Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بيت السلايف الفصل السابع 7 - بقلم فرحه احمد

 رواية بيت السلايف الفصل السابع 7 - بقلم فرحه احمد 

بيت_السلايف 

البارت السابع 


كانت اميره وهيام الفرحه ظاهره علي وجههم وشاهدت هذا فرح 


جميله بصدمه _معقول زين يعمل كده يطلق علشان السبب ده 


فرح بحزن_ اه يا جميله شوفتي زين اتغير خالص وانا مبقتش مستحمله 


جميله _انا هنزل اشوف الموضوع ده 


بعد ما جميله نزلت اتكلمت هيام بمكر 


هيام _لا يا فرح انتي مينفعش تيجي علي نفسك خالص 


اميره بخبث_ فعلا هيام عندها حق يعني اي يطلقك علشان واحده 


فرح_ اه فعلا انا خلاص مش عايزه اكمل مع زين 


هيام بفرحه _احسن حل يا فرح 


جلال _يعني اي طلقتها علشان السبب ده ومن امته اصلا انت تعرف بنات 


توفيق _يابني الجواز والطلاق مش لعبه ده سبب تطلق مراتك علشانو اعقل يا زين


زين _انا خلاص خدت القصر وانتهينا بعد ازنكو هدخل الحمام 


وسابهم زين في الاوضه ودخل الحمام 


نزل جلال وتوفيق وهما مستغربين اي اللي غير حال زين 


نعمه_ عملتو اي يا جلال 


جلال_ انا معرفش زين اي اللي حصلو 

الواد مبقاش ابني اللي اعرفو 


ليلي _ده نصيب يا جماعه كويس ان مفيش عيال


نعمه بصت عليها وقالت _وهو بل العيال يا ليلي ده لسه متجوزين من قريب دي عين والله يا حبيبي يابني 


عباس_ يعني هتفضل تتهته كتير اخلص وقول اي تعرفة عن ليلي لما هقتلك 


الدكتور بخوف_ هقول هقول 


عباس_ وانا سامع 


الدكتور _انا اعرف ست ليلي من ايام ما كانت عايزه تتجوز توفيق كنا علي علاقه ببعض لاكن هي باعتني لما شافت توفيق وانو من عيله غنيه ومعا فلوس كتيرر


بعدها معرفتش عنها اي حاجه 


جت بعديها بسنين شوفتها في المستشفي بتسل علي حاله 


سعتها روحت ليها وانا مش مصدق اني شايفها 

طلبت مني سعتها اموت ام فرح لما عرفت انها عايشه من بعد الحادثه 


موتها والكل افتكر انها ماتت من الحادثه ومن سعتها واحنا علي تواصل وباخد منها الفلوس اللي محتاجها وقت ما اعوز 


لحد ما من فترا كلمتني وقالتلي ان السيوفي عرف ان في حد بيرقبو ولو وصل للراجل ده هيوصل لينا احنا كمان وطلبت مني استخبا اليومين دول وخبتني عندها بس ده اللي حصل يا باشا مكدبتيش في كلمه 


عباس_ اممم تمام يا شاطر دلوقتي انت لازم تستريح 


الدكتور بزعيق وخوف_ انا قولت كل حاجه عايز مني اي تاني 


عباس _خلاص بقه متتعبش نفسك في الكام دقيقه اللي نقصلك.....وشاور بعينه للراجل وهما فهمو 


وخلصو علي الدكتور 


عباس _سجلت كل اللي اتقال 


الرحل_ ايو يا باشا اتفضل 


السيوفي_ كان مستغرب ان من ساعت ما عرف ان في حد بيرقبو والراجل اختفي وبقه مستغرب من ده جدا 


وقرر انو خلاص مبقاش باقي في العمر ولازم يثبت انو برائ قبل ما يقابل ربنا 


نزل السيوفي من بيتو من بعد سنين محبوس في البيت 


واخد قرر انو يروح علي القاهره 


جميله_ بصي يا فرح انا عارفه انك مش فايقه دلوقتي بس انا مليش حد اتكلم معا غيرك 


فرح_ لا يا حبيبتي ولا يهمك مالم يا جميله 


حكت جميله كل اللي حصل لفرح بحزن شديد والدموع تلمع في عينها


فرح اخذتها في حضنها وقالت _اهدي يا جميله حسنين بيحبك لو مش بيحبك كان فضل مخبي عليكي 


هو اه غلطان لما فكر في واحده غيرك لاكن بردو متنسيش انو بيحبك وشاريكي 


جميله_ زعلي كلة بسبب اني عارفه انو بيحبني يا فرح 


فرح_ طب هو فين دلوقتي 

جميله _معرفش عنو حاجه من يوم ما مشي وقال للكل انو مسافر تبع الشغل 


عباس_ اي في جديد 

الرجل _اه يا باشا السيوفي نزل من البيت وركب العربيه وانا ماشي وراه 


عباس وقف بصدمه _بتقول نزل اوعي يزوغ منك خليك وراء لما نشوف رايح فين 


كان زين قاعد بيكلم السيوفي وهو متعصب 


مكنش ينفع تنزل يا جدي انت كده بتعرض نفسك للخطر 


السيوفي وهو سايق العربيه _مينفعش افضل هربان كتير يا زين 


زين_ وانت مقرر تعمل اي 


السيوفي_ هاجي الفيلا 


زين_ طب استني لما نعرف مين عدونا 


السيوفي_ العدو مش هيظهر من خبر طلاق يا زين انا اللي لازم أظهر 


ليلي كانت واقفه في الجنينه متوتره لان فون الدكتور مقفول وهي مش عارفه تخرج دلوقتي علشان ترحلو 


لقت الراجل اللي كانت مخليه يراقب  السيوفي بيرن 


ليلي _ها في جديد 


الرجل_ السيوفي نزل من البيت ومتجه علي القاهره 


ليلي_ بتقول اي انت لازم تخلص عليه قبل ما يوصل لو وصل كل حاجه هتتعرف السيوفي مش سهل ابدا 


الرجل _تمام 


لاحظ الراجل اللي تبع عباس ان في واحد مراقب السيوفي ومن طريقه السواقه فهم انو عايز يموتو 


طلع مسدس كاتم الصوت وضربو طلقه في ذراعو تشل الحركه 


وكمل هو ورا السيوفي 


كان في حد سمع مكلمه ليلي وهو مصدوم 


اميره_ زاي ما سمعتي يا ليالي خلاص مهمتك خلصت فلوسك في الشنطه دي خديها وامشي 


ليالي_ انا لو مشيت من هنا هخرب عليكو الدنيا 


عوض_ بت انتي مش احنا اللي نتهدد 


هيام_ لا يا عوض حرام متزعقلهاش احنا نموتها ونخلص خالص 


ليالي بخوف_ انا مش خايفه وهمشي بس هرجع تاني افتكرو الكلمه دي كويس وخدت الفلوس ونزلت لمت حاجتها ومشيت من غير ما تقول لحد 


زين راح لفرح الاوضه ملقهاش استغرب هي راحت فين كان عايز يعرفها حوار السيوفي 

نزل لاقه صلاح قاعد مع نعمه وأسماء 


زين اخباركم اي 


صلاح_ هو الكلام اللي سمعتو ده صح بطلق مراتك لي يا زين هو لعب عيال 


زين _لو سمحت يا صلاح قفل الكلام ده 

ازيك يا اسماء 


اسماء _بخير الحمد لله 


نعمه بتعب وحزن _يابني راجع نفسك تاني 


زين_ ماشي ياما هراجع نفسي ليلي عدت من جنبهم من غير ما تتكلم 


زين_ الا مالها امك يا صلاح هو احنا شافين 


صلاح باحراج_ لا ابدا تلاقيها مشغوله في حاجه بس 


زبن_ اه مشغوله ماشي ولفت انتبه الفون وهو بيرن بايم فرح 


بعد عنهم ورد 


فرح _عايزاك في موضوع مهم جدا 


زين_ ماشي طالع 


صلاح _زين خد اقولك قبل ما تطلع 


زين/ ها طب بعدين 

صلاح _مش هاخد وقت 


ووقفو علي جنب

صلاح _وانا قاعد لقيت ليالي خارجه لمه حجاتها وباين عليها مشيت 


زين_ مشيت كده من غير ما تقول لحد 


صلاح _حرث بقه لتكون سرقت حاجه 

زبن_ ماشي يا اخوي تسلم 


وطلع علي اوضه فرح ولاكن ليلي شافتو وهو داخل 


وراحت وراه علطول تسمع هيقولو اي 


ولاكن لحسن الحظ فرح شافت خيال امام الباب فا غيرت الكلام وشاورت لي زين 


فرح_ انا مش عايزه حد يكلمني  في حوار اني ارجعلك تاني انا خلاص مبقتش اطيقك يا زين سامع 


زين _فرح انا قفلت الحوار ده موضوع وخلص انا كنت جاي علشان اقولك تيجي تاخدي حاجتك اللي عندى قي الاوضه 


مشيت ليلي وهي خلاص متأكده من موضوع الطلاق 


فرح بهمس_ خلاص تعاله قرب اقولك انا عرفت اي 


زين _قولي مصيبه اي تاني 


حسنين_ بقولك اي يا مها لو فكرتي تكلميني تاني انا مش هرحمك سامعه 


مها _يا حسنين انا بحبك حرام عليك 


حسنين_ انتي بتحبي فلوسي يا مها وحتي لو بتحبيني انا بحب مراتي سامعه وقفل الفون في وشها وحطها علي البلوك من جميع المواقع 


وطلب نقل لمقر عمل آخر 


بقلمى_فرحه_احمد 

ياتري اي اللي هيحصل لما السيوفي يظهر ؟؟؟؟

وعباس ناوي علي اي ؟؟؟


• تابع الفصل التالى " رواية بيت السلايف  " اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات