Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لم أكن أرى حبه الفصل الثالث 3 - بقلم ضحى إبراهيم

 رواية لم أكن أرى حبه الفصل الثالث 3 - بقلم ضحى إبراهيم 

 لم أكن أرى حبه

🌿 البارت التالت🌿

ـ طمنيني عليكي يا عايشة 

ـ انا الحمدلله بخير يا ام زين 

ـ اوعي تكوني لسه زعلانه مني والله انا..

ـ عيب عليكي بجد تقولي الكلام دا انتي اختي واللي عمله حسام اينعم وجعلي قلب بنتي اللي معنديش غيرها بس انا عارفه انك ملكيش دخل وانك بتعتبريها بنتك 

ـ ربنا يعلم بعز ضحى وبعتبرها بنتي اللي مشالتهاش بطني واني لسه زعلانه من حسام بس اعمل اي دا ابني بردو 

ـ عارفه يا حبيبتي 

ـ بس انا عارفه ان ضحى قويه وبكره ربنا يعوضها بالاحسن والله 

ـ رغم إن ضحى بتبينلي انا وباباها انها كويسه الا اني عارفه اللي جواها وأنها بتعمل كدا عشانا انا قلبي واجعني على بنتي قوي يا سميره 

ـ صدقيني عوضها جاي وبكره ابني يندم أنه فرط فيها ومش هيلاقي ظفرها 

" في وقت كلامهم دخل زين وضحي وهما بيضحكوا وفرحوا مجرد ما شافوا ضحى رجعت تضحك تاني "

ـ حمدالله على السلامه يا حبايب قلبي انبسطوا في الخروجه 

ـ اووي اوي يا ماما زين موتني من الضحك

"زين حط أيده علي شعره من ورا وقال"

ـ بعد الشر عنك انا داخل يا ماما ارتاح شويه 

ـ وانا كمان عايزه انام شويه 

ـ طيب يا حبايبي ادخلوا 

" بعد ما دخل زين وضحي على اوضهم قالت مامت زين "

ـ عارفه يا عايشه اول مره اشوف ابني زين بيضحك من قلبه كدا 

ـ وانا من ساعه ما حصل اللي حصل وانا مشوفتش ضحى بتضحك وفرحانه كدا

ـ ربنا يكتبلهم الخير ويعوضهم 

" تاني ضحى واقفه في البلكونه بتاعت اوضتها بتشرب قهوة وبتبص على الشجر اللي في الشارع "

ـ احنا فيما من الخوانه دي قهوة من غيري 

ـ زين صباح الخير 

ـ مش هرد الا لما تعمليلي قهوة وبلاش الحركات دي انتي مش صغيره عيب 

ـ 😂😂😂😂😂ولو مبطلتش هتعمل اي يعني 

" بصلها زين في عيونها اللي بيسرح فيهم كل مره "

ـ هخطفك ومحدش هيعرف يعترض من الناس اللي بره دي 

ـ 😂😂😂😂زين انت عسل والله بس يا بابا الكلام دا مش ليا 

" طلعت ضحى لسانه ليه وجريت"

ـ كدا طب تعالي بالذوق دا انتي كلك على بعضك ١٥٨سم 

ـ بس يا ابو طويله اي الطول دا كله هتحارب بيه 

ـ الله .. مش عشان اساعد مراتي لما تعوز حاجه بدل ما هي قصيره كدا 

" غمزلها زين بعد ما قال الكلام دا وقال"

ـ متنسيش القهوة انا بقولك اهو 

" دخل زين الاوضه وضحي سرحت في كلامه واتكسفت وللحظه قلبها قعد يدق جامد "

ـ انت بتدق ليه دلوقتي قولتلك قبل كدا مستحيل تدخل حد تاني كفايه وجع بقا زين اخويا افهمي يا ضحى هو مجرد اخوكي وبس 

" دخلت ضحى تعمل قهوه ودخلت عليها مامت زين "

ـ انتي بتعملي قهوه تاني ليه غلط عليكي 

ـ لا يا عمتو دا لزين 

ـ زين!! بس دا مش بيشرب قهوة بقاله ٣ سنين 

ـ بس هو اللي قال كدا 

ـ خلاص يا حبيبتي دخليهاله هو قاعد في البلكونه 

ـ حاضر 

" خدت ضحى القهوة وهي مستغربه هو ليه مش بيشربها وقالها اعمليلي"

ـ لما انت مش بتشرب قهوة طلبت مني اعملها ليه 

ـ عشان اللي كنت بسهر عشان اشوفها مكنتش موجوده 

" ضحى لوهله حست بنغزه في قلبها لما قال كدا"

ـ ليه هو انت بتحب يا زين 

ـ هو انا مش انسان وعندي مشاعر ولا اي 

ـ هي مين 

ـ قريب هقولك عشان انا مقرر اخطبها ومضيعهاش من ايدي تاني 

ـ يا بختها بيك يا زين 

ـ تفتكري أنها بتحبني 

" بصتله ضحى وقالت "

ـ انت تتحب من غير مجهود يا زين 

" بصلها زين بنظره حب وضحي بصتله بنظره أنها حتي لما قلبها رجع يدق لحد طلع هو كمان بيحب "

ضحى إبراهيم


• تابع الفصل التالى " رواية لم أكن أرى حبه  " اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات