رواية ظلم الأيام الفصل التاسع 9 - بقلم خاتون أمام
الحلقة التاسعة
{{ظلم الايام}}
بعد ما تميم قغل مع امين او امين ارتبك وقفل بسرعة مع تميم امين قعد يفكر لية تميم بيسال علي مراتةوخد قرار انة لزم ينزل مصر ويواجة مراتة باللي عرفة لم حاجتة وحجز علي اول طيارة لمصر وهو خلص تعب هو عرف الحقيقة بس ازم يسمع من امل مراتة
تميم سبني وخرج بعد ما اطمن اني كل حاجة تمام وكمان جاب شغالة تقعد معاية كانت سعاد اللي شغلة في البيت عند. تميم تاخد بلها مني ومن اكلي واتكد اني الحرس متوزع صح
بليل
الباب خبط كان واحد من الحرس
سعاد ودى الشغالة :نعم
الحارس :,في حد برة بيقول اخو الهانم اسمة كارم
سعاد :ثواني اعرف الهانم
بعد ما قالت سعاد اني كارم برة دخل كارم
شهد بصة للحارس بخوف :خخخليك قريب متبعدش لو سمحت
الحراس حس بخوف شهد فضل واقف :حاضر يافندم تحبي اتصل بتميم بية يرجع
شهد: لا خليك قريب ولو حصل حاجة اتصل بتميم بسرعة
الحارس فضل واقف بعيد حبة بس عينة علي شهد وكارم
شهد :خير يا كارم
كارم بعتاب لنفسة :سمحني يا شهد والله العظيم غصب عني اللي عملتة فيكي
شهد بدهشة :غصب اية هو الغصب بظبط عشان اعرف و اسامح علية علي اية بظبط وغصب اية اللي بتنكلم علية انك تجوزني صفوت غصب عني اسمحك علية ولا غصب انك ترفض تقف جنبي في وش صفوت اللي كان بيعذبني وياخد حقة مني غصب ولا غصب انك تضربني وتحبسني في الوضة الضامة عشان تجوزني تاني انت واخوك ولا غصب انك تخالي مراتك لا قصدي طلقتك تتحكم فية وانا جية تعبانة من شغلي وانت ساكت غصب انهي فيهم يا كارم دى انا عيط وابوس ايدك عشان تقف جنبي وانت ولا كأني مش اختك اسامحك علي اية بظبط فكرني عشان نسية
كارم بعياط :كل دة غصب والله غصب شهد انتي اختي الوحيدة مليش غيرك ابوس ايدك سمحني وحيات غلوت ماما وبابا عندك تسمحني انا عارف اني غلطان واني ملياش حق اطلب السماح منك بس ابوس ايدك علاجني انا مدمن ابوس ايدك يا شهد انا تعبت ابوس ايدك يا شهد انفذيني انا اخوكي
شهد بستغراب :وانا مكنتش اختك لم عملت كل دة فية وبعدين مدمن من امتة وازى
كارم بتعب :من ساعة متجوزت انياس مكنتش اعرف كانت بتحط المخدر في القهوة وانا معرفش لحد ماشفتها كنت خلص بقيت مدمن بقة بتزل فية وانا لزم اسمع الكلام عشان الجرعة اللي بتدهناني وعشان اخد جرعة ببلاش خلتك تتجوزى صفوت غصب عشان اخد المخدر بلاش لم ورتيني ضهرك من جواية كنت بموت بس اعمل اية كانت بتتحكم فية لم صفوت مات عرف اني اللي كان بيدني المخدر ببلاش هو صفوت عشان يتجوزك وهي خدة كل حاجة أملاكها من حساب المخدر رحت لاخوكي اااااااه يا ريت مرحت سمعت اللي عمري مكنت اتوقعة معتز مش أخونة
شهد بعدم تصديق :اية كارم انت ومعتز متفقين علي اية المرة دى انتم مش قد تميم تميم ساكت بس عشاني لكن لو حولت انت ومعتز تعملة حاجة تاني هو مش هيسكت
كارم بتعب :قسما بالله العظيم انا جي من وري معتز معتز بيتفق عليكي مع وحدة اسمها دولت
شهد بندهاش :,دولت كارم انا ولا معتز اللي مش اخواتك
كارم بتعب:لا معتز هو اللي مش أخوية انتي اختي ااااااااااااة
شهد :مالك يا كارم
كارم بتعب:ميعاد الجرعة ثواني
وطلع من جيبة كيس وفضة منة حبة وخدهم انا كنت مستغربة اول مرة اشوف المنظر دة ايوة ممرضة بس مشفتش المنظر دة قبل كدة مفيش ثواني وكارم بقة كويس
شهد بخوف بصة للحارس اللي اول ما كارم طلع الكيس من جيبة قرب مني وخدني ورة ضهرة: استني هنا لو سمحت
الحارس :تحت امرك يا فندم
شهد بحزن:كارم اخوية عوزاك تخدة تحبسة لحد ما تميم بية يجي اوع يهرب منك انت عارف غضب تميم بية عمل ازاي
الحارس :متقلقيش يا فندم اتفضل معاية لو سمحت
كارم بستغراب :لية يا شهد كدة انا اخوكي
شهد بحب :متخفش يا كارم هتعرف كل حاجة بعدين روح مع الحارس لحد ما تميم يجي
كارم والحارس خرجة انا اتصلت بتميم الوقت كان خلص بقة الصبح
شهد بحزن :الو تميم
يمين بنعاس :الو مين
شهد :هما كتر اوي كدة عشان مش عارف صوتي انا شهد
يميم بفوقان : صباح الخير صباح و العسل صباح شرف عليكي يا قمر ليلي انا معرفش غيرك بس انتي اول مرة تكلمني في الفون
شهد بحب : صباح الحب يا متيم قلبي عندك حق فعلا انا اول مرة اتكلم فون
يميم بفرحة :ايوة بقة كدة كنتي فين من زمان قول كمان ومش هتكون اخر مرة انشاء الله
شهد بحب :قوم يا روحي يلا متفطرش انا هعمل فطار عندي وافطر معاية ومرة وحدة حد اتكلم اجي انا كمان ودى فهد
شهد: تعالي يا فهد مع تميم
تميم بخضة :اعوز بكلمات الله التامة من شر ما خلق جه منين دة اعوز بالله من الشيطان انت يا حيوان اية اللي منيمك جنبي
فهد لصوت النسوي :يلهوى يا سي تميم انت نسيت عملت اية امبارح يلهوي عليك يا شقي
تميم بستغراب :شقي وعملت اية يا مزة
فهد بكسوف النسوي :لا عيب يا سبعي معنا بنات علي الخط
تميم :اسف يا حبيبتي اصل فهد اتحول وانت بجرب فية
فهد بسرعة :تجرب في مين لا مؤخدة انا راجل اوي انا لية فطار ولا لا يا شهود أصل بقيت مدمن فطارك
شهد بابتسامة :اكيد طبعا تنورني
فهد وهو بيخطف الفون من ايد تميم :شهد يا حبيبتي متنسيش تكترى البسطرمة والبيض والطعمية بسمسم ممكن اجيب معاية بصل يا حجة
شهد :هههههه هبعت حد من الحرس يجيب
تميم بغير :اجيب شجرة واتنين ليمون غور يا حيوان البس هدومك.
فهد وهو بيجري :لا كدة شهد تفهم غلط قول غير هدومك مش لبس
تميم بغيظ:طب غور يلا وانتي بقة نهارك اسود علي دماغك
شهد بعياط محبوس :تميم تعالي بسرعة انا بجد محتاجاج
تميم بقلق :مالك في اية
شهد بحزن :لم تجي هتعرف وهات معاك دكتور تكون واثق فية
تميم بقلق اكتر :فيكي اية انتي تعبتي تاني ودكتور لية
شهد بديق :,لم تجي هتعرف
تميم جري بسرعة وقال :فهد ابقة حصلني انت انا مستعجل
فهد بستغراب :في اية شهد ملها
تميم بقلق:معرفش تعالي بسرعة وهات معاك لبس
تميم وصل بسرعة وكمان فهد
شهد وهي بتترمي في حضن تميم وبتعيط :,كنت عرفة انك اخوية من حنيتك وانت يافهد انا عرفت دلوقتي انا فتحت قلبي ليك لية عشان اخوية
تميم بستغراب :اخوكي ازى
فهد بستغراب :اختي مش فهم
شهد :بعد التحليل هنتاكد من انك انت وفهد اخواتي
فهد بزعيق:اختي مش فهم حاجة اختي ازاي
شهد بعياط : حرس هات كارم
الحارس جاب كارم وكارم حكي كل حاجة عرفها
تميم بابتسام :انتي عبيطة صح يا حبيبتي بيقول معتز مش انتي
شهد بديق :دولت مش غبية ممكن تكون متفقة مع معتز عشان يقول كدة ريحني من فضلك واعمل التحليل
تميم بنفاز صبر :حاضر بس انا عارف انك مش اختي عشان انا عرف اني التوام ٩٠٪شبة بعض وانتي بصرحة سمرة وفهد ابيض وانتي قصيرة وفهد طويل ومش شبة بعض
شهد بديق :تميم بطل هزار
تميم بحب :انا مش بهزر بتكلم جد انتي فعلا مش اختي يا شهد يا حبيبتي انا اسمي الغول يعني عارف بعمل اية بس يا ستي انتي هتستريحي لم نعمل التحليل حاضر من عيني اتفضل يا دكتور خد العينة وعمل التحليل (DNA) عشان الهانم تستريح وكمان اعمل تحليل بن شهد وكارم حلو كدة يا ستي
شهد :ايوة كدة هستريح
تميم :طب تحبي تخدية العينة مني ولا من مين فينا انا ولا فهد ولا اقول من بابا اية رايك اهو المصدر موجو
شهد بحزن :هو عامل اية
تميم :لسانة تقيل بيتكلم بس بصعوبة وانا مش ساكت جايب جميع التخصوصات في القصر
فهد بتريقة : وانا والله انا جعان
تميم: وربنا انت حيوان
شهد ابتسمت:ثواني والاكل يكون جاهز
وقمت وسبتة كارم مع تميم
تميم لكارم بجدية :ازيك يا كارم وازي معتز واخبار موقع اللي علملتة لاختك اية و عرفت ازاى اني معتز مش اخوك واني معتز متفق مع دولت خاي بالك انا ساكت بس عشان شهد لكن لو صبري نفذ اللة في سماءمهرحم حد فيكم
كنت خرجت الفطار انا وسعاد
شهد: طب ممكن نفطر الاول وبعدين نقعد نتكلم
فهد وهو بيقعد ياكل :اكيد طبعا ولا في حد لية راي تاني
تميم :انا نفسي اعرف الكل اللي بتكلة بيروح فين انت مخلص علي التلاحة في البيت انت بتاكل تطول يا فهد يا حبيبي
فهد :عينك وحشة يا تميم سديت نفسي
تميم بص لتربيزة وبص لفهد:نعم مين يا حبيبي انت نضفت الاكل انا والبت والولد الغلبان دة مكلناش حاجة ونبي تأكل تعالي كلني يا فهد
فهد وهو بيكمل اكل: سدية نفسي والله ما انا واكل الكل ضحك علية
بعد الاكل
تميم بجدية :هاة يا كارم عرفت من فين اني معتز متفق مع دولت ومين فيكم اللي عمل الصفحة باسم شهد ومين اللي بعت الظابط لشهد
كارم بعتاب لنفسة :,حسيت بندم لم بعت شهد ليك
تميم بغضب:شهد مش جارية عشان تتباع يا كارم شهد مراتي وحاسب علي كلامك وانت بتتكلم عنها دى شهد الالفي دلوقتي واي حد يجيب سيرتها لزم يتكلام بحترام
كارم بخزن : انا اسف انا كش قصدي رحت لية وعتبتة وزعقت معها عشان اللي عملها معها بس هو مكنش ندمان الغريب انة كان بيكلم بكرة غريب لشهد
##فلاش باك ##
كارم بزعيق :معتز لية كدة بجد حرام يا معتز دى اختك
معتز ببرود :اختي ههه لا مش اختي
كارم غضب :انا مش فهم انت بتكرها كدة لية دي كانت بتديك مصرفها
معتز بغضب:انا مش بكره شهد بس انا بكرهك انت كمان
كارم بستغراب :بتكرهني لية يا معتز احنا اخوات
معتز بغضب :احنا مش اخوات افهم بقة مفيش اخ يعمل كدة في اختة
كارم :افهم اية كل الكرة. دة عشان صفوت كتب الحاجة باسمها طب ما هي تتعذبت منة كتير دي حقها
معتز :لا عشان هي اللي كانت السبب في موت الست اللي كانت بتحن علية هي السبب في موت امي
كارم :هي اللي موتتها لا ماما مش. ماتت بسبب شهد ماما كان عندها القلب ومستحملتش الم الولدة قلبها كان ضعيف
معتز بعصبية :لو مكنتش شهد جت كان زمنها عيشة ولا كان أبوك حسسني اني مش ابنة كان زمني بحبكم. لكن لا ابوك فضلكم علية عشان اية عسان مش ابنة مش من صلبة زنبي اية اني اهلي رموني في الشارع وانا صغير
كارم :بابا لا يمكن يعمل كدة فيك طب كان بيضربني اكتر منك مقولتش لية كدة زيك
معتز :لا كان بيحبك انت وشهد اكتر مني
كارم :ابدا والله بابا كان راجل طيب وبيحبك انت ابنة الكبير يعني العكاز اللي هيسند علية وهو عجوز انت ابن مصطفي راجع نفسك يا معتز متقولش انك مش اخونا عشان بابا ضربك وانت صغير متقولش كدة كل اب بيضرب ولدى يبقة احنا مش ولدهم
معتز بعصبية :؛لا انا ابن حرام محدش يعرف انا ابن مين حتي مش من الملجاء عشان حد يسأل علية لا انا من الشارع يعني ابن حرام
كارم بنفاز صبر :وعرف ازى انك مش أخونة وابن حرام ولا خو كلام وبس عشان تبرر اللي بتعملة في شهد
معتز بغضب:من امي قبل ما تموت
كارم بستغراب:ماما ازاى
##فلاش باك جو الفلاش باك ##
يوم ولدة شهد انا رحت انت عارف اني كنت بحب ماما ازى كنت متعلق بيها اوي
رحت وكانت تعبانة لسة ولدى انت كنت مع بابا بيجيب حاجة من الصيدلية ودخلت اشوف ماما سمعتها هي واخالتي بيتكلمة
خلتي قالت :شفتي بقة ربنا عوض عليكي ازاى انت بتقول يا رب ولد واحد ربنا رزقك بتالتة مشاءالله الحمدالله
ماما بتعب :, قالت اتنين بس يا اختي
خلتي :اتنين ازاى انت عندك معتز وكارم وشهد مشاء الله انتي نسيتي ولا اية البت كويسة مش زي ما الدكتور قال هتنزل مشوها
ماما بتعب: عارفة اني ذهد كويسة وبخير انا بتكلم معتزد انا منستش انا هحكي لكي كل حاجة كان يوم مطرة ومصطفي خارج يصلي الفجر زي العادى وانا بتوضي عشان اصلي لقيت مصطفي رجع تاني افتكرت اني المطرة زادة وهو قال اصلي في البيت عشان كان في برق ورعد انا استغربت جدا بس سمعت صوت عيط طفل صغير وسالت اية دة قال لقيتة في الجنينة من برة بردان يا عيني وجعاني دفية وأصبح نبلغ البوليس اول ما شلتة قلبي حبة اوى قلت لا يا مصطفي خلية يبقة ابني انت عارف اني الدكاترة قالة اني مش هخلف غير بعد العلاج و بعد فطرة طويلة مصطفي قال بس دى حرام انسب طفل مش لية لنفسي قلت مش حرام ربنا عارف ومطلع علينا ابوس ايدك انا عوزها معاية اربية بعد محيلت وعياط وفق وكتبنها باسم مصطفي وبقة معتز ابني بس مصطفي قال مش هيورث فية حاجة ولزم لم يكبر يعرف انة مش ابني
قلت ماش مش مشكلة وعشان معتز مايحسش بفرق بينة وبين اخواتة عملت وديعة في البنك باسمة انا بقولك عشان دي امنة لزم تعرفيها وبعد فطرة اكتشفت اني حامل مصطفي قال لزم معتز يعرف انة مش ابني واني كارم هو اللي ابني من صلبي اعترضة واترجيتة انة معملش كدة قال افرضي اني كارم دة كان بنت معتز حرام يفضل معنا عشان دي بت قولت بس طلع وادخلص بقة يا مصطفي وانت شوفت اني الدكتور قال اني غلط علية الحمل والولادة تاني وانا حمدة ربنا عشان رزقني بهم سيبة معنا يتربي مع كارم وفعلا سكت بس انا حايفة لم يرجع يصمم اني معتز يبعد عننا عشان شهد انا مش عارفة اعمل اية
اخت ام معتز: بصراحة مصطفي عندة حق ربنا نها عن التبني عشان اخطلت الانساب انا مش عرفة بس فعلا لزم معتز يعرف هو مش صغير دلوقتي ويقدر يعتمد علي نفسة
##بال من جوة الفلاش باك ##
ماما سمعت خالتي قالت السر وماتت بعدها علي طول وعرف اني مش اخوك وعرفت لية بابا ديما كان بيزعق لم ماما تطلع بقميص قدامي ولم جت انت بقة بيحن علية بس. مش زيك انت ابنة وانا مكنتش فهم كنت بقول عوزني راجل مش عيل خايب زيك ولم جت شهد نسني بقة كل الحنان لشهد وليك انا في حنان بس مش قوي ولم قلت انا مسافر معترضش لا. وفق ودعالي وشجعني عرفت انا كرهت شهد من بعد موت ماما وكرهتك وقلت لزم ادمر شهد هي اللي موتت ماما
كارم بحزن :وانا يا معتز دمرتني ازاى
معتز :ابدا خليت ايناس تضحك عليك هي وصفوت انياس كانت بتسمع كلمي اوى
كارم باستغراب :ايناس ازاى
معتز :ابدا ضحكت عليك وختة فلوسك وقسمنها سوي بعد ما اختك الغبية سابت كل حاجة للحكومة
كارم بغضب :وخلتني مدمن انت اللي قلت ايناس تعمل مني مدمن
معتز بغضب:لا ابد والله انا بس كنت عاوز الفلوس عشان ابوك حرمني منها فكان لزم اخد الفلوس بس انا مكنتش عوزك مدمن انت مدمن يا كارم
كارم بتعب :ايون مدمن هيروين
معتز بغضب :امش من هنا مشفش وشك تاني متجيش عندي تاني اطلع برة
###باك##
وانا خارج شفت وحدة ست شكلها متبهدل بس بنت ناس اوى هي كبيرة في السن بس مش باين عليها قلقات علي معتز مهو اخوية مهما قال بردة سمعتها بتعرف بنفسها انها دولت وأنها مرات ابوك وانها هربت منك وعندها ستعداد تقف مع معتز عشان يقتلون شهد ويخلصة منك بس معرفش ازاى لأن خرجة عشان اجي اقول لشهد واكون جنبها انا عرف اني جبان ومسحقش اني حد يقف جنبي بس غصب عني واللة انا بحب اختي يا باشا بس بقة الدماغ والادمان ابوس ايدك ساعدني انا تعبت شهد كلمة ونبي يساعدني
شهد بدموع :تميم ارجوك ساعدة
تميم وهو ملحظ اني كارم بيتعب :طب متعيطيش
واتصل بحد حرس وجم
تميم: امسكوة كويس وطلع من جيبة.كل حاجة فضي جيوبة كلها وفتشة كويس اوى بسرعة عوزة مهوي
شهد بصراخ : لالالا يا تميم ونبي
تميم وهو بيمسك شهد :شهد انتي عرفة انة في ميعاد الجرعة هيكون صعب التعامل معها امسكوة كويس لحد ما تجي الاسعاف اهدي يا حبيبتي هيكون كويس
بعد فطرة جت الإسعاف وخدة كارم
تميم وهو بيحضني شهد :متقلقيش انا وصيت علية هيخف اخوكي ازم يدخل مصحة
فهد بحزن :هو في كدة
تميم :وكتر من كدة كمان انت ناسي اللي عملتة دولت يا حبيبتي هدي نفسك انا موجود جنبة بس شايف اني لزم تجي معاية الوضع مش كويس
شهد : طب سبني اسبوع دة عشان الم حاجاتي وقفل البيت
تميم :اللي تشفية
وهو ماشي اداني خاتم وقال دة خاتم تعبير عن حبي خاتم الخطوبة وباس ايدي اوعي تقلعي الخاتم من ايدك ابدا ومشي
تميم برة للحرس:نملة مش عايزها تخش البيت الهانم لو حصل ليها حاجة هنسفكم كلكم بشركات بتعتكم بصحبتها
قائد الحرس :متقلقش تميم بية الهانم في امان
تميم :ام اشوف يلا يافهد
فهد :بجد كارم صعب علية اوى
تميم :كنت انت هتكون كدة لو مكنتش انا عرفت
فهد وهو بيحضني تميم :ربنا يخليك لية يا تميم
تميم وهو بيسد علي حضن إخوة :ربنا ما يحرمني منك ونعرف نرجع اختك بقة
فهد بتسأل :انت لسة شاكك
تميم بتأكيد :متاكد مش شاكك انا الغول مش بسبب حاجة لظروف يلا بينا
ومشية
هنرجع شوية بالحداث
في البيت عند معتز دخلت وحدى تعبانة اوي
معتز بستغراب :انتي مين ودخلتي هنا ازاي
دولت بهدوء :دولت هانم مرات ابو تميم
معتز بستغراب:خير اي خدمة
دولت :انا عرفت انك مش اخو شهد وأنك مش ابن العيلة دة اصلا
معتز بغضب:عرفتي من فين
دولت بهدوء :اهدى كدة انا مش عدو انا جية اسعدك في انك تخلص من شهد وانا اخلص من تميم يعني انت هتساعدني وانا هسعدك
معتز :وانا اية ضمني انك مش بتلعبي بية
دولت :ابدا مفيش ضمان بس الايام هتثبت كلامي
معتز :تمام هتخلصني من شهد الزاى
دولت بمكر :اسمعني كويس انا زرعت بنت في بيت شهد هي اللي بتعمل الاكل والشرب ليها احنا بقة في الوقت المناسب هنخدر شهد
معتز :في حراسة علي شهد.كتير تميم امنها كويس دي النملة مش بتدخل
دولت:متقلقش البنت هتحط للحرس مخدر في الأكل عشان انا عرفت اني الاكل بيخرج من البيت للحرس وكدة يبقى سهل نخش ونخد شهد وانت بقة اعمل اللي يعجبك فيها
معتز : وانتي هتستفادي اية
دولت :كسرة تميم العيلة دة من غير تميم تضيع فهد ميغركش دي عبيط ماشي باسم إخوة و كامل حقنة هوى تموتة بس دة خلية اخر حاجة
معتز :انتي لية بتكرهي العيلة دى كدة
دولت :انا بكره أمهم وبكرة حب كامل ليها كان مفروض انا اللي اكون مطرح ناهد وانت
معتز: وكامل لبة هتموت في الاخر
دولت: عشان كل حاحة باسمة تحت ادارة تميم وانت بقة بتكرة اخواتك. لية
معتز بحزن :انا مكرهتش غير شهد كارم طيب جدا شهد هي السبب في موت امي ايوة هي مش امي الحقيقية بس كانت بتحبني وتعطف علية وكانت كتبة لية فلوس من ورثها لم مصطفي قال اني مش لية حق في ورثةومش هيكتب حاجة لية بس بسبب شهد ماتت
دولت :كدة يبقة متفقين هتفق مع سعاد وقول امتة التنفيذ بس معلش هتطر تستضفني عندك عشان معنديش حتة اقعد فيها
معتز :اهلا وسهلا بس كلة بحسابة
دولت :متخفش هشوفك
في مكان بعيد حبة كانت قعدة والفون رن
شروق': اخيرا افتكرة يا سيادة المستشار
مازن: حبيبتي انا عمري نسيتك
شروق: اممم طب لم انت فاكرني بقالك يومين مش بتتكلم لية
مازن: يا مفترية هو بس امبارح اللي كنت مشغول ومتصلتش ورجعت متاخر
شروق: بجد طب خلص متزعلش كدة اصلك وحشتني
مازن بزعل: وحشتك فعلا ولا بتقولي كدة وخلص
شروق: تقصد اية بكلامك دة
مازن: قصدي اني زهقت ومش عارف انتي لية مكلمتيش الدكتور امين لحد دلوقتي شروف احنا ناس كبيرة وش عيال عشان نعمل زي اي مراهق شروق في حاجة مخبيها علية
شروق بارتباك: ابدا بس يعني انت اعرف بابا سافر وانا ملخومة مع ماما وكدة
مازن: متاكدة يا شروق
شروق بارتباك: طبعا هو انا
مازن قطعها بجدية : شروق اعملي حسابك اول اجازة للدكتور امين من غير ما خد رايك هاجي اطلب ايدك منة
شروق با، تباك. شديد: انا مش فهمة انت مستعجل لية
مازن: نعم مستعجل انتي بتقول اية مستعجل علي اية احنا نعرف بعض من سنة تعرفي يعني اية سنة كان زمنا متجوزين ومخلفين في سنة دى و تقولي مستعجل شروق انا راجل صعيدي مليش في الف ولا الدوران ولم مكنتش اعرفك كويس كنت فكرت فيكي حاحة وحشة
شروق بتوتر : مازن انا اسفة بس يعني في حاجه
مازن:مخبية عني اية يا شروق
سروق بتوتر:انا لزم اقفل عشان في حالة علي وصول ولزم استعد عشان افحصها ممكن نتكلم بعدين
مازن:ممكن.وممكن كمان تعملي بلوك لرقمي لو عوزة
و قفل من غير ما يسمع منها كلمة شروق غصلت تعيط لانها خايفة من مازن لم يعرف انها مش بنت امين وامل
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
انا فعلا زعلانة التفاعل قليل هي القصة مش حلوة بس ناس حبت القصة يا ريت التفاعل لو سمحتم
• تابع الفصل التالى " رواية ظلم الأيام " اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق