رواية عشقي الأسود الفصل السادس والعشرون 26 – بقلم ملك احمد

رواية عشقي الأسود الفصل السادس والعشرون 26 – بقلم ملك احمد

Part 26
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فجأة دخل عمر وهو يقول ….
فهد : في اي مالك ؟
ـ عمر : في خبر وحش …
ـ فهد : في اي ؟
ـ عمر : هو ….
ـ فهد : اخلص يا عمر في اي ؟
ـ عمر : خطوبة نور النهارده …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند نور ….
ـ ساره : خلاص يا نور العياط مش هيرجع حاجه كفايه عياط …
ـ نور : انا مش عايزه يوسف انا عايزه فهد …
ـ ساره : خلاص معلش عشان عنو حتي عدي الخطوبه بس وبعدين اعملي إلي انتي عايزاه …
ـ نور : بابا مستحيل يوافق خلاص ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب فهد …
فهد : اي ؟
ـ سكت عمر ف هو لا يجد رد …
ـ فهد : انت متأكد من الكلام ده ؟
ـ عمر : ايوه ساره هي الي قالتلي …
ـ فهد : طيب اطلع يا عمر …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة نور …
رن هاتف نور … نظرت نور للاسم وهي علي وشك البكاء…
ـ نور : الو ؟
ـ فهد : هو الكلام إلي سمعته ده صح ؟
ـ نور : كلام اي ؟
ـ فهد : متلفيش وتدوري انتي عارفه كويس انا بتكلم علي اي …
ـ تنفست نور بعدها قالت :
ـ نور : اه …
ـ فهد : تمام كده الصوره وضحت اوي … بس انا عايزك تفهمي ان انا مش هسمح حد ياخدك مني … مش انتي عايزاني ارجع فهد القديم ؟ من عيوني هرجع فهد القديم إلي لو عايز حاجه بياخدها مهما كان اي التمن سامعه ؟
ـ اغلق فهد الهاتف في وجه نور …
ـ توترت نور من حديثه ف هي تعرفه جيداً وأنه إذا أراد شئ يأخذه
ـ أخرجه نور هاتفها ورنت علي يوسف …
ـ يوسف : الو ؟
ـ نور : الخطوبه دي مش هتم سامع ؟
ـ يوسف : اهدي بس كده مالك ؟
ـ نور : انا قولت إلي عندي والي عندك اعمله …
ـ يوسف : وانا كمان قولت إلي عندي قبل كده …
ـ نور : انت رجعت ازاي اصلا ؟
ـ يوسف : بعظين بعدين يا نور …
ـ نور : لا مش بعدين انا عايزه اعرف ما حاجه دلوقتي ….
ـ يوسف : طيب يا ستي … انا بعد ما وقعت من المنحدر كنت ف غيبوبه لمدة شهرين وبعدها صحيت لقيت نفسي ف مكان معرفهوش مع ناس معرفهاش …وفضلت اتعالج هناك ولما اتعافيت حاولت اتواصل مع الوحده بتاعتي وجابوني هنا ولما عرفت انك خلاص هتتخطبي وان حبي هيضيع مني ف رجعت …
ـ نور : رجعت ؟ رجعت عشان تدمر حياتي ؟
ـ يوسف : دمرتها ازاي ؟ انتي اول حد انا فكرت اني اجي واشوفها …
ـ نور : لي رجعت دلوقتي انا مش فاهمه …
ـ يوسف : رجعت عشانك …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند فهد … اغلق فهد الهاتف بعدها رماه علي الارضيه وهو يتنفس بسرعه من شدة الغضب …
دخل عمر …
ـ عمر : بتعمل اي يا فهد …
ـ فهد : هي فاكره اني هسمح لحد ياخدها غيري ده ف أحلامها ….
ـ عمر: عايز تعمل اي يا فهد ؟
ـ فهد : هي الي اختارت …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ساره …
ساره : الو …
ـ عمر : اي يا ساره….
ـ ساره : عمر هو إلي حصل مع فهد ونور ؟
ـ عمر : معرفش بس الي اعرفه إن فهد مش هيسكت ….
ـ ساره : هيعمل اي يعني ؟
ـ عمر : معرفش …
ـ ساره بسخريه : هو فأمر أنه ممكن يتحدانا دانا سا
لم تكمل حديثها حتي سمع عمر صرخه …
ـ عمر : ساره ؟
ساره : ….
ـ عمر : يا ساره مالك انتي كويسه ؟
ـ ساره : انا اه كويسه …
ـ عمر : طيب رحتي فين ؟
ـ ساره : وقعت …
سكت عمر بعدها انفجر من الضحك …
ـ ساره : بس بطل تضحك …
ـ عمر : دانا سارههههه
ـ ساره : بس بقي …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء وتحديداً وقت الخطبه …
كانت نور في غرفة التجهيز …
بسمه : يابنتي اسمعيني بس وكفايه عياط …
ـ نور : لا…
بسمه : شوفيها يا ساره …
فجأة دخل صالح …
ـ صالح: بتعيطي لي قومي يلا البسي …
ـ نور : بس يابابا انا مش عايزه يوسف
ـ صالح : لا هو يوسف انا عارف مصلحتك كويس … ويلا اجهزي …
ـ ثم تركها صالح وخرج….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الخارج …
كان يوسف يقف في الخارج ويتحدث في الهاتف …
ـ فجأة خرجت نور … كانت ترتدي فستان بيج ستان بذيل طويل وتتركه شعرها مفرود وأخذه خصلتين للخلف وكعب اسود …
ذهل يوسف من شكلها …
اقترب يوسف ومد يده لنور …
ـ نظرت نور ليده الممدوده بعدها أمسكت يده … ثم ذهبو للمسرح …
يوسف : اضحكي بقي …
ابتسمت نور رغماً عنها ابتسامه خفيفه….
والدة يوسف : يلا يا حبايبي مش هتلبسو الخواتم ؟
ـ يوسف : اه يا ماما هاتيهم …
ـ اومأت والدة يوسف بعدها أحضرت الخواتم لهم …
امسك يوسف الخواتم واخرج خاتم نور وجعلها ترتديه …
فجأة الهتاف والتصفيق ملأ المكان…
وفجأة دخل فهد ….

الفصل التالي اضغط هنا

يتبع.. (رواية عشقي الأسود) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق