رواية حافية القدمين الفصل التاسع 9 – بقلم نوره عبد الرحمن
شدها من شعرها بنعف قرب وشها منه وهمس عند ودنها بفحيح : بتخونين يا***
صرخت بألم وهي بتتهتت بوجع ة انت انت اهههههه قبل ما تكمل كلامها زقها على المرايه وضربت راسها و اتكسرت لقطع صغيره زي روحه اللي انتثرت بسبب خيانتها وخذلانها ليه حاولت تقف وهي بتترعش مرعوبه من منظره كده ..و مش فاهم بيحصل ايه ولسه بترفع وشها عاوزه تتكلم تسأل في ايه هي عملت ايه … لكن شدها من شعرها بسرعه وضربها بالقلم مره واتنين وتلاته لحد.. ماحست أن الدنيا بتلف بيها .. قعدت عالأرض بتاخد نفسها بالعافيه والتاني مش راحمها في حاجه بتحرق قلبه و عيونه كل اما يفتكرها وهي بين ادين الراجل وفحضنه كانو بيعملو ايه .. هو صبر عليها اتحملها عشان كان شايفها ملاك ومش عاوز يضغط عليها… ليه ..ليه تعمل كده
: مش ده السرير اللي خنتني عليه اتككلم قال كلامه وهو بيشدها من شعرها ومسك فكها بأيده وهو بيحرك وشها اتكلمي يابنت***** اتكملي مين مين ال**** اللي خنتني معاه .. اقسم بالله لاجيبة وحيات وسا*ختك لاجيبه واق*تله واقت*لك انتي كمان ..
كانت بتترعش الد*م نازل من شفايفها وانفها ودماغها مش مستوعبه اللي بيحصل خيانة اي اللي بيتكلم عنها خرج صوتها المهزوز حاولت تنطق اسمه جججسسوور أاااه اتوجعت لما زقها عالسرير وهو بيقول بضحكه شيطانيه: سلمتيه نفسك.. في أوضة نومي وعلى سرير يا*****
هزت راسها بلأ وهي بتحركه بطريقه هستريه ودموعها بتنزل وبتتخلط مع الد*م اللي نازل.. اترعبت لما بقى فوقها فجأه ومثبت ايديها عند رأسها وبيتكلم بطريقه غريبه مجنونه وهو بيحرك رأسه وهي مرعوبه..
صرخت بيه بصوت مرعوب اانت انت بتعمل ايه
جسور بجنون وضحكه هستيريه هوريكي الأداء على اوصوله هوريكي ازاي الرجاله تاااخد الست بجد مش انتي بتحبي الوسا*خها هوريكي الوسا*خه على ااصولها
هزت راسها بلأ وهي بتحاول ترجع بجسمها اللي وجعها وبتعيط اكتر وبتصوت لكن مفيش اي حد في البيت ..غيرهم
ولسه هتقف من السرير ضربها بالقلم حست بصوت رنين بودنها دايخه روحه بتطلع ..
أما هو بعد وقف على ركبه بيبصلها بكره الدنيا كلها قلع قميصه وحزامه ولسه هتتحرك بعد ماالددوخه خفت حست بلسعه الحزام على صدرها مره واتنين وتلاوته جسمها اتخدر وهو بيقول بتحذير لو اتحركتي هط**** يا***
خرج صوتها بضعف ورجاء متعملش كده ..
ضحك بسخريه وهو بيقول ايه ياهانم حرام عليا وحلال على غيري
قطع قميص النوم اللي كانت لابساه. وظهرت مفاتنها
حاولت تداريها وقالت بضعف وهي بتحاول تبعده مش عايزه يا جسور مش عايزه
جسور بكره : طبعا انت بتم*وتي في الحرام يا*****
ولسه هيقرب منه. حاولت تمنعه وهي بتصرخ : مش هسامحك والله مهاسامحك
جسور ابتسم بجنون وهو بيقول متخفيش : هتحبي الأداء بتاعي اكتر ياروحي وخدها وسط صراخها ورجاها اللي اختفى اختفى فجأه الصوت وانتهت كل حاجه الحب الشوق .. العشق انتهى وبدأت مرحله تانيه خالص مرحله جديده عليها فيها بؤس وذل وخيانه واهانه….
مفيش في البيت كله الا صوت شهقات .. وانفاس بتروح وبتجي بصعوبه شهقات وعيون مليانه خوف قهر وحرقه وخذلان غمضت عينيها ونزلت دموع حرقت قلبها مش عارفه تتحرك من سريرها الد*م في سريرها و كل حته في الاوضه اللي حصل مش كأنها شويه مج*زره حرب طاحنه راحت روحها وبرائتها ضحيتها .. اختفى جسور. اختفى وخرج وسابها على حالها الاوضه مفتوحه وعيونها مفتوحه خرج عريان الصدر ماسك قميصه بأيده وسابها.. اول ما خرج من البيت وقفت العربيه ونزلت اومه وووسيم وهما مخضوضين بعد ما الشغالين بلغوهم باللي حصل : في ايه ياجسور .. ايه اللي حصل انت خارج كده ليه .. مراتك فين هي كويسه..
بص لامه ولاخوه ولايلاف كل حد شارك بخذلانه بص ليهم بصات غريبه وضحك .. ضحك وهو بيخلل صوابعه بشعره ومشي ومر من جمب ايمي اللي بتبصله وقلبها بيضرب جامد من منظره اللي مش بيبشر بالخير حرك لسانه على زاويه شفايفه وهو بيبص ليها من فوق لتحت وغمزها وهو بيقول. هشوفكم بعدين سلام..
فريده جريت على اوضة جسور واتصدمت بالللي شافته …
صرخت بألم وهي بتتهتت بوجع ة انت انت اهههههه قبل ما تكمل كلامها زقها على المرايه وضربت راسها و اتكسرت لقطع صغيره زي روحه اللي انتثرت بسبب خيانتها وخذلانها ليه حاولت تقف وهي بتترعش مرعوبه من منظره كده ..و مش فاهم بيحصل ايه ولسه بترفع وشها عاوزه تتكلم تسأل في ايه هي عملت ايه … لكن شدها من شعرها بسرعه وضربها بالقلم مره واتنين وتلاته لحد.. ماحست أن الدنيا بتلف بيها .. قعدت عالأرض بتاخد نفسها بالعافيه والتاني مش راحمها في حاجه بتحرق قلبه و عيونه كل اما يفتكرها وهي بين ادين الراجل وفحضنه كانو بيعملو ايه .. هو صبر عليها اتحملها عشان كان شايفها ملاك ومش عاوز يضغط عليها… ليه ..ليه تعمل كده
: مش ده السرير اللي خنتني عليه اتككلم قال كلامه وهو بيشدها من شعرها ومسك فكها بأيده وهو بيحرك وشها اتكلمي يابنت***** اتكملي مين مين ال**** اللي خنتني معاه .. اقسم بالله لاجيبة وحيات وسا*ختك لاجيبه واق*تله واقت*لك انتي كمان ..
كانت بتترعش الد*م نازل من شفايفها وانفها ودماغها مش مستوعبه اللي بيحصل خيانة اي اللي بيتكلم عنها خرج صوتها المهزوز حاولت تنطق اسمه جججسسوور أاااه اتوجعت لما زقها عالسرير وهو بيقول بضحكه شيطانيه: سلمتيه نفسك.. في أوضة نومي وعلى سرير يا*****
هزت راسها بلأ وهي بتحركه بطريقه هستريه ودموعها بتنزل وبتتخلط مع الد*م اللي نازل.. اترعبت لما بقى فوقها فجأه ومثبت ايديها عند رأسها وبيتكلم بطريقه غريبه مجنونه وهو بيحرك رأسه وهي مرعوبه..
صرخت بيه بصوت مرعوب اانت انت بتعمل ايه
جسور بجنون وضحكه هستيريه هوريكي الأداء على اوصوله هوريكي ازاي الرجاله تاااخد الست بجد مش انتي بتحبي الوسا*خها هوريكي الوسا*خه على ااصولها
هزت راسها بلأ وهي بتحاول ترجع بجسمها اللي وجعها وبتعيط اكتر وبتصوت لكن مفيش اي حد في البيت ..غيرهم
ولسه هتقف من السرير ضربها بالقلم حست بصوت رنين بودنها دايخه روحه بتطلع ..
أما هو بعد وقف على ركبه بيبصلها بكره الدنيا كلها قلع قميصه وحزامه ولسه هتتحرك بعد ماالددوخه خفت حست بلسعه الحزام على صدرها مره واتنين وتلاوته جسمها اتخدر وهو بيقول بتحذير لو اتحركتي هط**** يا***
خرج صوتها بضعف ورجاء متعملش كده ..
ضحك بسخريه وهو بيقول ايه ياهانم حرام عليا وحلال على غيري
قطع قميص النوم اللي كانت لابساه. وظهرت مفاتنها
حاولت تداريها وقالت بضعف وهي بتحاول تبعده مش عايزه يا جسور مش عايزه
جسور بكره : طبعا انت بتم*وتي في الحرام يا*****
ولسه هيقرب منه. حاولت تمنعه وهي بتصرخ : مش هسامحك والله مهاسامحك
جسور ابتسم بجنون وهو بيقول متخفيش : هتحبي الأداء بتاعي اكتر ياروحي وخدها وسط صراخها ورجاها اللي اختفى اختفى فجأه الصوت وانتهت كل حاجه الحب الشوق .. العشق انتهى وبدأت مرحله تانيه خالص مرحله جديده عليها فيها بؤس وذل وخيانه واهانه….
مفيش في البيت كله الا صوت شهقات .. وانفاس بتروح وبتجي بصعوبه شهقات وعيون مليانه خوف قهر وحرقه وخذلان غمضت عينيها ونزلت دموع حرقت قلبها مش عارفه تتحرك من سريرها الد*م في سريرها و كل حته في الاوضه اللي حصل مش كأنها شويه مج*زره حرب طاحنه راحت روحها وبرائتها ضحيتها .. اختفى جسور. اختفى وخرج وسابها على حالها الاوضه مفتوحه وعيونها مفتوحه خرج عريان الصدر ماسك قميصه بأيده وسابها.. اول ما خرج من البيت وقفت العربيه ونزلت اومه وووسيم وهما مخضوضين بعد ما الشغالين بلغوهم باللي حصل : في ايه ياجسور .. ايه اللي حصل انت خارج كده ليه .. مراتك فين هي كويسه..
بص لامه ولاخوه ولايلاف كل حد شارك بخذلانه بص ليهم بصات غريبه وضحك .. ضحك وهو بيخلل صوابعه بشعره ومشي ومر من جمب ايمي اللي بتبصله وقلبها بيضرب جامد من منظره اللي مش بيبشر بالخير حرك لسانه على زاويه شفايفه وهو بيبص ليها من فوق لتحت وغمزها وهو بيقول. هشوفكم بعدين سلام..
فريده جريت على اوضة جسور واتصدمت بالللي شافته …
الفصل التالي اضغط هنا
يتبع.. (رواية حافية القدمين) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.