رواية غش ام لا الفصل الثالث 3 – بقلم ميرا أبوالخير

   رواية غش ام لا كاملة  بقلم ميرا أبوالخير    عبر مدونة كوكب الروايات 

رواية غش ام لا الفصل الثالث 3

 

رحاب بغضب وغل: له حق حمايا يتجوز عليكي لانك حراميةةة بتسرقينيي وبكل بجـ ـحه بتقولي فلوس ابنكككك.

مراد بفقدان اعصابه قرب منها بغضب: احترمي نفسكك دي امي.

رحاب بغضب: امك حرامية ازاي تعمل نسخه من مفتاحي وتسرقني لا و تروح جري تجدد عفشها.

مراد بغضب: ع فوق يا رحاب وايلا كلمة زيادة هطلقك.

رحاب بغضب: طلقني انا بقا عاوزة اطلق يا مراد.

مراد بغضب مسكها من دراعها غصب عنها وجرها ع فوق امه كانت وقفه وشها جايب الوان ف نفسها: هعمل ايه دلوقتي ادوس ع عرق الحنان بتاعه اه.

مراد دخلها الشقة وقفل عليها ونزل بغضب عند امه: انا عاوز اعرف انتي عملتي كدا ليي.

امه بتمثيل: معملتش انا قولت يبقا معايا نسخه لو ضاعت نسختك ولا حاجة و بعدين فيها اي اما اخد فلوس ماهو تعبك و….

مراد بعصبية مقاطعا: لا مش تعبي ومش شقايا دا تعبها هي هي وبس يا امي نحمد ربنا انها كانت بتتشغل العفش دا يرجع والفلوس تيجي عفشك كويس مش محتاج تجديد.

امه بلوي بوز: يابني.

بقلم ميرا ابوالخير

مراد: انا قولت كلمتي.

طلع بغضب ودخل لاقها بتلم هدومها اتخض: رحاب استني انتي بتعملي ايه.

رحاب لارد.

مراد بحزن: انا عارف انه الفترة دي دايس عليكي بس والله غصب عني.

رحاب بغضب: ابعد عن وشي انا رايحه بيت اهلي ايههه هستنا لما تا”كلوا لحـ*ـمي حـ”ـي.

مراد بحزن: هرجع لك كل حاجه ممكن بقا تهدي.

رحاب بهدؤء: اسمع انا عملت واجباتي ك زوجة كلها واتحملت امك و تعبت وشقيت معاك لاجل بس متحسش بنقص بس لحد هنا وكفاية امك ملهاش دعوه بيا.

مراد بتوتر: م ماشي ممكن خلاص انا اسف وهعوضك عن كل حاجه.

رحاب بتنهيدة: طيب يا مراد.

باس دماغها بحب وهي مدتش رد فعل…

بليل.

بقلم ميرا ابوالخير.

بتخبط حماتها ع الباب برزع: خير ف اي.

بترمي الفلوس ف وشها: خدي مش عاوزة من وشك حاجه اشبعي بالفلوس.

رحاب ببرود: مش تعبي وشقايا اه صح انا هجيب عربية ليا.

حماتها بغيظ: هاتي يلي تجبيه بس ماشي.

نزلت وهي بتتوعد ليها ورحاب ابتسمت.

دخلت تعين فلوسها وفكرت ف مكان امان لحد الصبح وتوديهم البنك خبتهم كويس وخرجت لاقت مراد سرحان تجاهلته وراحت المطبخ.

فلاااششش بااااااااككككككك.

مراد بغضب: هجيب لك الفلوس بس مشوفش وشك تاني.

البنت ببرود: يكون احسن بردو انت عا”ر ع اي حد .

مراد رجع البيت ملاقش معه المبلغ اخد الدهب بتاع رحاب و اتصرف فيه وادها الفلوس.

البنت ببرود: تمم كدا يلا سلام.

مراد مسك ايديها: اياك حد يعرف الحقيقه.

البنت ببرود: متخفش مش هفضحك انك كنت متجوزني و اتطلقنا يعيني لانك معيو”ب اوعا.

خدت الفلوس ومشيت.

مراد ف نفسه: انا لازم اتمسك برحاب عشان محدش يقول العيب مني.

بااااااااككككككك.

بقلم ميرا ابوالخير.

فاق من شروده ونزل يطمن ع اخته الصغيرة.

رحاب بشك: ياترا وديت دهبي فين يا مراد واي فيك.

اتصلت ع امها حكت ليها يلي حصل.

امها: طلما رجع لك حقك خلاص متخربيش ع نفسك.

رحاب بهدؤء: يا ماما كل دا ومخربش انا زهقت منها.

امها بخبث: خلاص اي رايك تعملي يلي قولت لك عليه.

رحاب بغضب: مش هخون جوزي يا ماما تمم انا مستحيل اخونه.

عند مراد.

مراد كان قاعد لاقي امه جت: اي يا ماما تاني.

امه: بصراحه يابني انا عاوزة اجهز اختك واختك مسئؤلة منك.

مراد بتافف: اختي اي يلي تجهز وهي لسه مكملتش عشر سنين.

مراد بغضب وصدمة: تجوزي عيلة لواحد اكبر مني.

امه (منى) ببرود: هيعيشها ملكة يابني.

: هي امك كدا بتحب تبيع اي حاجه عشان الفلوس حتي عيالها كلـ ـبة فلوس.

بيبصوا للصوت بغضب: انتي.

: ايوا انا جيت اعيش معاكي يا ضرتي ☺️.

_وانا كمان .

انتو ؟؟؟؟؟.

 

أضف تعليق