رواية جسد بلا روح الفصل السادس عشر 16 - بقلم خاتون عبد المنعم
لحلقة السادس عشر
{{جسد بلا روح
عمتي بعد ما طردتني واتكلمت وحش علية شهاب شدني عشان نمشي
منال بعياط :شهاب محمد عوزني خلني ابوس ايدك يا عمتي سبني مع محمد ونبي حتي لو خدامة
عمتي زقتني :غوري في داهية بقة وزقتني جامد وقعت على ضهري زحفت امسك رجليها عشان ابوسها عشان تسبني زقتني برجليها وقعتني تاني شهاب كان بيشدني ومش قادر علية
سارة بشماتة :متمشي ياللي معندكيش كرامة انتي اية يا شيخة متعرفيش يعني اية كرامة ابعدي بقة انتي اية مش بتحسي انتي معندكيش دم الراجل كان هيموت بسببك وبسبب نحسك ودلوقتي هيتعمي بسبب وشك الفرق يا بومة يا وش الغراب غوري بقة بنحسك دة عننا
شهاب بعصبية :اخرسي قسما بالله لولا انك ست كنت عرفتك قمتك كويس بس العيب مش عليكي العيب علي جوزك اللي وقف زي عدمة لانة مش راجل
عمر بعد وشة عن شهاب
انا كنت وقعة في الأرض مستغربة في اية لية كل دة بصية لعمر معقول دة كان بيقول بحبك مش هنكر اني في فطرة من الزمان كنت بتخيل اني بحب عمر بس فين عمر من محمد استحملت عشان بس اكفر عن خطيء عدم شعوري بحب محمد شهاب بيقومني جت رحاب
رحاب بمكر :,منال امش احسن انتي شايفة الشر في عين الكل ليكي ولم يفوق انا هعرفك واتصل بيكي يا حبيبتي اخليكي تيجي تشفية
بصيت للكل عمر اللي واقف وساكت وحلطت وشة في الارض من الكسوف ولا كان موجود وسارة اللي بتبص بشماتة وكرة وبتبخ سمها في ودن وفاء ورحاب اللي عملة زي الحربية بتلون بسرعة بكذا لون وعمتي اللي بتبص علية ولا كان بنت اخوها وكان وحدة غريبة ووفاء اللي ماشية وري كلام امها انا بصيت في الأرض وبكل قهر رفعت راسي لربنا
منال بدموع :يا رررررب نجية واحمية من كل شر يا رب قومة بسلامة منكم للة منكم للة حسبي الله ونعم الوكيل فيكم حسبي الله ونعم الوكيل مش مسمحاكم
شهاب كان بيشد فية وانا مش عوزة امشي
شهاب بزعيق : امشي بقة يا منال انا هاجي وعرف اخبارة امشي بقة كفاية كدة مستنية اية بعد الزل دة
منال بعياط : مستني جوزي يا شهاب محمد عوزني ابوس ايدك خلني ابوس رجالك محمد عوزني سبني يا شهاب محمد.طلب مني اول ما يفوق اكون جنبة
شهاب بغضب :اسيبك لمين لدول هيقتلوكي بكلمهم وانتي مش بتستحملي اعصابك بتتعب
كفاية زل وإهانة بقة لم يفوقة جوزك نرجع
و شدني بالعافية وانا خرجة سمعت حد بيصوت وبيقول يا ابني صوت زي صوت عمتي وبتقول يا محمد يا ابن سبتنا يا محمد
انا وقفت مكاني مرة وحدة لم سمعت الصوت قلبي كانة وقف لا جسم كان مفهوش اكسجين عقلي ادي اشارات عكس بعض مش عرفة اوصف انا وقتها كنت حسة باية بس اللي اقدر اقولة بعد مسمعت الصوت اني كنت زي الميت وشهاب بشدني فية
منال بصدمة :ممممات مات محمد مات سبني ومات ااااااة محمد لالا مماتش اة يا ضهري اة سبتي لية يا سندي كسرتني يا محمد خلص من بعدك يا سندى منال هتموت محمد مات يا محمد اة سبني يا ششششهاب عوزة اشوفة ابوس ايدك اة يا محمد ابوس ايدك اودعة ونبي
شهاب عينة دمعت لم سمع الصوت بس بردة خدني وشدني بالعافية بمعني اصح جرجرني من ايدي ومسكني جامد لأن كنت عوزة ارجع اشوفة قبل ما يسبني كنت عوزة اودعة اخر مرة اشم رحتة لاني عرفة اني مش هعرف اشوفة تاني
منال: عشان خاطر ربنا يا شهاب اشوفة اخر مرة
شهاب:مينفعش لو رجعتي داوقتي هتموتي امشي ابوس ايدك
منال: هو انا كدة مش ميتة
المستشفى كلها كانت بتتفرج علية وعلي منظري وعلي اللي بيحصلي كانت صعبانة علي الكل حتي الممرضات شفت في عنيها دموع صعبت علي الكل معدة اهلي شهاب خدني علي بيت بابا كنت رفضة اخش بيت بابا كنت عوزة اروح شفتي انا ومحمد كنت عوزة افضل وسط زكرياتي انا وهو(ما انا نسيت اقول اني محمد كان بتعملني علي اني مراتة بجد كنا بنروح شقتني نقعد فيها نتكلم مع بعض براحتنا في حدود اني لسة في بيت بابا كان بيشيل اي فكرة مزروعة جوية عن اني اختة مش مراتة محمد نجح في دة وبقية اتعمل معها علي اني مرتة) بس شهاب خدني بالعافية فريد كان واقف في البلكونة نزل جري لم شاف شهاب بيجرجرني من ايدي والناس بتتفرج ننزل وشدني معها بس من شعري
وفضل يضربني قلم مرة زقة مرة شلوت مرة فضل يضرب فية عشان اطلع دخلني البيت وزقني دخلت بالعافية لم فريد ضربني وزقني وقعت علي سن السلم اتخبط جامد جرجرني علي السلم بهدلني بمعني اصلح دخلت وانا مزهولة ومقهورة وكسورة وفي صدمة وكلم الكل بيدور في وداني نحس وش فقر مات بسببك بومة وش الغراب معندكيش كرامة كنت مصدومة من كل حاجة وبسأل نفسي مين الناس دول اكيد انا بحلم استحالة يكون دة علم لا دي مش حلم دي كابوس اللي اكد اني في كابوس ضرب فريد لانة كان بيضرب من غير رحمة كاني مجرم ولا واحدة مش كويسة جيبها من ماكن مش كويس اللي قتلني اكتر ماما 😭😭😭
ماما كنت وقفة اول ما اتكلمت :اية جوز اختك مات ورموكي بفستان فرحها زى الكلبة يا فضحتك يا محسن
بابا كان بيصلي خرج من الصلي
بابا بخضة :منال منال مالك جوز اختك فية اية يا شهاب
ماما بسرعة :مات مش شايف شكل بنتك عامل ازاي
كلمة ماما اكدة كل حاجة اني محمد مات
بابا: جوزك مالة يا منالةالكلام دة صح
منال بصدمة ودموع قهر :مات هو مات وسبني سبني لزل والإهانة سبني للقهر سبني ليكم سبني لظلمكم 😭😭😭😭😭 اة وو و منال ماتت بعد.محمد اااااه انا مت من بهدك يا قلبي ط عوزة محمد هاتولي محمد ااااة قلبي موتك. وجعني اوي
بابا بستغراب :في اية يا شهاب اختك فيها اية محمد مالة وآية اللي في وشها دة متفهمني في ابة
فريد بلامبالة :كانت عملة فضائح تحت ضربتها وقعت اتخبطة في السلام
بابا بزهول:ضرب اختك في الشارع ياغبي
فريد برتباك :ايوة مكنتش عوزة تمشي مع شهاب والناس كانت بتتفرج علينا وسرتنا كانت هتبقة علي كل لسان
بابا بزعيق :وانت كدة قطعت لسان الناس بضرك لاختك في الشارع كدة قطعت لسانهم انت مش هتتعلم ابدا انت غبي وحمار يا حضرة الظابط لم تضرب اختك في شارع واخوك جيبها بالشكل دة يبقة عملة مصيبة وانت بادبها غور من وشي عيل غبي وعمرك ما هتتعلم وهتفضل غبي وعمرك ما هتكون كبير ابدا بعقل النمل دي حتي النمل بيفهم عنك غور يا ابن امك
بابا بص لشهاب اللي حضني :اية اللي حصل يا شهاب لجوز اختك هي العملية مش نجحت
شهاب بحزن : ايوة نجحت واحنا خرجين سمعنا صويت عمتي احتمال انة مات
بابا بعصبية : يعني اية احتمال هي دي فيها احتمال يا شهاب
شهاب: محمد كان الحمدالله كويس و عمتي والكل سمعو منال كلام وحش واتصرفة معها بطريقة وحشة جدا وقالو ابشع كلام
وفضلةيحكي كل حاجة حصلت
انا مكنتش معهم اصل ولا سمع حاجة اللي بيدور في ودني صوت الصويت وكل اللي سمعة صويت وحد بتقول يا محمد يا ابن
ماما كملت علية بقة :ماليهم حق راجل يوم فرحة ويحلص فيه كل دة لزم يلومو بنتك ويجيبة الحق عليها طبعا ويقولون عليها بومة وش نحس انا طول عمري بقول عليها فقرية
بابا بزعيق : بسسسي اسكتي بطلي بقة انتي عوزة اية من البنت قسما بالله لوممشيتي من وشي لتكوني طالق
ماما بخوف :يا مصبتي حاضر يا اخوية
كنت بص عليهم و اتحركت ودخلت أوضتي وقعدة علي الارض جنب الدبدوب الكبيىر اللي كان حابة(الدبدوب كبير جدا بالحجم الطبيعي للباندة ) قعدة جنبة وحضنتة شميت رحة محمد بصية علي السرير
افتكرة لم محمد جة بعد مشكلة عمر وسمعني افتكرة لم حضني وباسني بعد.كتب الكتاب افتكرة لم كان بيزعلني ويصلحني هنا في اوضتي وكان بيخدني في حضنة قومت قعد مطرح ما كان قاعد وحطيت ايدي علي مكان قاعدة بصية علي الكرسي لقيتة قاعد مبتسم جرية علية بس اختفي رجعة بصيت للسرير لقيتة قاعد علي السرير رحت قعد جنبة ونمت مطرح ما كان قاعد زي ما اكون نايمة علي رجلة
انا كنت نايمة علي سريري وحسة بايد محمد.بطبطب علية نايمة بس عيني مفتحة ودموعي نزلة معرفش فضلت كدة قد اية انا كنت بفكر في كل كلمة قلها كل لمسة لية بقيت احط ايدي مطرح ما كان بيلمسني ودموعي نزلة بحسرة علي اللي بيحصل افتكرة كلامة معاية قبل ما يخش العملية حطيت ايدي علي الوشم اللي رسمة يوم الحنة افتكرة بوستة لية حطيت ايدي علي شفايفي ورجعت حطيت ايدي علي الوشم
(محمد العشق (
شهاب دخل علية لقاني بعيط ب
شهاب بفرحة :منال منال محمد عايش منال فاقي محمد عوزك
انا مش سمعة حاجة كنت في عالم تاني علم محمد و زكرياتة الحلوة معاية حنية علية وازاي في وقت قصير اخدني علية وخلني اتعامل معها طبيعي زي اي زوجين وازي خلني اشيل الحاجز اللي بيكون مبين اي اتنين مخطوبين واكون طبيعية جدا معا زي اي زوج وزوجة عايشين مع بعض بس في كلم بيتكرر في ودني كلم وحش عن موت ونحس وفقر شهاب كرر تاني منال منال محمد فاق وعوزك
