رواية سأحبك بالتأكيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بتول عبد الرحمن

رواية سأحبك بالتأكيد الفصل التاسع والعشرون 

رواية سأحبك بالتأكيد الفصل التاسع والعشرون 

_ مبروك … انتي حامل 

ميرنا بصدمه : لا لا شوفي تاني … مستحيل اكون حامل 

_: والله حامل … أنا متأكده 

ميرنا : ازاي … أنا جوزي مبيخلفش 

_:الفحوصات بتقول انك حامل 

ميرنا : ماشي شكرا 

ندى وفيروز كانوا بره 

ندى : حاسه اني في حلم بجدد

فيروز : لاء علم يختي علم … قولتلك ده أخويا وانا عارفاه اكتر من اي حد مصدقتيش 

ندى : صدقتك والله … ياربي كنت واثقه انك مش هتخذلني ابدا وهتديني كل حاجه بحبها 

فيروز : انتي وزينه عكس بعض تماما … هيا كانت بتحب مازن ولما رفض حبها اتجوزت واحد تاني علشان تنساه ومشيت ورا عقلها بالرغم من أنها لسه بتحب مازن لحد دلوقتي … وانتي مشيتي ورا قلبك وفضلتي منهاره لما عرفتي أن مالك اتجوز .. بس في الاخر القلب اللي انتصر … بس لو مشيتي بعقلك هتكسبي كرامتك 

ندى : لا كرامه في الحب 

فيروز : لاء طبعا … الحب يعني احترام … اهتمام .. عدم اهانه … غير كده شكليات 

ندى : بس لو شخ…..

ميرنا جت وقالت : يلا نمشي 

فيروز : قالتلك ايه 

ميرنا : دور برد بس مش اكتر 

ندى : الف سلامه 

روحوا البيت وطلعت اوضتها وكانت بتكلم عمر 

ميرنا : عمر انت عملت العمليه في مستشفى اسمها ايه

عمر : بتسالي ليه … في ايه 

ميرنا : ا… واحده صاحبتي مرات اخوها مش بتخلف وعايزه تعمل عمليه وبتشوف احسن المستشفيات بره مصر … فسالتني قولتلها هوف واكلمك 

عمر : مش عارف ليه حاسك بتحوري 

ميرنا : وانا هحور ليه يعني .. أنا غلطانه اصلا اني بقولك … خلاص مش عايزه حاجه … سلام 

عمر : استني يا مجنونه … أنا مقولتش حاجه … بس انتي لسه مالفه الحكايه دي … صح ؟ 

ميرنا : لاء مش صح … أنا فعلا محتاجاها لصاحبتي 

عمر : خلاص يا حبيبتي متقفشيش … اسمها ( … ) عايزه حاجه تاني 

ميرنا : شكرا 

بحثت ميرنا عن اسم المستشفي ووجابت رقمها وقررت تكلمهم 

الحوار مترجم 

ميرنا : لو سمحت … كان في واحد عمل عمليه في المستشفي عندكوا اسمه عمر الشعراوي عمره ٣٠ سنه كان جاي يوم (……) 

_: معاكي يا فندم … ايه المطلوب 

ميرنا : عايزه اعرف العمليه فشلت ولا نجحت 

_: حضرتك مين يا فندم 

ميرنا : أنا مراته 

_: أنا آسف … مقدرش اقول لحضرتك اي حاجه عن المريض غير بأمر منه هو 

ميرنا : منا بقول لحضرتك أنا مراته 

_: اسف مش هقدر اساعدك 

ميرنا : طب حضرتك محتاج ايه 

_: المريض نفسه اللي عمل العمليه 

ميرنا : تمام … شكرا 

قفلت معاه ونزلت الصيدليه جابت جهاز الحمل تتأكد بنفسها وطلعت عملته ولقته شرطتين

ميرنا : لاء كده في حاجه غلط … يا الله 

رنت على نيره 

نيره : اللي واحشني ومش معبرني 

ميرنا : أنا في مصيبه 

نيره : مصيبة ايه … ايه اللي حصل 

ميرنا : أنا حامل 

نيره : ايه ده الف مب….. .. ايه ده ويت … حامل ازاي يعني … عمر مش بيخلف 

ميرنا : م دي المصيبه 

نيره : طب م يمكن العمليه نجحت 

ميرنا : وهيقولي أنها فشلت يعني يا نيره 

نيره : م يمكن اتلغبطوا … كلميهم 

ميرنا : كلمتهم … مرضيوش يدوني معلومه واحده بس 

نيره : ايه اللغبطه دي … م اكيد مفيش تفسير غير ان عمر بيخلف 

ميرنا : ده اكيد 

نيره : طب قولي لعمر وهو يكلمهم يشوف لو اتلغبطوا أو اي حاجه 

ميرنا : صح … اقفلي بقا عشان أكلمه 

قفلت ميرنا مع نيره وكلمت عمر 

عمر : معلش يا ميرنا عندي شغل دلوقتي … هكلمك بعدين 

ميرنا : عايزاك في حاجه مهمه 

عمر : في ايه 

ميرنا : أنا حامل 

•تابع الفصل التالي “رواية سأحبك بالتأكيد” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق