رواية عشق السيوفي الفصل الخامس عشر 15 – بقلم شهد محمد

رواية عشق السيوفي – الفصل الخامس عشر

البارت الخامس عشر

البارت الخامس عشر

“الفصل الخامس عشر”

فجاه رن هاتف عشق أجلبت الهاتف ثم أجابت:

-الوووو

مجهول:

-بقولك ايه ابعدي عنه احسنلك

عشق باستغراب:

-انت مين يعني الاول

مجهول:

-مش لازم تعرفي أنا مين اسمعيني وبس ابعدي عنه هو مش بيحبك ولا هيفكر في كده

“نظرت عشق لمازن باستغراب ثم أغلقت الهاتف”

مازن بدهشة:

-مالك يا عشق مين كان بيتصل

عشق بدموع:

-سيبني يا مازن دلوقتي روح شوف طريقك

ثم ترجلت داخل غرفتها وأغلقت الباب خلفها

مازن بإحراج:

-هستاذن انا بقي المهم اتطمنت علي ادهم

ليلي بابتسامه لطيفه:

-كتر خيرك يا حبيبي وتسلم علي وقفتك معانا وكمان تيا

مازن بابتسامه تداري إحراجه من صديقته المقربه:

-تسلمي ادهم ده اخويا الصغير لازم اقف جنبه يلا عن اذنك

“في فيلا السيوفي

يجلس زين مع جميله وشريهان ومروان أمام التلفاز”

ترجل مراد لداخل الفيلا:

-السلام عليكم اخباركم

رد الجميع السلام واقتربت شاهي من مراد:

-اتاخرت ليه يا ميرو قلقت عليك

نظر لها مراد ببرود:

-معلش كنت مشغول ثم وجه كلامه لوالدته انا هطلع ارتاح

جميله بحب:

-ماشي يا حبيبي

مروان بهزار:

-ايه يا ميرو ما تقعد معانا شويه

مراد بضحكه رجولية:

-هههه والله ما قادر من انبارح منمتش بكره نقعد سوا او انا فاضي بكره هجيلك الشركه نقعد

مروان:

-ماشي يا سياده المقدم تصبح علي خير

مراد بابتسامه بسيطه:

-وانت من اهل الخير وأقترب من زين وانت يا زيزو عايز حاجه

زين بدلع طفولي:

-اطلع ارتاح وبكره اطلب بقي

مراد:

-ماشي يا عم الي تطلبه اعمله يلا سلام

“في منزل الرفاعي خاصه غرفه عشق

كانت عشق نائمه وشعرها الاسود مبعثر علي الوساده حولها وتنظر للسقف”

عشق بذهول:

-منا مش فهمت يعني قصدها ايه دي هبله باين علي كده لازم اعرف هي مين واقابلها أو اواجهه هو

قاطعت عهد شرودها:

-هااا سرحانه في ايه كده

نظرت لها عشق:

-ولا حاجه تعبانه بس من انبارح

وفجاه ارسل لها أشعار برساله

محتوي الرساله(افتحي نت عايزك)

دهشت عشق:

-مين ده ، ده رقم غريب

ثم فتحت الهاتف

“في منزل عنود عبدالحميد”

نجوي بحب:

-اخبار اول يوم شغل ايه

عنود وهي مشغوله في اللاب:

-جميل يا نوجه حلو جدااا

نجوي بإحراج:

-طب جايلك عريس

تركت عنود اللاب جانبا:

-مين يا ماما

نجوي بحزن:

-هيكون مين يعني ماانت عارفه ابن خالك مش هيسكت وعايزك

عنود بدموع:

-بس انا مش عايزه مش بحبه يا ماما قوليله عنود مش موافقه

نجوي بحزن شديد:

-حاضر هنشوف

“نرجع الي أحد الأماكن المهجوره”

مجهول1:

-عملت ايه يا منيل الواد مات ولالا

مجهول2:

-لا يا معلم مش مات

مجهول1:

-وريني كده الكاميرات الي شافها الظابط

مجهول2:

-حاضر حاضر يا معلم ثانيه بس

بدأ مجهول1 يشاهد:

-يخربيتك ويخربيت اليوم الي عرفتك فيه انت هببت اييييييه مش ده الواد مش ده يا متخلف

مجهول2 بخوف:

-يعني ايه يعني ايه يا معلم

مجهول1:

-رايح تخبط واحد تاني ليييييه مش ده الي قصدي عليه

مجهول2:

-ماانت قولت هيتقابل هو وهي في المكان ده

مجهول1:

-هو معني اتنين يتقبلوا يبقي ده

“نرجع الي منزل عنود”

عنود بحزن:

-انا نازله شويه اتمشي

نجوي باسي:

-طيب يا حبيبتي بس الاول انت جبتي ايجار البيت من مصطفي

عنود:

-اه جبته وحطيته في نفس المكان جوه

(فا ذالك ايجار منزل نجوي فا قد أخذته ميراث عن والدها)

“في فيلا السيوفي”

زفرت شاهي في ضيق:

-ينفع كده يا انطي جي جي بحس مراد مش بيطيقني

جميله:

-يا حبيبتي هو تعبان بس هيرتاح وبكره يكون كويس

ضحك زين ضحكه مكتومه:

-ومين بيطيقك اصلا

رفعت شاهي حاجبها:

-بتقول ايه يا زين

خبط مروان زين:

-يلا بينا نروح لجدو ونطلع نرتاح

زين بدلع طفولي:

-يلا بينا يا مروان انا منعوس اصلا وصح يا جي جي شوفي هنروح مصيف امتي انت وعدتيني

جميله بحب:

-حاضر هنشوف نفضي بس

مروان:

-يلا اسبقني علي فوق لحد ما اشوف جدك

زين وهو يتنطط:

-حاضر

ترجل مروان لداخل المكتب:

-ها يا مختار بيه اخبارك

مختار وهو مشتت من الورق الذي حوله:

-بخير يا هندسه انت عامل ايه والسكرتيره الجديده كويسه ولا نغيرها

افتكر مروان جمالها وشعرها البسيط:

-لا كويسه جدا وشايفه شغلها كويس

مختار:

-تمام خير والله ربنا يستر واعمل حسابك في بكره صفقه بينا وبين شركه اجنبيه ولازم نثبت وجودنا

مروان بغرور كالطاووس:

-اكيد مختار بيه هنشوف وهنشرفك يلا تصبح علي خير

بووووووم خلص البارت تابعوا علشان نشوف كميه الغموض ده مين المجهول1 ومجهول2

مين الشركه المنافسه 🥴

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية عشق السيوفي) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق