رواية ظلم الأيام الفصل العاشر 10 - بقلم خاتون أمام
الحلقة العاشرة
{{ظلم الزمان}
مازن قفل مع شروق وهو مدايق وفضل يتكلم. مع نفسة معقول شروق تكون مش بتحبني طب ازاي انا اعرفها كويس بس من بعد ما رجعة هي ومامتها اتغيرة اسحالة شروق تكون مش بتحبني طب لية بتعمل كدة دي طول سنين غيابها واحنا بنكلم بعض حتي لم بباها سافر وخدها معها وانا وبابا سافر عشان بابا كان عندة شغل وتقبلنا صدفة كانت ملهوفة علية زي ما اكنت هموت واشفها حبها لية كان واضح انا هتجنن. طب لية لم الدكتور امين نزل اجازة مقولتش في اية مخبيها علية يا شروق انتي اول مرة تخبي عني حاجة انا لزم اعرف انتي مالك لية كل ما بفتح موضوع الجواز تديقي كدة. وتهربي مني مع انك. كنتي عوزة نرطبة بسرعة لية دلوقتي بتهربي مني لية فاق علي فون بيرن بص كانت شروق قفل الصوت ومردش وعمل الفون صامت
نرجع بقة لشر نفسة طبعاً الكل عاوز يعرف مين. شروق ومين مازن. مع الاحداث هنعرف
بعد ما الشر اتفقوا على شهد وتميم
دولت مسكت فون معتز واتصلت بسعاد :الو سعاد اية الاخبار عندك
سعاد كانت بعيد.عن.شهد اتكلمت بصوت واطي :ابدا يا هانم تميم بية جة وفهد بية وكارم اخو شهد كان هنا واتكلمة حبة والاسعاف جتة وخدت كارم معرفش لية
دولت بستفسار :تميم قال حاجة مهمة لشهد
سعاد بنفس الطريقة :لا ابدا مقلش حاجة بس زود الحرس وقال إنها لزم تروح تقعد عندة في البيت وهي قالت إنها محتاجة اسبوع عشان تلم حاجتها وتقفل البيت
دولت بتفكير :اسبوع طب كويس اسمعي يا سعاد لزم اقبلك ضروري عشان اقول تعملي اية اتفقنا
سعاد بمكر :تحت امرك يا هانم بس يعني
دولت:عرفة فلوسك هتكون موجودة.وزيادة كمان بس تنفذي بسرعة قبل ما شهد تنقل القصر عند. تميم
سعاد : انتي تامري يا ست هانم انتي خيرك علية
دولت: ماشي يا سعاد سلام. بكرة تكوني عندي
سعاد قفلت مع دولت وسمعت شهد بتكلم تميم بعد ما مشي انها عوزة تطمن علية وفضلت تتحايل علية ومع اسرارة انة تروح لكارم المصحة تميم وافق اول ما دخلت و شفت كارم
قعد اعيط وفعلا مفعول المخدرة ابتدى يضيع وكارم في حالة عصبية. شديدة
شهد بعياط : خليهم يسبوة خليهم يسبوة يا تميم ارجوك ابوس ايدك
تميم حضها :لا مش هينفع ياشهد مينفعش انتي كدة بتضرية
كارم للدكتور :ابوس ايدك عوز الجرعة هموت طب بص انا مستعد اعملة اي حاجة بص انا عندي اختي ممكن تعمل اي حاجة عشان تنفذني تحب تشتريها هي ممكن تسلمك نفسها عشاني طب بلاش عاوز اية غير اختي انا ممكن اعمل اي حاجة حرم عليك بموت شهد انتي اختي
حبيبتي اديلة اللي هو عوزة ابوس ايدك المرة دى بس انا هبطل شهد ارجوكي اديلة اي حاجة ابوس ايدك
تميم لفهد :كنت هتكون كدة لو مكنتش انا عرفت
فهد بحزن :طب ممكن نديلة الجرعة عشان يهدي
تميم كلم الدكتور أنة يعمل كل حاجة في صالح كارم والدكتور فهمى اني المفروض اني الفطرة دى مفيش زيارة خالص لحد ما هو يقول
شهد بعياط :منك اللة يا معتز دى جزات بابا اللي رباك
تميم وهو بيحضني شهد :خلص يا اشي متزعليش انشاء الله هيكون كويس
شهد بدموع : اشي عرفت الاسم دة من فين بابا كان بيدلعني بية
فهد بمرح :و هو عرف الاسم دة من فين
شهد بعياط :مني انا بابا كان بيعلمني اسمة معرفتش اقول اسمي بس قلت اشي بابا قال خلص دلعها اشي الله يرحمهم
الكل: الله يرحمها
تميم خدني وروحني وفضل قاعد. حبة في الجنينة
شهد بستفسار :تميم مش هتدخل تتغدى
تميم :لا انا سايب بابا من الصبح شهد من فضلك مش مهم الحاجة اللي هنا نشتري غيرها انا قلبي مش مطمن
شهد :الحاجة اللي هنا مش هدوم وبس يا تميم لا دي ذكريات الطفوله معلش اسبوع مش كتير
تميم: انا مش مطمن قلبي مقبوض
فهد :عندي فكرة
تميم :اتحفنا
فهد :اية رايك نعمل بلمرة الفرح وكدة شهد تدخل البيت عرسة زى ما هي عوزة اية رايك يا شهد
تميم :صدق طلعت بتفكر انا عن نفسي موافق وانتي يا شهد.
شهد.:موفقة بس يعني انا مش جهزة وكارم مش موجود
فهد: هي دي مشكلة يا بنتي انتي متعرفيش انتي بقية من عيلة مين دي في يوم كل حاجة تخلص
تميم:خلص يا فهد اعمل دعاوي الفرح وكدة كدة الفستان جهز المصمم خلص الفستان وفي اي وقت ممكن يبعتة انا هكلمة يبعتة بكرة وبقية الحاجة سهلة هنسافر شهر عسل لحد ما القصر يجهز وبنسبة لكارم متقلقيش هو دلوقتي هيتعالج وهيكون احسن
فهد :هو انت لسة حاطط في دماغك اني انا وبابا هنيجي معاك
تميم:اكيد هنسافر ايطاليا البيت بتعنا هناك انت وبابا هتقعدة فية وانا وشهد نسافر اي حتة تاني اية رايك انا كدة هكون. مرتاح شهد مالك
شهد بحزن :ابدا كارم يا تميم مش هقدر
تميم :كارم في المصحة متخافيش وبعدين الدكتور قال إني مفيش زيارة لحد ما هو يحدد انتي مش عوزة تتجوزني يا شهد
شهد :لا ازي والله انا بحبك ونفسي اكون معاك بس يعني.... طب خلص اللي تشوفة
تميم :اوكي يلا بقة خشي ومن بكرة انشاء الله هبعت مركز تحميل يبتدئ معاكي
شهد :هو انا وحشة اوى كدة
تميم بتبرير :لا ابد انتي حلوة بس انا عارف اني العروسة بتعمل حاجات كتير قبل الفرح واحنا معندناش وقت متزعلش والله ما كان قصدي اديقك بكلم انتي لو حتي وحشة شكلان من جواكي حلوة
وخدني علي جنب بعيد عن فهد
شهد انا بقول كدة عشان مش عاوز اي حاجة تفكرك باللي فات يعني
شهد بحزن :قصدك اثر الجروح اللي في جسمي صح
تميم بتبرير :مش قصدي بس انا مش عاوز اشوف لمسة راجل غيري علي جسمك ودة مش لمسة لا دة
شهد بحزن :فهمت خلص لو مش عاوز كمان نكمل الجواز وترجع في كلامك انا موفقة
تميم بستغراب :اية الغباء اللي بتقولية دة انا اتمني انك تكوني مراتي رسمي مش علي الورق
شهد بحزن :خلص يا تميم فهمت تصبح علي خير
تميم :شهد افهمي
شهد : تصبح علي خير فهم خلاص سلام
ودخلت حزينة اني فعلا صفوت عرف ينكد علية حتي وهو ميت فعلا تميم عندى حق ازى ممكن يعيش مع وحدة جسمها. مشوه زى جسمي ازى يقدر يعيش شايف جسم مراتة حد غيرة لمسة حتي لو كان جوزها الاولاني لو كان الوقت في صفي كنت علاجت كل دة بس دة اسبوع يعني مينفعش فقت من تفكيري علي سعاد
سعاد :مدام شهد مدام شهد
شهد :خير يا سعاد في حاجة
سعاد :مالك بس فيكي اية اتصل بتميم بية
شهد :لا انا كويسة يا سعاد كنتي عوزة اية
سعاد بمكر :ابدا انتي ما كلتش طول النهار ممكن احضر العشا تكلي
شهد :ماشي بس هاتكلي معاية
سعاد برتباك :انا اكلت قبل ما تجي اصل مش بتستحمل الجوع معلش انا ممكن اقعد معاكي اشرب الشاي وانتي كلي .
شهد :ماشي يا سعاد الحرس طلعتي. ليهم اكل
سعاد :ايوة هما دول بيشبعة ابدا على رأي امي عملين دى البهائم بيكلو في النجيل لا نحيلة بتخلص ولا البهائم بتشبع
شهد بابتسامة :هههههههه عيب يا سعاد دول كتر خيرهم يعني هما بيحرسونة واحنا مانخدش بالنا منهم
سعاد :,كل كل ونبي انتي طيبة اوى
وفعلا كلت بس محستش بحاجة فقت لقتي معتز ودولت وانا ماكتفة ومرمية علي الارض وسعاد بتاخد فلوس من دولت
دولت يحقد :اخيرا يا شهد تميم هيتزل واعرف احرق قلب ناهد وكامل علية وهعرف اكسر ابن ناهد تعرفي اول مرة اشوف تميم بيحب حد كدة
شهد بطيبة :,انتي مريضة دى ابنك وناهد ماتت
دولت بغل :ايوة ماتت بس كامل عيش لزم يتحسر علي ابنة الكبير ويشوف فهد بيموت إدامة وهو مش عارف يعمل حاجة
شهد بطيبة : حرام عليكي استعيزى بالله من الشيطان الرجيم دول ولدك انتي اللي مربية اول كلمت ماما كانت من تميم وفهد ابنك
معتز بغل :اخرس يا قتلت القتلة
شهد بصدمة : معتز
معتز بغل: ايوة معتز يا قتالة القتلة
شهد: قتلة قتلة لية اقتلت مين يا معتز
معتز بغل :امي انتي السبب في موت امي اللي ربتني لو مكنتش حملة فكي كانت زمنها عيشة
شهد بستغراب :استغفر الله العظيم كل واحد لية ميعاد يموت فية يعني بية من غيري كانت هتموت
معتز بحقد :لا الدكتور قال إني الحمل خطر عليها وراحت تنزلك وانتي مسكتي في الرحم منزلتيش عشان تموتيها
شهد بستغراب:دى أمر ربنا مش امري يا معتز اني اجي للحياة دي حكمة ربنا
دولت بغل :متخلص يا معتز وتقتلها يلا صورها وانت بتموتها
شهد بزعيق : تميم مش هيسبني مش هيرحم حد فيكم فكريّ في ابنك تميم هترضي تميم يتعذب
دولت يحقد :انا معنديشة عيال وايوة انا عوزها يتعذب ويحس احساس لم امة خدى كامل مني وبعدين لم يعرف طريقك يا شاطرة هكون عملت اللي يموت الحيا
شهد بتعاطف :لآخر مرة يا معتز افتكر ماما وبابا افتكر انا اختك شيل الافكار الوحشة دي من دماغك
معتز: صعبتي علية فعلا يا شهد انتي لزم تعيش وتتعذبي زيها
دولت: اخلص يا معتز مفيش وقت
معتز: اخرس يا ست انتي وبصوت عالي رعد سيزر نده علي كلابين من اللي شكلهم يخوف
معتز بغل فكني :اتشهدي يا شهد دول مش بيرحمة لانهم مسعرين و لو تقدري تجري اجري
شهد قوت بخوف : حرام عليك يا معتز انا اختك ابعدهم عني ابوس ايد انا بترعب منهم
معتز: وانتي مرحمتيش امي لية لو كنتي نزلتي كان زمنها عايشة سيزر رعد كاتش
وفعلا الكلاب جرية وراية المكان. كان زي مخزن مش كبير جريت لحد ما خلص مفيش مكان اجري منة مفيش غير حيطة وقفت واستسلمت للكلاب و اتشهدة لانهم كانو قريبين مني اوي
شهد بيأس :اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله والكلاب هجمة علية مكنتش حسة بحاجة غير بسنانهم وعضت سنان الكلاب كانت بتنهش مش بتعض ومرة وحد اضربة طلقة الكلاب سبتني مشفتش حاجة غير ومعتز بيوجة مسدس نحيتي وضرب طلقة بس استقرة مش فية في فهد
شهد بعياط :فهد فهد لية كدة يا فهد حرام عليك فهد قوم اسعاف
دولت بزهول :فهد ابني
تميم بغضب :فهد اخوية ودخل البوليس كان في ضرب نار بس البوليس مسك الكل وجت الإسعاف وختة فهد انا وتميم مع فهد في المستشفى تميم دخل اوضة ووقف فيها دخلت اشوفة
شهد بحزن:تميم
تميم بغضب :سبني لوحد
شهد بحب :مقدرش اسيبك
تميم بغضب:انتي مش بتفهمي سبيني لوحد واطلعي برة
شهد بحب قربت منة لمست كتفة:تميم هدي نفسك هيك
تميم بمقطعة لف لية مسك ايد اللي عضنية فيها الكلب و بغباء :اخرسي بقة انتي السبب يا ريت ما شفتك ولا عرفت يا ريت ما دخلتي حياتي اخوية بيموت بسببك انتي اخوية لو حصل لية حاجة مش هرحمك يا شهد ودنيي لقتلك هدمرك يا شهد لو فهد مات مش هرحمك هدفنك بالحيا برة مشفش وشك تاني لو شفت وشك هقتلك لو فهد حصلة حاجة هقتلك يا شهد هقتلك غوري من وشي
شهد بدموع محبوسة وصدمة :تتتقتلني كتر خيرك عمرك ما هتشوف وشي تاني حتي لو صدفة ربنا يقوم فهد بسلامة هههه 😭😭😭😭😭😭😭
وخرجة بس وفقة بعيد اطمن علي فهد مهو اخوية بردة وعرفت اني فهد كويس الطلقة جت في كتف فهد وهو كويس رجلي كانت بتوجعني اوي مهي الكلاب واحد عض ايدي والتاني رجلي انا مهتمتش بحاجة وجع كلام تميم كان اصعب من وجع عضة الكلاب
خرجة من المستشفى مش شيفة قدامي مكنتش حسة بحاجة رجلي اللي الكلاب عضوها بتنزف وايدي بتنزف بس مش زي قلبي كلام تميم قتلني مشت من غير ما حد.من الحرس ياخد بالة رجلة خداني علي المقابر لقيت نفسي قدام امي وابوية عيط وشكيت ليهم الراجل اللي حارس المقابر شفتي كان يعرف بابا
حارس المقابر :مالك يا بنت الغالي رجلة ملها وكمان ايدك قومي اوديكي للدكتور
شهد مهتمتش بكلامة: الدنيا وحشة اوى يا عم
الحارس :الدنيا فنيا يا بنتي قومي بس الاول ونشوف ايدك ورجالك
شهد :فيها ظلم كتير اوى هي الناس اية كدة وحشة
الحارس :مش كل الناس وحشة يا بنتي بس ربنا عدل يا بنتي من اية اللي فيايدك ورجلك دة
شهد :انا تعبت من الظلم يا عم نفسي اروح للناس الطيبة نغسي اعيش معهم
الحارس :ومين في الدنيا مش مظلوم ربنا خلق الظلم والعدل احنا بقى نعمل اية يا بنتي لم نتظلم نقول يا رب ربنا يرد يقول اية وعزتي وجلالي لانصرنك ولو بعد حين قومي يا بنتي وقولي يا رب قومي نشوف رجلك وايدك دة عضة كلب دة قومي عشان تخدي حقنة بسرعة يا بنتي
شهد :يا رب لوسمحت ممكن طلب
الحارس :من عيني لو في ايدي اعملة
شهد :,عوزة اعيش هنا محدش يعرف عني حاجة ولا يشفني ممكن اعيش هنا مع الاموت يمكن هما يكونو حنينين علية
الحارس :مينفعش يا بنتي المقابر لصحبها مش للناس اللي عيشة
شهد :يعني مينفعش اعيش جنب بابا وماما
الحارس :لا انا نفسي مش عايش هنا انا بجي بس احرس وامشي
شهد بياس :شكرا يا عم وبتنهيدة يا رب الراجل فضل يترجاني عشان اشوف ايدي مهتمتش بكلام الراجل ولا برجالي اللي بتوجعني ولا لندية الراجل وترجبة عشان اشوف رجلي كلم تميم كان صعب لا دي حاجة اصعب من الصعب
ومشيت مش عرفة اروح فين مش عوزة ارجع البيت كلام معتز بيدور في دماغي اني انا سبب في موت ماما الشيطان اتحكم في تفكيري مش عوزة اعذب تميم ولا حد تاني حولية فعلا صدق معتز انا السبب في كل حاجة موت ماما وضرب فهد بنار وادمان كارم انا السبب مش لزم يكون لية وجود مش لزم اعيش خلص بقة كفاية كدة عذاب لغيري وقفت علي سور النيل وخلص هرمي نفسي لقيت اللي بيقول :حرام عليكي نفسك هتموتي كفرة كل واحد في الدنيا في اللي مكفية بصيت لقيت ست كبيرة قعدة بتبيع ترمس وتشوي درة نزلت وقعد جنبها وانا منهارة
شهد بانهيار :تعبت تعبت كل اللي حولية بيتازي بسببي انا ماما ماتت بسببي معتز مات بسببي لم البوليس جية يمسكة ضرب نفسة بنار وكارم مدمن بسببي فهد اضرب بنار بسببي انا السبب في كل حاجة وحشة بتحصل انا تعبت
الست:اذكري اللة الدنيا دي فيها كتير اوي واللي يشوق بلاوي الناس تهون علية باوتة انا بنتي ماتت وسابت طفل بيرضع ابوة ميعرفش عنة حاجة سابة وراح اتجوز ابني الكبير اتولد معاق وجوزى مات معنديش معاش اعيش منة بعمل ترمس في الصيف عشان ابيعة واجيب درة واشويها والحمداللة مسطورة وانا بحمد ربنا كل يوم علي نعمتة متستغربش ايوة نعمة ربنا بيحبني عشان فكرني هتقولي ازى هقول لم يدني كل دة وانا اقول الحمداللة علي نعمتة في الآخرة هيعلي مكاني في الجنة الحمداللة احمدي ربنا يا بنتي واستعيزى بالله من الشيطان احكي بقة مالك
شهد انا مش عرفة لية حكيت كل حاجة حصلت من يوم ما بابا مات لحد ما تميم طردني من حياتة
الست : طب اهدي كدة هو ما طردش حد هو كان خايف على إخوة مش اكتر في رجالة كتير لك تغضب بتقول كلام.وحش وتخليكي عوزة تقتلية ارجعي يا بنتي لحضن جوزك وقفي جنبة متسبهوش بنت الاصول متسبش بتها غير لم تموت ولا تطلق ارجعي يا بنتي اغضبي ازعلي من حقك بس في بيتك في حضن جوزك انتي عوزة تخدي حقك لانة وجعك صح(الست سكتت حبة). كلامي مش عجبك صح بصي بقة ارجع واشكية لنفسة خلية هو اللي يعاقب نفسة بنفسة في وجودك خلية يعرف غلطة من غير عتاب ولا لوم ولا زعيق علمية انك مش زية عرفية انك تقدري تزعلي بس في حضنة مش عشان انتي ضعيفة ولا ملكيش حد غيرة لا عشان انتي بنت اصول بتخاف ربنا عرفية انة غلط وطردك بس انتي احسن منة عقبية بقربك وانة شيفك ومش عارف يلمسك مش قادر حتي يتكلم معاكي حسسية بكلامة لم قالك امشي قولي انا هنفذ طلبك وهبعد بس وانا قدامك يلا ربنا يستر عليكي ويهدي حالك خدى كلي ترمس
وقمت ومشيت رجعت المستشفى تاني لقيت تميم زى التور الهايج بيزعق في كل الحرس وهو بيزعق شفني وبكل الغضب اللي في الدنيا قرب مني :كنت فين مشيتي سبتني لية
