رواية كل هذا الحب الفصل السابع والأربعون 47 – بقلم ديدي فتحي

رواية كل هذا الحب – الفصل السابع والأربعون

الخاتمة الجزءالثانى

الخاتمة الجزءالثانى

الخاتمة… ج2


قرأه ممتعة

ابراهيم بحب وعشق و بيقرب وشه… بوش حنين وبهمس يخطف القلوب… انا بحبك اوي اوي ياحنين روحي… والله بحبك وبعشقك ونفسي اجيب منك دسته عيال مش شروق وبس… واعيش انا وانتي اللي ضاع من عمرنا

حنين بعدت عنه وبجدية و مشاكسة… انت مش واخد بالك اننا في المقابر… ولازم نخرج منها بقا لاني هموت من الرعب

ابراهيم لسه هيرد عليها كان رد مروان اللي متابع هو و موني من وقت و محسوش بيه لما ضرب زينب و جوزها… اللي كانوا مستنينهم بره في العربية… ودخلولهم

ومروان اتكلم وبشر وغضب وانتقام… متقلقيش ياحنين قلبي لانك انتي وبس اللي هتخرجي من هنا… اما هو هدفنه هنا حي واشفي غليلي منه… و ارجع الحق لاصحابه تاني… وانا وبس اللي صاحب الحق ده

حنين قامت واستخبت وراء ابراهيم… اللي اتكلم بعنف وغضب… ده علي جثتي انك تاخدها فاهم

مروان بغضب وعنف وشاور لرجالته… هاتوه عشان أدبه قبل ما ادفنه حي

ورجالته شدوا ابراهيم وهو ماسك حنين جامد و خرجوه بره المقابر

ابراهيم بص لزينب واحمد اللي مرمين علي الارض و بصريخ وخوف… زييينب زييينب فوقي يا زينب فوقي

… وبيحاول يفك نفسه من رجاله مروان وعشان يضربه بس رجالته كانوا ماسكينه جامد

وابراهيم بغضب… انا هخليك تندم علي اليوم إللي انت اتولدت فيه يا جبان

مروان بشر وغضب وطلع مسدسه ولسه هيضرب ابراهيم بيه

حنين جريت ووقفت قدام ابراهيم وبدموع ورجاء… ارجوك يا مروان ارجوك بلاش تأذيه ارجوك

مروان قرب منها وشدها من شعرها وبعنف وغضب… بتترجيني عشان مأذيهوش!!! ولما هو أذاني وفبرك الفيديو ودمر حياتنا هو كدا مأذنيش… انتي ازاي بتترجيني عشان اسيبه هااا عايزني اسيبه عشان ترجعي لحبيب قلبك مش كدا بس نجوم السماء اقربلك فاهمه

حنين بدموع ورجاء ارجوك سيبه وانا مستعده ارجعلك تاني بس سيبه وبلاش تأذيه

ابراهيم بعنف وغضب… علي جثتي يا حنين إنك ترجعيله فاهمه

حنين بصتله وبدموع… لا مش فاهمه عشان انا عمري ما حبيتك وبحبه هو… و بصت لمروان… انا مستعدة انفذ لك اللي انت عايزه مقابل انك تسيبه

مروان… وانا موافق

ابراهيم بصريخ… مش هسمحلك تضحي بنفسك تاني يا حنين كفاية لغايه كدا كفايه… لان انا اهون عليا يموتني ولا انه ياخدك مني فاهمه

موني بعنف وغضب وبفهم… هو انت عايزها لنفسك بقا… يعني مش عايز تنتقم منها وطلعت مسدسها ووجهته علي دماغ مروان ولسه هتضرب مروان بالنار هو كان أسرع منها و ضربها بنار ونزلها جثه هامدة

حنين بصريخ… عملت ايه يا مجنون عملت ايه

مروان قرب منها و بعنف وجنون… ايوه انا مجنون وانتي اللي جننتيني بحبي ليكي… ولو موفقتيش علي جوازنا تاني هموته هو كمان… وبيرفع المسدس في وش ابراهيم… وبغضب فاهمه ؟؟؟

حنين بألم من مسكته مروان ليها… فاهمه و موافقه اني ارجعلك مقابل انك متأذهوش

ابراهيم بجديه وصريخ… متعمليش فينا كدا يا حنين ارجوكي كفايه بلاش تضيعي اللي باقي من عمرك

ومروان تجاهل كلامه وقرب منه بعنف وغضب… متقلقش لانك هتيجي معانا وهتشهد علي جوازنا… وبعدين اخلص عليك وضربه بالمسدس علي دماغه وقع علي الارض

وحنين بصريخ…. ابراااهيم ابراااهيم فوقي يا حبيبي فوق

ابراهيم بتوهان وبالم… اهربي يا حنين اهربي يا حنين واغمي عليه

مروان قرب من حنين و كتف ايديها حوالين وسطها و بيملس علي وشها بشراسه ورغبه… بتصرخي عشان ده هاااا.. ويتقوليله حبيبي… أمال انا ايه هااا انا ايه؟؟

وبيمشى ايده بعنف وشراسه علي شفايفها هااا… انطقي يا حنين قلبي انطقي

حنين بعنف وغضب… انا بكرهك بكرهك فاهم وعمري ما هسامحك أبدا

مروان بتجاهل لكلامها…مش مهم انا هخليكي تحبيني بطريقتى

وشاور لرجالته شالوا ابراهيم وحطوه في العربيه وكمان خدر حنين وسط صرخاتها وحطها في العربيه ومشيوا

وبعد وقت ليس بكثير احمد بدأ يفوق وبتوهان… زينب زينب ولحظات وانتبه لوضعه وبص حواليه… لاقا زينب مرميه علي الارض قرب منها بخوف و رعب عليها… زينب زينب فوقي يا حبيبتي فوقي

و لحظات و زينب هي كمان فاقت وبدموع… ابراهيم فين وفين حنين راحوا فين… ومين الناس إللي ضربتنا دي

احمد بجديه… مش عارف تعالي نشوف ابراهيم وحنين بسرعه

ودخلوا المقابر تاني ملقوش حد فيها

زينب بدموع… أكيد خطفوهم اكيد هيأذوهم احنا لازم نلحقهم بسرعه… وهم خارجين لمحوا موني الغرقانه في دمها وجثه هامده

زينب بصدمه… وبتبص لموني طب موتوها ليه ومين الراجل ده وعايز من اخويه ومن حنين ايه

احمد بجديه… احنا لازم نلجأ للعقيد رعد او اللواء صبري لازم يتدخل بسرعه

***********************كل هذا الحب… عشق حنين… بقلمي… دي دي فتحي… صفحتي الشخصية… باسم… اللهم أسألك الفردوس لوالدى

عند رعد ويامن👇👇

رعد بدموع وخوف وصريخ… فوق يا يامن فوق يا حبيبي… وجريت جابت برفان و رشت عليه

ولحظات ويامن فاق وبتوهان و تعب… انا بحبك اوي يا رعد قلبي والله بحبك ارجوكي متبعديش عني تاني ارجوكي

رعد حضنته بحب وعشق واشتياق… ارجوك انت متبعدش عني يا نبض قلبي❤️

يامن بدموع و حزن… عاقبيني باي عقاب غير انك تعاقبيني ببعدي عنك

رعد بحب وحزن… انا اسفه يا حبيبي أنا اسفه ارجوك سامحني ارجوك

يامن بدموع ووجع… اول مره من 15 سنة احس ان انا رجعت يتيم تاني

اول مره من 15 سنه اكره نفسي واتمني الموت

اول مره من 15 سنة تبعدي عني كدا و متناميش في حضني يارتني كنت موت قبل ما يحصل بينا اللي حصل واعمل فيكي كدا

رعد بدموع و حزن… حقك عليا يا حبيبي حقك عليا يارتني انا اللي موت قبل ما اوصلك لكدا ويحصلك ده بسببي… والله انا بحبك ومقدرش استغني عنك ياريتني كنت طاوعت قلبي و جيت لك علي طول والله كنت قلقانه عليك اوي

يامن بحب وبجديه ودموع… ومسك وش رعد… اوعديني يا رعد قلبي اوعديني اني لما اغلط واجي عليكي وعلي حقك…اوعديني انك تعاقبيني بأي طريقه غير إنك تعاقبيني ببعدي عنك اوعديني يا رعد اوعديني

رعد بحب وعشق… اوعدك يا قلب و عقل رعد طول ما انا عايشه هفضل احبك اكتر واكتر… وعمري ما هخلي مجال للزعل بينا مهما حصل اوعدك يا حبيبي ان عمري ما هفارق حضنك أبدا غير لما امو ولسه مكملتش

يامن شدها لحضنه بحب و عشق جارف… بعد الشر عليكي يا حبيبتي… والله يا رعد قلبي الدنيا كلها عندي كوم وانتي كوم تاني خالص… لأنك حبيبتي وامي وابويه واخويه وكل حاجة حلوه في حياتي

رعد بحب وعشق… وانت مينو حبيبي العاشق المجنون… اللي بعشق حبه ليا… و غيرته عليا… وجنانه وانا بين ايديه…

وبمكر وخبث… اخر مره كنا وصلنا لغاية فين في قاموس الكلمات بتاعنا🙈

يامن بجدية وهروب… دي دي و فهد عاملين ايه

رعد بتفهم… هما كويسين وسألوني عليك كتير وكنت بقول لهم إنك مسافر هااا وصلنا لغايه فين في قاموس كلمتنا

يامن بهروب اكتر… يلا بينا نمشي لأن الولاد وحشوني اوي

رعد بحب وعشق واشتياق جارف و مسكت وشه… انا أسفه… و حقك عليا… ووحشتني… وبحبك… ومقدرش استغني عنك… وبهمس يخطف القلوب و بتقرب شفايفها من شفايفه… ووحشتني كل حته فيك وهموت وتقولي الكلمتين بالتفصيل الممل… وقربت اكتر واكتر ولمست شفايفه بشفايفها

ويامن كل حصونه انهارت… قدام همسات ولمسات رعد قلبه وشدها عليه… والتهم شفايفها بعنف و شراسة وعشق جارف

ورعد لفت ايديها حوالين رقبته وبادلته بوسته بعشق وشوق واشتياق جارف… وبعد وقت كبيييير… يامن شدها عليه اكتر و اكتر… و بيملس علي منحنيات جسمها بعشق و شوق جارف… ولسه هيشد هدمها ويعبر لها عن مدي اشتياقه و شوقه لها

تليفون رعد رن… وكان اللواء صبري… اللي زينب وأحمد راحوا له… ورن علي رعد عشان يطمن عليها خصوصا انها غابت… وكمان يعرفها باللي حصل ويستدعيها

يامن ورعد حاولوا يتجاهلوا رن التليفون بس مقدروش يتجاهلوه

ويامن بص في التليفون و بغيظ… دايما ابوكي ده بيجي في اوقات غلط خدي ردي بدل ما يكون مراقبنا ولا حاجه

رعد بضحك😂… لا اكيد مش مراقبنا بس أكيد قلق عليا عشان مروحتش الجهاز النهارده وعايز يطمن عليا

يامن بغيظ اكتر… برضة بيجي في الاوقات الغلط

رعد ضحكت تاني و فتحت الخط وبحب… ايوه يا حبيبي عامل ايه

اللواء صبري بجديه ومكر بعد ماحس من صوتها انها كويسه… كفايه عليكي كدا يا بنت صبري… وارجعي و هاتي المسهوك معاكي لان وحكالها… علي اللي زينب و احمد شافوه

وهي بجديه… ازاي ده يحصل يعني هي ملقتهوش و كمان كان في المقابر و اتخطفوا من هناك هما الاتنين ليه محدش قالي كل ده

اللواء صبري بجدية… انا كنت فاكر الموضوع بسيط بس الظاهر ان الموضوع غير كدا خالص

وبجدية اكتر… تعالي حالا لان الموضوع ميتحملش التاخير وقفل الخط

ورعد مش عارفة تتصرف ازاي…و تعمل ايه… المره اللي فاتت أجلت حبيبها عشان مهمه المسيري وابنه… والمره دي كمان معقولة هتزعله تاني… بعد كل إللي حصل ده… ولا هتأجل اللي هي سمعته دلوقتي من اللواء صبري وترضي حبيبها… بس دي أرواح و ممكن تموت… بس حبيبها ممكن يستني عليها… طب هتقوله ايه وازاي هي عاجزه عن الاختيار ومش عارفه تعمل ايه مع ان الاختيار واضح قدامها بس هيكون التمن حبيبها و مشاعره

بصت ليامن اللي متابع حربها بينها وبين نفسها ومستني الحرب اللي بدائتها… ويشوف هتنتهي لصالحه ولا لصالح اللي اتقال لها

رعد بصت ليامن واتكلمت بغير اللي جواها وبهدوء وحيره بتداريها… هااا يا حبيبي كنا بنقول اية وبابا قطعنا

يامن بحب وعشق و مسك وشها… اللي كنا بنقوله وباباكى قطعنا هنكمله لما ننقذ البأف وحبيبته لاني متعودتش من رعد قلبي… انها تعمل حاجه وهي مش عايزها وخصوصا لما نكون مع بعض

رعد بدفاع وجديه… مين قال اني مش عايزها

يامن بحب وعشق… انا عارف مشاعرك كويس يا حبيبتي… ومش مستني انك تبرري… بس احنا لما بنكون مع بعض بتبقي معايا بكل كيانك ومفيش حاجة شاغله بالك وانا عايزك كدا علي طول

وبحديه وحب… وان شاء الله… لا علاقتنا مع بعض… ولا حياتنا… عمرها ما هتأثر علي شخصيه العقيد رعد أبدا

رعد بحب وعشق… تعرف انا بحمد ربنا في كل صلاة إن ربنا عوضني بيك بعد سنين العذاب اللي انا شوفتها وعشتها قبل ما اشوفك

يامن بحب وعشق ومشاكسة… وانتي كمان بقا لازم تعوضيني عن غيابك الايام اللي فاتت دي كلها عني

رعد بحب وعشق و اشتياق… ننقذ البأف بس… وبعد كده هاخد اجازة من الجهاز… واقولك شبيك لبيك رعد قلبك بين ايديك

وبتقرب منه… وهو بضحك😂… اقسم بالله لو قربتي كمان شويه ما هسيبك… حتي لو قالولي البأف وحبيبته هيموتوا دلوقتي

رعد بعدت وبضحك… وعلي ايه الطيب احسن يلا بينا

يامن بحب وعشق… يلا بينا يا عشقي وجنوني

واخدوا الانش بتاعهم ورجعوا تاني راجوا الجهاز

وقابلوا احمد و زينب هناك وحكولهم اللي حصل

ورعد بجدية لهم… طب تعرفوا مين الشخص ده

زينب بدموع… انا معرفش غير اللي كانت معاه وتبقي موني طليقة ابراهيم بس اللي معاها ده أنا عمري ما شوفته قبل كده

رعد بجديه اكتر… انا هبعت لرسام وانتي تقولينا مواصفاته وهو هيرسمه أكيد تعرفي توصفيه انتي وجوزك مش كدا؟؟؟

زينب بجديه… اه أعرف اوصفه

وأحمد بجديه هو كمان… وانا كمان اعرف اوصفه

رعد بجدية… يبقي تمام كدا… ولحظات واستدعت الرسام

وأحمد و زينب وصفوا له شكل مروان

ورعد بعتت الصورة للمختصين… وطلعوا كل بياناته وعرفوا ان هو مروان

رعد بجديه… اللي هيوصلنا ليه هما أهله وممكن يكونوا عارفين حاجه عنه… ويقولينا ايه اكتر مكان ممكن يروحله

وفعلا راحوا لاهل مروان

رعد و زينب واحمد ويامن… و اللواء صبري قال لرعد أول ما توصلوا لحاجه بلغيني وانا هجي على طول واجيب القوة معايه

وراحوا لأهل مروان بس قالولهم انهم ميعرفوش عنه حاجه أبدا

  ورعد بتذكر انا فاكره ان حنين قالتلي ان بيتها كان قريب من بيت اهل مروان

احمد بجدية… حضرتك عايزه توصلي لايه؟؟؟

رعد بجديه… عايزه اوصل لبيت أهل حنين وفعلا سألوا عليه لغايه لما وصلوا له لانه كان قريب منهم

وطلعوا وخبطوا وبعد السماح ليهم بالدخول

ابو حنين قام بحزن وجدية… انتوا لقيتوا حنين انتوا جبتوا حنين هي مشيت من المستشفي و مجتش تاني وانا مستنيها تسامحني وتيجي او حد يجبهالنا تاني

رعد بحزن وتأثر لحاله ابو حنين وامها واخوها اللي عنيهم علي الباب وبجدية… اطمنوا هي كويسة

امها بدموع وحزن… طب هي فين و مجتش معاكوا ليه؟؟

رعد بجدية… لان مروان اخدها

السيد بعنف وغضب…يعني ايه اخدها و هو وصلها ازاي دا اخر يوم في عمره النهارده

رعد بجديه… احنا دورنا عليه و ملقنهوش بس في حاجة في دماغي… بس مش عارفه صح ولا غلط… وهي… ان ممكن مروان يكون مخبيهم في البيت اللي كان هو وحنين متجوزين فيه… ولو ملقنهوش هناك يبقي سافر اي بلد بره مصر… وده ان شاء الله من السهل اني أوصل هو سافر فين بس أتأكد الاول إنه هو في بيته ولا لاء

وبجدية وبتبص لاهل حنين… اكيد انتوا عارفين العنوان

ابوها وامها واخوها كلهم في صوت واحد… ايوه عارفين

رعد بجديه وبتشاور للسيد اخو حنين تعالي معانا… وخليكوا انتوا هنا ولو وصلنا لحاجه أكيد هنطمنكوا

ابو حنين وامها باعتراض… لا احنا هنيجي معاكوا نطمن علي حنين… ومع اصرارهم… رعد وافقت وراحوا كلهم علي فيلا مروان اللي كان متجوز فيها حنين

ووصلوا ورعد بجدية… انا هدخل انا و النقيب يامن نشوفهم جوه ولا لاء عشان لو لقيناهم جوه أكيد هو عامل احتيطاته ومش هينفع تدخلوا معانا

يامن بجديه وبخوف علي رعد… خليكي وانا هدخل لوحدي استكشف المكان

رعد بحب وجديه… متخافش يا حبيبي طول ما انت معايا انا مسنودة عليك بعد ربنا يلا بينا

ورعد ويامن نطوا من علي السور بتاع الفيلا بعد ما أكدوا علي ابو حنين وامها وزينب واحمد والسيد انهم ميدخلوش مهما حصل

ورعد ويامن بعد ما نطوا دخلوا جوه ورعد استخبت وراء شجرة وقعدت واديت ظهرها للشجرة

ومسكت مسدسين في ايديها… و بجدية في المايك وبتكلم يامن اللي راح قعد وراء شجرة هو كمان

وبجدية… نقيب يامن… نقيب يامن

يامن بجدية … اسمعك بوضوح

رعد بجدية… بعد ما استكشفت الحرس اللي واقف في الجنينه

وبجدية.. في هدف جنب السور الخلفي للفيلا و في هدف جنب حوض الورد وهدف وراء باب الفيلا الخارجي وهدف قدام باب الفيلا الداخلي

وبجدية اكتر… انا هتعامل مع الهدف اللي علي باب الفيلا الداخلي والخارجي… وانت اتعامل مع الهدف اللي عند حوض الورد والهدف اللي جنب سور الفيلا الخلفي

يامن بجديه… تمام يافندم

رعد بجدية اكتر… جاهز يا نقيب يامن ؟؟؟

يامن بجدية… جاهز يا فندم جاهز

رعد بجدية… تمام نفذ

يامن راح الاول عند سور الفيلا الخلفي من جوه… وضرب البودي جارد اللي هناك بعنف و شراسة.. ووقعه جثة هامدة

و رعد راحت للهدف اللي عند باب الفيلا الخارجي من جواه ولسه هتضربه بالنار… وطبعا المسدس كاتم للصوت

البودي ارد بصلها وبعنف وغضب.. انتي مين وايه إللي دخلك هنا

رعد بجديه وعنف… في حد برضه يسأل #الوحش_المقنع ازاي دخلت هنا وفي لحظه كانت ضارباه في دماغه بالنار وقعته جثة هامدة

ولسه هتروح للي عند باب الفيلا الداخلي.. لقيت يامن بيشتبك مع الشخص إللي عند حوض الورد بس الشخص كان أقوى من يامن وقدر يغلبه ويضربه و يامن بيضربه بس قواه بدأت تتلاشي

ورعد جريت عليه و ضربت الشخص إللي قدامه بكل عنف وغضب وكل لما تضربه ضربه تقوله دي عشان سمحت لنفسك ترفع ايدك القذره دي علي حبيبي ودي عشان ضربت جوزي وابو عيالي ودي عشان كذا… ودي عشان كذا… لغايه لما الراجل خلاص مبقاش قادر يشوف قدامه… وفي لحظه كانت مقربه منه وكسرت له رقبته ووقعته جثة هامدة

ولسه هتلف وراها و مخدتش بالها من اللي كان واقف عند باب الفيلا الداخلي وشافها وهي بتضرب صاحبه ومسك يامن وحط علي راسه المسدس

وبعنف وغضب… ارمي سلاحك بدل ما اطير لك دماغه الحلوة دي

يامن بخوف عليها… اوعي تسمعي كلامه يا رعد اوعي اهربي يا رعد اهربي

رعد بكل هدوء عكس العاصفة اللي جواها…وطت و حطت المسدسين علي الارض… وقبل ماترفع نفسها

مدت ايديها في حوض الورد إللي جنبها واخدت حته طينه منه ورفعت نفسها

وبمكر وخبث… اديني حطيت سلاحي اهو قولي بقا هتعمل اية في الوحش المقنع

الراجل بانتصار… اقري الفاتحة علي روحك مقدما ولسه هيضربها بالنار

رعد غمضت عنيها وفتحتها مرتين ورا بعض بسرعه ودي كانت حركة بينها وبين متدربيها… اللي يامن كان في يوم من الايام واحد منهو هو فهمها وغمض عيونه وميل دماغه ورعد في لحظه… كانت راميه الطينه إللي في ايديها في وش البودي جارد اللي مازال ماسك يامن

وفي لحظه رعد جريت عليه… وضرباه بعنف و غضب وطيرت منه المسدس… وهو مش عارف يفتح عنيه من الطينه اللي جت فيها وفي وشه

وقبل ما البودي جارد ينتبه لوضعه كانت رعد خنقاه بايديها وبعنف وغضب وشراسه…قولي بقا كنت عايزني اقراء الفاتحه علي روحي مش كدا

طب ايه رايك بقا لو نقراها علي روحك انت و في لحظه كانت لفه رقبته وكسرتهاله وقعته جثة هامدة

ويامن جري عليها وبخوف وحب… انتي كويسة ؟؟؟

رعد بجديه وحب… طول ما انت معايا أتأكد اني كويسة

يامن بحزن.. بس انا كنت معاكي و مقدرتش احميكي لاني….

رعد بحب و مسكت وشه… حبك ليا هو اللي بيحميني… عارف في مهمة المسيري… عشان حصل اللي حصل بيني وبينك قبل ناانزل للمهمه… كنت ضعيفة اوي وقلبي مكسور عشان كدا إبن المسيري قدر عليا انما دلوقتي حبك مقويني و حاميني بعد ربنا

يامن بحب وعشق جارف و بيقرب منها وبمكر… بقول ايه

رعد بمكر اكتر منه بعد ما فهمته… بيقول اية يا سيادة النقيب يامن… ياريت نكمل مهمتنا على خير… وبضحك 😂بدل ما يجي حد ويخلص علينا إحنا الاتنين ومنعرفش نقول قاموس الكلمات بتاعك تاني

يامن بضحك😂… والله عندك حق

رعد بجدية… انا هطلع من البلكونة دي وهدخل جوا لان مينفعش ندخل من باب الفيلا… و مروان أكيد هنا طالما الحراسه دي كانت موجودة

يامن بجديه… انا هاجي معاكي ونطلع سوا

رعد بجديه اكتر… لا ياحبيبي مينفعش نطلع احنا الاتنين… لازم حد فينا يطلع والتاني يفضل هنا عشان لو حاجه حصلت… تدخل في الوقت المناسب

يامن بحب وعشق… اوعديني انك تخلي بالك من نفسك يارعد قلبي

رعد بحب و مشاكسة… اوعدك اني هخلي بالي من نفسي واخلص المهمة دي بسرعه ونروح مكانا نقول قاموس الكلمات

يامن باس جبينها وشدها لحضنه اوي… وبحب وعشق اكتر… ربنا يحميكى يا حبيبتي ويخليكي ليه يارعد قلبي… وانا اول ما تديني اي إشارة… هكون دخلك علي طول

رعد بجديه…ماشي ياحبيبي و سابته… وطلعت البلكونة… ودخلت اوضه و كانت فاضية… و راحت لاوضه تانيه بحظر و ترقب… ولقيت الباب بتاعها مفتوح

ولقت مروان قاعد على الكرسي و ماسك مسدسه وبيكلم ابراهيم وحنين اللي متكتفين أيديهم ورجليهم وعلي بقهم بلستر

و بيكلمهم بعنف وغضب… صدقني إنت صعبان علية عشان شويه ورجالتي هتجيب حنين بنتي… واخدها هي و حنين قلبي ونسافر بس قبل ما اسافر هكون مطير دماغك دي وهطيرها قدام حنين الكبيره والصغيرة عشان يتأكدوا انهم ملهمش حد غيري في الدنيا

حنين بتهز راسها بمعني لاء ودموعها نازلة

ومروان قام من علي الكرسي وبغضب مسكها من شعرها… بتعيطي عشانه… دا انا هخليكي تتفرجي عليه وهو بيموت وتحضري المشهد من الاول ياحنين قلبي

رعد متابعة كلامهم بس ازاي هتنقذهم من غير ما يعمل لحد فيهم حاجه هي ممكن تهجم على مروان و تموته بس هو ممكن يتهور و يضرب ابراهيم او حنين

و فكرت في نفسها انها لازم تعمل حاجه… تطلع مروان بعيد عنهم وتخلص عليه

وفعلا وقعت فازة كانت جنبها… و مروان طلع بشوف في ايه

و رعد هجمت عليه… ومروان ضرب نار بمسدسه… وطبعا مسدسه مكنش كاتم للصوت

ويامن سمع ضرب النار ودخل الفيلا من الباب بسرعه

وكمان احمد و زينب وابو حنين وامها والسيد اخوها دخلوا بسرعة يجروا علي جوه

مروان نزل بسرعة يستعين برجالته اللي موجودين بره وجوا و ميعرفش ان اللي بره ماتوا… بس للأسف كان معاه حوالي أربعة تانين في الفيلا جوه… واشتبكوا مع السيد واحمد ولانهم كلهم قواهم تكاد تكون معدومة…

ويامن مش هيقدر عليهم لوحده

ورعد كانت لسه هتدخل تفك حنين وابراهيم… لقيت الوضع متأذم تحت و ال أربع رجاله بيشتبكوا مع يامن واحمد والسيد وقواهم بدات تتلاش قدام التيران اللي قدامهم

نزلت بسرعه لتحت و اشتبكت هي كمان معاهم وسابت حنين وابراهيم

اللي قرب من حنين و بيشيلها البلستر اللي علي بوقها ببقه بس مش عارف لان هو كمان بوقه كان عليه بلستر… وقرب منها اكتر و اكتر و مرر شفايفه ببطء علي شفايفها لغايه لما البلستر اللي علي بق حنين اتشال

وهي كمان عملت نفس الحركه لابراهيم ومررت شفايفها ببطء وانين علي شفايفه… وشالت من عليها البلستر

وابراهيم حط جبينه علي جبين حنين وانفاسهم اختلطت ببعض اوي

ابراهيم بعشق جارف و وبهمس يخطف القلوب… بقالي ست سنين مقربتش منك كدا

حنين بحب وعشق و اشتياق هي كمان… ان شاء الله يا حبيبي مش هنبعد عن بعض أبدا

ابراهيم بهمس اكتر… اوعدك يا حنين روحي اوعدك اننا مش هنبعد عن بعض أبدا… و قرب شفايفه من شفايفها… وبصوت خافت… هموووت عليكي ياحنين روحي والله هموووت ونبقا كيان واحد

حنين بحب وهمس… بعد الشر عليك ياحبيبي

ابراهيم بيمرر انفه بانفها… وشفايفه بتلامس شفايفها… ودوب حنين من همساته ولمساته

وبيقرب اكتر ويدوب لمس شفايفه بشفايفها… وكل ده و أيديهم ورجليهم متكتفين ولسه هيلتهم شفايفها بشفايفه اللي مشتاقه اوي لشفايف حنين روحه

مروان قرب منه بعد ما لقا ان خلاص #الوحش_المقنع خلصت علي رجالته ومبقاش معاه كارت كسبان

واتاكد ان حنين اخر كارت كسبان ليه وهدفه الوحيد انه ياخدها و بس… وقرب منهم و بعنف وغضب… بقا انا عامل كل ده… عشان انت تاخدها برضه مني… وفك رجل حنين وقومها

وابراهيم بعنف وغضب وبيحاول يفك نفسه… سبها يا حيوان سبها

مروان بغضب… اسيبها ازاي وهي طوق نجاتي وشد حنين من شعرها وسط صرخاتها… و رعد لسه طالعه لها

مروان نزل بيها علي السلم وهو حاطط المسدس علي دماغها… وبعنف وغضب… اقسم بالله اللي هيقرب مني لاكون ضاربها بالنار و ضارب نفسي انا كمان

وبغضب لرعد اللي واقفه و ماسكه مسدسها في ايدها هي ويامن… و بغضب… هو الكلام مش ليكي ولا اية يا سيادة العقيد انتي وهو و بيبص ليامن اللي واقف مسدسه هو كمان

رعد بصت ليامن… بمعني نزل سلاحك… وفعلا نزله و هي كمان نزلته

و مروان نزل وبعنف وغضب…شطار اوي كدا

ولسه هيخرج بحنين ابوها قرب منه… سيب بنتي يا مروان سيبها… كفايه عليها الا انت عملته فيها

مروان بغضب… اهلا يا حمايا العزيز… معلش ايدي مش فاضيه عشان سلمت عليك

سيف الدين بغضب اكتر… ده علي جثتي لو فكرت تخرج ببنتي من هنا

مروان بغضب… يبقي علي جثتك يا حمايا العزيز… وفي لحظه كان ضربه طلقه و جت في كتفه

حنين بصريخ و دموع… عملت اية يا مجنون عملت ايه

مروان بعنف وغضب وبيشاور بالسلاح لكل إللي واقفين ده👆 جزاء اي حد يمنعني اني اخدك يا حنين قلبي

ولسه هيمشي و رعد بمكر بتقرب ليه عشان تهجك عليه وتخلص حنين منه… لقيت ابراهيم اللي فك نفسه ونزل… وهجم عليه و طير منه المسدس

وضربه بعنف وغضب و مروان وقع علي الارض اثر ضرب ابراهيم ليه… اللي جري علي حنين روحه اللي قعدت جنب ابوها وبدموع… ليه عملت كدا يا بابا ليه

ابوها بتعب ودموع… ده ولا حاجه يا حبيبتي جنب اللي عملته فيكي… واذيتي ليكي ياريت يا بنتي تسامحني ياريت

حنين بدموع… ازاي مش هسامحك يا بابا وانت ابوية وحبيبى و صاحبي وكل دنيتي.. حقك عليا يا حبيبي حقك عليا… انا كنت قاسيه معاك اوي

ابوها بدموع و تعب اكتر…. انتي اللي حقك عبيا يا حبيبه ابوكي… لو كنت احتويتك من الاول مكنش حصل اللي حصلك ده كله… وغمض عيونه

وحنين بصريخ…. باباااا فتح عيونك يا حبيبي فتح عيونك

ابراهيم بجدية وحزن… متخافيش يا حبيبتي هو هيبقى كويس ولسه هيشيلوه يروحوا بيه المستشفي

مروان كان انتبه لوضعه و مسك مسدس من اللي مرمين علي الارض من بتوع رجالته… اللي مرمين هما كمان جنب مسداساتهم… وقام بتعب وعنف وغضب وبيصوب المسدس علي حنين… انا قولتلك ياحنين قلبي… انتي يا إما ليا… يا إما للموت… وطالما مش هتبقي ليا… تبقي للموت ولسه هيضربها كانت رعد اسرع منه وضربته طلقه في دماغه وقع علي اثرها جثة هامدة

حنين بصتله بدموع وحزن… وابراهيم شدها لحضنه وبحب وعشق… اوعدك ان مفيش دموع تانى في حياتك… ولا احزان تانى… وان شاء الله كل إللي جاي هيبقا فرح و حب وسعادة

وشالوا ابو حنين ودوه المستشفى ودخل العمليات وطلعوا له الرصاصه اللي كانت في كتفه ودخل اوضه عادية

وبعد حوالي ساعتين والكل متجمع رعد ويامن وحنين وابراهيم والسيد اخوها و ام حنين و زينب واحمد

اللواء صبري و ياسين اللي كان رايح يطمن اللواء صبري عمل ايه… وجم بعد ما عرفوا من رعد اللي حصل.. وقلقوا وخصوصا ما ماقالتلهم انها خلصت المهمة..وبعد حوالي ساعتين ابو حنين فاق والكل دخله واطمن عليه

صبري بغيظ من رعد…عملتيها لوحدك يا بنت صبري و نفذتي اللي في دماغك🤔

ياسين بضحك😂😂😂… وهي هتجيبه من برا يعني طلعالك يا سيادة اللواء يا شرير طلعالك

اللواء صبري بمكر… هتسكت ولا انفذ عقابي ليك واحرمك من حل مشاكلك مع مراتك ؟؟؟

ياسين وهو بيحط ايده علي بقه وبضحك يكتمه😂😂😂… هسكت وربنا هسكت هو انا مجنون عشان اتكلم

ابراهيم بيبص لياسين بغيظ وغضب

وياسبن اتكلم و بضحك😂😂😂… اظن لو حلفتلك علي ايه ان اللي حصل بيني وبين الموزه بتاعتك دي كلها خطة العقيد عواصف… وموزتك كانت مشتركه فيها مش هتصدقني…وبضحك اكتر😂😂😂… ماهو دايما ياسو ملهوش حظ معاكم ياوحشين

يامن بضحك😂… يخربيتك إنت عملت فيه ايه هو كمان يامجنون

ياسين بضحك 😂ومكر… جننته يا مسهوك… زي ما جننتك بالظبط

ابراهيم بص بصدمه و دهشة وبغضب لرعد وحنين ومش مصدق اللي هما عملوه فيه… وبجديه لرعد… طب ليه ؟؟

رعد بمكر… عشان تثبتلنا انت بتحبها وبتعشقها ولا لاء

ابراهيم بص لحنين وقرب منها وهى بترجع لورا… لغايه لما لزقت في الحيطه وقرب منها اوي

وحنين بمكر ومشاكسه… اه زي ما قالت لك العقيد رعد… كنت عايزاك تثبت لي انك بتحبني ولا لا

ابراهيم بجب و عشق.. كنت عارف ان حبي في قلبك عمره ما يتغير أبدا

ودلوقتى هثبتلك اني بحبك ولا لا ومن غير مقدمات ولا سابق إنذار و قدام كل اللي الموجودين وابوها اللي نايم علي السرير😂😂😂

ابراهيم التهم شفايف حنين بحب وعشق جارف وشراسة ووحشيه عقابا ليها علي اللي هي عملته فيه

وطولوا في بوستهم اوي…انا عن نفسي عملت كدا اهوا😳😳😳 في المشهد اللي انا شيفاه قدامي… ويعجز قلمي عن وصفه من كميه الأنين اللي فيه

وبعد وقت كبييير من وضعهم ده… سابوا بعض لما حسوا ان الهواء خلص من المكان… وكمان تاهوا عن الوجود ونسوا اللي معاهم في الاوضه واللي علي السرير

وابراهيم شد حنين لحضنه وضمها جامد اوي… كادت ضلوعها تنكسر من شده ضمته ليها

وطلعها من حضنه… ومسك وشها بين ايديه

وبحب و عشق و أنين عاشقين … انا بحبك اوي اوي يا حنين روحي والله بحبك اووووي… وهموت وابقا انا وانتي كيان واحد

وبمكر وخبث… يلا بينا هوديكي مكان حلو اوي وهيعجبك اوي اوي… واحكيلك حدوته حلوه… وسند جبينه علي جبينها

حنين بهمس… علي فكره انا مش همس عشان تحكيلي حدوته

ابراهيم بمكر وهمس وعشق واشتياق… الحدوته بتاعك انتي هتبقا غير حدوته همس… لان حدوتك انتي… هتبقا فعلا وبس… وهحكيلك بالفعل… اد ايه انا هموووووت عليكي… واد ايه نفسي نبقا كيان واحد… واثبتلك انا اد ايه بحبك وبعشقك… وانا اديتلك اثبات صغير من شويه👆واول سطر من حدوتنا اللي مستحيل هتخلص ولا تتنهي… وبهمس يخطف القلوب… وهما مازالوا جبينه علي جبين بعض… اتمني يكون اول سطر من الحدوته عجبك… عما اكملك باقي الحدوته

حنين بهمس وصوت خافت وبتحط ايديها علي شفايفها اللي انجرحت اثر شراسه ابراهيم لها في تعبيره عن مدا حبه وعشقه لحنين… وبهمس يخطف القلوب… علي فكره اول سطر من حدوتك عجبني اوي

ابراهيم بتوهان وعشق وانفاس مقتطعه وبينهج اثر قربه من معشوقته…ان شاء الله🙏 باقي سطور الحدوته تعجبك اوي اوي… وبمكر… بس انا عايزك تشاركيني في الحدوته دي… هااا هتشاركيني وتحكي معايه… ولا هتسبيني احكي لوحدي

حنين بهمس اكتر…لا هحكي معاك وبتفصيل الممل كمان

ابراهيم بحب وعشق وشراسه ورغبه اشتعلت في كل كيانه اثر قربه من معشوقته واثر همساتها ليه… وبيقرب من شفايفها تاني… وبعشق وشراسه ورغبه… طب ايه رايك لو نعيييد اول سطر من الحدوته تاني

انتظروا الخاتمة.. ج3

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية كل هذا الحب) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق