رواية انثى في حضن الاربعين الفصل الثالث عشر 13 – بقلم اسراء معاطي

رواية انثى في حضن الاربعين – الفصل الثالث عشر 13

بتتصدم نغم من شكل عمران وبتسندو وهي مرعوبه عليه وبتدخلو يقعد علي الكنبه وتجري وهي بتعيط تجيب علبه الاسعافات وتروح تقعد جمبو وهي بتمسح الدم من علي وشو وتقولو بعياط عمران قوم علشان خاطري نروح المستشفي انت بتنزف جامد علشان خاطري
بيرد عليها عمران بتعب وهو انا كنت جايلك ليه اخلصي بس يا نغم ومتقليش مفيش جروح غويطه
بتتنهد نغم بقله حيله وتبدأ تمسحلو الدم خالص من وشو لغايه اما فعلا يوقف نزيف وتجيب قطن وشاف ولزق جروح وتحطهالو علي الجروح وهو مرجع راسو لورا بتعب شديد بتسندو نغم وبتنيمو علي الكنبه وبتقوم تشيل الفوطه اللي فيها دم وتروق الدنيا حوليه وتلاقيه راح ف النوم من التعب
بتروح المتطبخ بتطلع فراخ وخضار وتبدأ تعملو فراخ مع شوربه خضار وتخلص ف خلال ساعه وبتاخد الاكل وتطلعلو بره وتصحيه لغايه اما بيصحي وتسندو يقعد وهو يقولها بتعب تعبتي نفسك ليه يا نغم ترد عليه نغم ولا تعب ولا حاجه يا عمران انت نزفت كتير ولازم تعوض وتديلو الاكل تلاقيه مش عارف يسند راسو وايدو تقيله بتاخد الاكل من ايدو وتقولو هات هأكلك انا وتبدأ تأكل فيه
وعمران بيبصلها بحب لغايه اما بتقولو هم يا جمل عمران يشرق بصدمه وهي بتديلو مياه وتخبط علي ضهرو بحنان وهو يمسك اديها بعنف بسيط
ويقولها جمل جمل مين دا يروح خالتك انا لو كنت اتجوزت بدري شويه كنت جبت قدك وانتي تقوليلي هم يا جمل.
عند رامز بيكون قاصد انو يروح متأخر وبيدخل من البيت بيلاقي كلو ضلمه بيتأكد انهم نامو بيدخل علي اوضه النوم بيتفاجأ من الترابيزه اللي ف الاوضه والشموع والعشا اللي عليه وكمان ورد وبيسرج النور
بيلاقي نور واقفه مستنياه ف نص الاوضه ب فستان ستان بسيط من اللون الاحمر بحاملات رفيعه ونازل صك علي منحنيات جسدها المهلكه وسايبه شعرها البني القصير
ورامز اتفاجأ منها لانها لاول مره تعمل حاجه ذي دي
وبتروح لعندو وهي بتبصلو ببراءه طفله وتقولو عارفه والله يا رامز انك اكيد دلوقتي متضايق مني بس والله العظيم انا اسفه ووعد تكون اخر مره وتقولو ها سماح بيبتسملها رامز ويفتحلها ايديه بحب وهي تترمي ف حضنو ويبوس راسها ويقولها وهو حد يزعل من بنتو يا هبله بتحضنو نور اكتر وهي بتقولو بحبك يا رامز ويفضلو حاضنين بعض شويه وياخدها ويروح عند الترابيزه ويقولها اقعدي اقعدي انا ميت من الجوع والاكل بتاعك ريحتو تجنن
وهي تبتسملو بحب وتقولو كل ب الهنا يا حبيبي ويبدأو ياكلو ف جو من الحب والسعاده
عند عمران ونغم
نغم بتقولو بصدمه سيب ايدي يا عمران وبعدين بهزر معاك يا عمران ايه مبتهزرش
يسيب عمران اديها ويقولها طب اخلصي يختي وتبدأ تأكلو تاني لغايه اما يقولها خلاص والله شبعت وكمان فرخه بحالها ليه شيفاني فيل
بتبصلو نغم وهي بتقولو ليه يا بابا منتاش شايف فرق الاحجام دا انت مشاءالله تفصل ثلاثه مني عمران يبصلها بصدمه ويخمس ف وشها وهو بيقولها الله اكبر من عينك انا عرفت دلوقتي انا ايه اللي جاب اجلي وعملت الحادثه دي لي بتنفجر نغم من الضحك عليه وهي بتقولو ثواني يا عمران خليك بس ادخل الحاجه دي واجيبلك حاجه تلبسها وقبل م تمشيي
عمران يمسك اديها ويبوسها وهو بيقولها ربنا يخليكي ليه يا نغم محدش اهتم بيه كده من ايام امي الله يرحمها وانا مش عاوز اروح المستشفي علشان لو روحت انا شخص معروف والصحافه م هتصدق وف البيت محدش هيعملي ربع اللي عملتيه كنت صح اما جيتلك
تبصلو نغم بخجل وتسحب اديها ب هدوء وهي بتقولو انا اديك عيوني لو طلبت يا عمران وتقوم بخجل وتسيبو
وعمران يبصلها وهو مبتسم ويقول بهمس بعشقك يا عيون عمران
وتغيب شويه وترجع وهي جيبالو ترينج من هدوم باباها وتقولو خد يا عمران البس دا
يقف عمران وهو بيقولها لا هروح انا ميصحش كده تقولو نغم عمران بص انت مش شايف نفسك عامل ازاي انا اصلا سيباك وهاخدك بكره ونروح اي عياده صغيره يشوفلك الجروح ويكتبلك علاج
يقولها عمران يا نغم مينفعش ابات عندك لوحدنا كده ترد عليه نغم وهي تقولو وانت يا عمران مينفعش تمشي كده لو سمحت غير هدومك وانا هدخل جوه علي اما اخلص
عند حبيبه بتكون نايمه وفاتحه تليفونها وبتتفرج علي صور عمار اللي طلع من عيله كبيره وكمان دكتور سنان كبير جداً ومعروف وقد ايه هو وسيم ودمو خفيف وصورو كلها مرح واتفجأت وهي بتقلب ف صورو برقمو بيرن عليها قلبها بينبض بعنف وبتقوم تقعد علي السرير وتاخد نفسها وهي بتحاول تهدي نفسها وترد عليه برقه الو
عمار علي الجنبب التاني بيقولها عامله ايه
ترد عليه حبيبه ب توتر بخير الحمدلله
بيتنحنح عمار بحرج ويقولها كنت بقلب ف الانستا صادفني الاكونت بتاعك لاقيتك فاتحه ف لاقيت نفسي برن عليكي بترد عليه حبيبه امممم
بيقولها عمار عارفه يا حبيبه انا مش عارف فيه ايه بس بجد من يوم م كنت معاكي ع البحر وانا مش قادر انسي ملامحك الهاديه الجميله ولا شعرك اللي بيطير وابتسامتك الرقيقه وعيونك اللي فيها حزن بس ليها لامعه خاصه ولا ضحكتك اللي صوتها لسه ف وداني طب اقولك علي حاجه انا بقالي يجي نص ساعه قاعد ف الاكونت بتاعك وبشوف صوررك وكل اما بتخلص برجع اتفرج عليهم تاني
بتبتسم حبيبه بخجل وتعض علي شفايفها وتقولو طب اقولك علي حاجه
بيقولها عمار بهيام اتفضلي
تقولو انا كمان بقالي شويه ف الاكونت بتاعك بتفرج علي الصور بتاعتك
عمار بيقوم يقعد علي السرير ويهتف ب مرح وهو بيسقف يادين النبي
وحبيبه بتتخض وبتضحك عليه
وهو يقولها ضحكت يبق قلبها مال وخلاص الفرق م بينا اتشال وهي بتضحك عليه اكتر ويسهرو مع بعض لغايه اما كل واحد بينام
عند داليا بتكون نازله علي السلم للمطبخ بتسمع صوت جاي من الصالون بتروح لعندو وتلاقي حسن وقدامو الاب توب بتاعو وبيتكلم ف التليفون وهو بيقولها اعملي اللي قولتلك عليه ي نانسي ويريت الغلطه دي متتكرش تاني سلام تصبحي علي خير ولاكنو بيتنفض من علي الكنبه برعب لما بيلاقي داليا داخله عليه
وهي بتعيط وتقولو بزعيق قفشتك يا خاين يا كداب
بيقولها حسن بزعيق حرام عليكي يا دايا خضتيني وخاين ايه وكداب ايه وبتعيطي ليه
بتحط داليا اديها ف وسطها وهي بتقولو اومال مين نانسي بتاعتك دي يبتاع نانسي انا مش عاوزه اكمل معاك
بيتصدم حسن ويقولها انتي هبله يا بت ولا عبيطه نانسي دي اللي شغاله ف قسم الحسابات ولاقيت ف غلطه ف كلمتها علشان افهم منها وفعلا كانت غلطانه بس يا ستي والله
بتمسح داليا دموعها وهي بتقولو ببراءه شديده بجد يا حسن يعني مش بتخوني
بيرتب حسن علي شعرها ب حنان وهو بيقولها اهه والله يا قلب حسن ويقولها ب مغازله وبعدين هو حد يخون القمر دا
بتبصلو داليا بخجل
وحسن بيقولها ب هيام كنتي نازله دلوقتي ليه يا قلب حسن
بترد عليه وتقولو م فيش كنت عطشانه
بيقرب منها حسن وهو بيقولها طب يلا روحي اشربي بدل م نتمسك ب فعل فاضح ف الصالون هنا
بتخاف داليا من نظراتو وتجري علي المطبخ وتضحك وهي بتسمع حسن بيقولها مسيرك يا ملوخيه تيجي تحت المخرطه.
عند فيروز وفريد فيروز بتقوم من النوم ب الليل بتحس بتعب شديد جدا ف بطنها وبتتسحب من جنب فريد ب الراحه علشان متصحاش وتروح الحمام بترجع علي اللي ف معدتها وهي مش قادره وحاسه انها دايخه وبقالها فتره حاسه انها تعبانه وبتطلع من الحمام علي المطبخ تعمل حاجه ليها سخنه عشان يهدي معدتها لاكنها بتحس بدوخه شديده وبتحاول تروح الاوضه ل فريد بس بتقع علي الارض وهي بتقع بتخبط ف حلل علي الارض وفريد بيصحي علي الصوت
وبيجري علي المطبخ بيتصدم من فيروز عداللي علي الارض بيجري يقفل علي المياه اللي علي البوتجاز ويشيل فيروز من علي الارض ويحطها علي السرير وهو ببنده عليها بخوف ويجيب البرفيوم بتاعو ويحاول بفوقها بيهم وبتفوق وهو بيسندها ويحط ايدو علي وشها بخوف شديد وهو بيقولها مالك يا حبيبتي
ترد عليها فريد بوهن مش عارفه يا فريد رجعت وبعدها حسيت بدوخه شديده واغمي عليه بيقولها طب ايه يا حبيبتي نروح المستشفي
تهز فيروز دماغها ب لا وتقولو انا بس تعبانه وعاوزه انام شويه بيروح ينام وياخدها ف حضنو وهي بتنام ف حضنو بتعب
عند نغم بتطلع ل عمران بعد م بيغير ولسه هتتكلم معاه بتتفاجأ ب الخبط اللي علي الباب بعنف وبتتخض وتروح عند الباب وتقول مين تلاقي حد بيرد عليها احنا عمامك يا قليله الربايه افتحي بتتصدم وتبص ل عمران اللي بينصدم هو كمان

يتبع.. (رواية في حضن الاربعين) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق