رواية عشق بين بحور الدم الفصل السادس والثلاثون 36 – بقلم اسماء السيد

رواية عشق بين بحور الدم – الفصل السادس والثلاثون 36

في قسم الشرطه…. وتحديدا في مكتب المأمور..
كان يجلس عمران علي المكتب وخلفه مراد والمأمور قدامه والضابط علي الكرسي الاخر…..
المأمور:ها يا عمران هتعترف ولا لاه…..
عمران بحده:اني معملتش حاجه فاهم ولو كنت عاوز اتاجر كنت هتاجر في بيتي اتجننت ايااك….. اني عمران العميري..
المأمور ببرود:هعديلك الكلمتين دول بس اسمع انت مش هوقف القانون عندك وكل حاجه ب الادله والقانون لا يحمي المغفليين….
مراد بغضب:ما تلم لسانك يا جدع انت……
عمران بغضب:اهدا يامراد اهدي اسمع اني همشي دلوك بكفاله وهطلع وهثبت ان الحاجات دي مش حاجاتي…..
بيضحك الضابط والمأمور بسخريه:وانت بقا فاكر انك هتخرج بسهوله كدا انت عليك تلت قواضي يا باشا مخدرات واثار واصرار وتلصط……
بيتنهد عمران وبيبصله ببرود:واني مش هطلع من المكتب طالما مش هروح انسي ان اني عمران العميري او ولدي ندخل زنزانه لو اني كنت عامل اكده كنت دخلت من نفسي.
المأمور بغل وغضب:انت اتجننت ولا اييه دا القانون…..
عمران ببرود وحط رجل علي رجل:الا صحيح يا بيه هو انت كنت فحصت الاثار ولا المخدرات ولا من صحت توقيعي علي الورق اني وولدي….
بيبصله المأمور بستغراب:تقصد اييه……
عمران بحده:اقصد ان انت ولا غيرك ليكم الحق في اني اتحبس او يتحكم عليا طالما مش متأكدين من نوع الحاجات الي وياكم……
بيبصله المأمور والضابط بإقتناع……
المأمور بغضب:حمدي اتحرك حالا وساعه وتجيب الي يثبت ان كل حاجه حقيقي مش مضروبه يلا…..
بيقوم الضابط وبيخرج ومراد بيقعد مكانه وبيبص لابوه بستغراب اما عمران كان بيبص لاشيء بنظرات غامضه وغريبه…….

في قصر الجارحي….. وتحديداً في الصالون….
كانت صفيه قاعده هيا وعايده وجواهر الي ابنها نايم في حضنها وصفيه كانت بتخيط هدوم….. وكان موجود جبري وعزيز علي جمب وبيتكلمو في شغل…
عايده بهدوء:بقولك يا صفيه…
صفيه:نعم.
عايده:اومال ادهم ابنك مش ناوي يجيبلنا حته عيل اكده يشيل اسمه….
صفيه بحب:ربنا يرزقهم ب الذريه الصالحه هو حر هو ومرته دي حاجه متخصنيش عاد…
عايده:مش القصد انا عاوزه اشوفله حته عيل زاكون جده مش عاوزه تكوني جده….
صفيه بضحك:م انتي جده يامنيله…..
عايده:تصدقي نسيت هههه…
جواهر بضحك:علي فكره دهب حامل اصلاً…
بيتصدمو…
عايده:بجد..
جواهر:ااه والله حامل في شهرين…
صفيه بفرحه:ي الف نهار ابيض ي الف نهار ابيض ومقلوش لييه….
جواهر :دهب بتقول انها لسا عارفه….
عايده بحب:ربنا يكمل حملها علي خير وتقوم ب السلامه لو بت هنسميها سعديه علي اسم امي…
صفيه:سعديه مين يا ام سعديه اتنيلي احنا هنسميها صباح علي اسم امي…
وبيفضلو يتنقروو وجواهر ميته من الضحك…..
فجأه بيدخل غالب وهو وشه متشلفط وماشي بتعب…
بيشوفه عزيز وبيجري علييه:مالك يا غالب ياولدي..
بتشوفه عايده والباقي وبتشهق بصدمه وبتجري علييه:ولدي مالك ياضنايا…
غالب بغل وغضب:ادهم فيين..
عايده بدموع وقلق:بقولك مين الي عمل فيك اكده..
غالب بحده:ادهم بييه بعتلي رجاله يضربوني ويبعدوني عنه عشان م انا واقف في وشه وبتهمه انه قال حاجه لجدي ومات…..
بيتصدم الجميع ولكن فجأه عزيز قال بغضب:انت اتجننت اياك….
جبري بعدم تصديق:ادهم مستحيل يعمل اكده ابداً….
عايده بخوف:ياولدي واد عمك بيحبك وميعملش اكده انت اتخناقت مع حد ولا اييه…
غالب بحده وكره:بقولكم الي ضربوني قالولي ادهم بييه بيقولك ابعد عن طريقه وباعتلك الهديه دي…..
بيبص الجميع لبعض وغالب بيطلع اوضته وهما مازلو مش مصدقين……
@@@@@@@@@++++++@@@@@@@@@
في شقه في احد الاماكن البعيده والقديمه عن البلده…..
كانت دهب نايمه علي سرير وعلي هدومها د//م كتير.
وواضح عليها التعب…
وفجأه بتفتح عيونها بتعب وهيا بتمتم:ادهم ادهم… بتحاول تقوم بس بتلاقي رجلها متسلسله وعندها وجع في معدتها جامد وفي نصفها الي تحت…… بتتصدم..
وبتحط ايدها علي بطنها لما بتلاقي دم كتير في المكان دا..
دهب برعب ورعشه:اب..اب..ابن..ابني…… ادهم ي ادهمم
وفجأه بيتفتح باب الغرفه وبيدخل امير بخبث:مش هنا….
دهب بإطمئنان:اميير تعالي فكني مين جابنا هنا ياواد عمي.
بيضحك امير بسخريه وشر:انا الي جبتك هنا وانا كمان الي ربطتك كدا وكمان انا الي خاطفك…
بتتصدم دهب:خاطفني……
امير بشهوه:وكمان هعمل النهارده الي همووت واعمله….
وفجأه بتدخل تماره من وراه:منوره يا بت العمايره….
بتتصدم دهب اكتر:تماره….
تماره بشر:ااه ستك تماره…
….بتكمل بشماته:ااه صحيح نسيت اباركلك علي الحمل الي سقط….
بتتصدم دهب للمره الثالثه الصدمه الاكبر:سقط… بتبص علي معدتها ودموعها بتنزل بصدمه ووجع…
امير بسخريه وشه/وه:تؤتؤ مينفعش كدا يا دهوبتي لسا وراكي تعب وحاجات كتير وفري العياط و ابقي عيطي بعد ما نخلص…
بيضحك وبتضحك تماره:براحه عليها يا بيبي مهما كان دي لسا صغيره ولسا خسرانه ابنها من حبيب القلب….
بتبصلهم دهب بكره وغضب:ادهم مش هيسيبكم وهيخلص عليكم..
ب يضحكو اكتر وبتقول تماره :انت برا البلد من اصله…
تماره ببرود وخبث:خلاص ياامير هطلع اني بقا وهسيبك تشوف شغلك لحد ما الراس الكبيره تيجي وتشوف هتعمل اييه في البت دي..انا برا اهوو….
بيضحك امير وبيبص علي دهب ب نظرات قذره… وتماره بتلف وتخرج وهيا مبسوطه…..
بيقفل امير الباب وبيطلع مفتاح من جيبه وبيقرب عليها:افكك بقا عشان اييه نعرف نبسط بعضينا اكده ونعيش اللحظه اصلك متعرفيش انا مستني اللحظه دي من امتا……
دهب برعب:اياك تتجرأ وتلمسني حرام عليك انت متعرفش ربنا…..
بيفك رجلها وهيا مكنتش قادره تحرك جسمها اصلاً وبيبدأ امير يقرب منها اكتر واكتر …. ودهب بتترعش ومش قادره
وفجأه بينقض عليها زي الضبع علي فريسته…. ودهب بدأت تزقه وتصرخ…
دهب بصراخ ورعب:ابعد عني يا امير الحقوني انت متعرفش ربنا…
امير بسخريه:متخافيش هكون حنين معاكي….
دهب بدموع وانهيار:ابعد عني يا زباله يارب يارب نجيني…
بيضحك امير بسخريه وهيا حرفياً كانت بتموت من الرعب والانهيار…. وكل ماتزقه يقرب منها اكتر… لحد مادفن وشه في رقبتها بكل وحشيه….
وفجأه عينها لمحت سكينه جمب طبق فاكهه صغير علي الكومدينو…… ومن غير تفكير شدتها وغرزتها في ضهره…
امير بصدمه:اااه …..
بتبصله دهب بغضب وبدون تفكير طعنته للمره التانيه وشالت السكينه وطعنته للمره الثالثه ووشها جه عليه دم…
بتدخل تماره ولما بتشوف كدا بتصرخ وبتجري برا الشقه ودهب بتستوعب وب تترعب وبترمي السكينه علي الارض وبتقرب من امير الي قابل وجه كريم…
دهب برعشه ورعب وهيا بتهز كتفه:ا.ام.امير .. يا ام. امير.. ياواد عمي .. امير. قوم… امير… يا مصيبتي روحت في داهيه…. ادهم اني لسا اكلم ادهم….
وبتنزل وهيا مش قادره تدوس علي رجلها وبتطلع من الغرفه تدور علي حاجه تكلمه بيها… لحد مابتلمح تليفون ارضي…… وبتجري عليه بسرعه..
وبتبدأ ترن علييه وهيا بتترعش بعد مابتكتب رقمه ولكنه مبيردش… لحد ما بتفضل ترن كتير وبيرد
ادهم بغضب:اي كان انت مين انا مش فاضي..
دهب بسرعه:ادهممم…
بيتصدم ادهم وبرعب:دهب عمري دهب انتي فيين….
دهب برعب ودموع:الحقني يا ادهم انا انا قتلت….
بيصعق ادهم من الصدمه:اييه قتلتي ميين…
دهب برعب:ونبي تعالي خدني يا ادهم انا خايفه…
ادهم بسرعه وخوف:انتي فين تب مش عارفه اي حاجه…
دهب بتركز وبرعشه:انا انا سامعه صوت قطر ماشي ولكن مش سامعه صوت ناس…..
ادهم بتفكير:فكر يا ادهم فكر فكر لقيتها حبيبتي دقايق وهتلقيني عندك….. متقفليش اهدي…. انا قربت…
دهب برعب:ادهم ادهم هو هو انا كدا هموت….
ادهم محاول تهدأتها:لهدي يا روحي ومتفكريش في حاجه طول ما انا معاكي دايما الخير جاي اهدي…
دهب:ادهم انا ااااه….. والخط بيقطع..
ادهم برعب:دهب دهببب يا دهبب….. وبيزيد سرعه عشر اضعاف…..
وفجأه بتقع دهب مغمي عليها اثر ضربه علي دماغها من مني…..
مني بغضب:ااه يا بت نواره قتلتي ولدي دا انا هوريكي…
تماره:مش وقته ادهم اكيد زمانه جاي…
مني بغل وحرقه:مستحيل هيعرف احنا بعيد عن البلد وبعدين هيا متعرفش احنا فيين.وبرا رجاله تاكل الزلط..
تماره بخوف:ادهم لا هيفرق معاه الرجاله دول ولا هيفرق معاه اي حد دا ابن خالتي وانا عارفه…..
بتقرب مني علي دهب وبتحاول تخنقها:انا هوريكي الويل يابت نواره قتلتي الواد الحيله…. وبتفضل تضرب في وشها ب القلم وبتخنقها لحد ماتماره بتشدها ب العافيه…
تماره بغضب:يلا انجزي مش وقته هناخدها ونمشي يلا..
مني بتبعد بغضب وغل وبتجري علي الاوضه الي فيها ابنها وبتقرب من ركن ما في الغرفه وبتجيب منه كاميرا صغيره.
وبتبتسم وبتقرب علي ابنها وبتبصله بغضب:غبي ماعرفتش تعمل اي حاجه واديك في الاخر مت يامنيل بس ميضرش الي في الفيديو دا يلبسها اعدام مرتاح بدل م ادهم يقتلها.
وبتضحك وبتلف وتخرج.. وكانت تماره نادت الرجاله اخدو دهب والباقين اخدو جثه امير ونضفو المكان كويس…..
&&&&&&&&&&&&&}}}}}{{{{{&&&&&&&&&&&
في المساء….في لندن…. وتحديدا في فيلا ايثان فاديتا…
كان يجلس ايثان في الصالون وبيشرب قهوه وبيتصفح الموبايل….
وفجأه بيدخل احد الحرس:ايثان بيه هناك شخص يريد مقابلتك…..
ايثان بستغراب:من الزائر…. حسنا ادخله…..
بيلف الحارس ومبيعديش كتير وبيدخل عرفه…..
ايثان بستغراب:عرفه خير ادهم جراله حاجه….
عرفه بيفضل باصصله ومبيردش.. وايثان مستغرب…
ايثان:عرفه مابك وايه جابك…
بيتنهد ايثان بضيق وبيقف وبيتجه للسلم:ارتاح وفكر جاي في اييه هغير واجي….
عرفه:سامر…
بيتجمد ايثان مكانه لدرجه انه متحركش ولا لف لييه…
عرفه:ماترد ياسامر عليا….. سامرر ماترد يا اخويا يا كبير…
بيلف لييه سامر وهو متوتر وبيبصله بهدوء وعرفه بيبصله ودموعه متجمعه في عيونه:لييه لييه سبتني من25 سنه لييه انا من وانا عندي10 سنين وانا بستناك لييه دا انا لا ليا لا اب ولا ام ولا حد غيرك ليه هربت وسبتني اقابل الحياه لوحدي ليه خلتني احس اني مليش حد استنيتك كتير واستملت ظلم اعمامك علي امل انك تيجي وفي الاخر مجتش ذنبي اييه انك مكنتش عاوز تعيش فقير كنت خدني معاك لو علي الموت بس ابقا معاك ومكونش لوحدي
انت اناني ومعندكش قلب ولا رحمه يا ههه ايثان فاديتا….
انا همشي بس حبيت اعرفك اني عارف مش اكتر..
وبيلف هو بيدمع ولسا هيمشي بيوقفه صوت سامر:عرفه..
بيقف عرفه بس مبيلفش وسامر بيقول:انت فاكر اني مشيت وانا صغير بمزاجي فاكر اني قررت ابعد عشان نفسي انت متعرفش حاجه اعمامك حلفو عليا لو م اتنازلتش عن الورث كله ليهم هيموتونا وهددوني بيك لحد ما انت كبرت شويه وعشان كدا مشيت عشان لو فضلت كان ارض وبيت ابونا هيروح يمكن انت ما شوفتش ولا وعيت علي امك ولا ابوك بس انا شفتهم وقضيت كتير معاهم وشوفت ابونا وهو بيبني في البيت ده طوبه طوبه وتعبه وشقاه وهما ياخدوه علي الجاهز صدقني كانو حنين اووي يمكن اول م انت اتولدت انا كنت بكرهك لان اليوم الي انت اتولدت فيه امنا ماتت فيه ولكن بعدها ابويا فهمني وعشقتك وبقيت حاسك ابني لحد ما انت تميت سنه وابونا مات وانا الي بقيت اشتغل وافضل معاك دايما لحد ما تميت عشر سنين وطمعهم علي الورث زاد يمكن انا غلطان اني م اخدتكش معايا وقتها بس انا مكنتش عارف انا رايح فيين وسبتك مع خالتي ومكنتش اعرف انها هترجعك لاعمامك وطلعت علي مصر واشتغلت كل حاجه تخطر علي بالك نشال ونجار وسباك واتمرمطت اربع سنين لحد ما عرفت الم حاجه واسافر تهريب واترميت في عرض البحر 15 يوم وعومت5 ايام كاملين من غير نوم ولا راحه لحد ما وصلت هنا لندن وواحده واحده بقيت اشتغل واتعب عشان ارجعلك في يوم ولما لقيتك مع ادهم وعرفت ان انت اخويا اتصدمت وكنت مبسوط اني شايفك راجل ملو هدومك ومرضيتش اعرفك انا مين عشان متكرهنيش كل الي عاوزك تعرفه اني بحبك مهما حصل ومهما جرا ياض دا انا كنت بشيلها من بوقي واديهالك انت انا كنت بقعد ب الايام م اكلش عشان اجبلك حق اللبن بعد م ابونا مات انا اسف يا عرفه….
وفجأه بيجري عليه عرفه وبيحضنه وبيعيطو الاتنين بحرقه وحزن وفرح ومشاعر متلخبطه…..
سامر:هرجع معاك مصر لاول مره من21 سنه مرجعتش ومش هسيبك تاني وانا سبت تجاره السلاح من اصله….
بيبتسم عرفه:اسف لو ظلمتك بس انت متعرفش انا شوفت المر والويل ازاي بعدك…
سامر بهدوء:معلش خير بإذن الله….
وفجأه تليفون عرفه بيرن واتس….وكان ادهم..
عرفه:الوو يا زعيم..
ادهم بسرعه:عرفه جهاز التتبع فيين مش اخدته تعدل عليه
عرفه:انهي جهاز تتبع…
ادهم بحده:بتاع الخاتم الي في ايد دهبب…
عرفه:ااه دا معايا ونسيت اديهولك وانا في المكتب….
ادهم بغضب وجنون:دهب مخطوفه وفيه مصيبه اتصرف وتيجي حالا….. بسرعه…
عرفه بلهفه:حاضر يا ادهم اهدي حاضر انا جاي مش كتير وهتلاقيني قدامك …… وبيقفل..
سامر بإستغراب:في اييه..
عرفه بسرعه:انا لازم انزل مصر حالا مرات ادهم اتخطفت.
سامر بصدمه:اييه تب يلا انا جاي معاك يلا….
عرفه:يلا….. وبيجروو للخارج وبيتجهوو للمطار…..
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$///////$$$$$$$$$$$
في قسم الشرطه…. وتحديدا في مكتب المأمور…
كان مزال عمران ومراد هناك لمده كام ساعه….
المأمور بسخريه:صدقني مش هتفلت دا حرز وحيازه….
بيبصله عمران ببرود ومبيردش علييه ومراد كان قلقان…
بيخبط الباب والمأمور بيسمح ب الدخول وبيدخل الضابط وفي ايده ملف وبيدخل يقدمه للمأمور الي بيبدأ يقرأه بحماس…..
عمران ببرود وهيبه:يلا يامراد هم بينا نروح…
مراد بيستغراب بس بيقوم وبيتجهو للباب…..
عمران بيقف فجأه وبيبصله بحده:ابقا خد بالك انت بتيجي بيت مين وبتفتشه او بتاخده من بيته دا انا عمران العميري
وصلت…..
المأمور بهدوء:صوح المخدرات طلعت دقيق والاثار طلعت مصنعه والورق مضروب بس مسيرك تيجي….
بيضحك عمران ببرود وبيتجه للخارج…..
$$+++++++++++++++++++++++++++++++$$
في المساء……في قصر العميري…. كانت قاعده رانيا ورقيه ونواره وجليله…. وكانت نواره ورانيا بيعيطو….
جليله بحنيه:بس يا نواره متبكيش عاد يابتي…
بتتصدم نواره انها قالت يابتي لانها عمرها ما كانت حنونه كدا….
نواره بدموع:ياما اني مرعوبه علي عمران ومراد جووي….
رقيه:ان شاء الله خير يامرت عمي….
رانيا كانت بتعيط وفجأه ابنها الصغير قال بطفوله:فين بابا هو مث بيتأخي عليا كده…..
بتعيط رانيا اكتر والولد بيخاف وبيعيط….
جليله بهدوء:ابوك جاي ياحبيبي اهدي هو اتأخر في الطريق بس…
بيهدي الطفل فعلاً ولكن رانيا كانت منهاره…..
وفجأه بينزل خلف وبحده:اييه قاعدين كدا لييه مفيش وراكم حاجه تتعمل ولا اييه منك ليها….
جليله بغضب:عاوزهم يعملوو اييه….
خلف بحده ونبره صوت عاليه:يلا منك ليها كل واحده تقوم تعملها مصلحه وانتي يانواره قومي اعمليلي عشا…
نواره بغضب:اتجننت اياك هخدمك ولا اييه وفين المحروسه مرتك تعملك طفح…..
خلف بيقرب وبيقف قصادها بحده وغضب:انتي ازاي تتجرأي وتردي عليا يابت المركوب انتي…..
وبيتصدم الجميع لما فجأه بينزل قلم علي وشه من نواره وهيا بتبصله بغضب :اياك ثم اياك تتجرأ وتشتمني فاهم لو كان سيدك وسيد الرجاله كلها عمران اهنه كان زمانك زي الكلب واوعك تفكر انه مش جاي عمران جاي لاني واثقه انه ميعملش اكده وحتي لو مطلعش ومجاش انا متجوزه راجل واني مرت راجل واعرف اقف في وشك مكانه……
بيبصلها خلف بغل ورفع ايده ولسا هيضربها ب القلم ايد قويه مسكت ايده بقوه لدرجه انه حس انها هتتكسر..
وكانت الصدمه والرعب دب في قلبه لما شاف عمران…..
خلف برعب:عم.عمراان…..
بيلف عمران ايده ورا ضهره بإيده واحده وهو بيبصله بغضب:انت ازاي تتجرأ يا كلب وتمد ايدك علي مرتي ..
وفجأه نزل قلم علي وش خلف في التاني في التالت في الرابع:دول عشان تتعلم قبل ما تفكر تبصلها بطرف عينك…
خلف بكره وغل:بكرهك يا عمران بكرهك هعيش واموت بكرهك طول عمرك مغرور واناني وبتقل مني قدام الصغير قبل الكبير ياريتك م طلعت يارتني سمعت كلام مني وقتلتك من زمان ولما احاول اقتلك بتهرب زي العربيه ولما لبستك قواضي برضو طلعت منها انت اييه زي القطط بسبع ارواح ………..
عمران بيبصله ببرود:ولا يفرقلي كنت عارف علي فكره من يوم ما شوفتك انك حاطكلي مخدرات واثار ومزور ورق…
وانا بدلتهم في ليلتها وسلمت الي لقيته للحكومه واصلا انا الي عارف مخطتك من الاول وعارف انك انت الي عملت فيها موضوع الحادثه وراكب العربيه وعارف ان مفيش فيها فرامل ولكن سايبك تشفي غليلك مني مع ان انا عمري ما اذيتك كل دا عشان متجوز شيطانه عموماً يلا جهز نفسك عشان هسلمك للحكومه بتهمه شرووع في قتل واذي ب اذي بق….
جليله بحده:بس بقت بس اييه انتو الاتنين كفاييه وانت ياخلف من النهارده لا انت ابني ولا اعرفك وقلبي غضبان عليك ليوم الدين عشانك انت اناني ودايما كان هو يلم من وراك من صغركم وعمره ما اشتكي ولا قال انا زهقت…..
خلف بيبصله بنظرات غريبه اووي وكأنه بقا في عالم تاني وفجأه بينزل دم من بوقه ووقع في الارض وعمران بيجري علييه برعب:خلف اخووي مالك…
خلف بتعب وهو يلتقط انفاسه الاخيره:ااه مني عملتها وحطتلي سم ي اخوي حطتلي السم الي كنت هحطهولك الصبح سامحني يا اخوي دهب دهب….
عمران بصدمه:مالها دهب….
خلف بوجع:دهب بتك مخطوفه مني خطفتها عشان امير يغتصبها ووو وهيا تصورها وتمسك عليك زله الحق بتك….
عمران بيتصدم وبرعب:بتي فيين ياخلف بتيي فيين…
خلف وهو بياخد نفسه بتعب ولاخر نفس:بتك في في شقه جمب السكه الحديدوووو…. وبيموت خلف..
جليله بصدمه وولوله:ياولددددددي رحت انت التاني مني يا ضنايا. عبد الصمد قتلي واحد ومرتك قتلتلي التاني ياولدي….
بيقف عمران وهو مصدوم ولكنه بيستوعب ان اخوه مات:مراد علم البلد وجهز للجنازه هنصلي عليه في الضهر بكرا وهنقول مات موته ربنا عشان ميتشرحش وجتته تتبهدل………
نواره برعب:عمران بتي ياعمران دهب ……
بيبصلها عمران وبيبص علي اخوه وعلي امه وبيلف ويطلع من البيت كله وبيركب عربيته لوحده وبيمشي……
اما جليله بتقعد جمب ابنها وبتقعد تعيط بحرقه وهيا بتولول علي ولدها…… اما رقيه بتجري عليه وبتفضل تعيط
وهيا مش مصدقه ان ابوها مات… ورانيا جريت علي مراد الي طمنها هيا وابنه الي نام في حضنه علي طول…
اما نواره كانت لا حول ولا قوه قلبها علي بنتها محروق وقلقان ياتراا هتشوفها تاني ام لا تب ياترا هترجع ولا لا…

يتبع.. (رواية عشق بين بحور الدم) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق

error: Content is protected !!