رواية ضحية عشق الفصل الثالث عشر 13 – بقلم مريم احمد
13
شدها من ايدها فاجئه بغضب لدرجة انها قامت وقفت و هي بتبصله بزهول من منظره المرعب بسبب كمية الغضب و العصبيه
قالها بعصبيه و هو لسه ماسك دراعها بغضب
حسن…بتدعي على امي يا نغممممم!!!!
فهمت نغم ان سجده هي السبب و قالتله بهدوء
نغم..ايدي هتتكـ ـسر
رد عليها بغضب اكبر و هو بيقول
حسن…يكون احسن برضو عشان متعرفيش تمسكي التليفون و تكلمي صحبتك و تقوليلها على تخطيطاتك الزباله عشان تموتي امي و تاخدي البيت
نفضت دراعها من ايده بغضب و قالتله بعصبيه
نغم…الغلط غلطي انا عشان صدقتك و قولت كانت لحظه غضب و مكنش يقصد يضربني
بصلها حسن بغضب و قالها
حسن…يا ريتني وقتها كنت كسرتلك دماغك يا نغم عشان نخلص
نزلت دموعها بحزن من كلام الشخص الوحيد الي حبته في حياتها و قالتله
نغم…برافو عليك يا حسن
بصلها باستغراب ف كملت هي
نغم…خليتني اكرهك اكتر من اي حاجه بكرها في حياتي
بصلها حسن و سقف بسخريه و بعدين قال بجمود
حسن…بقولك ايه يا نغم جو المسكينه و الطيبه الي انتي في دا خلاص قدم
بصتله بصدمه و هي دموعها نازله بحزن
حسن…اااه متتصدميش كدا م انا خلاص سمعت التسجيل الي كان متسجلك و انتي بتكلمي صاحبتك
نغم باستغراب…تسجيل ايه انا مكلمتش حد!!!
زعق في وشها و هو بيقول
حسن….كـــفـــايـــه تـــمـــثــــيــل بـــقــــى
اتنفضت بخوف و قالتله بحزن و هي دموعها نازله
نغم…طلقني!
…………….
في الوقت دا كان يونس لسه راجع من المستشفى
يونس….ايه دا خااالوو!!!
ضحك خالد و قام راحه
يونس….و انا اقول ايه النور دا كله
خالد….يا سلااام
ضحك يونس و قال…اه طبعا دا انتوا نورتونا
جت صباح و هي بتقول
صباح…كويس يا يونس انك جيت دا خلاص الغدا فاضله نص ساعه
يونس ….دا انا حظي حلو بقى
ضحكت هيام و قالت….ازيك يا دكتور يونس
هز يونس راسه بابتسامه
يونس…الحمدلله يا طنط حضرتك عامله ايه
هيام…الحمدلله كويسه
يونس…اومال حسن و سجده و نغم فين
شيرين…نغم في الجنينه و المفروض ان سجده جت هنا و حسن برضو كان هنا
خالد…طب روحي شوفيهم
هزت شيرين راسها و راحتلهم
…………..
فضل واقف بزهول و هو مش مستوعب كلمتها
عادد نغم كلامها تاني و هي بتقول بحده
نغم…بقولك طلقنيييي يا حسن ايه مبتسمعش
اتعصب من اسلوبها و قالها بزعيق
حسن….نـغــم اتـكـلـمـي عـــدل !!
في الوقت دا جت شيرين و هي بتقول
شيرين…في ايه يا حسن صوتك عالي اوي
حسن…مفيش حاجه يا شيرين
بصت شيرين لنغم الي كانت عينيها حمرا من كتر العياط
مسكت شيرين ايد نغم و قالت
شيرين…طيب يلا يا جماعه يونس جيه و خلاص هنتغدى
كانت نغم هترفض بس فكرت شويه
قالتلها شيرين…..يلا يا نغم
و دخلوا كلهم القصر
……………
اول م نغم شافت خالها راحتله و هي بتقوله
نغم…خالو
بصلها خالد باهتمام و قالها
خالد…ايه يا حبيبة خالو
قالها بقلق لما شاف منظر عينيها
خالد…ايه دا انتي كنتي معيطه ليه؟؟
هزت راسها يمين و شمال و هي دقنها بيترعش و عينيها لمعت جامد بسبب الدموع
خالد…تحبي نقعد في الجنينه
هزت راسها و قاموا خرجوا
صباح بقلق مصطنع قالت لشيرين
صباح….مالها نغم يا شيري
شيرين…مش عارفه يا عمتو انا خرجت لاقيتها كدا
بصت صباح لسجده الي كانت ملامح وشها كلها فرحه و شماته
فهمت صباح ان سجده هي السبب و قلقت جدا لما خالد و نغم خرجوا لأنها اتأكدت ان نغم هتقول لخالد على كل حاجه و اخوها طبعا مش هيسكت
……………..
خالد….ها يا حبيبتي قوليلي مالك
نزلت دموعها بقهر و حزن على حالها و قالت
نغم…انا عايزه اطلق يا خالو
قلبه اتقبض و قالها
خالد….اهدي و فهميني ايه الي حصل
نغم…حسن يا خالو عارف ان خالتو و سجده مبيحبونيش و انا قايلاله كل حاجه هما بيعملوها عشان يضايقوني و بيدافع عني لما خالتو او سجده يزعلوني بس هما يا خالو بيفضلوا يقولوا اني بخطط عشان اخد القصر و اني بدعي علي خالتو و هو بيضربني يا خالو…. من فتره برضو ظلموني و هو اضايق عشانهم و ضربني
اتصدم خالد من الي بيسمعه عن اخته الي المفروض ربت نغم و كانت ليها ام تانيه عشان متحسسهاش ان امها ميته
نغم بعياط….طلقني منه يا خالو
هز خالد راسه و قالها
خالد….تعالي
……………..
كانوا قاعدين بيضحكوا و مبسوطين جت رحمه و قالتلهم
رحمه….الغدا جاهز
صباح….طيب يلا و انا هروح ابلغ خالد
بس وقفت مكانها بصدمه هي و الكل لما سمعوا صوت زعيق خالد الغاضب جدا و هو بيقول
خالد…..حــــــســــــنننننن !!!!
بصله حسن باستغراب و راحله و قاله باحترام
حسن….نعم يا خالـ ……
قطع كلامه القلم الي نزل على وشه من خالد
حطوا ايدهم على بقهم بصدمه و يونس الي قال بدهشه
يونس…في ايه يا خالو!!!
اتكلم خالد بغضب
خالد….في ان امك معرفتش تربي ابنها ف انا بربيه
صباح…ايه الي حصل بس
خالد….انتي تخرسي خاااالص!!
اتكلمت سجده بغضب
سجده….لو سمحت يا خالو انا مسمحلكش تكلم امي كدا
زعق خالد في وشها و هو بيقول
خالد….زعقي لخالك كمان م انتي متربتيش زي اخوكي بالظبط
اتعصب حسن و قال
حسن….هــو فــي اييييه لــكــل دا
صوت قلم تاني سمع في المكان كله خلى صباح دموعها اتجمعت في عينيها على ابنها
خالد….لما تكلم خالك الكبير تكلمه بأدب و صوتك ميعلاش عليه يا حيواااان انت
هيام…طب فهمنا يا خالد في ايه
خالد…في ان نغم عايزه تطلق و انا هطلقها منه
زعقت صباح و هي بتقول
صباح….كل دا عشان عايزه تطلق طب م كانت تقول و انا اخلي ابني يطلقها و تغور من حياتنا بقى و تطلع من البيت دا
ضحك خالد بسخريه و قال
خالد….لأ م هو انتي و عيالك الي هتطلعوا من القصر مش نغم
قالت صباح بنفس السخريه
صباح….و دا ليه؟؟؟؟
خالد…عشان دا اصلا بيتها هي و امها ولا نسيتي وووووو
يتبععععع
ضحية عشق
بقلمي مريم احمد
استغفر الله العظيم و اتوب اليه🩷🩷
•تابع الفصل التالي “رواية ضحية عشق” اضغط على اسم الرواية