رواية اميره الليل الفصل الثاني و العشرون 22 – بقلم دينا قدري

   رواية اميره الليل كاملة  بقلم دينا قدري   عبر مدونة كوكب الروايات 

 رواية اميره الليل الفصل الثاني و العشرون 22

 

زياد :ايوه يلا بقا جايه امتي

وعد :خلال عشرين يوم باذن الله هاجي اكمل هنا في مصر

زياد :ايوا بقا يلا عشان زي ما انتي عندك مفاجأه انا كمان عندي مفاجاه

وعد :طيب قول اي هي

زياد :لا لما تيجي بقا باذن الله

وعد :باذن الله

زياد :نتيجتك هتظهر امتي

وعد :خلال الاسبوع دا ادعيلي اجيب مجموع عشان ادخل طب

زياد :باذن الله ي حبيبتي انتي عملتي الا عليكي والنتيجه دي بتاعه ربنا

وعد :ونعم بالله

زياد :طيب طالما النتيجةهتظهر خلال اسبوع اي الا هيقعدك كل دا عندك

وعد :عشان اجيب الورق وانا جايه معايا واخلص كل الاجراءات الا هنا كلها

زياد :طيب ما تيجي وابقي ارجع انا اجيبلك بقيت الورق

وعد :لا ي حبيبي انا هخلص كل حاجه وابقي اجي عشان متعبكش

زياد :لا يستي اتعبيني مالكيش دعوه انتي

وعد :لا لا ي حبيبي خليك وانا خلاص هنا اهه بالمره هخلص كل حاجه واجي

زياد :خلاص ي حبيبتي تيجي بالسلامه

وعد :اسيبك انا بقا تكمل شغلك

زياد :ماشي ي حبيبتي هبقي اكلمك قبل ما تنامي

وعد :تمم ي حبيبي

…….

خلص كلامه ورجع عند ليل لقي ليل خلص كل الشغل

زياد :اي دا انت هلصت كل الورق

ليل :ايوه انت اتاخرت ف خلصته انا

زياد :معلس بقا مكنتش كلمت وعد بقالي خمس ايام وكانت وحشاني

ليل :ولا يهمك المهم انك اطمنت عليها

زياد :ايوه الحمد لله

ليل :طيب كويس انت قولتلها انك هتخطب

زياد :هخطب اي بس انت ماشوفتش رد اختك كان عامل ازاي

ليل :معرفش هي قالت كدا ليه بس هي اكيد عندها اسبابها

زياد :ليل ما تعمل جدع بقا معايا وتتكلم معاها وتشوف دماغها فيها اي

ليل :هكلمها بس لو عرفت انك عملت حاجه زعلتها هقف معاها ضدك ومتزعلش

زياد :والله ما عملتلها حاجه ومش عارف ردت كدا ليه

ليل :اهه هنشوف

زياد :ماشي ي ليل وانا هستني منك رد بس بالله عليك حاول انا ماصدقت انها رجعت من برا

ليل :هتكلم معاها واعرفك ردها

زياد :وانا هستني

…….

في قصر المنشاوي في غرفه شهد

شهد :ماتعرفيش الا حصل

منه :اي الا حصل بشريني ي وش الخير

شهد :زياد طلب ايدي لما كان عندنا في البيت

منه :قصدك زياد الراوي الا معانا في الشركه

شهد :ايوا هو ي ستي

منه بفرحه :لو لوووووووووووووووولي الف مبروك نحضر فساتين بقا

شهد : اسكتي بس شكلي عكيت الدنيا خاااالص

منه :ازاي بس

شهد :قولتله مش موافقه

منه :وليه كدا

شهد :كان في موضوع عرفته قبل السفر وهو دا الا خلاني ارفض

منه :موضوع اي دا ؟!

شهد :دا موضوع طويل محتاج قعده

منه :خلاص نتقابل وتحكيلي

شهد :خلاص اشطا بكرا بقى نشوف ونبقي نتقابل لما نفضوا

منه :لا منا عايزه اعرف الموضوع مش هفضل اكتر من بكرا

شهد :خلاص بكرا بعد الشغل نطلع عندك في البيت ونقضوا اليوم عندك

منه :خلاص اشطا

منه :لا لا ي شهد مش هينفع بيتكوا خالص

شهد :ليه يعني عشان زين هو كدا كدا يا اما قاعد في الجنينه ي في اوضته لكن انتي هتفضلي معايا في اوضتي فوق

منه :لا ي شهد مش هينفع خالص مش هكون علي راحتي

شهد :خلاص ي ستي خلينا عندك هعرف ماما وبابا وممكن ابات معاكي

منه :هاااااااااي فلتحيا شهد

شهد :كل دا عشان هبات معاكي وبعدين ي اختي مكسوفه تيجي عندنا

منه :ايوه فرحانه عشان بتونس بيكي لما بتباتي معايا وتقعدي معايا واه بتكسف

شهد : خلاص ي احتي كلها شويه وهتبقي حرم زين المنشاوي ومش هتطلعي من بيتنا وهيبقي بيتك وهتكوني في وسطنا

منه :باذن الله وبعدين الله اعلم لسه ماحصلش حاجه رسمي

شهد :باذن الله خير

منه بتوتر :وكنت عايزه اقولك علي حاجه

شهد :قولي ي نصيبي ومكتوبي

منه :بصي بصراحه هو زين بعتلي ادد امبارح علي الفيس

شهد :بعتلك اد اه ي زين الكلب ومقاليش وانتي كمان باعتلك من امبارح ولسه قيلالي

منه :والله لسه فاكره حالا وعرفتك علي طول اهه

شهد :حسابي معاكي ماينفعش في التلفون لما اشوفك بكرا هحاسبك بقا

منه : لا لا والنبي بلاش

شهد :استني دقيقه كدا عشان التلفون بيرن اشوف مين

منه :ماشي

شهد :شافت مين المتصل وقفلت السكه في وشه وكملت كلام مع منه

منه :مين الا بيرن

شهد :دا ***

أضف تعليق