رواية عشق بين بحور الدم – الفصل الثامن عشر 18
دهب بصدمه:ادهم؟!!!
فضل باصص لها بكل بروود ولكن بداخله منبهر من ذاك الصغيره التي اذدادت جمالاً وانوثه….
قرب منها من غير كلام وحضنها ودافن وجهه في عنقها. وهيا مازلت مصدومه لاتتحرك…
بس فجأه زقته بكل قوتها وهو ولا اتهز بس بعد ببرود وحط ايده في جيبه….
دهب بغضب:انت ازاي تقرب مني يامقرف انت
كان باصصلها بكل برود وبدون انفعال…
ادهم بهدوء غريب:عامله اييه
دهب بثقه:احسن منك..
ادهم ببرود:لسانك طول اوي وبقيتي شرسه..
دهب بتبصله بقرف وبجمود:انت اييه الي في جابك وطلبتني لييه
ادهم بسخريه وبرود:وانا الي قولت هتاخدي جوزك. حبيبك في حضنك اول ما تشوفيه
دهب بحده وعصبيه:انت انسان بجح وبارد معندكش دم ولا احساس جوز مين يا ابن العدو انا مش متجوزه انا ارمله ودفنتك يوم ما مشيت…..
ولفت عشان تمشي بس فجأه مسك ايدها وشدها لعنده حتي اصتدمت في صدره الصلب بس فجأه نزل كف علي وشه من ذاك الصغيره… صمت رهيب رعب دب في قلبها تحاول ان تخفيه عيونه البنيه تحولت لاسود قاتم عروق رقبته ويده برزت بشكل مخيف.. تفاحة ادم تتحرك اكثر من مره تعلن ابتلاع ريقه و غضبه…
ادهم بحده:انتي قد الي عملتيه داا
دهب بصتله بقوه في عيونه وهو ظل ينظر لها ومره واحده مسكته من ياقه قميصه بيد واحده مقربه منها وعيونهم متقابله وبتحدي:ااه قدها يا ابن العدوو والي عندك اعمله
وسابته ولفت وطلعت من المكتب وسمحت لدموعها المحبوسه بلخروج ونبضات قلبها ازدادت وفرت هاربه من الجامعه….
اما هو حرك لسانه داخل فمه وببرود وسخريه:وانا بعشق التحديات يابنت العدوو… وانطلق للخارج…
في دوار العميري…… وتحديدا في الصالون.
كان متجمع الجميع في الصالون.. ومني كانت تنظر لعمران ونواره بغل وعمران كان حاطط عمر الصغير ابن مراد. الذي عمره سنه وشهور. ونواره بتلعب معااه.. ورانيا ورقيه بيحضرو الغدا مع الخدم… وجليله كانت بتفكر في حاجه..
عمران بضحك:يا ابني ارحمني بقاا
ضحك الطفل… وابتسم له عمران..
مراد بغيظ:ياض دا انا الي ابووك حتي.
اترمي الصغير في حضن عمران الي ضحك ومراد ضحك عليه….
فجأه دخلت دهب وهيا باين عليها التوتر…
عمران بإبتسامه:تعالي يادهب
بصتله دهب وبتوتر:لاء انا محتاجه انام دلوقتي.. وطلعت
نواره بستغراب:في حد ينام الضهر..
عمران بهدوء:يمكن تعبانه…
امير بتوتر:عمي انا كنت محتاج اتكلم معاك في حاجه كدا
عمران ببرود:اممم اتكلم
امير بتوتر:بصراحه بقا انا انا طالب ايد دهب..
اتصدم الجميع معادا عمران الي بصله بكل هدوء:بس انت عارف ان دهب متجوزه..
امير بسرعه:تتطلق هو كدا كدا سابها ومشي وهيا مبقتش عاوزه صح
عمران بهدوء:والله الاختيار لصاحبه الشأن انا لما قولتلها نرفع قضيه خلع رفضت وقالت ان هيا مش عاوزه تطلق كدا. براحتها كفايه اني غصبتها علي الجواز ومش هغصبها علي الطلاق وربنا يصلح الحال.. وبعدين اشمعنا دهب
امير بتوتر:يعني بنت عمي ومني واحسن من الغريب…
مني بحده:واني مش موافقه عليها انت لازم تتجوز بت بنوت.
امير :ياما وانا مش فارق معايا اني رايدها هياا
جليله بحده:اسمع كلام امك ياود خلف…
امير بصلهم بتوتر ومكنش عارف يتكلم وعمران ضحك بسخريه… وكمل لعب مع الصغير.
_________في غرفه دهب
دخلت الغرفه ورمت شنتطها علي الكنبه والموبايل علي الكومدينو واتجهت للحمام ….
بعد مده بتطلع وبتكون لابسه بيجامه حرير تيشرت بنص كم وبنطلون…
وبتتجه للسرير وبتنام عليه.وبتغطي نفسها حتي وشها وكأنها تهرب من شيء.. وبتروح في النووم.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي_______وتحديدا بعد العصر
كان متجمع الجميع معادا عزيز واميين…..
صفيه:واد ياغالب
غالب:نعم ياما صفيه
صفيه بغيظ:مش انت قولتلي ان البتاع الي اسمه الاس ولا وتس لو عملت حظر لحد مش هشوفه تاني ..
غالب بستغراب:ايووا لييه
صفيه:اصلي عملت حظر لامك وشوفتها عادي…
عايده بغيظ:عملتيلي اني حظر لييه ياصفيه…
صفيه:عشانك جبتي للكل عصير امبارح واني مرضتيش تجبيلي….
عايده:تقومي تحظريني تب والله لهحظرك عشان تختفي من القصر كله
بيبصلهم غالب وجبري وبينفجروو في الضحك…..
زيدان بصرامه:ياجهله انتي وهيا الوتس ده لو حظرتي حد مبتشوفيش منشوراته مش مبتشفهوش هووا..
غالب بضحك:الله عليك. ياجدي.. فهمان
زيدان بحزم:اتحشم ياوااد
فجأه بيدخل ادهم وخلفه عرفه…..
عايده بدهشه:صفيه بصي
بتبص صفيه وبتشوف ادهم وبتتصدم..
ادهم ببرود:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
بتقرب صفيه وبتحضنه بحب:اتوحشتك ياولددي تاني يا ادهم هونت عليك تسبني تاني كل ده..
ادهم ببرود:معلش كان ورايا شغل…
بيقرب غالب وبيسلم عليه بحب اخوي..
ادهم برفعه حاجب:اييه يا اما عايده اييه ياجبري مش هتسلموو علياا
عايده بتبصله بضيق:واحنا كنا عرفنا انت مشيت لييه عشان نسلم من اصله..
جبري بيبصله بضيق:اييه الي رجعك يا ادهم…
ادهم ببرود:اني حر ارجع امشي بكيفي….. وبيلف ويطلع فوق وخلفه عرفه…….
________في جناح ادهم.
بيدخل ادهم وبيقلع جاكت بدلته وبيرميه علي الكنبه. وبيحط ايده في جيبه وبيبص علي كل ركن في الجناح وبيتذكر دهب في كل مكان وذكري…. وبيتنهد ويدخل الحمام..
…وبعد مده بيطلع وهو يرتدي بنطال اسود فقط.. اتجه للدريسنج وارتدي تيشرت زيتي قاتم… وكان وسيم. ولف ونزل لتحت متجه لاسطبل….
________في الاسطبل
دخل ادهم بكل هيبه واول ما الحصان شافه اعلن صهيله واشتياقه لصاحبه…
بيقرب ادهم وبيفتح الباب الصغير الذي امام الحصان واقترب منه االحصان ووضع راسه علي كتفه وكأنه يحتضنه..
ادهم بإبتسامه :اصلان اتوحشتك جووي انت الوحيد الي بقدر اتكلم معاك. يا ابو الصحااب يلا بينا..
وبيركبه في حركه سريعه وبيشد السرع وبينطلق واول ما الحرس بيشفوه بيفتحوو البوابه وهو بيخرج فوراً وبسرعه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@_____في قصر العميري… وتحديدا في غرفه جليله…..
كانت واقفه جليله بكل جبروت وتنظر للشباك..
فجأه اتفتح باب الغرفه ودخلت مني بتوتر
مني بتوتر:خير ياست الحاجه في حاجه طلبتيني
لفت جليله وعيونها كادت ان تطق شرار وقربت منها ومسكت فكها بقوه:مش اني حذرتك قبل اكده..
مني بألم وخوف:حذرتيني حذرتيني من اييه
جليله بغضب:هو انتي يابت المركوب مش هتلمي شرك بقاا انا زهقت منك وشكلك عاوزه تموتي..
مني برعب:صدقيني اني معملتش حاجه
جليله شدت علي فكها اكثر وبقوه:يابت المركوب اني سمعاكي بوداني الي هياكلهم الدود وانتي بتكلمي حد في التليفوون امبارح وبتقوليله يضرب نارر علي عمران وهو راجع….
اتصدمت مني انها سمعتها واترعبت اكثر:اني اني
جليله ببجبروت:اسمعي وغلاوة ولدي لو فكرتي بس تأذيه تاني لهكون قتلاكي وراميه جتتك لكلاب السكك وديابه الجبل…..
مني بخوف:حاضر حاضر والله ماهتتكرر تاني بس ما انتي كمان كنتي عاوزه تقتليه
جليله بحده:اخرسي قطع لسانك مش اني الي اعمل اكده
مني بغل :اومال ايه الي حطتيه لعمران في قهوه وكنتي بتصورييه مش سم ببردك يعني كلنا عاوزين نخلص منه
جليله بغضب:مش اني الي احط لولدي حاجه ياعقربه انتي متعرفيش ان بإشاره من ايدي ارميكي برا داري يا عقربه انتي
بتسيبها جليله وبجبروت:بالله لو علمت انك عملتي او فكرتي بس في اي حاجه لهكون قتلاكي بإيدي وراميه جتتك لديابه الجبل هملي من وشي يابت المركوب
بتخرج مني هاربه بخوف من امامها وكانت تفكر في شيء.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@في ايطاليا…روما….وتحديدا في مكان لاول مره نروحه في نايت كلاب…كان يجلس عامر الجمال..وحوله رجاله وممسك بتابلت وداخل الشاشه يظهر تصوير ب الدرام الطائره الصغيره لمصنع الادهم لتصنيع الاسلحه ..كان مكان فارغ وبعيد عن البشريه بأكملها ولا يتوقعه احد..
عامر بستغراب:ازاي مكان ضخم وبالحجم داا ومفيش عليه حارس واحدد .والله ووقعت يا ادهم …
فجأه دخل شريف وحاتم برعب….
حاتم برعب:ادهم الزعيم عرف عرف اننا بلغنا عن ال المصنع …
اتنفض عامر لدرجه ان التابلت وقع علي الارض …
عامر بص لشريف وبتوتر:هو هو بيقول اييه..
شريف بخوف:دي الحقيقه دا خلص علي چورج ومرقس بدم بارد ومظهرش ليهم جثث حتي..
حاتم بتوتر:دا حتي الجاسوس الي كنت زارعه ليه في وسط رجلته لاحس ولاخبر وطلع قتله بدم بارد…..
دخل مساعد عامر رستم بهلع:عامر بيه الحق المصنع بيولع …انفجر برجاله….
عامر برعب:اييه حصل ازاي ….
فجأه ظهر واحد من رجال عامر وضحك بهستريه:ههههههه هيخلص عليكم واحد واحد ههههه هيخلص عليكم كلكم الادهم الزعيم مش هيسيبكم انتوو قتلتوو ليه اعز مايملك ولا نسيتوووو ههههههه
قرب منه عامر ومسكه من ياقه بدلته:تقصد اييه انطقق
الرجل بقوه:بدأ العد التنازلي يا كلاب والزعيم هيخلص عليكم ههههه استنوو بس
فجأه تركزت طلقه في راسه من مسدس شريف
شريف بصله بقرف….
عامر بعصبيه:ليييه كدا كان هيقولنا يقصد اييه
حاتم قعد بصدمه ورعب وبدأ يترعش:يعني يعني الزعيم حكم علينا بلإعدام يعني يعني الزعيم عرف ان احنا الي عملناها من8سنين…
صعق عامر وشريف ودب الرعب في قلوبهم
عامر برعب:دا دا لو بجد مش هيرحمنا…
احد الرجال بخوف:هل انتم تتكلمون عن الزعيم الادهم..
رستم بتوتر:اجل
نظر الرجل للرجال ولحظه وفر الجميع هارب للخارج ولم يتفضل رجل واحد حتي ……..
عامر بتوتر:هو هو احنا هنفضل عايشين في الرعب دا كتير ما نخلص علييه ونخلص
حاتم بسخريه ورعب:وانت هتقدر عليه انت ناسي جيش الدباح الي اتقتل في بريطانيا اكتر من 800راجل في ليله
بتاع ماركوو الدباح ..
شريف بصدمه:متقولش الزعيم الي خلص علييه
حاتم هز راسه برعب وفضلو علي هذا الحال مرعوبين من فعلتهم الشنيعه….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي ــــــــــــــ في شركه العميري….وتحديدا في مكتب عمران.
كان يجلس عمران ويعمل في الاب توب ومركز …بيخبط الباب
عمران:ادخل
بيتفتح الباب وبتدخل السكرتيره :عمران بيه في شخص عاوز يقابل حضرتك…
عمران:مين
السكرتيره:مش عارفه مش راضي يقول اسمه…
عمران بستغراب: دخليه وهاتيلي قهوه اه دهب فين
السكرتيره بإحترام: في الارشيف يافندم تحت امرك ياعمران بيه تؤمر بحاجه تانيه
عمران بهدوء:لاء روحي انتي ودخليه
بتلف السكرتيره وتخرج ودقايق قليله وبيتفتح الباب وبيدخل ادهم بكل هيبه وهويرتدي بدلته السوداء الرسميه ونظارته السوداء ….ازاح نظراته
عمران بحده :ادهم
ادهم ببرود:ازيك ياعمده
عمران بيبصله بنفس البرود ولاكن بحده:ابيه الي جابك
بيقرب ادهم وبيقعد علي الكنبه ببرود وبيحط رجل علي رجل:مش عيب لما تسأل سؤال زي دا لجوز بنتك
بيقوم عمران ويروح يقعد قصاده وبيحط رجل علي رجل وبحده:وانت فاكر نفسك لسا جوزها ولا اييه
ادهم ببرود وهدوء قاتم:ااه دي مراتي وانا مطلقتهاش ..
عمران بغضب:انت جايب البجاحه دي كلها منين ياض انت
ادهم بحده :اولا انا ليا اسم ثانيا متخلقش لسا الي يمشي كلمته عليا يا حمايا العزيز….
عمران ببرود:جاي في اييه يا ابن الجرايحه
ادهم بهدوء:جاي طالب مراتي العزيزه في بيتي ……
ضحك عمران بسخريه:دا بعينك يلا قوم وخد الباب في ايدك ….
فجأه بيتفتح الباب وبتدخل دهب وهيا ممسكه حزمه من الملفات ونظرها فيهم …وترتدي دريس ازرق مثل البحر وطرحه بيضه وكوتش ابيض وكانت شديده الجمال
دهب دون النظر لهم:عمران بييه انا لاحظت ان الشركه الي في القاهره فيها نقص موارد وو
رفعت نظرها واتصدمت لما شافت ادهم …وعمران نفخ بضيق ..وادهم ابتسم ابتسامه شبه معدومه ..وهو ينظر لها فقط…
دهب بقوه :انت بتعمل اييه هنا مش قلتلك متورنيش وشك تاني …
عمران بدهشه:انتي شوفتيه قبل كداا
وقف ادهم وقرب منها و وهمس بجانب اذنها بهدوء:جهزي نفسك يا بت العمايره عشان هترجعي لبيتي قريب لو مش بلحسنه هيكون بلغصب هاخدك يا حرمي المصوون اصل نفسي اعيد اليله الي حصلت من سنتين ….
دب الرعب في قلب دهب وتصارعت ضربات قلبها بشده وهو ابتسم وقرب باسها من خدها واتحرك للباب:جهزي نفسك لحضني يا دهب …..
دهب كانها اتشلت من كلامه ومن قبلته والملفات وقعت من ايدها …وابوها اتعصب بس استغرب..
عمران بحده:مالك يادهب قالك اييه
دهب بصتله بتوتر ودخلت الحمام الي في المكتب وهو استغرب
ـــــــــداخل الحمام
وقفت دهب امام المرأه بتوتر وقلبها بيدق بشده من مجرد لمس شفتيه لخدها فقط وبدون وعي حطت ايدها علي خدها وابتسمت..
استوعبت وفتحت الحنفيه وغسلت وشها وبقوه:فوقي يادهب دا مخادع وكذاب لازم تعرفيه ان مهما عمل مش هيطولك حتي وانك اقوي منه فوقي…
بتمسح وشها وتخرج ..وبتبين كأن محصلش حاجه وبتبدأ تشتغل وتشرح لابوها وهو كان مستغرب بس تمني لها السعاده…
يتبع.. (رواية عشق بين بحور الدم) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.