رواية احببته في مطبخي الفصل الخامس 5 – بقلم ياسمينا

   رواية احببته في مطبخي كاملة  بقلم ياسمينا    عبر مدونة كوكب الروايات 

 رواية احببته في مطبخي الفصل الخامس 5

 

نور دخلت ورا ادهم

ادهم: ازاي تخرجي من روايا وشغلك دا ي هانم

نور: انا اسفه

ادهم بحاول يهدي نفسه: طيب بس معدتش تتكر

نور: حاضر

ادهم: بكرا تجهزي نفسك

نور: لي

ادهم: هتجي معايا شرم الشيخ

نور بفرحه: بجد

ادهم باصلها بعين حمرا

نور: اهووو معلش باي

ادهم: استني

نور: نعم

ادهم: كيكه امبارح

نور: مالها

ادهم: اعملي منها تاني انهاردا

نور بابتسامه: من عنيا

🎀

حلا: انتي ي بنتي سرحانه في اي

رنا: فيع

مها: ف مين

رنا: هااا مفيش

حلا بخبث: مفيش بردك ولاا القطه اكلت لسانك

رنا: بس بقا انا داخله اوضتي

رمت نفسها ع سرير

رنا: اهه ي بت ي رنا ع حلاوته

سمعت الصوت الفون بيرن

رنا: الو

اكرم: هاي عامله اي

رنا: مين معايا…. وبعدين وانت ي متخ*لف بتتصل لي؟

اكرم: استني طب اناا….

وقفلت الفون

رنا: بجد ناس تقرف الواحد ف عيشته

بس لو كان الي فبالي كنت هفرح اوي يوووه نامي بقا نامي

🎀

اكرم كان بيضحك ع رد فعلها وانها مدتلوش فرصه يعرف ع نفسه

سيليم: مالك ي اخويا بتضحك ع اي

اكرم: لا كنت بكلم واحد صحبي

سيليم: طب كنت عاوز اكلمك ف موضوع

اكرم: قول

سيليم: انا عاوز منك تسرق ورق من شركه ادهم

اكرم: اي الي بتقول دا نووو واي انا مستحيل اعمل كده

سيليم: ي اكرم افهمني بالورق دا هدمر شركه ادهم ومطاعمه ويبقوا بتوعنا ف الاول والاخر

اكرم: لا مستحيل اخون صاحبي

جلال: بجد انا عرفت اربي سيليم لاكن بجد معرفش انت طالع ل مين

اكرم سابلهم البيت وخرج برا

سيليم: بكرا ربنا يهديه ويرضي ي بابا وع لما ما يرضي نكون بنلعب مع ادهم شويه

ابتسم جلال بخبث

🎀

يبدا يوم جديد ف حياه ابطالنا

رقيه: خلي بالكوا من نفسكوا

ادهم باس راسها: باي ي حبيبتي

ركبوا العربيه

ادهم: راحه فين

نور: هركب ورا

ادهم: هو انا كنت السواق بتاع حضرتك ما تركبي قدام

نور زقت الباب بغيظ

فضل الصمت يحتل المكان

ادهم: احمم

نور بصتله

ادهم: تروحي الاستراحه

نور: لو عاوز

وقف ادهم بالعربيه

ادهم: تاكلي اي

نور: اممم بيتزا واو شاورما

ادهم ابتسم: حاضر

نور فضلت تعلب ب الفون شويه

ادهم: اتفضلي

نور: اي دا انت جبت الاتنين

ادهم: كولي وانتي ساكته

حاضر

وصلوا المكان ادهم دخل ونور معاه

مالك: حمدالله على السلامة

اوما ادهم

مالك: جناح حضرتك رقم **** وانتي ****

نور: شكرا

ادهم وصلها اوضتها وراح للجناح بتاعه

نور: الله الاوضه جميله جدا ياععععع في بسين الله انا عاوز انزل بس مدير ال…. صحيح نسيت اسميه ي مدير التاني اممم اسميه اي اسميه اي اههه مدير الدركولا انه اكل لحوم البشر ادهم الحديدي سمعت صوت ضحك من وراو

مالك: لابس الاسم جامد

ابتسمت نور ع ضحكه

مالك: الغدا هيبقي الساعه 2 الظهر

نور: تمم

مالك: باي

حلا: صباح النور بصت ع مها المنهمره ف العياط فيي اي

رنا: مش عارفه

حلا قربت منها: مالك ي مها

مها: رواياتي

حلا: مالها

مها: ف حد علق ع روايه وقالي انها مش حلوه

حلا : يحبيبي متهتميش لكلام حد كل يبقي غيران من النجاح الي ع روايتك وبعدها علشان تبقي عارفه ان الناس دي تبقي مريضه نفسيا وبتبقي محتاجه تتعالج انه ياذي حد بكلامه

احنا معاكي وهندعمك شوفي الكومنت بتاعت الناس الي بتحبك ( لو التفاعل حلو هجبلكم بيدج بتاعت مها 😹💜)

مها مسحت دموعها: انا راحه المكتبه

رنا: نيجي معاكي

مها: لا عوزه ابقي لوحدي

حلا: طيب خلي بالك من نفسك

نور نزلت بدريس لونه ابيض وكانت شبه الحوريه

نور: هااا فين الاكل علشان جعانع

مالك ضحك ع غبائها

ادهم: البفيه هناك اهو

نور: اهه انا راحه…. اجبلكم

ادهم: لا لا احنا كلنا

بعد شويه رجعت نور

نور: انا جيت

مالك بضحك: اي كل داا

نور: اي يعم سيبني اكل انا جعانه

ادهم: كل دا بتاكليه وياريت باين عليكي

نور: انتو يصلي ف الاكل ي شباب قصدي ي مدير انتت ومعرفش اسميك اي

مالك: مالك

نور: ي مالك وبعدها خلي بالك ع البنت الي بتشاورك هناك دي

مالك بتمعن: بنت بتشاور لف حتي نظره ايجه ع تلك الملاك راح ليها وحضنها: وحشتني ي لولو

ليلي: وانت اكتر يلا نروح ل ادهم

ليلي: ازيك ي دومه

اوما ادهم

ليلي بصت ل نور بقرف: مين دي

ادهم: Company cook بتاعتنا

نور: يعني اي

ادهم بضحك: طباخه الشركه بتاعتنا

نور: اههه

ليلي: امممم طيب وهقعد معاكوا بقا وفضلت بتتلزق ف ادهم ونور كانت شبه بركان مت تصرفتها

🎀

مها كانت ف المكتبه ف وسط عالمها الذي تهرب اليه كانت تقرا كتابا بتمعن

شخص: لو سمحتي

مها: اتفضل

شخص: احمم انا بشوفك كتير هنا كنت بسالك عن كتاب*** تعرفي هو فين

مها: اه ف الدور ***

شخص: شكرا لاقيته انا اسمي زياد

مها: وانا مها

زياد رفع ايدوا: صحاب

مها بابتسامه : صحاب

🎀

رنا راحت القصر بحجه انا راحه ل نور

اكرم: هاي

رنا: احمم امال نور فين

اكرم: هي مقلتش انها راحت ل شرم الشيخ

رنا: اهه معلش مكنتش اعرف

اكرم: استني

رنا: نعم

اكرم: الي كان بيكلمك امبارح دا كان انا

رنا بفرحه وارتباك: اه بجد انا اسفه ع طريقه كلامي

اكرم: ولايهمك

رنا: لو عاوز اكتبه هنا

اكرم بابتسامه: تمم

🎀

ليلي: تعالوا ننزل البسين

ادهم: يلا

نزلوا البسين

بدات ليلي تدايق نور ونور كانت ع اخرها ومستحمل

ليلي بغيظ وهي ف البسبن مع ادهم ومالك: مش هتنزلي ي نور

نور: مبعرفش اعوم

زقتها: تعالي

نور غرقت تحت ادهم راح شالها وطلع بيها

ليلي بدموع تمثيل: انا اسقه بجد مكنش قصدي

مالك: اطلب الدكتور

ادهم: حالا نطمن

أضف تعليق