رواية عشق بعد الاجبار الفصل الرابع 4 – بقلم نورهان العطار

   رواية عشق بعد الاجبار كاملة  بقلم نورهان العطار   عبر مدونة كوكب الروايات

 رواية عشق بعد الاجبار الفصل الرابع 4

 

اغلق صقر الهاتف ووضعة علي المكتب

صقر بغ*ضب: يعني اي سايحة في دم*ها وقطعة النفس اوعي من وشي

ذهب صقر بسرعة الي الحجز ودخل ولاكن صدم عندما وجد كارما في هذا المشهد هدومها كلها د*م وفي ايديها م*وس ركض ناحيتها

صقر بتوتر لاول مرة في حياتة: ك كارما ثم نظر الي العسكري اسعاف بسرعة انت واقف مستني اي

العسكري بخوف: حاضر يا صقر باشا

كانت كارما ترتدي اسكارف علي رقبتها فكة بسرعة ووضعة علي الجرح وضغط علية بقوة حتي يوقف الن*زيف

صقر بغضب: ازاي الم*وس دا جالها

فوزية بتوتر: م منعرفش يا باشا

صقر وهو ينظر لفوقية: لو طلع ليكي يد في الموضوع دا هدفنك مكانك سامعة

العسكري: صقر باشا الاسعاف وصلت

حمل صقر كارما بعد ان تاكد ان يوجد بها نبض ولاكن ضعيف جدا

صقر: كارما انتي شكلك عنيده اتحملي تمام

هبط صقر من المبني بسرعة وهو يحمل كارما الفاقدة للوعي بين يدية

صقر بصوت عالي: بسرعة يالااااا

حمل المسعفين كارما علي النقالة ثم الي داخل سيارة الاسعاف ركب صقر معاها وانطلقت السياره بسرعة الي المستشفى

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نادية: رايح فين يا مصطفى دلوقتي

مصطفى بخوف: رايح لكارما حد ضر*بهاوفي الحجز وسايحة في دمها

نادية: يالهوي يالهوي ازاي دا حصل

مشيرة بخبث: دي فرصتي الوحيدة

هبطت الي الاسفل وهي تبكي بكاء مصطنع

مشيرة ببكاء: منك لله انت وامك بنتي لو حصلها حاجه هوديكم في داهيه

وخرجت من البيت كي تذهب الي بنتها حتي تنول غرضها

نادية ببكاء: سامع قلتلك ملكش دعوه

مصطفى: هروح لكارما صقر معاها وانا واثق فية

وخرج مصطفى لكي يذهب الي المستشفى التي بها كارما

في عربية مشيرة

مشيرة: الو ايوة يا هاني انزل بسرعة كارما في المستشفي

هاني بخوف: لي مالها

مشيرة: مش وقتة انا هعدي عليك اجهز

هاني: تمام تمام

واغلق الخط وارتدي ثيابة بسرعة وجد خالتة في الاسفل ركب وانطلقت مشيرة الي المستشفى العسكري

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

وصلت سيارة الاسعاف الي المستشفى واخذة كارما الي غرفة العمليات فورا وقف صقر بالخارج ولاكن وجد ان يوجد طبيب يدخل غرفة العمليات

صقر للطبيب: انت رايح فين

الطبيب: انا الدكتور محمد مهران الدكتور الي هيعمل العملية

صقر: روح نادي دكتوره علشان لو رجلك عتبت الغرفة دي هتكون راقد جبها

الطبيب: يا باشا مش

صقر بمقاطعة: نادي دكتوره بسرعة سامع

الطبيب بخوف: حاضر

وبعد وقت دخلت الدكتورة سارة دكتورة الجراحة الي غرفة العمليات

دخل مصطفى المستشفى وجد صقر امام العمليات

مصطفى بخوف: اختي كارما فين مالها

صقر ببرود: اهدي هتكون بخير مش تقلق

مصطفى برعب: يارب يارب

في هذة اللحظة دخلت مشيرة وهاني

مشيرة: بنتي فين انت عملت فيها اي وانت يا مصطفى هو دا الامان ليها هو دا الي هيحافظ علي اختك مش كفايه اكلت حقها كمان بتخطط لمو*تها

هاني بغضب: مراتي فين

والي هنا وصقر تحول تماما وامسك هاني من ملابسة

صقر بغضب: مراتك مين دي مراتي انا وغور من هنا وخد الولية دي معاك بدل ورب الغزة اخلص عليكم

مشيرة: سيبة يا متوحش

هاني: خالتي اي الكلام دا يعني اي مراتة دي حبيبتي انا ومراتي انا

كاد ان ينقض صقر علية مرة اخري ولاكن امسكة مصطفى

صقر بغضب: انا هنادي العسكري يبيتكم في الحجز حتي تجربي زي بنتك

مشيرة بخوف: لالا هاني يالا نمشي

هاني بغضب: مش همشي الا ومعايا كارما

مشيرة وهي تعمز بعيونها: يالا يا هاني يالا

مشي هاني ومشيرة لخارج المستشفى بالكامل وفي هذة اللحظة خرجت الطبيبة من غرفة العمليات

مصطفى بخوف: هي كويسه صح

الدكتوره بابتسامة: كويسه جدا هي بس ن*زفت كتير ونقلنلها د*م ودلوقتي تقدرة تدخللها

صقر وهو يمشي: تمام شكرا

ذهب صقر ومصطفى ولاكن سارة لم تنزل عيونها من علي صقر

سارة: قمر ابن اللذينة بس تقيل موت بس مش علي سارة المحمدي

استوب

سارة المحمدي: دكتورة جراحة ٢٧ سنة جميلة جدا تمتلك بشرة بيضاء مثل الحليب وشعر بني وعيون عسلي

باگگككككككك

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

هاني بغضب: خالتي احنا ازاي نسيب كارما مع الشخص دا وبعدين انتي مش قولتي كارما هتكون ليا

مشيرة بحزن مصطنع: مصطفي كانت كارما عملالة توكيل هو جوزها بية

هاني بغضب: انا هقتلة

مشيرة بفرحه داخلية: لالا وتودي نفسك في داهيه شوف طريقة تكسب بيها حب كارما وتخليها تجيلك

هاني بتفكير: ماشي انا هتصرف

مشيرة: انا عندي الحل بس ليا الحلاوة

هاني بلهفة: قولي وانا اعملك الي انتي عاوزة

مشيرة بخبث: اسمع انت تروح ****************

***************************************************** اي رايك

هاني باعجاب: ابليس والله يا خالتي

مشيرة في نفسها: غبي بس مش مهم المهم اني اخد كل حاجه واهرب برة البلد

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في غرفة كارما كان يجلس مصطفى بجانبها

مصطفى بخوف: هي مش بتفوق لي

قبل ان يجيب صقر وجد الباب يطرق

صقر ببرود: ادخل

دخلت نادية بسرعه ولهفة وهي تركض الي كارما

مصطفى: ماما بتعملي اي هنا جيتي لي

نادية بخوف: اختك. عامله اي

مصطفى: كويسة بس جيتي لي كنت هطمنك

نادية: لا يا واد انا مرتاحه كدة

صقر: يا طنط انا موجود روح يا مصطفى انت والحجة وانا موجد

مصطفى وهو ينظر لة: تمام فهمت يالا يا امي

نادية بخوف: ازاي بس يا بني

مصطفى: دي مراتة متخفيش

نادية وهي تمسك يد صقر: والنبي يا بني خلي بالك منها دي غلبانة بس منها للة امها ماشي

صقر: حاضر في عيني

ذهبت نادية ومصطفى بعد ان وصي علي اختة جلس صقر بجانبها وهو ينظر لها وسرح في ملامحها ولاكن فاق علي صوتها

كارما بلا وعي: مامي يا هاني

صقر بغضب: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

أضف تعليق