رواية عشق بين بحور الدم الفصل العشرون 20 – بقلم اسماء السيد

رواية عشق بين بحور الدم – الفصل العشرون 20

في شركه العميري ـــــــــــــــ وتحديدا في مكتب عمران
كان يجلس عمران وبيتصفح الاب توب وينجز بعض الاعمال ….
بيتفتح الباب وبتدخل دهب …
دهب:مساء الخير يا ابوي
عمران بإبتسامه:تعالي يادهب …
بتقرب دهب وبتقعد قصاده……
دهب بهدوء:يلا نبدأ
عمران بهدوء:يلا يادهب
وبتبدأ دهب تشرحله الي عرفته والي ذاكرته كويس…..
عمران بإنبهار:بجد ابهرتيني يادهب
دهب بتبتسم:ممكن طلب
عمران:اطلبي..
دهب بتوتر:عاوزه اسافر الشركه الي في القاهره اشوف كذا حاجه في الحسابات والتصاميم لاني لاحظت عجز كبير
عمران بهدوء:هتقدري تتأقلمي انتي عمرك ماسافرتي.برا الصعيد..
دهب بثقه:ايوو هقدر ارجوك وافق يا ابووي..
عمران بهدوء:خلاص بكرا تروحي وتقعدي يومين هناك لحد ما تخلصي…..
بتقف دهب وبتقرب من عمران وبتحضنه بسعاده:والله انت اجدع اب في الصعيد كليتها والدنيا كلها …
بيضحك عليها :ماشي يا بكاشه
دهب بطفوله:تب يلا احسن امي عامله النهارده رقاق وفراخ يلا عشان هموت من الجووع…
بيضحك بقوه وبيقف وبياخدها ويمشووو …

في اليوم التالي ……..وتحديدا في قصر العميري
كان متجمع الجميع علي الفطار ..معادا دهب ……
عمران :صباح الخير
الجميع:صباح النور
بتنزل دهب وهيا تحمل شنطه سفر صغيره …
دهب :سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
عمران بإبتسامه:متحمسه اووي
دهب بضحك:عيب عليلك
نواره بستغراب:راحا فيين يا دهب
دهب بحماس:راحا القاهره …
بيتصدم الجميع معادا عمران……
رقيه بذهول:وه لوحديكي كييف
دهب:انا مبقتش صغيره وبعدين انت راحا اشتغل..
مراد:وانتي هتعرفي اييه في القاهره يا مفعوصه انتي…
دهب بهدوء:عادي هكتشف بنفسي…..
خلف بضيق:كيف هتسفر بتك وحديها ياعمراان
دهب بتبص لابوها بتوتر وهو بيرد ببرود:اني عارف اني بعمل اييه كويس جووي
جليله بغضب وجبروت:احنا محدناش بنات تتغرب برا بلدها عاوز تودي بتك بحري عشان عيونها تتفتح علي البنات الي هناك اطلعي يابت فوق مفيش خروج ……
عمران بحده:اني قولت اني عارف اني بعمل ايه ودي بتي ومش بت حد فيكم اني وبس الي اقول تروح او لاه وكفايه لما سمعت كلامك وجوزتها حصل اييه ….
بتبصله دهب بتوتر وجليله بتبصله بغضب وحده:بقيت ترفض كلامي ياعمران من امتااا
عمران بهدوء:انتي علي دماغي من فوق ياما وبتي انا عارف اني بعمل اييه كويس وعارف مصلحتها يلا يا دعب عمك محمود مستني برااا وهرن عليكي اعرفك كل حاجه
دهب بتبتسم :ماشي …وبتقرب تحضنه وتبوس خده وبتبوس نواره وتسلم علي مراد ورانيا وبتخرج …..
مني بغل:بنات اخر زمن …
نواره بحده:تقصدي ايبه بكلامك دااا
مني ببرود وحقد:مقصدش حاجه بتكم وانتوو حرين
بتبصلها نواره بغضب ومني بتبصلها بغل……..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القاهره ……..وتحديدا في شركه الادهم الجارحي.
بيوصل ادهم وبيدخل وهو يرتدي بدلته السوداء الرسميه ونظارته الشمسيه وبجانبه عرفه وخلفه الحراس…
وبيقرب وبيركب الاسانسير المخصص له هو فقط…..
في الدور12 وهو الدور الاخير الخاص به ……
بيدخل ادهم علي مكتبه مباشرتاً ووراه عرفه والحرس بينتشر في امام المكتب …
ادهم وهو يجلس علي المكتب:عملت اييه
عرفه بهدوء:كله تمام يازعيم لحد دلوقتي صنعوو نص الكميه المطلوبه
ادهم ببرود:عاوز اجتماع حالاً مع ويل ثميث..
عرفه بيتصدم:بس بس دا عدوك اللدود وطالب يكلمك من شهور اسمعنا النهارده هتكلمه
ادهم ببحده:مش عاوز رغي حددلي معاد معااه كمان شويه اونلاين ….
عرفه بتوتر:تحت امرم يا زعيم……
وبيلف ويخرج وهو بيرجع ضهره للخلف وبيشعل سيجارته
وبيفكر في تلك الصغيره وبيبتسم بخفه ولكن بيتذكر شيء وملامحه بترجع للجمود من تاني …….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه… في احد الاماكن بصعيد…
كان نائم امير وبجانبه فتاه من فتيات اليل…..
امير بهدوء:انتي عاوزه تمشي ولا اييهو
الفتاه:لا والله بس كدا حسابك هيزيد
امير بشهو*ه :هديكي كل الي تعوزيه بس خليكي بقاا
الفتاه بتضحك بدلع ضحكه خليعه: اذا كان كداا ماشية
فجأه بيرن تليفونه وكان مراد..
امير بتوتر:الووو
مراد بحده:انت فين يازفت
امير بتوتر:انا انت مع ناس صحابي كدا من امبارح
مراد بغضب:وانت متعرفش ان وراك شغل متلتل النهارده يا مستهتر انت
امير بعصبيه:جرا اايه يا عم ما هو مالي زي ماهو مالك بردوو
مراد بغضب:هو فيها مالي ومالك ولا فيها انك لازم تتزوج تشوف شغلك
امير ببرود:هخلص الي ورايا واجيلك… وقفل
الفتاه:سوري يابيبي لو معطلاك
امير بشهو”ه:لاء ابدا تعالي بس…. وبيقرب منها وبيفعلوو ما حرمه الله وو

يتبع.. (رواية عشق بين بحور الدم) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق

error: Content is protected !!