شهد بدموع كنت حسة بجسمي همدان وحارارة بترتفع بس وقفة :كنت بزور بابا وعرفت اني معتز مات
تميم بغضب :لوحدك من غير حرس مشيتي لوحدك من غير ما تخدي اذني
شهد بعياط وتعب :الحارس ربنا يا تميم بية
تميم ركز معاية كنت خلص تعبت فعلا :ونعم بالله بس انتي مالك فيكي اية
شهد بحزن مردتش بس سالت:,فهد عامل اية
تميم بستفسار :كنتي رحتي شفتة ولا سألتي علية
شهد بحزن سندة علي الخيطة بتعب :لا كنت عرفة أنة كويس واني الطلقة جت في كتفة واني الحالة مستقرة
تميم بستغراب :انتي بتتكلمي معاية كدة لية مالك بردة كدة
شهد بحزن وانا خلص كل حاجة بتسود في وشي :مش وقتة فهد يرجع بسلامة ونتكلم
تميم بخوف سندني :ماشي بس هو عاوز يشوفك مالك
شهد بتعب شديد بعدة ايدة عني :حاضر هروح اشوفة
روحت اشوفة لأول مرة ارمي نفسي في حضن فهد وعيط تميم كان مستغرب اوى لية ما عملتي معة كدة
فهد بقلق :مالك يا شهد انا كويس متخافيش انا كويس
فهد بيكلم مين انا كنت خلص استسلمت للتعب اغم علية وجسمي تقل علي فهد
فهد: شهد شهد مالك شهد ردي علية شهد الحق يا تميم
تميم قرب مني ورفعني من علي فهد كنت مغم علية
تمبم: شهد فوقي شهد جرج جري وجاب دكتور اللي كشف علية وخدني بسرعة يسعفني لانة كنت بموت بعد ساعة
شهد بدموع وبخطرف :فهد تميم انا عوزة اموت سبوني
تمبم: شهد فوقي شهد انا جنبك يا حبيبتي
شهد بدموع وخطرفة: معتز الكلاب انا بخاف منهم لا يا معتز انا اختك
تميم قرب مني وباس راسي : شهد انا اسف سمحني كنتي عوزة تموتي وتسبني
شهد بنفس الطريقة : ماما بابا انا لوحد يسباني لية يا بابا محدش بيحبني
تميم بدموع : يا شهد كفاية ارجوكي فوقي
شهد فاقت حبة وبصة لتميم: تميم
تميم مسح دموعة: شهد حبيبتي حمدالله بالسلامه كدة كنتي عوزة تموتي نفسك
شهد: عشان متعبش حد فهد عملو اية
تميم: كويس هو كان عوز يجي يشوفت بس الدكتور رفض وقال لم تفوقي
شهد.سكتت وغمضة عنيها لانها افتكرة اللي تميم قالة
تميم: انا هروحو اطمن علي فهد واطلب انكم تتنقلو مع بعض
شهد.: مغمضة عنيها مش بتتكلم بعد حوالي ساعة فعلا اتنقل مع شهد بس كان في ستارة عملة فاصل بنهم تميم خرجو يطمن علي كامل ابو بتلفون فهد فتح الستارة
فهد بمرح: شهد شهد انا عارف انك صاحية فوقي كدة وكلمني كنتي بتعملليش فيها نايمة عوزة تموتي طب مين عملي الفطار المدمى بتاعك لية سبتي نفسك ومقلتيش اني الكلاب عضتك
شهد ابتسمت: النتيجة بتاعة التحايل طلعت
فهد بستغراب:لسة.بتسالي لية
شهد اتنهدة بحزن : عشان انا تحتمال اكون اختك
:فهد: بس انا عرف انك مش اختي بس زى اختي
شهد: كارم قال اني معتز مش اخوية وبس اكيد معتز اخو كارم وانا اللي مش اختهم ومفيش اخ يعمل كدة في اختة
فهد.:مش هو دة السبب بجد مالك يا اشي هو احنا مش صحاب وانتي بتعتبرني صحبتك احكي بقة مالك
شهد بدموع :مفيش بس كنت خائفة عليك
تميم كان دخل بغيرة : والله بجد انا موجود علي فكرة اية اجيب لمون
فهد ببرود. :اهلا وسهلا نعمل اية يعني وبعدين يا ريت انا عطشان
تميم شد الستارة علي فهد بغيظ :عوزك يا شهد
فهد: هو البيعيد اعمي مش شايف تعبانة
تميم شد الستارة: عوز اتكلم معاكي
شهد :حاضر معلش يا فهد هشوف الاستاذ تميم ونرجع نتكلم
فهد ببرود ورخامة علي تميم :اشي عاوز اكل جعان جدا
شهد بابتسامة: حاضر هكلم حد يجيب ليك تاكل
تميم شد الستارة بغيظ وبصة لفهد بغيظ
شهد :خير تحت امرك حضرتك
تميم :,مالك بردة كدة لية بتتعملي معاية بتجاهل لية انا عملت اية لكل دة
شهد بصدمة انة بيقول معملش حاجة :ابدا حضرتك مش بتعمل حاحة. عادي جدا قبل كدة قلت اني جاريتك وتحت امرك
تميم بغضب :لية. كدة انتي مش جارية انتي حبيبتي ايوة يمكن قلت كلام وحش بس انت عرفة اني في غضبي بكون وحش وغبي بس اوعي تقول عن نفسك جارية تاني اسف مكنش قصدي اقول اي حاجة وحشة
شهد فضلت بصة حبة : كل مرة تقول كدة اسف لا خلص مش عوزة اسف منك لوسمحت بعد كدة كل تعاملنا هيكون في حدود
تميم :نعم يختي حدود اية انتي مراتي
شهد :ايوة حدود انك جوزى وانا الجارية بتعتك
تميم :وانا مش عاوز جوارى انا حولية كتير ممكن يكونة جواري بس انا مش عاوز انا عوزك انتي حبيبتي مراتي مش جارية
شهد :لو كنت عاوز كدة مكنتش قلت انك هتقتلتي لو فهد حصللة حاجة يعني أنا بنسبالك اية ولا حاجة عن اذنك بقة انا عوزة انام
تميم بستغراب :شهد انتي كل حاجة لية
شهد :واضح اني كل حاجة ليك وسبتة وغمضة عني وشديت الستارة اللي بيني وبين فهد واتكلمت مع فهد تميم كان متغاظ جدا طول الفطرة اللي كان فيها فهد في المستشفى كنت مش بتعامل مع تميم خالص كنت فعلا زعلانة من تميم الدكتور طمني اني الكلاب مكنتش مسعورة وكانت مطعمة ولاخطياط اخدة حقنة واني الجرح مش ملوث وخرج فهد وروح القصر وانا كنت معهم بحكم اني ممرضة
في ماكن. تاني شروق كانت مديقة من نفسها زي هتواجة مازن باللي عرفتة ازي هتعيش حياتها تاني بعد الصدمة دي طب هي مين اهلها مين كانت هتتجنن مسكت الفوت واتصلت بمازن بس مش بيرد بعتة راسلة عمل سين ومردش فضلت قعدة في المكتب بتعها مخنوقة فضلت تسال نفسها طب هتعمل اية لم مازن يعرف هل هيتقبلها من غير ما يعرف اصلها ولم يعرف انها مش بنت الدكتور امين هيكون ردة اية. دى راجل صعيدي واهلة ناس عندهم الاصل قبل النسب طب والحل خدة قرار انها لزم تسيب مازن مع انها بتعشقة وهو بيعشقها من صغرهم وهما مع بعض من ايام الحضانة لحد الثانوي دي حتي لم سفرة مع بابها هو دور عليها وجلها غمضة عنيها بتعب
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
• تابع الفصل التالى " رواية ظلم الأيام " اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق