رواية من الجاني الفصل الثامن 8 – بقلم مريم محمد

   رواية من الجاني كاملة   بقلم مريم محمد     عبر مدونة كوكب الروايات 

رواية من الجاني الفصل الثامن 8

اوجاستو:انا عرفت مين الجا*ني

إياد بسرعه:مين انط*ق

اوجاستو:مرات ابوها و و و

إياد بتوسل:ومين

اوجاستو:مراد

إياد و لم يستوعب:مراد مين

اوجاستو:اخوك

إياد ولم يصدق :انت مجنو*ن ازاي تقول علي اخويا كدا انت كداب

اوجاستو :لما روحت بيت مرات ابو جوري كان نازل من العماره بتاعت بيت جوري

إياد :ازاي يمكن يكون طالع لحد تاني

اوجاستو:متحاولش تبرر حاجه مش مقنعه

إياد بحز*ن:اي الدليل أن مرات ابو جوري و مراد هما السبب يا اوجاستو

اوجاستو :لما روحت كلمتها كانت متو*تره و خا*يفه بس مش قالت حاجه بس بعدين دخلت بنت صغيره و طلعت بنتها ساعتها هدد*تها ببنتها و خا*فت بس مش قالت حاجه بس انا هخ*طف بنتها و اه*ددها لحد ما تعترف لكن مش هعمل في البنت حاجه

إياد بحز*ن: وانا معاك

اوجاستو:لا تحز*ن يا إيدو

إياد :مش قادر استوعب ازاي اخويا مشترك معاها و يعرفها ازاي ثم قام بكل غض*ب

اوجاستو:رايح فين

إياد بغض*ب :لازم اعرف عمل كدا ليه

وصل اوجاستو الفيلا

إياد بغض*ب: مرااااد مرااااد

مراد طلع من الغرفه بسرعه :اي في اي

إياد طلع علي سلم وقف قصاده :لي تعمل كدا لي

مراد :اعمل اي مالك

إياد بحز*ن و دمو*ع:كنت فاكرك تربيتي يا مراد بس طلع العكس طلعت معرفتش اربي اخويا

مراد بتو*تر :هو في اي

إياد :ازاي توصل معاك للق*تل

مراد :انت مجنو*ن ق*تل اي الي بتقول عليه

إياد بغض*ب:هنستعبط اوجاستو شايفك انهارده وانت نازل من العماره الي فيها المجر*مه الي انت مشترك معاها في الج*ريمه

مراد بتوتر :انت مجنو*ن ا ا اااا انا كنت بروح هناك عشان حاجه معينه مش في بيت في حد مجر*م لكن انا مش فاهم انت بتتكلم علي اي

إياد :انت بتقول اي انت عبيط

مراد :ولله بتكلم بجد انا مش فاهم انت بتقول اي

إياد:طب كنت بتروح هناك ليه

مراد بتو*تر:بصراحه ا انا كنت ب ب بروح هن ا ك هناك علشان انا معجب ببنت هناك

إياد بغض*ب :اقعد فهمني كل حاجه

flash back

كان ماشي مراد بسيارته شاف واحده قاعده علي أرض بتبكي و جنبها بنت فاق*ده الوعي

نزل مراد بسرعه

مراد :في اي

الست بب*كاء:بنتي بنتي فقد*ت وعيها

مراد شال البنت ركبها العربيه

مراد :اركبي هنروح المستشفي بتاعتي

في المستشفي فا*قت البنت

ماسه:انا فين

امها :انتي كويسه

ماسه:اه

مراد ب اعجاب شديد:خلي بالك علي صحتك

ماسه بخجل:حاضر

مراد ممكن حضرتك يا حاجه عايزك في كلمتين بره

امها :اه اتفضل

بره

مراد :بصراحه انا حاسس اني معجب ببنت حضرتك و عايز اتجوزها

امها :معجب بيها

مراد :اه

امها بخب*ث:وعلي كدا هتدفع

مراد بعدم فهم:ادفع اي

الام :مقابل اي اديك بنتي تدفع

مراد بغض*ب:وانا الي كنت فاكرك بتحبي بنتك

الام ببرو*د و خب*ث:ولله حبي لبنتي ملوش دعوه ب الفلوس

مراد بقر*ف:عايزه كام

امها بط*مع:مليون جنيه

مراد بصدمه :وانا موافق

امها :خلاص اكتب شيك ب نص الفلوس و كمان اسبوع تكون جهزت و اتعودت عليك ادهالك

مراد :تتعود عليا ازاي

امها :هخليك تكلمها فون وتيجي ليها البيت

مراد :طب لي مش اتجوزها علي طول

الام :مش عايزه بنتي تاخد فكره وح*شه عني

مراد بسته*زاء:ماشي

Back

مراد:وعدي الاسبوع و بقيت كل شويه اقول لها المده انته*ت تقولي استني شويه و المفروض اني بكره هكتب عليها و كنت مستنيك تيجي و اقولك

إياد :ازاي كل ده يحصل و مش تقولي

مراد :حقك عليا

إياد :انا اسف بس لما عرفت انك كنت هناك شكي*ت فيك

🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚

في المقر كان اوجاستو و إياد بيتكلمو

إياد :عملت اي

اوجاستو :انتظرت البنت الصغيره تنزل من المنزل للذهاب الي مدرستها و اخذتها و روحت علي الفيلا بتاعتي و هيا قاعده دلوقتي مع ساشا

إياد :و هنعمل اي دلوقتي

اوجاستو :نتصل ب المجر*مه و نهدد*ها

إياد :افرد مش فارق معاها

اوجاستو : نجرب دلوقتي

رن اوجاستو علي مامت البنت

(ملحوظه اوجاستو جاب رقم مرات ابو جوري من همس لأنها حفظاه وقايل لهمس أن هو صديق جوري وطيب مش هيعمل لها حاجه)

ليلي:الو مين

اوجاستو :انا اوجاستو

ليلي ببرو*د:عايز اي

اوجاستو :انا هلا معي بنتك إذا ما جيتي علي المقر و اعترفتي بكل شئ بقت*ل بنتك

ليلي بجنو*ن :بنتي لا بنتي لأ بلاش بنتي

اوجاستو :في خلال ساعه تكوني في المقر و تحكي كل شئ

ليلي:حاضر

بعد ساعه وصلت ليلي

ليلي للعسكري: عايزه اوجاستو باشا

العسكري :اتفضلي هو في مكتب إياد باشا

في المكتب كانت قاعده قدام اوجاستو و إياد

اوجاستو :احكي

إياد :يلا و تحكي كل حاجه

ليلي :يوم الجري*مه اتخن*قت انا و ابو جوري بعد الخن*اقه

flash back

ليلي:انا خلاص زه*قت لازم اقت*لك طلعت من الغرفه دخلت المطبخ دون ان تفكر راحت عشان تمسك السك*ينه بس وقفت مكانها قبل أن تمسك السك*ينه

ليلي :اكيد هيظهر في البصمات لما البوليس يعرف أن انا الي عملت كدا راحت لبست جونتي و عقمت الجونتي و مسكت السكي*نه طلعت راحت غرفة الرسيبشن كان ابو جوري قاعد قدام التلفزيون

ليلي:هق*تلك انا خلاص زه*قت

ابو جوري :هتعملي اي يا مجن

و قبل أن يكمل كانت طعن*ته في بطنه و وقع مغشياً علي أرض

ليلي بش*ر:واخيرا خلصت منك

رمت السك*ينه وقلعت الجونتي و اتصلت علي جوري قالت لها ابوكي تعب*ان وصلت جوري كان المكان فارغ مفيش غير السكينه و ابوها جريت مسكت السكينه و قعدت جنب ابوها تبكي وكدا بقت بصماتها هيا علي سكي*نه

Back

ليلي:بس كدا

إياد :وانتي الي بلغتي البوليس

ليلي:اه

إياد:طب ازاي المكالمه بتاعتك مش في التليفون بتاعها و في الشركه قالو انها مش جت و في الكاميرات مكنتش موجوده

ليلي:تاني يوم انا روحت البيت كانت العساكر الي واقفه مشيت دخلت خدت التليفون و مسحت المكالمه

إياد : طب و الكاميرات

ليلي:روحت دفعت للمراقب بتاع الكاميرات رشوه و قص الحته الي فيها جوري و قولت يقول لو حد سأل علي جوري يقول مجتش

إياد :كل الكلام ده هتقولي بكرا

ليلي:اهم حاجه لما جوري تطلع تخلي بالها من بنتي

إياد بسخريه:متقلقيش جوري مش زيك

(تسريع الأحداث)

تاني يوم اعترفت ليلي بكل حاجه عملتها

و تم الإفراج عن جوري و طلعت

جوري بشكر :بجد مش عارفه اقول ليكم اي بجد

إياد بحب:ده شغلنا وكان لازم نعمل كدا

هشام :بجد انا اسف اني مش صدقتك بس ده شغلي مهما كان

اوجاستو:انا كنت مصدقك من الاول

جوري اكتفت ب ابتسامه

جوري :عن اذنكم وراحت بيتها شافت إخوتها قاعدين بيبكو

جوري جريت عليهم :في اي

اسيا و هيا تخض*نها:وحشتيني الحمدلله طلعتي مش ليكي ذ*نب في حاجه

جوري :اهدي انا معاكو

(بعد شهر كانت ليلي اتعدمت )

في بيت جوري الباب خبط راحت تفتح

جوري:اوجاستو

اوجاستو :ممكن اتكلم معك يا جميلتي

جوري تذكرت الكلمه دي و هو بيقولها ليها و رغم حز*نها كانت بتفرح من هذه الكلمه

جوري:اتفضل

و دخلتو و قعد

جوري:اتفضل

اوجاستو :انا اعشقك من اول مره شوفتك فيها بت*بكي ايها الجميله

جوري بصد*مه ممذوجه بالفرحه:انا

اوجاستو :اعشقك يا جميلتي

جوري:بس انا مش هقدر اكون معاك انا مقبلش اكون مع واحد مش مصري زي

اوجاستو :بس انا اعشقك

جوري:اسفه بس مش هقدر اكون معاك

قام اوجاستو بكل حز*ن ابتسم و طلع من الشقه

إياد :لا طبعا انا مش موافق اكون معاها انا مش عايزها

هشام :لي

إياد :مهما كان هيا كانت عندي مجر*مه هنا وليها ملف موجود حتي لو هيا مظلو*مه و انا مقبلش اكون معاها

هشام :عقلك مريض و قام مشي بكل غض*ب

و في النهايه إياد كمل حياته عادي

و اوجاستو و ساشا رجعو امريكا و جوري عايشه حياه سعيده مع اخواتها رغم حزن*ها أنها بتحب اوجاستو بس كانت شايفه أن البعد انسب حل و مراد اتجوز البنت الي حبها وبس كدا

أضف تعليق