رواية حارة كرياكو الفصل الثالث عشر 13 – بقلم نهله جمال

رواية حارة كرياكو – الفصل الثالث عشر

رواية 🎩 حارة كرياكو 🎩 part 13
كان الصمت سيد الموقف ، ف لا هي قادره على التفوه بحرف ولا أنا قادر على سماعها بعد.الأن
《《 في سيارة كريم
كان يقود ونورسين تجلسه جانبه في صمت ولكنه لم يدم طويلآ ، حيث إلتفت إليه وقالت : رايحين فين
لم يرد كريم ف كررت سؤالها على مسامعه : بقولك رايحين فين
كريم بغضب : إخرسي شويه
غضبت نورسين ف قالت : إيه إخرسي دي
كريم : هنروح نجيب لبسك يا عروسه
إحمرت وجنتاها ف قالت بغضب : إنت بني أدم سافل
صفعها كريم على وجهها وهو يقول : اتأدبي وإنتي بتكلمي جوزك
رفست بقدميها وهي تقول : وحياة امي لو مديت إيدك عليا تاني
كريم وهو يقترب منها : ها ؟ هتعملي ايه ؟ ما تردي!
لم ترد ف قال كريم : اانا اللي وحياة أمي هدخلك محل لو ما نقيتي منه حجات للبيت تلبسيها وخاصة حجات عرسان هوريكي أوسخ وش ممكن تشوفيه
صف سيارته بالقرب من مجمع محلات ، نزل بوء ثم فتح الباب الخاص بها وسحبها من يدها.
سارت بجانبه بصمت حتى وصل إلى بوابة محل ف قالت له السيده : بعتذر بس دا محل حريمي
أخرج كريم من جيبه عمله ورقيه من فئة المائة جنيه وقال : أصل أنا العريس وعايز أشوف هي هتختار إيه
ألتقطت السيده المال وقالت له : اتفضلوا
دخل كريم برفقة نورسين التي قالت بحنق : كل دا عشان تشوفني في موقف محرج دا انت مريض
كريم وقد حمل سله فارغه وقال : عايزها ف ربع ساعه تتملي ألوان
نظرت له نورسين بغضب ونظرت للأغراض النسائيه بحنق ف أقترب كريم وهمس في أذنها : بس متنقيش كتير عشان لو حصل حمل أو حاجه مش هتعرفي تلبسي الباقي
إلتفت له نورسين وقالت بتحذير : لو هموت يا كريم مش هخليك تلمسني ! أنا الموت أهون
كريم بسخريه : لا انا اللي هموت عليكي ، إخلصي بس
أتجهت إلى القسم الخاص باللون الأسود ف قال كريم : لا يا حبيبتي مبحبش الأسود عليكي
دق قلبها بعنف ف بكت وقالت : كفاايه بقى ارحمني شويه
قال كريم بإنكسار غاضب : وانتي مرحمتيناش ليه من أذاكي ومشيتي شعائر مكسوره وفضحتيني قدام المنطقه
سارت قليلآ حتى وضعت أشياء كثيره في السله بلا مبالاه
أمسك كريم بيده قميص طويل ووضعه في السله قائلآ : هيكون حلو عليكي
حاسب على المشتريات ووضعها في السياره ثم ركبوا ، قال كريم : هنروح نبص على القاعات
نورسين بغضب : إنت بجد مصدق إن إحنا هنتجوز؟
كريم : أنا برد كرامتي قدام الناس مش بتمنك بالغالي
وضعت يدها على عيناها وهي تبكي ف قال كريم : لا دموعك وفريها لحد ما يتقفل علينا باب واحد ، عايزك هاديه خااالص
.
《《 في حارة كرياكو
نزل إيبو من البنايه وهو يعبث بهاتفه ف لحقت به همس وهي تقول : ايبوو
وقف وهو ينظر لها بضيق وقال : خير؟
همس بخجل : أنا ماليش ذنب في اللي نورسين عملته
إيبو : طيب وبعدين ؟
همس ببكاء : عايزه أطلب منك طلب
إيبو : طب بتعيطي ليه
همس : نورسين أنا خايفه عليها وحياة أغلى حاجه عندك كلم كريم
إيبو تنهد وقال : كلمته عشان خايف عليه هو ، وصدقيني دماغه ناشفه جداا
همس محاوله الشرح لإيبو : اللي نورسين عملته دا بسبب عقده نفسيه ولو كريم زودها عليها ممكن تروح فيها
ايبو : واحد ومراته مش فاهم انتي خايفه من ايه !
همس : معرفش بس كريم شكله مش طبيعي معاها
.
《《 في سيارة كريم
إنتفضت نورسين فجأه وقالت : مش عايزه أشوف القاعه ، مش عايزه أتجوز
غضب كريم ف فرمل بسيارته بغضب وأمسكها وقربها منه ثم قال والشرر يتطاير من عينيه : انتي لسه متعرفنيش يابت انتي ! أقسم بالله لو لقيتك بس معترضه ما عارف هعمل فيكي ايه
..
..
….
《《 الساعه التاسعه والنصف منتصف الليل ، يوم زفاف كريم ونورسين
.

الفصل التالي اضغط هنا

يتبع.. (رواية حارة كرياكو) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق