رواية زواج بلا اختيار الفصل الاول 1 – بقلم سما سامح

 رواية زواج بلا اختيار (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر كوكب الروايات بقلم سما سامح 

رواية زواج بلا اختيار الفصل الاول 1 – بقلم سما سامح 

1

صحيت ليلي من النوم على صوت مامتها 

ليلي . ايه يا ماما في ايه 

سعاد . قومي انتي ثانوية عامه يا استاذه 

ليلي . هو عشان ثانوي منمش 

سعاد . قومي انجزي والبسي عندك درس و صاحبتك مستنيكي برا 

————————

ليلي قامت غسلت وشها و اتوضت وصلت و لبست وخرجت لقت سلمي  متعصبه جامد وعلي آخرها 

ليلي . في ايه يبنت مالك وشك هيفرقع من العصبيه مالك 

سلمي . بجد بتسالي مالك ايه كل التأخير ده يا استاذه 

ليلي . معلش والله حقك عليا أنا مش عارفه مالي مبقتش قادره اقوم من النوم 

سلمي . تمام خالص حصل خير بس ياريت لو تنجزي و تنامي بدري عشان بعد كده هسيبك وامشي 

وبعدين سلمي بصت في تليفونها لقت معاد الدرس عدا عليه ربع ساعة 

سلمي . انجزي يالا بسرعه هنتهزق النهارده و مشيو بسرعه وراحة الدرس 

————————-

عند زين في مكتبه في الشركه وهو قاعد مع صاحبه بلال 

بلال . ايه يبني ابوك كليمني وقالي اني احاول اخليك تبعد عن حوار السهر مع البنات 

زين . سيبك منه هو عايزني ابطل عشان هو عايزني اتجوز واجبله عيل وخالص وانا مش بفكر في البنات اصلا ولا في الجواز 

بلال . بعيدا عن ابوك بس انت حالك مش عاجبني 

زين . ليه يعني ، وبعدين أنا دايما مش عجبك 

بلال . مش بحب الف و دوران انت بتعمل كل ده و السهر عشان تنسي هبه 

زين بغضب . بلاش تجيب سيرتها أنا مصدقت نستها وبعدين أنا خالص خلصت مفيش جواز تاني و بعدين بقولك ايه اقفل الحوار بقي و خليك في حالك 

اه أنا هروح النهارده أسهر في مكان بس جامد

بلال . لا روح انت بلا كلام فاضي 

وبعدين بلال خرج من مكتبه وهو مضايق من اللي زين وصله

————————— 

عند سلمي وليلي بعد لم خلصو الدرس 

سلمي . بقولك ايه يا ليلي 

ليلي . ايه

سلمي . متيجي نروح نسهر برا في مكان عرفته تحفه 

ليلي . مش عارفه بس انا مليش في السهر وبعدين انتي عارفه أن أمي مش هتوافق 

سلمي لو علي كده متقلقيش هقولها 

ليلي . تمام همشي واقبلك بليل 

سلمي . الساعه 8 متنسيش 

ليلي . تمام 

ليلي روحت وكلمت سلمي تقولها تكلم ماما وكلمتها وسعاد وافقت 

————————– 

سعاد كانت قاعده مع اخت ليلي بيتكلمو في أن لازم تتجوز 

مي . لا يا ماما أنا مش في دماغي الموضوع ده دلوقتي 

سعاد . امال امتي أنا عايزه الحق افرح بيكي 

مي . ربنا يطول في عمرك بس انا لسه ملقتش اللي بحلم بي 

سعاد بغضب . طب هنفضل مستنين كده لحد لم تلاقيه 

مي . معلش استحملي أنا مش قاعده في فوق قلبك يعني 

————————– 

عند ليلي و سلمي بعدم لم راحو مكان اللي،لي 

ليلي . أنا مش مبسوطه و قلقانه 

سلمي . معلش استحملي عشان خاطري 

ليلي بضيق . ماشي  

وبعدين دخل زين ومعاه بلال و شويه بنات واول ما شاف ليلي من بعيد عجبته اوي 

زين . مش قولت مليش في الكلام الفاضي ده جيت معايا ليه 

بلال بضحك . مقدرتش اسيبك لوحدك 

وبعدين ليلي قامت وكانت ماسكه كوبايه عصير في أيدها و وقعت علي قميصه فا اتعصب والشر مالي عنيه 

زين . انتي اتجننتي 

ليلي بتكلم بصوت مرعوب. اسفه مكنش قصدي والله 

زين مسكها من أيدها جامد و خرج بيها و سلمي و بلال حاولو يبعدو عنها و سلمي خرجت وراه وقالت له 

سلمي بعصبيه وخوف علي صاحبتها . سببها هي قالتلك اسفه وخالص 

زين بغضب شديد . خليكي في حالك

وبعدين اخدت ليلي وركب العربيه وصل … 

يتبع………… تفاعل عشان انزل الباقي ♥️

“زواج بلا اختيار”

• تابع الفصل التالى ” رواية زواج بلا اختيار  ” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق