زينه جامد أوى وقال:اي الكلام ده مليون مره قولتلك متقوليش كده 

_انا اسفه 

فهد ساب زينه عالطول وقال:متقوليش كده تانى 

_حاااضر 

فهد اخدها في حضنه وقال:انا اسف مكنش لازم اعمل كده 

زينه:____________

_خلاص بقا انا اسف 

_خلاص مش زعلانه هي ده اول مره ما انت كل مره بتعمل كده 

فهد شال زينه وقال:وكده اعتقد هتسامحينى

زينه ابتسمت وقالت:طبعاااا 

_صغيره وعفر’يته 

_عفر’يته ؟

_وقمر حلو كده 

زينه ابتسمت وقالت:والله ما حد قمر الا انت يا فهودتى يا قطعه من قلبي 

فهد رفع حاجب وقال: قطعة من قلبك طب بقيه قلبك لمين

_ده لواحد تانى 

فهد بغيره:ويا تري الواحد التانى ده احلى منى في اي 

زينه محاولة اغاظه فهد:ده واد قمر عينه سو’ده وشعره اسو’د وبشرته قمحويه واد سكر كده 

فهد بابتسامه:ده توأمى بقا 

زينه بتفكير:معرفش 

فهد باس زينه من خدها وقال:تسلم الفم اللى بينزل سكر ده 

زينه بطفوله: خلاث (خلاص) بتكسف 

_زينه 

_امممم 

_انا عايز طفل منك 

زينه وشها احمر اوى وبارتباك:طفل ؟

_عندك اعتراض 

زينه بخجل:لا طبعااا 

_ناجل الموضوع ده لما نرجع مصر اي رايك 

زينه هزت راسها والخجل كان هو عنوانها 

اخيراا فهد طلع وركبوا العربيه ومشوا 

عند سمر مالك ✨

_مالك 

مالك قام وقال:ايوه 

_انا الشاب اللى كلمتك من شويه 

_تمام اتفضل 

الشاب قعد وقال:انا مش عارف اقولكم اي حقيقي انا مكسوف منكم اوى 

مالك وسمر بصوا لبعض ومكنوش فاهمين حاجه 

_انا اللى عملت الصور ده 

مالك باستغراب:صور اي ؟

_الصور اللى كانت في المدرسه 

مالك قام واتحول إلى شيطا’ن ومسك الشاب من لياجته وضر’به بالبوكس في وشه 

_اعااااااا 

سمر مسكت ايد مالك وقالت:مالك اهدا عشان خاطري 

_اهدا ازاى ده كان عايز يشوه صورتك قدام الناس 

_انا عارف انى غلطان بس والله غصب عنى 

_غصب عنك اي بس يا حيوا’ن 

مالك زقوا على الأرض وقعد يضر’ب فياا 

_اعاااااا 

_مالكككك كفايه عشان خاطري 

_لا يا سمر ده لازم يتادب 

الكل حاول يبعد مالك عنه ولكن مالك مكنش في واعيه خالص 

وفجاه الشاب اغمى عليا 

الكل:ده ما'”اات

يتبع الفصل الثاني والاربعون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله”رواية طفلة الفهد” اضغط علي اسم الروايه


أضف تعليق