رواية عشقي الأسود الفصل الخامس والعشرون 25 – بقلم ملك احمد
تأفف فهد والتف حتي يذهب وعندما التف وجد نور تقف أمامه….
فهد : نور ؟
ـ نظرت له نور بصدمه …
فهد : انتي بتعملي اي هنا ؟
نور : انا جايه اشوف ساره …
التفت نور وكادت أن تذهب ولكن امسك فهد يدها…
ـ فهد : هنفضلي كده لحد امتي ؟
ـ نور : كدا ازاي ؟
ـ فهد : بتحاولي تبيني انك اقوي بس الحقيقه انك بتموتي كل يوم …
ـ نور : لا انت غلطان علي فكره …
ـ فهد : لا انا صادق …
ـ نور : طب انت عايز اي دلوقتي ؟
ـ فهد : مهما حاولت انساكي مستحيل انسي … انا لسه سايبك من يوم وحاسس اني سايبك بقالي سنين ….
ـ نور : خلاص يا فهد إلي بينا انتهي …
ـ فهد : بس قلبي مش هيبقي لحد غيرك …
نور : وانا قلبي مبقاش ليك يا فهد …
ـ فهد : مش مهم …
ـ نور : انا همشي …
ـ فهد : امشي امشي زي كل مره بتمشي وبتاخدي قلبي معاكي …
ـ لم تجبه نور وذهبت من أمامه وهي علي وشك البكاء …
ـ وقف فهد وهو يضع يده في جيبه وينظر لها وهي تذهب …
أخرج فهد هاتفه ورن علي عمر…
ـ فهد: الو ؟
ـ عمر : انا جاي اهو خلاص ….
ـ فهد: انا عارف انت جبتني هنا لي شكراً …
ـ عمر : ولا عملت اي حاجه انت اخويا يا فهد …
ابتسم فهد واغلق الهاتف وهو يشعر بغصه في قلبه … ف تركته النور الذي كان بحياته ورجع الظلام مره اخري …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند نور …. كان نور ف السياره وهي تبكي … رن هاتفها … ضغطت نور علي الاسبيكر …
ـ ساره : الو ؟
ـ نور : انت بتعملي فيا كده لي ؟
ـ ساره : اسمعيني بس …
ـ نور : مش عايزه افهم حاجه لي كل إلي حوليا بيحاولو يأذوني انا بجد مش فاهماكي يا ساره …
ـ ساره : انا كنت عايزه اساعدك …
ـ نور : تساعديني ؟ تساعديني ازاي وانا كل ما اشوفه قلبي بيتكسر …
ـ ساره : انا اسفه …
ـ نور : باي يا ساره …
أغلقت نور الهاتف وذهبت متوجهه للمنزل …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر فهد …
دخل فهد وهو في طريقه ليصعد للاعلي …
ـ إسراء: انت رايح فين …
ـ فهد : عندي شغل …
ـ إسراء: ازاي ليك نفس تشتغل بعد الفضيحه إلي حصلت ؟
ـ مصطفي : بس يا اسراء …
ـ اسراء : لا يا بابا انا خايفه عليه …
ـ قاطعها فهد وهو يقول بغصه واضحه في صوته …
ـ فهد : خايفه ؟ خايفه عليا انا ؟ انا الطفل الصغير إلي كنتي هتبيعيه من زمان ولا كنتي هتعرفي عني حاجه او هيعملو فيا اي او هيقتلوني ولا لا وجايه دلوقتي تقولي بكل بساطه إنك خايفه عليا ؟
ـ اسراء: ده ماضي وفات وخلاص …
ـ فهد : والماضي بيفضل مستمر والجرح بيفضل موجود ولا يمكن يتمحي ….
ـ اسراء : بس البنت دي مش كويسه …
ـ فهد : البنت دي الي رجعتني ليكي مع اني كنت رافض الفكره تماماً هي الانسانه الوحيده إلي علمتني أزاي اعيش وعلمتني ازاي اسامح وتقولي مش كويسه ؟ لا انا مش هسمحلك …
ـ تركها فهد وذهب للاعلي…
ـ مصطفي : وبعدين معاكي بقي أخيرا لما صدقنا إن علاقتك انتي وابنك اتحسنت بوظتيها تاني …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح فهد ….
دخل فهد بغضب ثم رمي هاتفه …
فهد : لي لي ؟ لي كل ما بحاول اعيش حياتي بتتدمر لي كل ما اتعلق بحد يسيبني ويمشي… انا قولت من الاول ان انا معنديش قلب قلت بلاش أتعلق بحد انا إلي غلطان ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند نور … كانت نور تجلس في غرفتها … وهاتفها رن …
نظرت نور للاسم بخنقه بعدها اجابت علي الهاتف …
نور : الو ؟
ـ يوسف : عامله ايه ؟
ـ نور : الحمدلله…
ـ يوسف : انا هاجي بكره انا وماما وبابا …
ـ نور : يوسف انا خلاص نسيت ممكن خلاص بقي بجد …
ـ يوسف : انا مش قادر اصدق انك نور إلي كنت أعرفها …
ـ نور : الزمن بيغير يا يوسف…
ـ يوسف : صح بس انا متغيرتش وقلبي لسه ليكي … علي العموم انا قولتلك وخلاص …
أغلقت نور الهاتف وهي تشعر بخنقه …
دق باب غرفة نور …
نور : اتفضل …
دخلت ساره … نظرت لها نور بعدها نظرت الجهه الأخري …
ـ ساره : بس بقي انا كنت عايزه اساعدك …
ـ نور : واللهِ
ـ ساره : اه والله وانتي عارفه كده كويس …
ـ نور : طب واي المطلوب ؟
ـ ساره : متزعليش مني …
ـ نور : لا والله لسه زعلانه …
ـ ساره : خلاص بقي معلش وبعدين انا جايه جري بمجرد ما نزلت من العربيه في كلب طلع يجري ورايا من اول الشارع لاخره
ابتسمت نور لا ارادياً
ـ ساره : هاه لسه زعلانه ؟
ـ نور : لا خلاص …
ـ ساره : طب احكيلي اي إلي حصل ؟
ـ نور : مش عارفه بس ما ما اشوفه احس في وجع كبير اوي …
ـ ساره : صعبان عليا …
ـ نور : انا متضايقه اوي عشانه انا مش عارفه لي بابا ماسك ف يوسف …
ـ ساره : انا كمان نفسي افهم …
نور : هتعرف كل حاجه قريب اوي …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي …
دخلت والدة نور لغرفتها ….
بسمه : الخطوبه النهارده يا نور …
ـ نور : ازاي يعني ؟
بسمه : والدك اتفق معاهم وخلاص حدود الخطوبه …
ـ نور : لا انا مش هحضر حاجه النهارده…
ـ بسمه : عيب يا بنتي ..
ـ نور : ومش عيب الي يوسف بيعمله ؟
ـ فجأة جاء صوت من ورائها…
ـ صالح : لي عيب يعني …
ـ نور : بابا ؟
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند فهد … دخل فهد للشركه …
وصعد لمكتبه …
فجأة دخل عمر وهو يقول …
فهد : في اي مالك ؟
ـ عمر : في خبر وحش …
الفصل التالي اضغط هنا
يتبع.. (رواية عشقي الأسود) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.