رواية نجاتي الفصل الثاني والعشرون 22 – بقلم فاتن جمال

رواية نجاتي الفصل الثاني والعشرون 22

عندما تملك من الدنيا الصدق والحب في إناء واحد تجد كل شي جميل .
وليد بضحكه : فين شعرنا
اسر وأحمد وامير : أيدينا في ايد بعض لو اخويا مال ايدي تعديله ولو جيبه مال جيبي يعدله ولو عقله طار ايدي تمسكه
أيدينا في ايد بعض وقلوبنا دايما علي بعض
اسر بحب : شكرا يا رجاله علي كل حاجه حلوه بتعملوها علشاني بجد شكرا
وليد بسخرية: طب الله يكرمك اسكت علشان انا عارفك ثواني وهلاقيك بتهزق فينا
امير بضحكه خبيثه: طب بما انك ضحكت وشكرتنا لو ينفع يعني من حضرتك توافق علي خطوبتي من اللي مخليه عقلي طاير مني
احمد بشماته: اسر مستحيل يوافق ريح نفسك
وليد بضحكه: يا عيني عليكم علي اخر الزمن واقفين قدام اسر تتمنوا ليه الرضا
امير بغيظ : براحه يا عم وليد مانت زينا
اسر ببرود: انسي يا أمير موضوع فرح والا علشان قولت كلمتين حلوين في حقكم
وليد : ايو كدا يا اسر
امير وأحمد بغيظ : وليد
وليد وأحمد وامير بتواسل: اسر علشان خاطري وافق على جوازي من فرح
اسر ببرود: لا
وليد بتوسل : طب وافق على جوازي من بنت خالتك
اسر بصدمه : حتي انت يا وليد
امير بسخرية: امال انت فاكر اي الباشا كان مسافر تركيا علشان بيحب بنت خالتك زهره
اسر بعصبية: بقي بتستغفل صاحبك يا وليد
وليد بسرعه : والله ابدا دااااا كان مجرد اعجاب بس
احمد بضحكه خبيثه: ودلوقتي بقى اي
وليد بغيظ: ايو بحبها وعلشان هي اخت اسر في الرضاعه بطلبها منه
اسر بهدوء : طيب نتكلم جد ممكن
الكل : ممكن
اسر : اولا أنا موافق علي جواز كل واحد فيكم من اخواتي ومعنديش اي مانع يعني مش هلاقي حد يحب فرح قد امير لأنه بيحبها بجد ومن قلبه ولما طلبت منه يقرب من ادم برغم معرفته بشغل ادم سمع كلامي هو اه حبها بس حبه ليها أنقذها كتير اوي
وأحمد مقدرش القي عريس لنور احسن منه راجل بمعني الكلمه منساش يوم ما دخلت المص”حه بسبب المخد”رأت اللي ادم كان بيديها ليا من غير ما احس وهو اللي انقذني وخد باله من فلوسي واختي
وانت يا وليد هاجر قالت ليا انك معجب بيها وانا عارف اللي انت عملته معاها في تركيا وازاي حفظت عليها بعد مو”ت خالتي زهره وانا للاسف ساعتها كنت بتعالج من القر’ف اللي كنت باخده وكمل بحب انا مليش غيركم ورمي ليكم نفسي مش بس فلوسي احنا مش أصحاب احنا اخوات وعلشان كدا مستحيل ازعل فيكم حد ولا ابعد عنكم حاجه و انا بحمد ربنا علشان زرع في قلوبكم حب اخواتي البنات اللي متاكد اني لو جر ليا حاجه هيكونوا في امان
امير بسرعه: بعد الشر عنك يا خويا
وليد بحب : يا عم ربنا يحميك
احمد بضحكه : استني بس لحد كتب الكتاب
اسر بغيظ : بقي يا كل”ب خايف علي فرحك
امير بضحكه : بصراحه يا اسر عنده حق
اسر بغيظ : طب انا غلطان مفيش بنات للجواز
الكل في نفس واحد : لا اسفين يا باشا
اسر ببرود: انسوا
الكل : اسفين يا صلاح
اسر : علي توشكا لازم يمو ‘ت
الكل ضحك عليه وهو كمان بدا يضحك معاهم
بسمه بعصبية: يعني اي اتجوزها
شادي : اسمعي يا ماما دلوقتي اسر وعرف انك وراء كل حاجه و ادم واتجوز البنت اللي كنتي ناوي تلعبي معا اسر عليها
بسمه بغيظ : كل مره يحصل حاجه يعرف يفلت مني
شادي : علشان كدا عايزك تركزي معايا
بسمه بسخريه : قول يا فالح
شادي بخبث : أولا لازم نخل”ص من ادم علشان نعرف نفضي مكان ليكي و اسر لازم نصاحبه علشان هو كبير الما”فيا ومحدش عارف يخل”ص منه ولما الراجل يعرف انك خلصتي موضوع ادم هيحطك مكانه
اسر بتفكير : دلوقتي بسمه هتفكر ازاي تخلص من ادم باي شكل
امير : طب والعمل
اسر بهدوء : لازم تنبه ادم علشان ليس دوره مجاش
وليد : طب والبضاعه اللي جايه الاسبوع الجاي هتعمل فيها اي
اسر : زي اللي حصل قبل كدا احمد هيرن علي بسمه بصفته الخا”ين اللي عندي ويقول ليها علي مكان الشحنه والتسليم وبعد التسليم يبلغها أننا مشين علشان تعرف تاخد البضاعه وبعدها اتصرف انا واخدها تاني بصفتي الظابط اللي مدوخهم واللي فاكرينه ادم
احمد بتفكير : بس ادم لما يسألوا عنها هينكر
اسر : في الطبيعي هينكر لانه في نظارهم طماع وعايزين يخل”صوا منه
وليد : طب وادم كدا اكيد هيشك فيك
اسر : شكه فيا هيكون عباره عن اني رايس الما”فيا لكن عدم تأكيده من الموضوع هيخليه يتلغبط
امير : متقلقش انا هاكد ليه انك اللي سرقتها منه
اسر : انا عايزه يطلع قدامهم عبيط يعني في الداخليه ظابط فا”شل وفي الما”فيا طماع وجشع
بسمه : طب ودي اعملها ازاي ؟ اسر عامل زي الحي”ه بيعرف كل حاجه الواحد بيفكر فيها
شادي بخبث: انا عارف أنه عند اخت قدي انا هتقدم ليها اي رايك
بسمه بصدمه : انت عايز أسر بق”تلك
شادي بخبث: لي
بسمه بعصبية: علشان انت ابني
شادي : ابنك بالتبني يعني مليش دعوه بيكي
بسمه بخبث : يا ابن ****
شادي بضحكه خبيثه: عيب بقي
اسر : انا عرفت من نور أن في واحد اسمه شادي بيرخم عليها
احمد بعصبية : نعم يا خووويا ولي مقولتش ليا
اسر : اهدء يا احمد علشان اكمل كلامي
احمد بعصبية مكتومه: كمل
اسر بهدوء : شادي يبقي ابن بسمه بالتبني وهو بيحاول يلعب عليا
وليد : والعمل
احمد بسرعه : هعرفه ازاي يقرب منها
امير بهدوء: استني يا احمد نشوف اسر
اسر بهدوء قرب من احمد : اسمعني يا احمد موضوع شادي دا انا عايزك ملكش دعوه بيه انا عارف انا هعمل اي
احمد بعصبية مكتومه: ماشي يا اسر برحتك
ادم بخبث : أسوة انتي صاحيه
أسوة بدموع : في حاجه يا استاذ ادم
ادم بصوت ناعم : كنت عايز اتكلم معاكي ممكن تفتحي الباب
أسوة بدأت تمسح دموعها: انا اسفه محتاجه ارتاح
ادم بعصبية مكتومه: تمام تصبحي علي خير
أسوة فضلت ساكته وهي مش عارفه تصدق مين
اسر بهدوء : كدا تمام بكرا زي ما اتفقنا
وليد : اسر بعد اذنك اروح اجيب هاجر من المطار
اسر : تمام بس متجيش بيها القصر علشان انا متاكد ان ادم حاطط عينه عليا
احمد : اسر انت هتعمل اي معاهم
اسر بفهم : قصدك باقي المجموعه
وليد : كنت هسالك نفس السؤال ناوي علي اي بعد ما تخل”ص من ادم
اسر بتنهيده: هجيب حق ابويا وحق امي منهم
امير : هانت يا صاحبي
اسر : طب انا لازم امشي
وليد : علي فين
اسر بخبث : مشوار قديم
ادم كان قاعد علي الكنبه بيشرب كاس
اسر ببرود : انا قولت بردو اكيد مطرود من الاوضه اصل اللي تتجوز اسر السويفي مستحيل تقدر تبص لغيره وكما بسخرية بس سبحان الله يا اخي انا اللي محبتش اقرب منها
ادم بعصبية: انت اللي جابك بيتي
اسر بعصبية مكتومه: علشان نصفي باقي الحساب اللي بنا اصلي حساس انك جبت اخرك معايا و
  • يتبع.. (رواية نجاتي) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق