رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثاني 2 – قلم محمد طه

  رواية عمياء وسط الذئاب كاملة    بقلم محمد طه    عبر مدونة كوكب الروايات 

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثاني 2

_نهله بجديه… أنا متصلتش..

أنا أصلاً رصيدي خلصان من يومين..

_نور بصدمه… نعم؟!!

اومال مين اللي لسه مكلمني من شويه..

دا هوا نفس صوتك وطريقتك.. لما بتتكلمى

باللغه العربيه..

_نهله تحاول تضايقها أكتر… باللغه العربيه الفصحي

استيقظ وركز واصحى..

وتتكلم بجديه… مش يمكن العفريت اللي..

كان بيكلمك

_نور تخبطها على كتفها… عفريت لما يعفرتك..

انطقي يا بت انتي ولا العفريت… قصدي انتي

ولا مش انتي…

_نهله تضايقها أكتر… لا أنا ولا العفريت..

دا تلاقي الواد المز بتاعك…

وبما إنو معجب بصوتي وطريقتي… فقال يقلدني

_نور… مز إيه يا بت اتلمي… وربنا انتي لو ما كنتي

بنت عمتي.. كان زماني قت*لتك..

أم نور بصوت عالي… يلا يا نور قومي خدي دش

الفطار قرب يجهز…

_نهله… آجي اشطفك يا جميل..

أموت واتح؛رش بيك

_نور وهيا داخله الحمام وبتضحك..

الله يسامحك يا عمتي.. جبتيلي بلوه

يا ريتك كنتي خلفيتها واد…

_نهله تفتح باب الحمام… بردو كان هيموت ويتحرش بيك..

___عند بابا نور ف الشغل _____

_منعم زميل ابوها… مالك يا أبو نور

_ممدوح أبوها… قلقان على نور بنتي اوي

_منعم… ليه خير مالها نور بنتك

_ممدوح… بتحلم حلم وحش والبنت لسه صغيره

_منعم… حلم إيه دا يا أبو نور… وبعدين أنا عايزك

تطمن بيقولو الحلم لو اتحقق.. بيبقى العكس

يعني لو كان بعد الشر حزن… بيبقى فرح

ولو فرح بيبقى حزن..

_ممدوح… مش عارف.. أنا مبقتش عارف اطمنها

دا بالعكس دا أنا خايف أكتر منها..

_منعم… طب احكيلي هيا بتحلم بإيه

_ممدوح… بتحلم إنها بعد الشر بعد الشر.. ما بتشوفش

_منعم… لا اله الا الله بعد الشر عليها

_ممدوح… ادعيها ان ربنا يبعد عنها الشر..

وأولاد الحرام

_منعم… ربنا يحفظها من كل شر..

ويقول ف سره… وتبقى من نصيبي

_ممدوح… بقولك ايه انا همشي بدري النهارده..

عشان عيد ميلادها النهارده

_منعم… كل سنه وهيا طيبه.. عقبال مليون سنه..

طبعآ أنا معزوم

_ممدوح… وانته طيب.. أكيد طبعآ معزوم

__عند نور ف البيت… بعد ما فطرو..وجهزو…

خارجين رايحين لجدتها..

يقابلو جارهم وهما طالعين من البيت

بقلم… محمد طه

___(سالم جارهم 40سنه ومطلق بيشتغل فني

كاميرات مراقبة… وعينه زايغه) ____

_سالم… صباح الخير يا أم نور

_أم نور بتوتر… صباح الخير يا استاذ سالم

_سالم ينظر لنور من تحت لفوق بنظره شه*وه…

صباح الخير يا نور

_نور بكل براءه… صباح الخير يا عمو

_نهله ف سرها… وانا مفيش ليا صباح الخير…

إلاهي ربنا يرزقك بالحلم.. اللي بتحلمو نور

ويتحقق فيك

_سالم… إيه رايحين فين

_أم نور… رايحين عند جده نور

_سالم بفرح… طب كويس ف طريقي هوصلكم

_أم نور… مفيش داعي يا استاذ سالم

متتعبش نفسك…

_سالم بإصرار… لا تعب ولا حاجه اتفضلو

__وهما ف العربيه عنيه ما نزلتش من على نور..

لحد ما وصلو… ام نور تنزل من العربيه…

وسالم بسرعه فتح باب العربية لنور

ونور تشكره…

_سالم… أنا عندي مشوار قريب من هنا…

هخلصه واعدي عليكم… اخدكم وأنا راجع

_أم نور بدأت تضايق من نظرات سالم لنور….

_ام نور… شكرآ يا استاذ سالم.. أبو نور هيعدي علينا

شكرآ تعبناك معانا

_سالم… لا تعب ولا حاجه… أنا تحت أمركم

نهله تحرجه… هوا فيه إيه يا جدو سالم…

يعني لا قولتلي صباح الخير… ولا فتحتلي

باب العربية… ولا بصيت ف خلقتي حتى…

وعنيك ما نزلتش من على نور..

وعمال تبص على جس*مها… هوا فيه حاجه؟؟

_سالم ارتبك و………

يتبع…

أضف تعليق