رواية حياة سيف الفصل التاسع 9 – بقلم بسملة حسن

رواية حياة سيف – الفصل التاسع

يعني كل الابتلاء في خير لينا ربنا كبير جدا وعالم بعباده ربنا مفيش ارحم منو علي عبده
جه بي الليل و حياه خدت البيبي و طلعت علي الجنينه
فضلت تمشي بيه لحد ما يهدي
خالد شافهم من بعيد و قرب منهم
خالد ببتسامه: اي الي مصحيكي لحد دلوقتي
حياه بتعب: ياسين عمال يعيط و تعبت قولت اطلع اتمشي بيه بره شويه يمكن يسكت
خالد: طيب هاتي و روحي نامي شويه
حياه: لا هو مش بيسكت غير معايا
خالد: متخافيش هاتي و روحي ترتاحي شويه انتي شكلك تعبانه
حياه: بس
خالد قاطعها في الكلام: مبسسش روحي يا ستي ارتاحي شويه و لو مسكتش معايا ساعتها تعالي خديه
حياه بقلة حيله: خلاص ماشي
و مشيت جاي تتدخل الاوضه وقفها صوت ريم
ريم بقرف: انتي يا اسمك اي
حياه بغيظ: اسمي حياه لو متعرفيش اسمي لسه
ريم ببرود: مش مهم اسمك اي اعمليلي قهوه و هاتيها علي اوضتي
حياه: والله دي مش شغلتي عندك الخدمات اطلبي منهم
ريم بزعيق: انتي ازاي تكلميني كده انتي نسيتي نفسك ولا اي انتي متعرفيش انا مين
حياه بتقرب منها بشر: لا معرفش بس انا هعرفك انا مين
في نفس الوقت سيف شايف خالد ماسك البيبي و رايح جاي بيه
سيف بسخرية: اي سبت شغلتك و شغال دادا
خالد لسه هيتكلم قاطعه سيف بي الكلام
سيف: انت مرفود و كمل بسخرية ابقي اشتغل بيبي سنتر لايق عليك
فجاء سمعو صوت صويت طلعو يجرو علي جوه
حياه منيمه ريم في الارض و نازله ضرب فيها
سيف حاول يبعد حياه عن ريم بس حياه ماسكه شعرها جامد
سيف اتجنن لما شاف هدوم حياه باينه و خالد واقف
سيف بزعيق: بسسسسسس
في نفس الوقت حياه ثابت ريم
ريم في حركه عفويه ضربت حياه في بطنها جامد
حياه بوجع: ااااااااااااااااااه
خالد و سيف جريو عليها
خالد بخوف: انتي كويسه يا حياه
سيف شاف لهفة خالد علي حياه اتعصب جامد
سيف بغضب: اي الي حصل هنا
ريم بعياط: هي يا حبيبي الي بدات و فضلت تضرب فيا كل ده علشان طلبت منها قهوه
سيف قرب من حياه بغضب و مسك ايدها جامد
خالد بعصبيه: سيب ايديها
سيف: لو مسبتهاش هتعمل اي
خالد بي حركه عفويه ضربو بي الروسيه في دماغه
سيف جن جنونه و ردله نفس الضربه فضلو هما الاتنين يضربو في بعض
سيف بغضب نادى لي الحراس: ارموا ابن ****** ده بره
خالد: بزعيق: والله لو لمستها لموتك فاهم
سيف قرب من حياه بغضب ضربها بي القلم
اقسم بالله لو خرجتي بره اوضتك مش هقولك هعمل فيكي اي فاهمه ولا لا
حياه: لا مش فاهمه ملكش دعوه بيا فاهمه ولا لا
سيف جر حياه لحد الاوضه دخلها و قفل الباب عليها بي المفتاح
حياه بزعيق: افتح الباب افتحححححح بقولك انا عايزه ابني
سيف: خليكي هنا تتعلمي الادب و ابنك ده مش هتشوفي تاني غير لما تحترمي نفسك
حياه فضلت علي الحال ده فتره طويله
سيف مش عارف يسكت البيبي
ريم بزهق: يا حبيبي انا زهقت و صدعت و الزفت ده مش مبطل زن
سيف بصله بصه خلاها تخاف
بهدوؤ مخيف: على الله اسمعك تقولي كده تاني فاهمه هو اسمه ياسين و محدش قالك تفضلي معايا انا هعرف اتعامل معاه
ريم قربت منو بدلع: يا حبيبي مقصدش بس هو عمال يعيط و عايز امه اكيد جعان
سيف نده لي كريمه:انتي يا زفته ساعه علشان تيجي فين الببرونه
كريمه بخوف: يا بني مينفعش هو لازم
سيف بزعيق: انتي هتقفي تتكلمي معايا فين الزفت
كريمه بخوف ادتته الببرونه: اهي
سيف خدها و بيديها لي البيبي بس هو مش راضي و زاد في العياط
سيف بعصبيه: هو مش عايز يخدها ليه
كريمه: علشان هو عايز لبن امه حته لو عملت اي هو محتاج لي حضنها
سيف بعصبيه نزل و فتح الباب لي حياه
حياه جريت عليه خدت البيبي منه فضلت تبوس في كل حته في وشها سيف شايف كده و خرج من الاوضه بهدوء
حياه: انا لازم اهرب من هنا مش هستنا لما يحرمني من ابني
و فعلا قررت انها تهرب
في نفس الوقت فون حياه رن و كان خالد
خالد بخوف: حياه انتي كويسه هو عملك حاجه
حياه بعياط: انا عايز اخرج من هنا يا خالد ونبي
خالد: اهدي انا كدا كده ناوي اخرجك من هنا بصي ياستي الباب الي وراه الجنينه دايما مفتوح انتي اخرجي منه وانا هكون موجود
حياه: ماشي يا خالد
و فعلا حياه استنت لما كله نام و خرجت من الباب شافت خالد مستنيها
خالد خد منها البيبي و ر كبها العربيه
حياه: احنا هنروح فين دلوقتي؟
خالد بهدوء: متخافيش انتي هتيجي معايا البيت
حياه بصدمه: اي

الفصل التالي اضغط هنا

يتبع.. (رواية حياة سيف) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق