رواية شغف الصقر الفصل الحادي عشر 11 – بقلم موني

 رواية شغف الصقر الفصل الحادي عشر 11 – بقلم موني

♥️ Part 11♥️

♥️ شغف الصقر ♥️🦅 

♥️ بقلمي موني ♥️🖋️ 

♥️ اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا وحبيبنا محمد ♥️ 

♥️ بسم الله الرحمن الرحيم ♥️ 

             ♥️ نبدا ♥️ 

انا نسيت اعرفكم على ورد 

(ورد الجارحي صحبت شغف اتعرفت عليها و هم و مسافرين و فضلوا مع بعض و رجعوا مصر سوا بس ورد كانت بتسافر عشان دراستها و قررت ترجع مصر و تنقل جامعة فيها باباه و مامتها متوفين عشان كده احمد و هند بيعملوها كده عندها 22 سنه في علوم اداريه)

الصبح الكل صاحي و نزلوا يفطروا 

صقر: صباح الخير 

الجميع: صباح النور 

لاحظ توتر شغف و عدم وجود منه 

صقر: منه فين 

نها: مرديتش تاكل 

صقر: لي 

نها: زعلانه منك انت و شغف 

شغف: انا هروحلها 

صقر: استني انا جاي معكي 

و رحوا لاقوا منها بتلعب 

شغف: منوني بتعملي اي 

مردتش منه عليها 

صقر: مالك يا قمري 

منه بزعل منهم: ملكوش دعوه بي أنا مخصمكم 

شغف: انا عارفه أنني قصرنا معكي بس كان في شوي مشاكل 

منه: يعني خلاص خلصت المشاكل و هتقعدوا معايا 

صقر: طبعا و هنلعب و هنرقص عشان انا هتجوز شغف اي رايك 

منه بفرحه لانها بتحب شغف: بجد يا بابي 

صقر:اه يا روح بابي 

منه: هياااا بس انا مجبتش فستان 

صقر: فستانك هيوصل كمان شويه يا قلب بابي يلا نفطر 

منه: يلاه 

و نزلوا الباقي 

فطروا و الفساتين وصلت 

صقر: الساعه ٣ هتروحوا البيوتي سنتر 

البنات تمام و طلعوا يجهزوا و يجهزوا حاجتهم 

رعد و الشباب تحت و بيجهزوا الدنيا 

احمد: مين هيودي البنات 

صقر: فهد و احمد 

بعد شوي البنات نزلت و نها و هند حتى منه 

صقر: هنكون عندكم الساعه ٧

شغف: الفساتين فين انا ملاقتش حاجه في اوضتي 

صقر: بعتهم على البيوتي سنتر 

شغف: تمام يلاه 

و طلعوا 

ركبت ورد و شغف و منه و نها 

و مع احمد ركبت عشق و زينه و مرام و هند 

واصلوا البيوتي سنتر 

مرام: انا خايفه الفساتين تطلع وحشه 

شغف: اكيد لا يعني 

و داخلوا و بدوا يجهزوا و انبهروا والفساتين 

 و خلصوا و جات الشباب و خدوا البنات 

و راجعوا القصر الديكور كان روعه 

بدات الحفله و بدلوا كذا طقم مره هندي مره اسكندراني و كذا حاجه و بعدين في الاخر لبسوا كل واحده فساتين و كانوا شبه الاميرات و خراجوا و الشباب اتقدموا من البنات و كل واحد لبس حبيبتوا تاج عليها اسمها و رقصوا على اغنيه هنزلهلكم تحت و بعدين احمد اتجنن و شغل مهرجانات و رقصوا كلهم و بليل بعد ما الحنه خلصت البنات كانوا بيرسموا حنه و جات منه على شغف 

منه: شغف 

شغف: اي يا منوني 

منه: عاوز ارسم 

شغف: عيوني ماما حطيها على رجلي 

هند حطتها 

نها: هتبهدلك يا حبيبتي 

شغف: ميهمكيش يا منوني عادي 

ابتسم الكل على حب شغف لي منه 

و البنات خلصوا و طلعوا ناموا 

تاني يوم دخلت هند و نها عشان يصحوهم بس ملقوش شغف 

البنات: صباح الخير 

نها: امال شغف فين 

ورد: مش عارفه كانت هنا 

دخلت شغف 

هند: كنت فين

شغف: كنت مع منه عشان بجهز حاجتها 

نها: انتي هتاخديها معكي البيوتي سنتر 

شغف: اه 

نها: تمام يلاه البسوا 

لبسوا و نزلوا 

الشباب كانوا على السفره و بيتكلموا

قعدوا 

شغف: صقر الفساتين وصلت البيوتي سنتر 

صقر:اه و فستان منه في اوضتها و فستان ورد مع بقت الفساتين 

شغف: تمام يا داده يا داده 

الداده جات: نعم يا بنتي 

شغف: اطلعي هاتي فستان منه من اوضتها 

صقر: انتي هتاخديها معكي 

شغف: منه من انهارده بنتي و مش هتفرقني 

نها: يا بنتي هتعرفي تجهزي انا كده كده هنا انا و هند 

شغف: اه هعرف يا عمتو متقلقيش 

بعد شوي البنات قاموا عشان يمشوا و فهد واصلهم 

عملوا الميك أب و عملت شغف ميك اب رقيق جدا و اتالقت بي فستان ابيض كانت شبه الاميره هنزلكم صورتوا تحت ⬇️ 

و تالقت مرام بي فستان ابيض برضو هنزلكم الصور تحت 

و كان فستان عشق بلون الاحمر 

و زينه بلون البينك 

و ورد بلون الازرق 

و كانت الاميره الصغيره تمسك في ايد شغف لبس فستانها الاسود في احمر و كانت جميله للغايه 

ام عند الشباب تألق صقر بي بدله سواده و قميص ابيض و جرافت سوده و جزمه سوده و محمد بي بدله بيضها و قميص ابيض و جرافت سوده و جزمه سوده و ابراهيم بي بدله رمادي و قميص ابيض و جرافت بينك و جزمه سوده و احمد بي بدله سوده و قميص اسود و جرافت احمر و جزمه سوده و فهد لبس بنطلون جينز اسود و قميص اسود و ترك اول زررين مفتوحين و بليزر لبني 

راحوا الشباب عشان يجيبوا الاميرات واصلوا و اتصدموا و كل واحد اتصدم من جمال حبيبتوا 

صقر: اعمل فيكي اي اخبيكي من عيون الناس اللي هتكلك من جمالك لم يشوفكي ازاي قمر يا قلبي و ادها البوكي و باس راسها 

اتكسفت شغف كالعادة و شدت منه صقر و نزل شلها 

صقر: بنوتي العسل اي القمر ده يا روحي لا كده كتير أنتي و شغف مش رايحين الفرح 

ضحكت منه بطفوله 

و نزل صقر منه و مسكها في يد و مسك شغف في ايدو التانيه و خدوهم و نزل يستنا الباقي تحت عشان يتحركوا سوا 

ام عند محمد: مش مصدق اني اخيرا انهارده هتبقي على اسمي بجد بشكرك ربنا انو استجب لي دوعي و حققلي امنيتي الوحيده بحبك يا ملاكي و باس راسها و ادها البوكي 

مرام اتكسفت جامد كانت هتعيط 

محمد: لا بلاش عيط انهارده بذات يلاه 

هزتلوا راسها و نزلوا لي شغف و صقر 

ابراهيم: اي الجمال ده يا زينتي كان نفسي يكون انهارده فرحنا مش خطوبتنا 

ابتسمتلوا زينه بحب: أن شاء الله ربنا يجمعنا على خير 

ابتسم ابراهيم: أن شاء الله يلاه عشان محضرلك مفاجاه هتعجبك اوي 

زينه قلقت: خير يا ابراهيم 

ضحك ابراهيم علي رياكشنه و غمزلها: خير يا قلب ابراهيم يلا باس و خدها ونزل 

ام عند المجانين 

احمد: لا يا جدعان وربنا ما اقدر على الجمال ده كله هيجرالي حاجه كده 

ضحكت عشق: يا بني بطل جنان 

غمزلها احمد بشقوه: هو في أحلي من الجنان بقولك ايه متجيب ب**سه بي جمال ام**ك اللي ملوش حل ده 😉

انصدمت عشق من جنانوا: احمد اتلم انت اتجننت 🤨

ضحك احمد: كلها شوي كلمه اتلم دي تتنسي يلاه يا موزتي 😂 

و نزلوا و نزلت معاهم ورد و ركبت مع شغف و صقر جنب فهد 

و احمد و عشق كانوا في العربيه اللي وراهم و وراهم محمد و مرام و وراهم ابراهيم و زينه 

واصلو الأربع عربيات قدام اوتيل شيك جدا و دخلوا طبعا في زفه لمهش حل قعدوا كل واحد على الكوشه و جنبوا عرستوا و كان شكلهم حلو جد و جاه وقت كتب الكتاب 

المأذون: مين هيبدا 

صقر: انا يا مولانا يلا و هي موافقه 

المأذون: براحه يا بني 

صقر: حاضر يلا طيب 

و بدا المأذون في كتب الكتاب و بعد شوي 

المأذون: بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير 

قام صقر جري على شغف و حضنها و عيط 

صقر: اخيرا بقتي ليا اليوم إللي اتمنتوا من سعات ما شلتك على ايدي اخيرا اتحقق 

طبطبت شغف على ضهروا: بحبك يا صقري ♥️🫂

شالها صقر و لف بيها 

محمد: يلا يا مولانا 

بعد شوي 

المأذون: بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير 

محمد حضن مرام: بحبك يا ملاكي 

مرام في ودنوا: و ملاكك بتعشقق 

شالها محمد و لف بيها 

احمد مسك الميك و قرب من عشق: عشقي تتجوزيني 

انصدمت عشق 

احمد قرر سوالوا تاني: تتجوزيني يا عشقي

عشق بدموع فرحها: موافقه 

و اتكتب كتابهم هم كمان 

حضنها أحمد: أخيرا بقتي ملكي و نفس اسمع منك اتلم عشان هقطعلك لسانك والله 

اتغظت من عشق و ضرابتو ضحك احمد 

ابراهيم: يلا يا مولانا 

زينه:يلاه أي 

ابراهيم: بس يا بت 

و اتكتب كتابهم هم كمان 

حضنها ابراهيم: بحبك يا زينت ابراهيم 

زينه:هي دي المفاجأة 

ابراهيم: اي رايك 

زينه ضحكت:مش قولتلك مش مرتاحلك 😂

رقص كل واحد مع مراتوا و بعدين رقصوا البنات مع بعض و الشباب نفس الكلام و بعد شوي من الرقص و الفرهد و خلصوا الفرح و رجعوا البيت 

احمد الكبير: كل واحد يخد مرتوا و يطلع اوضتو 

و طلع كل واحد على اوضتو 

احمد الصغير ؛ يلا يا عشق 

احمد الكبير:يلاه فين يلاه 

احمد الصغير: الله مش قولت كل واحد يخد مرتوا و يطلع اوضتو 

احمد الكبير: هتستعبط اتلم 

احمد: مش هيحصل حاجه يا خالو ماشي الدنيا بس 

احمد الكبير قام: تعال ياض انا فرسني من بدري و قام جري و وراها

و فوق عند شغف و صقر 

………. يتابع 

آسف جدا على التاخير بس الحمد لله خلصت امتحانات و مش هاخر تاني و هنزل باستمرار بس انتم تشجعوا باي ♥️

Rawda Magdy 

هبه جعفر جعفر 

وجن هارون 

ثقتي بالله

دول اكتر ناس بتتفعل مع الرواية و بجد شكرا لتشجعكم ♥️

  •تابع الفصل التالي “رواية شغف الصقر” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق