رواية عشق الصقر الفصل الثاني 2 – بقلم جيجي

رواية عشق الصقر – الفصل الثاني

صقر… ما هتجيش حاجه فى سهام عيونك

جميله… كلام يوقع بس انى لا عن اذنك……. ومشيت

صقر…. يا ابوي امي الله يرحمها دعتلي فى الجمعه انا امى رقاصه بس مش يمكن كانت في البوليس وبتشتغل رقاصه ايه اللي بقوله ده

عمار…. خلاص بقيت تكلم نفسك الحمد لله المراحل بتتطور يعني اقولك هنقوم بدري عشان الشغل ومنومك جاري اقوم من النوم الاقيك هنه انت عارف احنا رايحين نهرب السلاح للرجاله يعني لو اتمسكنا هتتعلق

صقر…. ايه يا عم الفال العفش ده على الصبح ما تقول يا مسهل

عمار… طب يلا يا اخويا يلا

وركبو العربيه…

عمار… أوصفلى

صقر….. عارف يا عمار عليها جوز عيون يقتله كيف موج البحر غرقت فيهم من نظره مع ان انا سباح ماهر من زمان بس غرقت في العيون دي

عمار…. ماهر ده يبقى خالك اوصفلى الطريق وبطل سرحان

صقر… اه الطريق صوح انا نسيت

عمار… نسيت احنا لو روحنا في حديد هيبقى بسبب حبيبتك سرحانك فيها هيودينا فى حديد

صقر…. يا مين يليمني عليها فى زنزانه حديد ونقعد طول العمر انا وهي لوحدينا ولا حد جارنا ولا حد ورانا

عمار…. هتشل يا ناس اكتم ياض

عند جميله كانت فى المطبخ وجمبها ست كبيره باين عليها العز

قالت… وبعدهالك يا جميله بقالك ساعه متنحه في الهوا كده ومش معايا خالص من الصبح وانتى ولا في الدنيا حتى ما لبساش دهبك

جميله…. ما انا معاكي ياما اها

امها…. يا بت ابوكي جايبلك عريس لقطه

جميله… اني قلتلكم يا ماما ما هتجوزش

امها….. انتى عايزه عمار يولع فينا يعني ايه ما هتتجوزيش

جميله…. يا ابوى هو العشق حورم يا ناس يا باي عليكم ما بتحرموا بمزاجكم

امها… جايلك الدين هنا وما جالكيش الدين ليه امبارح وانتى راكبه الحصان وطافشه في البلد عايزه الناس يقولوا بت جبل الصياد قاعده عم تتمشى بالفرس

جميله…. ماهتجوزش وخلاص عاجب ابوي خلي ابويا يتجوزو عجبهم هم الاتنين خليهم هم الاتنين يتجوزوا مش هروح انا عشان عمار يكبر علاقات ويبقى رئيس في البلد ويبقى ويبقى عمار البيضه بتاعتك اللي ما تقدريش تقوليلو لا تقومو تلبسوني انا في واحد ما اعرفوش وما شفتوش والله اعلم بيه

امها… اخوكى ما هيجيبلكش حاجه عفشه ده صاحبه

جميله… اقسم بالله السبب في رفضه انه صاحب اخوى المرء على دين خليله ياما واخويا معفن وما هاخدش واحد صاحبو يلا عاد سيبينى لحالى .

امها… طب روحي كملي الوكل وانا ليا كلام مع ابوكى واخوكى لما يرجعو

ومشيت وجميله بقت تحضر بس سمعت صوت صقر

قال… احم احم يا رب يا ساتر

جميله… يا مرى ده بينادي دلوكتي بت يا فريال اديني الملايه اللي انتى لابساها دي بسرعه

الخدامه… يا فضيحتي وانا احط ايه على راسي يا ستى

جميله…. خدي انتى الملايه بتاعتي

فريال… عيب يا ستي ستى الكبيره لو شافتني هتولع فيا

جميله… يلا فريال والنبي والنبي بسرعه

فريال… خدي خدي يا ستي اهه

صقر…. السلام عليكم

جميله… وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

صقر… عمار جه وعايز الغدا

جميله بصت لفريال

وقالت…. بقولك يا ست جميله هنجهز الاكل لعمار بيه انتى شوفيه

فريال… مين انا اني شكلي هترفد النهارده

وطلعت

جميله…. كيفك يا صقر

صقر… زين قوى هستناكي بالليل

جميله… استنى ومالو

صقر… بقولك ايه ما تطوليش قوى عليا انى صابر بالعافيه

جميله.. ما هتأخرش واصل

صقر مسك قطعت خيار من الطبق ومدها على جميله
جميله قطمت منها وصقر اكل بقيها وغمز

وقال… نتجمز بالجميز لحد اما يا جى التين

جميله… الخيار جميز وعرفناه ايه التين

صقر… شفايفك لما تبقى حلالى

جميله.. واه روح من هنه عاد عيب كده

صقر.. هروح اهه هتوحشك لحد العشيه سلام

فريال… افهم ايه اللي حصل ده ندتينى على ان انى الهانم وانتى حشاكى خدامه يا ستى

جميله… اه هو فاكر انى خدامه هنه ما يعرفش انى الست هنه ما يعرفش انى اخت عمار

فريال.. يا مرى طب وخبيتى ليه يا ست جميله

جميله… لو عرف انى الست ما هيكلمنيش واصل يا فريال

فريال.. ما داهيه تكونى حبتيه يا ستى

جميله… باينلى كده يا بت صوح مال البنت اللي هناك دي

فريال… دي اصلها عينها من صقر بتبص عليه كل يوم وتاخد الوكل وتروح تتحايل عليه وهيئ وميئ

جميله… بتحبه يعني وهو

فريال… هي ايوه بس هو شكله بيتسلى يعنى هو تلاقيه واقف مع دى وماشى مع دكى هو اصلا ولد حرام كده مش سالك

بالليل كان صقر قاعد على البحر بيرمي حجاره في النيل بص في الساعه وكانت جات 12:00

صقر…. شكلها ضحكت عليا ومش جايه

الفصل التالي اضغط هنا

يتبع.. (رواية عشق الصقر) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق