رواية عشقي الأسود – الفصل الثالث عشر
Part 13
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
سمعت صوت إطلاق نا*ر ورأها …
انحني فهد ب السياره ووجه كلامه لنور التي كانت تضع يدها علي رأسها : انزلي تحت يلا …
ـ نور : في اي ؟ مين دول …
ـ فهد : مش وقته دلوقتي …
ـ فتح فهد التابلوه وأخرج منه مس*دس …
ـ نظرت له نور بصدمه …
ـ نور : اي ده ؟
ـ لم يجيبها فهد الذي كان يرفع ازرار النافذه …
ـ أخرج فهد المسد*س من النافذه ….
وهو يضرب علي السيارات التي ورأئه …
ـ نور : طيب لف وارجع ….
ـ فهد : بس بقي هي لعبه …
نور : يلهوي …
ـ فهد: اسكتي شويه وانزلي تحت … ممكن دماغك تدخل فيها رصا*صه من ورا
ـ ظل يصوب علي السيارات ولكن فجأة أحد الرجال في السيارات الأخري التي تلاحقه ضرب علي إطار السياره … مما جعلها تنقلب …
ـ بمجرد انقلاب السياره لم يعد هولاء الرجال يلاحقونه …
ـ لم يشعر فهد غير بضوء سيارات الإسعاف الاتيه بعدها فقد الوعي …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الشركه …
دخل عمر لمكتب ساره قائلاً….
ـ عمر : نور وفهد عملو حادثه …
ـ وقفت ساره من الصدمه …
ـ ساره : اي ازاي ؟ و وامتي ؟
ـ عمر : مش وقته …
ـ ساره : طيب هما ف مستشفي اي ؟
ـ عمر : ***
ـ ساره: طيب انا هجيب عربيتي وهاجي …
ـ أومأ لها عمر وذهب بسيارته وورأه ساره بسيارتها …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المشفي…
دخلت ساره وعمر …
ذهب عمر عند الممرضه …
ـ عمر : فين المريض فهد ؟
ـ الممرضه : اوضه رقم 114
ـ ساره : طيب ونور صالح ؟
ـ الممرضه : الاوضه رقم 117
ـ ذهبت ساره بسرعه لغرفة نور وعمر لغرفة فهد ….
ـ دخلت ساره … وجدت نور مستلقيه علي السرير و علي وجهها وذراعاتها القليل من الكدمات … اقتربت ساره من سرير نور ببطئ….
ـ ساره : نور ؟
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
دخل عمر لغرفة فهد ….
وجد فهد يجلس علي السرير ويده مصابه بجروح ووجه المصاب بجروح بسيطه بسبب شظايا الزجاج وفي يده المحلول ….
ـ عمر : انت كويس ؟
ـ فهد : زي مانت شايف …
ـ عمر : انت ازاي تخرج من غير الحراس ؟
ـ فهد : مش لازم امشي بيهم …
ـ عمر : طب مين إلي عمل كده ؟
ـ فهد : معرفش ومش هعديها كده .. النهارده يكون إلي عمل كده عندي فاهم ؟
ـ عمر : تمام …
ـ عمر : هي نور كويسه برضو ؟
ـ فهد : لا الاصابه بتاعتها كانت أكبر لكن انا الوساده الهوائيه خففت عني الإصابات اكتر …
عمر : يعني هي كده ف خطر ؟
ـ فهد : لا مش للدرجه العربيه متقلبتش جامد …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة نور ….
ـ ساره : نور ؟
ـ اقتربت ساره من سرير نور وجلست بجانبها وهي تقول : قومي يا نور انتي اقوي من كده وأخذت تبكي …
ـ نور : بس بقي يا بنتي صوتك مزعج …
ـ نظرت لها ساره ….
ثم قالت وهي تبكي … وتضرب نور علي يدها
ـ ساره : يا حيوانه …
ـ نور : يابنتي لسه جايه من حادثه …
ـ ساره: احم اسفه …
ـ نور : ولا يهمك انتي عرفتي منين ؟
ـ ساره : من عمر …
ـ نور : بس ا ….
قاطعها عندما فتح أحد الباب ….
كان فهد ومعه عمر …
ـ وقفت ساره …
ـ فهد : عامله اي دلوقتي احسن ؟
ـ نور : الحمدلله …
ـ ساره : كل ده بسبب الست إلي شبه الساحرات دي …
ـ نظر لها فهد بحده ….
ـ صمتت ساره عندما رأت نظرة فهد الشبه غاضبه …
عمر : حمدالله على سلامتك…
ـ نور : الله يسلمك …
ـ فهد : تمام انا هسيبك تستريحي …
اومأت له نور وخرج فهد هو وعمر …..
نور : هو انتي مجنونه ؟
ـ ساره : انا لي ؟
ـ نور : كان ممكن يطردك …
ـ ساره : لي يعني هو مش قال انها مش مامته ؟
ـ نور : محدش يعرف الحقيقه فهد عامل زي البحر العميق إلي مليان اسرار …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ـ في الخارج عند فهد وعمر …
عمر : فهد …
ـ فهد : نعم ؟
ـ عمر : هو انت طلعت مسد*سك قدام نور ؟
ـ فهد : اه …
ـ عمر : دي مصيبه يا فهد …
ـ فهد : ولا حاجه …
ـ عمر : طب تفتكر إلي عمل كده عمل كده لي ؟
ـ فهد : إلي عمل كده مش انا الهدف اصلا …
ـ عمر : امال مين ؟
ـ فهد : نور …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ساره: انتي المفروض هتخرجي امته ؟
ـ نور : معرفش …
ـ ساره : طيب … صح هو ازاي فهد جه ب السرعه دي وازاي عملت الحادثه وازاي انتي كنتي معاه ؟
ـ نور : اي ده كله ؟ …
ـ ساره : طيب قوليلي …
ـ نور : بعدين …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء في مكان أشبه مهجور ب الصحراء ….
وقفت سيارات كثيره باللون الاسود … ونزل من أحد هذه السيارات فهد وهو يتني اكمام قميصه الاسود …
دخل فهد …. لمخزن …
فتح حراس فهد الباب … ودخل فهد …
دخل فهد ووقف أمام شخص كان عمر يقف بجانب ذلك الشخص ويضعون قناع علي وجهه … شاور فهد بيده لعمر الذي أزاح القناع ….
أخرج فهد مسد*س من جيبه ونزل لمستوي ذلك الشخص ….
فهد ¿No te dije, Tiam, que te arrepentirías?
الم اخبرك يا تيام انك سوف تندم ؟
ـ نظر له تيام الذي كان وجهه ينز*ف وعليه الكثير من الكدمات…
ـ تيام : ¿Qué crees que estás haciendo, Fahd?
ماذا تظن نفسك فاعلاً يا فهد ؟
ـ تيام : Aprendí mi lección, Fahd…
لقد تعلمت الدرس يا فهد …
فهد : ¿A dónde fueron tus amenazas?
واين ذهبت تهديداتك ؟
ـ تيام : Me equivoqué al amenazarte y desafiarte…
لقد كنت مخطئ عندما هددتك وقمت بتحديك …
ـ وقف فهد قائلاً…
ـ فهد : بس انا مش بسامح يا تيام ….
ثم ضرب طلق*ه علي ذراع تيام ….
ـ فهد : واهه صح لو قربت من نور تاني مش هيحصلك كويس فاهم ؟
ـ تيام : فاهم فاهم ….
ثم ذهب فهد وورائه عمر
ولكنه التف وضرب طل*قه أخري علي قدم تيام مما جعلته يصرخ الماً …
فهد : انا خدت حقي وكنت رحيم معاك بس مختش حق نور … ف ده حقها …
ثم خرج فهد من المخزن وركب سيارته وذهب وورائه الحراس …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
الفصل التالي اضغط هنا
يتبع.. (رواية عشقي الأسود) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.