في الوقت دة رنزالكلام في عفلي فوت علي صوت بيفول قومي ودعية غصب عن اي حد خدة في خضنك لاخر مرة شهاب كر كلامة تاني انا استوعبت اللي اتقال قمت بصي وجريت معرفش زقيت مين في وشي نزلت حافية وانا نزلة وقعت محستش بايدي اللي اتكسرة فضلت اجري وانا حفية من غير حاجة في رجالي كنت بعدي الشارع كان في تاكسي كان هيخبطني بس فرما ونزل منة راجل عجوز شكلة طيب اوي
الراجل ، بخضة :لا حولا ولا قوه الا بالله انتي كويسة يا بنتي انتي ريحة فين
منال بهزيان .:انا عوزة محمد
الراجل بستغراب :محمد مين
منال بنفس الطريقة :محمد جوزي هو في المستشفى
الراجل بستغراب :مستشفي اية يا بنتي وانا هوديكي
منال بفرحة :مستشفي #### انت بجد هتودني بس انا مش معاية فلوس
الراجل: فلوس اية بس انتي زي بناتي تعالي يا بنتي
انا ركبت مع الراجل وانا وخدة قرار هودع محمد لاخر مرة مهما عملة مهما اتقال لزم اودعة انا في التاكس ودموعي نزلة من غير ما حس الراجل بعطف :مالك يا بنتي شكلك بنت ناس اية اللي بهدلك كدة و اية فستان الفرح دة انتي عروسة
منال بحسرة : ايوة عروسة انا عروسة بس محمد مات وسبني ايوة سبني يوم الفرح مات في حضني مات وسبني لا هو وقع وعمل عملية ومات انا انا نحستة وبنحسي مات
الرجال :لا حول ولا قوه الا بالله الله يرحمة متقوليش كدة يا بنتي حرام الكلام دة استغفاري ربنا وترحمي علية طب يا بنتي انتي سكنة فين وانا هوديكي لبيت اهلك
منال بخضة :لا لا انا عوزة اروح عند محمد ايوة عند محمد ايوة في المستشفي عوزة اودعة لاخر مرة ونبي ودني و خد دول عشان توصلني
وقلعت الدبلة والخاتم
الراجل صعبة علية :لا خلي الحاجة في ايدك انا مش عوزة فلوس انتي زي بناتي
منال :لالا خدهم انا مش عوزهم انا عوز. اروح لمحمد ونبي وديني بسرعة عوزة اودعة
الراجل :حاضر يا بنتي
وفعل وصلت المستشفي
دخلت جري والراجل نزل وراية عشان حاجاتي دخلت مهمنيش حد زقيت رجل الامن اللي كان واقف قصادي و دخلت علي الآوضة كان الدكاترة حولن محمد وسعت الكل وبصيت لقيت محمد فايق عينة مفتحة ابتسم لم شفني
محمد بتعب : منال حبيبتي مالك عمل كدة لية
منال بدموع قربت لية بخطوة بطيء :انت انت عايش صح عايش انت شيفني انت عايش وشيفني صح انت شيفني رد علية انت عايش ششيفني انا لبس اية قول
محمد بتعب :ايوة شيفك شيفك يا عمرى انتي لسة بالفستان لية لحد دلوقتي
(حد هيقولك معقول كل الفطرة دي مغيرتش الفستان هرد وقول ايوة والله العظيم مغيرتش اصلا احنا قعدنا يومين واليوم التالت محمد عمل العملية اصل محدش سأل فية انا لبس اية هو بس انا قلعت العقد وحطيتة في جيب بدلة محمد وانا بصراحة كنت رفضة اغير الفستان اصل بصراحة كدة انا مكنتش بغير هدومي برة البيت لاي سبب من الاسباب حتي لم كنت بروح اي محل ملبس ماما كاتت بتاخد الهدوم نقيس في الييت ولو في حاجة نرجعها ونجيب المقاس هتقولة لية كل دة هرد وقول كان في فطرة كدة غي ناس وحشة كان بيركبة كاميرا في اوضة البروفة ويخدة الغيديو ويعرضوة علي ناس وكدة يعني اكيد انتم فهمين حتي شريهان عملت فيلم عن كدة حتي لم جة سلمي مرات اخوية وجابت هدوم لية مكنش في وقت اغير وانا ورفضة اني اروح اغير واسيب محمد لوحدة هما كان كفاية عليهم الاتهامات والاهنات حتي لم روحت البيت بابا مع شهاب رفضة اني اغير أو مكنش حسة مكنتش عوزة اغير لحد ما جوزى يخرج بسلامة ) المهم
مشيت لحد عندة ولمست وشة بايدي
منال دموع : انت شيفني انت عايش يا رب خد عمري ودهولة يا رب ونزلت علية وخضنتة وهو بدلني الحضن ااااااه يا حبيبي وحشتني
مرة وحدة عمتي شدتني من ايدي اللي مكسورة انا صرحت من الوجع
عمتي بغل : انا مش قولت ماجيش هنا تاني انتي اية مبتفهميش برة بقة انا ما صدقت ابني يفوق ابعدي نحسك عننا غوري بقة وزقتني وقعت علي سن تربيزة اتعورت في حاجبي و تتخبط في أيدي سمعت عضم ايدي مش بيتكسر لا دي بيتفشفش صرخت بعزم. ما فية محمد. من الخضة قام . قعد. والتوجع ودة كان غلط علية الممرضة رجعتة مكانة تاني
الدكتور كيان :ما هذا استدعو الامن يسرعة
وجري علية قومني ومسح الدم من علي وشي وبص علي الجرح بخوف
كيان :لابد من خيطة هذا الجرح بسرعة حبيبتي
محمد بتعب :امي سبية يا امي منال منال
الكل كان واقف وبيتفرجة علية وانا بتهان محدش اتكلم خالص دكتور كيان الغريب واقف بيحمني من عمتي ومن الكل ومحمد مش قادر يعمل حاجة تعبان يا قلبي بس انا سمعة صوت ضعيف و محمد بيحاول يزعق ويقوم ويقول سبوها
عمتي بكرة وزعيق :بقولك اية هي مش بنت اخوية بس تقوم بسلامة وغورها تطلقها دي نحس وش فقر بومة اطلعي برة بقة
محمد. بتعب شديد :سببها انا عوزها يا امي
عمتي بغضب :قسما بالله يا محمد لو البت دي ما مشيت من هنا لا انت ابني ولا اعرفك وقلبي وربي غضبنين عليك ليوم الدين
الكلام نزل علية زى السكاكين التلمة اللي مش مسنونة وبيقطع فيه خلص دي كانت الاخيرة
كيان بعطف :تعالي منال تعالي صغيرتي
منال بطفولة :لا انا عوزة محمد
محمد بتعب وقلة حيلة :روحي معها يا منال شوفي اللي في وشك وروحي انا لم اخرج هجيلك علي بتنا روحي علي شقتنا متفتحيش لحد غير لم ارجع خلي سهاب معاكي
في الوقت دة شهاب كان وصل المستشفي
كان صاحب التاكسي بيسال عني سمعة شهاب
شهاب :انت بتسال علي مين يا حج
الراجل :يا ابن في بنت كنت هخبطها والحمدلله هي كويسة بس هي ركبت معاية وقلعت الحاجة دي وقالت خدهم وصلني
ويا ابني إلحاجة شكلها غالي اوي وحض الله بيني وبين الحرام فقولت اني اسال عليها هنا لان هي قالت اني جوزها هنا فأكيد حد من اللي هنا يعرفها
شهاب :كانت لبسة اية. البنت دي يا حج
الراجل :فستان فرح بس كان شكلة متبهدل حبة
شهاب :دي اختي يا حج وممكن اقول الحاجة اللي ادتهاكك شكلها اية خاتم وفي فص اخضر ودبلة وخاتم صغير بفص صغير صح
الراجل :صح يا ابن وانت شكلت مش كداب اتفضل حاجة اختك بس يا ابني خد بالك منها ربنا بصبركم ويصبرها علي فرق جوزها دي شكلها تعبانه اوي والحزن باين عليها
شهاب طلع فلوس من جيبة :اتفضل يا حج دول حق التوصيل
الراجل برفض :لا يا ابن انا مكنتش قاعد عشان اخد حق التوصيل انا كنت قاعد عشان حاجات اختك حط فلوسك في جيبك يا ابن عيب
شهاب :يا حج افهم دي عشان انت هتستن معنا لحد ما. اجيب اختي وهتروحنا تشكر يا راجل يا طيب
الراجل :انا تحت امرك يا ابني اتفضل انا مستني هنا لحد ما تطمن علي اختك وتجي اتفضل
شهاب جة وشف كل دة صعب علية جدا :منال اية اللي في وشك دة ايدك ملها ورمة كدة لية تعالي نشفها
محمد بتعب : شهاب خليك معها متسبهاش قعد انت وهي في شقتنا
عمتي بغل :ايوة خد اختك وحل عننا بقة انتم نحستنا عينكم وحشة يا ساتر ربنا ربنا يكفين شركم وشر عنيكم
الكلام صدم شهاب و استغرب من عمتي هي ازاي بقة كدة وانا عمالة اسال هو الكابوس دة هيخلص امتة
وطبعا مش عوزة اقول اني رحاب وفقة متشفية فينا وهي شيفة العيلة بتتفرق وسارة مبتسمة ام عمر بقة كان بيبصلي بطريقة مش فهمها
شهاب خدني للدكتور وفادي كان راجع كان بيجيب علاج :شهاب منال عملين اية فيها اية
شهاب بزعل :كويسين عن اذنك
فادي بستغراب :في اية يا شهاب منال ملها وآية اللي في وشها دة وبعدين انت بتتكلم معاية كدة لية
شهاب بزعل : مفيش يا فادي ابقى اسال امك عملت اية في اختي وقالت اية لولد اخوها والله الواحد مش عاوز يتكلم عشان عيب روح اسال وعرف هي قالت اية علينا وعملت اية في بنت اخوها
فادي وهو بيبص لية : اية دة ايد منال ورمة كدة لية
شهاب بزعل :معرفش ايديها ورمة لية اسال امك عملت اية في اختي انا داخل بيها بدكتور
فادي بزهول :انا جي معاك
دخلت لدكتور وعملة أشعة وأيدي كانت مكسورة كسر مضاعف . جبست ايدي وخيط الجرح انا كنت سكتة وبفكر في كل حاجة بتحصل فيه كانت كل حاجة حصلت بتدور في عقلي
فادي جة جنبي :منال محمد فاق. مش هتشوفي محمد ولا انتي شفتية
منال بهزيان : محمد مات وانا نحس انا وش فقر انا بومة
فادي بستغراب : منال متقوليش كدة علي نفسك حرام
منال بنفس الطريقة :انا نحس وش فقر بومة
فادي : في اية بتقول كدة لية
شهاب بزعل :اية محدش قالك اني الكل عمال يقول عليها كدة منال اختي بقة بومة ووش نحس اخس ربنا يشفيك يا بابا
فادة بستغراب :انا معرفش حاجة واللة الفطرة اللي فاتت انا كنت مشغول جدا في اجراءات نقلي هنا وطبعا معرفتش لأن مينفعش انقل قبل فطرة معينة وقررت اني اخد إجازة علي حسابي ووالله معرف حاجة عن اللي بتقول علية دة انا لم جيت وسالت علي منال قالو انها تعبت ومشيت وانا سكت علي كدة لأن عارف انها تعبت الفطرة اللي فاتت ومعرفش حاجة بس تعالي لزم منال تروح للدكتور شكلها غريب اوي
شهاب بزعل وعصببة :من اللي سمعت منكم كلكم قسما بالله يا فادي لو اختي حصل فيها حاجة المرة دي مش هسكت المرة اللي فاتت كان فيها خراب بيوت والكل قال اسكتوا وسكتنا بس المرة دي لا اختي ممكن تموت وانت عارف حلتها وانا مش هسكت
فادي بهدوء : انت بتحمعني معهم لية وبعدين وحد الله يا شهاب نعرف بس هي ملها الاول
خدوني للدكتور بعد الكشف : شكلها متعرضة لصدمة عصبية شديدة هي اللي أدى لكدة
شهاب : دكتور هي بقلها ٣ايام مش بتنام وصحية علي طول
الدكتور :كدة ممكن يحصل خلل في وظائف المخ
شهاب بخوف :طب والحل
الدكتور :لزم تنام و بالعافية وتبعد عن أي صدمة لأن دة ممكن يادي الي انهيار عصبي ودخول في عالم إلا عودة
شهاب : يعني اية مش فاهم
الدكتور :يعني يتعمل تصرفات من غير ما تحس يا اتبتي ليها عالم هي بس المتحكمة فية وتفصل نفسها أن عن عالمنا يعني معننا بجسمها لكن عقلها في ذكريات حلوة عشتها
فادي :طب الصدمة دي ممكن تكون بسبب اني جوزها هنا عندكم وعامل عملية هو دي ممكن يكون سبب
الدكتور : لا معتقدش في حاجة اتسببة في انها تخش في الصدمة دى ثواني افتكرة هي دي العروسة اللي جوزها عندة سرطان في المخ ووقع يوم فرحة صح انا سمعت كلام كتير عليها من أهل جوزها دي علم جهلة بيقول عليها نحس وهي اللي جابت المرض لابنهم وكلام غبي مع اني اللي يشوف تصرفاتها يعرف انها بتعشق جوزها
شهاب :ايوة هي يا دكتور هو دة اللي حصل سمعت يا فادي
الدكتور :انا شفتها وتوقعت كدة أنها هتنهار من اللي بتسمعة منهم كلام غيرب اوي وغير كدة هي بخزن كلام جوها وممكن تكون خزنة كلمهم زي نحس وش فقر كدة
الكلم رن في وداني
منال بهزيان : انا نحس وش فقر هو مات بسببي انا نحس انا وش فقر
شهاب :طب هنسبها كدة
الدكتور : لا طبعا أنا عمتا هديها مهداء بس لزم تشوفة مصدر الأمان عندها ومين دي اللي عملين يقولو انها نحستة وهو الوحيد اللي يقدر يخرجها من صدمتها
شهاب : طب ازاي اللي اعرفة انها مش بتامن غير لية انا. جوزها وفادي وبابا غير كدة لا وغير كدة جوزها تعبان في الوقت الحالي وهو الوحد اللي يقدر يخرجها من صدمتها دى
الدكتور : يبقة في الوقت الحاضر ابعدوها عن أي حد سبب لها في صدمة دي لحد ما جوزها يقدر يقنعها انها مش سبب اللي حصل لية. ثواني هي بتقول مات بسببي. هو مين اللي مات
شهاب :انا هحكي
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
يا رب تعجبكم وشكرا علي التفاعل جدا الجميل اوووووووووووي دة
• تابع الفصل التالى " رواية جسد بلا روح " اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق