رواية عشقي الأسود الفصل الثاني عشر 12 – بقلم ملك احمد

رواية عشقي الأسود – الفصل الثاني عشر

ـ عمر : اي يا فهد ؟
ـ فهد : نفذ …
ـ عمر : أوامرك …
ـ اغلق فهد الهاتف …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي…. وتحديداً في منزل نور …
نور : عايزه حاجه يا ماما انا همشي باي …
ـ صالح : استني يا بنتي كليلك حاجه …
ـ نور : معلش يا بابا متأخره هبقي اكل ف الطريق ….
ـ صالح : طب استني … هاتي يا بسمه …
ـ بسمه : خد اهُم …
ـ صالح : امسكي دول كليهم ف الطريق وخدي الفلوس دي معاكي …
ـ نور : بس يا بابا …
ـ صالح : مافيش بس يلا يا حبيبتي مش انتي متاخره …
ـ نور : طيب شكرا يا بابا …
ـ عانقت نور والدها ووالدتها وذهبت من المنزل مسرعه ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركة فهد …
دخل فهد والحراس وراءه …. ومعه المستثمر السعودي …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الاعلي …. في مكتب فهد ..
ـ جلس فهد هو والمستثمر … ثم نظر للساعه وهو ينتظر نور لبيداء الاجتماع …
ـ دخلت نور وهي تتنفس بسرعه …
ـ نور : انا اسفه جدا … نظر لها فهد بغضب …
ـ المستثمر : استاذ فهد وش ننتظر خلونا نبدأ…
ـ فهد : اتفضل … ثم وجه كلامه لنور …
ـ فهد : اتفضلي …
ـ جلست نور …
ـ المستثمر : انا ابغي تسويق للشركه الخاصه فيني …
ـ فهد : شركتك عباره عن اي يا سعود ؟
ـ سعود : سياحه …
ـ فهد : تمام …
ـ مد فهد يده لنور … التي أعطته تابلت ..
ـ فهد : دي اعلانات هنعملها لزيادة المبيعات ف شركتك …
ـ سعود : تمام يا فهد انا واثق ب اختيارك …
ـ أومأ له فهد ….
بعد إنتهاء الاجتماع ….
فهد : تمام اتفضلو …
ـ كادت نور أن تذهب ولكن أوقفها صوت فهد ….
ـ فهد : استني عايز أناقش حاجه معاكي …
ـ وقفت نور …
بعد خروج الموظفين ….
ـ فهد : النهارده بسببك الاجتماع كان هيتلغي بسبب تاخيرك واهمالك …
ـ نور : انا اسفه …
ـ فهد : اعتذارك مش هيفيد بحاجه … المره الجايه لو اتأخرتي متلوميش غير نفسك سامعه ؟
ـ اومأت له نور…
ـ فهد : تمام اتفضلي … مساعدي الأساسي هو إلي هياخد مكاني عشان انا مسافر ومش عايز اي مشاكل سامعه ؟
ـ نظرت له نور بض*يق …
ـ خرجت نور من المكتب وهي تقول … : متعمليش مشاكل …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء …. سافر فهد … هو وعمر …
ـ في اليوم التالي … في الشركه … دخلت نور وهي تشعر براحه …
ـ دخلت نور لمكتبها وجلست علي الكرسي وهي تقول … : ياه اخيرا يوم من غير فهد ده … ياه علي الراحه …
قاطع راحتها صوت هاتفها …
ـ نظرت نور للهاتف وهي تبتسم ولكن فجأة اختفت الابتسامه عندما رأت الاسم …
اعتدلت نور ووقفت …
ـ آلو ؟
ـ فهد : علي شغلك …
ـ نور : طب ازاي انت …
ـ فهد: انا شايف كل حاجه من الكاميرات إلي قدامي متنسيش انا صاحب الشركه …
ـ نور : حاضر … هروح اكمل اهو …
ـ اغلق فهد الهاتف ….
ـ نور :ياربي بقي حتي يوم مش عارفه استريح …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في لندن … عند فهد …
ـ كان فهد يجلس وينظر للكاميرات بواسطة الايباد …
ـ دق الباب …
ـ شاور فهد بيده حتي انفتح الباب تلقائياً….
دخل عمر …
ـ عمر : إلي طلبته جاهز يا فهد ….
ـ فهد : تمام بليل هكون موجود …
عمر : انت بتعمل اي ؟
ـ فهد : بشوف شغل الموظفين في الشركه…
ـ عمر : من أمتي وانت مهتم للشركه دي اصلا …
ـ فهد : عادي حاسس أنهم محتاجين حد يشرف علي الشغل …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد قليل في الشركه ….
دخلت إسراء وهي تنظر في كل مكان …
ـ اسراء: فين المسئول هنا ؟
ـ جاء مساعد فهد قائلاً…
ـ انا اتفضلي في حاجه …
اسراء : انا والدة استاذ فهد مدير المكان ده كله …
ـ المساعد : أهلا وسهلاً اتفضلي..
ـ اسراء: انا محتاجه اشوف حسابات الشركه …
ـ المساعد : انا اسف بس مقدرش …
ـ اسراء : ازاي تقولي كده انت اتجننت…
ـ جاءو الموظفين علي الصوت …
اقتربت نور قائله….
ـ نور : في حاجه يا فندم ؟
ـ اسراء : الاستاذ مش راضي يخليني اشوف الحسابات…
ـ نور: ومين حضرتك ؟
ـ اسراء : انا والدة فهد …
ـ نور : اممم بس للأسف يا مدام احنا منقدرش نعمل حاجه بدون موافقة استاذ فهد … ف انا ممكن أكلمه واسأله ادي لحضرتك الاوراق ولا لا …
ـ اسراء : بس انتو لو اتصلتو عليه ممكن يتضايق عشان بتشكو ف أمه ف من غير كلام كتير هاتوا إلي قولت عليه…
ـ المساعد : بس احنا منقدرش نعمل حاجه برضو حتي بموافقته
اسراء: انتو بتقولو اي انا ممكن اطردكم كلكم من هنا سامعين ؟
ـ نور : طيب بصي خمس دقائق بس هروح اجيبهم …
ـ إسراء: تمام بسرعه …
ـ ذهبت نور ولكن امسكتها ساره
ساره : انتي بتعملي اي …
ـ نور : استني بس انا عارفه أنا بعمل اي
ـ ذهبت نور … لمكتبها
وأخرجت الهاتف ودقت علي فهد ….
لم بجيبها فهد … دقت مره اخري …
اجاب فهد …
ـ فهد : انا مش بحب حد يزعجني …
ـ نور : استاذ فهد في حاجه مهمه …
ـ فهد : في اي ؟
ـ نور : والدة حضرتك بره وعايزه تشوف حسابات الشركه …
ـ فهد : مين دي ؟
ـ نور : والدة حضرتك …
فهد : انا معنديش ام واحسنلك تمشيها من عندك حالاً فاهمه ؟
ـ نور: حاضر …
ـ فهد : اديها الموبايل ….
ـ نور : تمام …
ـ خرجت نور من المكتب ووقفت أمام والدة فهد … ومدت لها الهاتف …
ـ اسراء : اي ده وفين إلي قولتلك عليه ؟
ـ نور : استاذ فهد عايز حضرتك …
ـ نظرت لها اسراء بغضب ثم أخذت منها الهاتف …
ـ إسراء: ا الو ؟
ـ فهد : هي كلمه واحده ومش هكرر كلامي تاني .. امشي من عندك بدال ما امشيكي بطريقتي …
ـ اسراء : انا بس كنت عايزه اتطمن عليك …
ـ فهد : متتدخليش ف شغلي ومتحاوليش تتذاكي عشان انا شايف كل حاجه قدامي فاهمه …
ـ اسراء : ماشي يا فهد …
ـ اغلق فهد الهاتف …
ـ نظرت اسراء لنور بغضب ورمت هاتفها في الأرض …
ـ نظرت لها نور بصدمه …
نور : انتي بتعملي اي ؟
ـ اسراء : انتي مين قالك تتصلي بيه ؟
ـ نور : انا عملت الي هو قالي عليه ….
ـ اسراء : وانا قولت محدش يتصل عليه صح ؟
ـ نور : وانا قولت لحضرتك انا مقدرش اتصرف من غير موافقته….
ـ إسراء: انتي مطروده …
ـ نور : استاذ فهد هو الوحيد إلي لي الحق يا فندم أنه يطردني أو يخليني …..
ـ نظرت لها إسراء بغضب و
ـ فجأة نزلت صفعه قويه علي وجه نور …..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
نظرت لها اسراء بغضب ثم نزلت صفعه قويه علي وجه نور ….
صدم جميع من كانو يقفون وفهد كان ينظر من كاميرات المراقبه وقف من الصدمه ….
ـ رفعت نور وجهها ونظرت لاسراء ….
ـ رفعت اسراء اصبعها السبابه في وجه نور قائله …: اوعي تاني مره تتحديني يابت انتي فاهمه يعني اي ؟
ـ نظرت لها نور والدموع تملأ عينيها وتضع يدها علي وجهها من الصدمه ….
ـ اقتربت ساره بسرعه ونظرت لنور بعدها نظرت لاسراء قائله بغضب ….
ـ ساره : انتي مين سمحلك تمدي ايدك عليها هو مش طردك اطلعي بره …
ـ اسراء : انتي بتتكلمي معايا كده ازي ؟
ـ وكادت أن ترفع يدها علي ساره ولكن ساره امسكت يدها …
ـ ساره : الزمي حدودك كويس اوي فاهمه ؟ يلا علي بره …
ـ اسراء : انتي …
قالت لها ساره بغضب ..
ـ برههه
ـ نظرت لهم اسراء بحق*د بعدها خرجت من الشركه …
ـ ساره : نور انتي كويسه ؟
ـ اومأت لها نور ثم ذهبت خارج الشركه …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في لندن … عند فهد ….
هي مين هي عشان تمد أيدها عليها بالطريقه دي ..
ـ عمر : اهدي يا فهد دي مهما كان والدتك …
ـ فهد : بس يا عمر بس متقولش والدتك فاهم …
ـ عمر : طب هي كانت عايزه اي ؟
ـ فهد : كانت عايزه تشوف حسابات الشركه …
ـ عمر : انت هتعمل اي يا فهد …
ـ هرجع ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد ساعه … كانت نور تجلس في مكان علي بعد قليل من الشركه …
كانت منزله وجهها للاسفل الأرض جالسه تبكي …
فجأة وقف شخص أمامها ….
ـ هو انتي كل ما حد هيكلمك هتعيطي ؟
ـ نظرت له نور وكان فهد يقف ويرتدي نظارات شمسيه ويضع يده في جيبه ..
ـ نور: استاذ فهد ؟
ـ فهد : قومي امسحي وشك ومش كل حاجه تستاهل العياط مهما كان السبب فاهمه ؟
ـ نور : هي مين دي طيب ؟
ـ فهد : مش شغلك …
نور : بس انا مغلطتش فيها عشان تمد أيدها عليا …
ـ فهد : خلاص هي مشيت والي حصل حصل …
ـ نور : استاذ فهد لي كل حاجه عندك سهله كده ؟ لي اهانتي بتكون بالنسبه لحضرتك حاجه بسيطه ؟
ـ فهد : مش بحب افكر في الماضي والي حصل حصل ….
ـ نور : بس …
قاطعها فهد بحده …
ـ فهد : بدون كلام كتير خلاص …
ـ نظرت له نور بغضب بعدها نظرت أمامها
فهد : يلا قومي وارجعي علي شغلك حالاً تعالي هوصلك ف طريقي ….
نور : لا شكراً هروح انا …
ـ فهد : بس انا مش باخد رأيك انا بقولك يلا …
ـ نور : بس …
ـ فهد : يلا قبل ما تطردي …
ـ نظرت له نور بغضب بعدها صعدت للسياره ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في سيارة فهد ….
كانت نور تجلس وتنظر من النافذه وفهد يقود ويضع يد علي النافذه واليد الأخري يقود بها …
نور : استاذ فهد …
ـ فهد : اي ؟
ـ نور : انت رجعت ازاي ؟
ـ فهد : عادي ..
ـ نور : بس انا كنت بكلم حضرتك من حوالي ساعه ساعه ونص كده …
ـ فهد : مسمعتيش عن حاجه اسمها طياره خاصه ؟
ـ نور : اه سمعت .. بس …. لم تكمل حديثها حتي سمعت صوت إطلاق نا*ر وراأها 

الفصل التالي اضغط هنا

يتبع.. (رواية عشقي الأسود) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق