رواية شغف الصقر الفصل السادس 6 – بقلم موني

 رواية شغف الصقر الفصل السادس 6 – بقلم موني

♥️Part 6♥️

♥️شغف الصقر ♥️🦅 

♥️ بقلمي موني ♥️🖋️ 

♥️بسم الله الرحمن الرحيم ♥️ 

♥️ اللهم صل وسلم وبارك على نبينا و حبيبنا محمد ♥️

وقفنا المره اللي فاتت لم احمد رن علي صقر 

                       ♥️ نبدا ♥️ 

صقر بضحك: 😂 استني احمد بيرن ورد اي يا احمد اي طب انا جاي علطول وقفل 

محمد قلق: في اي يا صقر 

صقر: احمد حصل معاها مشكله 

بعد دقائق واصل صقر عند احمد لاقه في الكافتيريا بتاعت الكليه و متعصب و عشق بتعيط في حضن زينه 

صقر: في اي يا احمد تعال معايا 

محمد: فهد خليك مع البنات 

فهد: تمام 

و مشيوا بعدي عن البنات شوي 

احمد: في حد حاول يخطف عشق 

صقر اتصدم: ازاي 

احمد: خلصنا المحاضره وكونا وقفينا زينه كانت عاوزه تروح المكتبه تجيب كتاب بعت معاها اتنين من الحراس 

كنت وقف انا وعشق بنهزر ونضحك مع بعض و جاه واحد صاحبي عليا كنت وقف معاه بلف ورايا ملقتش عشق لسه هجري افتكرت السلسه فتحت فوني ولاقتها عند الباب اللي وراه روحتلها بسرعه لاقت واحد من الحراس واخده معاها و مفهمها اني زينه بتتخانق لسه بتكلم معاها راح زقه عليا و جري فتحت الفون عشان اطمن على زينه كمان لاقتها في المكتبه روحت جبتها وفضلت مستنيكم هنا بس 

محمد: طب عشق بتعيط لي 

احمد بغيظ و زعل من نفسو: طلعت عصبيتي فيها 

صقر: لي يا احمد بس 

احمد: مش وقتوا لازم نرجعلهم و اه طقم الحراس لازم يتغير 

صقر: تمام 

و رجعوا ليهم 

صقر: فهد طقم الحراس كلو يمشي و تجيب غيروا و رجاله على ثقتك انت تمام 

محمد همس لي صقر: صقر البنات متوترة و مدايقه تعال نخرجهم 

صقر بخوف عليهم: بلاش 

محمد: مش هيحصل حاجه وبعدين احنا معاهم 

احمد كان جنبهم فا كان سامع: احسن حاجه نوديهم الملاهي هيففرحوا اوي 

صقر: طب يلاه 

رحوا للبنات كانو بيحاولوا يفرفشوا عشق قعد قدامها احمد 

احمد: انا اسفه يا عشقي بس خوفت عليكي والله 

عشق هزتلوا راسه و سكتت 

صقر: طب يلاه 

خرجوا كان فهد ماشها الحراس مكنش فيها غير كام واحد بس هو بيثق فيهم ركبوا العربية و اتحركوا وواصلو قدام الملاهي 

صقر: انزلوا و بالفعل البنات فرحوا اوي و دخلوا كلهم و قضوا وقت حلو جدا مع بعض نسيوا في كل الزعل و مشاكل اليوم و خلصوا و رحوا كلو و اتغدو و رجعوا البيت 

احمد: كانتو فين ده كلو يا صقر 

صقر: كونا بنفسح البنات شوي يا خالي 

رعد: طب اطلعوا غيروا و ارتحوا 

صقر: حاضر فين منه 

رعد: في اوضتها 

صقر: تمام و لسه هيتحرك 

شغف: صقر 

صقر فهم هي عاوزه اي: اطلعي غيري و انزلي اعمليلي قهوه و هتلاقيني في الجنينه و كلامي واضح يا شغف اعمليلي قهوه أنتي لا تمام و سبها و طلع 

دبدبت شغف في الأرض و ماشيت و الكل ضحك عليهم وانهم مش بيكبروا و بالفعل طلعت غيرت و نزلت عملت القهوة و عملت لي نفسها و طلعت 

لاقت صقر مستنيها قعدت قصدوا قعد يزعق شوي عشان القهوة و بعدين سكت تسريع الأحداث حكالها على اللي حصل و هي بقت مصدومه 

صقر مسك ايده: متخفيش انا معكي 

شغف بدموع: مين ده و لي بيعمل معايا كده 

صقر: لا بلاش دموع انا بنوتي قوي مين ده هحكيلك ده يا ستي يبقى خالك اه متتصدميش ماهو ده ابن عم امي اللي كانو غصبين عليها تتجوزوا بدل بابا و لم خالي خدهم و هرب قبل الفرح بي اسبوع قرر ينتقم منو و مني 

شغف: طب بينتقم لي منك و بينتقم لي اصلا 

صقر: عشان مش بس ابويا خد امي منو زمن لا و كمان الباشا تجار من أكبر تجار الاعضاء و انا مسك قضيتوا و صقر لسه هيكمل كلاموا شغففففففف وسعي

ياتره اي اللي حصل 

ونروح مكان تاني في الصعيد 

ابراهيم بعصبية: لي لي تعمل كده هي زنبه اي ده بنت اختك حرام عليك 

عزت بكل كوره: زنبه أنها بنت احمد و حبيبت زينه 

ابراهيم كان جاب اخرو من ابو قام وقف: أنا مش هكمل 

عزت بصدمه: انتي بتقول ايه 

ابراهيم: اللي سمعتوا و خرج 

عزت: غبي 

عند ابراهيم قرر يروح لي صقر ة يقول كل حاجه 

…. يتابع ياتره اي اللي حصل عند شغف و صقر 

هل ابراهيم هينفذ كلاموا ده هنعرفوا البارت الجاي سلام ♥️

  •تابع الفصل التالي “رواية شغف الصقر” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق