رواية خدعتني بحبها الفصل التاسع عشر 19 – بقلم سلمى تامر

   رواية خدعتني بحبها (كاملة جميع الفصول) حصريا عر كوكب الروايات بقلم سلمى تامر

رواية خدعتني بحبها الفصل التاسع عشر 19

 

_استنى ياشادي ابوس ايدك

انا حامل..ومينفعش اقول ان اللي في بطني ابن كرم لأنه لحد دلوقتي ملمسنيش

اتوتر شادي جداً من اللي سمعه واتكلم بغضب

_نهار ابوكي اسود ، ده حصل ازاي ده انا لو مراتي عرفت هتطين عيشتي

_الغلط غلطك زي ماهو غلطي ولازم تشيل معايا الليلة

شادي فكر شويه وبعد كده اتكلم بغموض

_طب اقفلي دلوقت يا سهيلة وانا هتصرف

_______________________

كرم دخل لحبيبة لقاها قاعده عالسرير وسرحانه

قرب منها واتكلم بإعتذار

_حبيبة انا اسف جداً على اللي حصل

بصتله واتكلمت بلامبالاة مصطنعه

_عادي يعني ياكرم وهو ايه اللي حصل

دي مراتك يعني مش حد غريب والمفروض مضايقش

حس بضيق لما قالت الكلام ده وانه مش فارق معاها وهي لاحظت تبدل ملامحه ده لكن محاولتش تبرر موقفها وسكتت

_في فين ماما خديجه

_دخلت اوضتها تريح شويه

بصتله بتساؤل

_وانت هترجع بيتك دلوقتي صح

بص في عينيها وسألها بشرود

_عايزاني اروح ياحبيبة

معرفتش تجاوب على سؤاله واتكسفت تقوله انها محتجاه جنبها النهارده لأنها مش متعوده على وجودها في البيت ده

لكن فضلت السكوت لأنها مش عايزة تبقى تقيلة عليه

خمن كرم سكوتها على انه رفض لوجوده علشان كده ابتسم بحزن وقام وقف

_ردك وصلني ياحبيبه ، انا ماشي ولو احتاجتي حاجه كلميني

طلع من الاوضه بخطوات سريعه وهو حاسس بإحساس الرفض من حبيبه للمره اللي ميعرفش عددها وحس ان قلبه خلاص مبقاش حمل وجع تاني منها

لكن وقف في مكانه بصدمه لما سمععا بتنادي عليه بخجل

_كرم

لف بسرعه لقاها واقفه بتبصله بنظرات مقدرش يفسر معناها

قربت منه واتكلمت بهمس خجول

_متمشيش ياكرم..خليك معايا النهارده انا محتجاك جنبي

ابتسم بفرحه من جملتها وسألها بخبث

_النهارده بس

فجأه ردها واللي كان انها هزيت دماغها بنفي وهي بتمسك ايده

_لأ ياكرم مش النهارده بس، انا عايزاك جنبي على طول

انا مش عارفه ايه اللي بيحصلي بس انا في حاله غريبه جدا اول مره تحصلي من ساعة ما انت دخلت حياتي

انت كملت حاجات كتير فيا ناقصه وبتغير فيا صفات كتير وبتحاول تعمل مني انسانه جديدة مفيهاش عيوب وده سبب كفيل يخليني… يخليني احبك ياكرم

انا مبقتش بقدر استحمل غيابك دقيقه ومبقتش اقدر اشوفك مع حد غيري وبحس اني بتقطع من جوايا

صدمه اعترافها المفاجئ لكن حس ان اللي كان خايف منه حصل

حبيبة حبيت حبه ليها والامان اللي بيديهولها محبتهوش هو علشان كده ملامحه اتبدلت للحزن والضيق

لاحظت حبيبة تحول ملامحه ده علشان كده قربت منه اكتر وحطيت ايديها على خده وهي بتبص في عينيه بحب

_ولأ ياكرم..مش بقولك كده بسبب اللي انت عملته

بقولك كده علشان ده فعلا احساسي ناحيتك ومن قبل ما خالي ياخدني اصلا

من بعد آخر مره اتقابلنا لما كنت بحاول انت.حر وانا مشاعري كلها اتلغبطت وحسيت بإحساس اول مره احسه معاك

وبقيت بشوف نفسي بعيونك انت

كرم انت بقيت حاجه كبيره اوي في حياتي

ومبقتش اقدر استغنى عنك

انا بحبك يا كر…

مكملتش آخر كلمه بسبب اقترابه منها بشوق ولهفه لأن بسبب كلامها صحيت كل مشاعره ناحيتها واللي مبقاش قادر يسيطر عليها

_______________________

تاني يوم صحى كرم ولقى حبيبه نايمه في حضنه بأمان وماسكه فيه كأنها طفله

ضحك بخفوت وحب وباس دماغها وهو لحد دلوقت مش مصدق انها جنبه وبقيت مراته قولا وفعلا زي ما كان بيحلم

فتحت عينيها وبصتله بإبتسامه خجوله ردلها بإبتسامه اكبر

لقى صوت رسايل بتتبعتله من موبايله

مسكه وفتح الرسايل بقلق وشاف اللي خلاه يبرق عينيه بغضب جحيمي وصدمه

صور لسهيله في حضن واحد تاني وشه مش باين ورساله مكتوب فيها

“مراتك بتخونك وحامل مني..لو عندك ريحة النخوه اقت..لها واخلص من العار اللي سببتهولك انت وعيلتها”

نفض الغطا عنه بعنف وقام يلبس هدومه وهو مش شايف قدامه من العصبيه وحبيبه قامت وراه وهي بتحاول تهديه

_كرم اهدى ممكن يكون بيضحك عليك

مردش عليها وكمل لبس

بعدت بخوف وهي بتبصله بدموع وقلق وحسيت انه في حاله مش طبيعيه

مشى كرم من قدامها وهي لبست بسرعه وراحت وقررت انها تروح وراه لكن لقيته اتحرك بعربيته بسرعة البرق

نفخت بضيق واستنيت تلاقي تاكسي يوصلها

بعد شويه لقيت تاكسي وركبت فيه لحد ما وصلت البيت

طلعت السلالم بخوف وقلق لحد ما وصلت لشقة كرم

لقيت الباب مفتوح زقته ودخلت لكن اتجمدت مكانها لما شافت سهيله واقعه عالأرض وفي سكي.نه مغروزة في نص قلبها وكرم واقف قدامها بجمود

  •تابع الفصل التالي “رواية خدعتني بحبها” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق