رواية احببته ظابط الفصل الثامن 8 – بقلم دينا دخيل

رواية احببته ظابط – الفصل الثامن

البارت الثامن

البارت الثامن

البارت التامن 💃💃💃💃💃

تاني يوم ف الكليه

ريهام : مالك ي جوري ساكته كدا ليه

جوري : أدهم سافر النهارده وانا خايفه عليه اووي

نسمه : حبيبتي أن شاء الله هيرجع كويس

انا كنت زيك كدا ف الاول بس بعدها اتعودت ومع ذلك لسه بقلق عليه

جوري : خايفه يحصله زي اخر مره

نسمه : يست إيه التفاؤل دا أن شاء الله مفيش حاجه وحشه هتحصل

وبعدين هتسكتي والا اقعد اعيط عشان ترتاحي

جوري : خلاص حاضر

طب نسمه هو مقالكيش هيرجع امتا

نسمه : لا محددش ….. قال يومين تلاته

جوري : ربنا يحفظه ويحميه

نسمه : يارب يحبيبتي

ريهام بمرح : هههههههههههه اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكيش لما كنتي بس بتيجي سيره أدهم كنتي تتعصبي وتقولي مستفز ومغرور وحاجات كتير كدا 😂

نسمه : وهي بتقلد جوري اخوكي ع فكره رزل ورخم ي نسمه 😂😂

جوري : انتو هتحفلوا عليا ولا ايه

وبعدين أدهم حتي لو كان مغرور ف دي أحلي حاجه فيه ليه هيبه كدا بترشق ف قلبي

وبالعكس مش رخم دا أطيب شخص شوفته ولا خفة دمه دا بيموتني من الضحك يبنتي

ريهام: تيراراااااارررااااا وايه كمان ي ممحونه انتي

نسمه :هيييييييح  الحب ولع ف الدره ي ريمووو

ريهام : لا دا ولع ف الكليه 😂😂😂

جوري : بطلوا رخامه بقااا ويالا نروح

نسمه وريهام بضحك : يالا ي اختي

عند أدهم بعد كام يوم

أدهم بعصبيه : انت شدتني ليه ي احمد من هناك كنت سيبتني كنت هقتلهم كلك

أحمد : كان لازم اعمل كدا ي صاحبي كانوا هما كتير اووي وكدا كنا بنرمي نفسنا ف النار

وبعدين انا اصلا خايف عليك

أدهم : خايف عليا من ايه

أحمد : إنت قتلت اخوتهم وصحابهم بمعني أن الراس الكبيره لسه عايشه ومش هيسيبك ي ادهم من نظرته وهو بيهرب وشايف أخوه مقتول بتقول مش هيسكت

أدهم : متقلقش ي أحمد

صاحبك وحش محدش يقدر يعمله حاجه حتي لو حصلت هبقي مت شهيد بس حتي دي مش هتحصل غير لما اقبض عليهم أو أقتلهم

أحمد : ربنا يحفظك ي أدهم

أدهم : يبني متقلقش بقاا انت قلبك بقا رهيف كدا ليه

إجمد يالاااا 😂😂

أحمد : حاضر 😂😂

وبعدين يالا عشان نرجع البيت قدامنا يومين بس نرتاح فيهم

أدهم : فعلاااا يالااااا

جوري ونسمه وحشوني اووي

أحمد بهيام : وانا كمان

أدهم : وانت كمان ايه ي متخلف انت

أحمد : قصدي نسمه يعني …..لا…..قصدي أن كويس هنروح

أدهم : هههههههههههه بس بس اسكت …. انت شبها لما تيجي تكحلها بتعميها

أحمد : ما انتو اللي مش مأجلين الخطوبه

بقولك اي ما تجوزهالي ع طول

أدهم : يبني لازم نسأل عليك الاول ونعرف أخلاقك اكتر

وهي تشوف هتبقي مرتاحه معاك ولا لا 😂

أحمد : تسأل علياا!!!😒

انت أهبل ي أدهم

أدهم: اتلم يالاااا

أن شاء الله بعد الامتحانات نبقي نتكلم ي تتخطبوا ي أحن عليك وتبقوا تكتبوا الكتاب بس لما نسمه اللي تقرر 😌😂

أحمد : ما انت اللي واقع واقف

خطبت واتجوزت البت اللي حبتها ف نفس الاسبوع

أدهم : يبني أنا أدهم سليم 😌😌

أحمد : طب يالا يخويا نمشي

ومشي أدهم وأحمد

وأدهم مقالش لحد أنه جاي عشان يفاجأهم

ووصل أدهم بيته ودخل براحه

كانت نسمه ف المطبخ وسمعت صوت برا ف قلقت

نسمه : مييين ….. حد برااا

عاااااااااا

أدهممممم حرام عليك خضتني

أدهم : هههههههههههه انا غلطان اللي قولت اعملهالك مفاجأه

نسمه : مفاجأه مش توقع قلبي كدا

وبعدين حضنت اخوها

وحشتني ي دومي

وانتي اكتر ي نسومه. ……. انتي كويسه يحبيبتي

نسمه : اه الحمد لله

ادخل بقا غير هدومك وخد دوش كدا ع ما اكون جهزت الأكل

أدهم: ماشي يقلبي بس بسرعه عشان عايز أروح ل جوري

نسمه : هتفرح اووي دي كانت عامله مناحه وكل يوم عياط عشان انت سافرت

أدهم : هي كمان وحشاني اووي هاكل واروحلها

نسمه : ماشي

واخد أدهم شاور وغير هدومه وطلع عشان يأكل هو ونسمه

نسمه : هو انت نزلت لوحدك ي دومي

أدهم بمكر : لوحدي ازاي يعني اول مره تسألي

نسمه بحرج : لا عادي يعني

أدهم : لا يستي نزلت انا وأحمد

مش كان قصدك بردو

نسمه: احم….. لا مكنش قصدي عليه

أدهم : اااه خاالص

نسمه : ادهمم كفايه بقا تكسفني.

أدهم : هههههههههههه حاضر وانتي بقيتي شبه الطمطمايه الحمرا كدا

هقوم أعملك شاي بقا

ماشي بس بسرعه

أدهم وهو قاعد جاتله رساله ع موبايله من رقم غريب

” خاف بقا ع حبايبك مني  ي حضره الظابط عشان هيدفعوا تمن اللي انت قتلتهم ”

أدهم اتخض حبايبي !!!

هو كان فاكر أنهم هيأذوه هو ومكنش خايف

انما دلوقتي اتخض بس طمن قلبه أنهم ميقدروش يعملوا حاجه بس بردو لازم ياخد حذره

أدهم : نسمه انا رايح اشوف جوري وانتي خليكي هنا متخرجيش ماشي

نسمه : ف ايه ي أدهم

أدهم : مفيش حاجه يحبيبتي بس اسمعي الكلام

نسمه : حاضر

ومشي أدهم وهو ف العربيه بيكلم جوري

جوري : الو …. أدهم انت بتكلمني يبقي انت رجعت صح

أدهم : اه يقلب أدهم جيت من شويه وجايلك ف الطريق اهو

جوري : بس انا مش ف البيت

انا ف المول بشتري حاجه وجايه ع طول روح البيت ع ما اجي مش هتاخر

أدهم : لا خلاص هجيلك ونبقا نروح سوا

انتي فين بالظبط

جوري : ف ……..

أدهم : ماشي انا قريب منه هجيلك

جوري : ماشي يحبيبي ….وانا كمان اعتبر خلصت

أدهم: تمام…. خمس دقايق وهبقي عندك

جوري : ماشي مع السلامه

أدهم : مع السلامه يقلب أدهم بس حس قلبه انقبض اووي

أدهم لنفسه : اهدي بس مالك من امتا وانت كدا وحاول يطمن نفسه

ووصل أدهم عند المول

وبيركن  عربيته

جوري شافته وراحت تعدي الطريق عشان تروحله

وهي بتعدي جات عربيه سودا خبطتها بسرعه وجريت

ووقعت جوري ع الارض والدم غرق الطريق

أدهم لما شافها بصريخ وهو بيجري عليها

جووووووووووووووووووورررري

#رأيكم

#أحببته_ظابط

#Dina Dekhil

الفصل التالي: اضغط هنا

يتبع.. (رواية احببته ظابط) اضغط على اسم الرواية لتجد الفهرس كاملاً بجميع الفصول.

أضف تعليق