Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سيليا الفهد الفصل السادس عشر و الاخير - بقلم شودي الصاوي

     رواية سيليا الفهد كاملة بقلم شودي الصاوي عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية سيليا الفهد الفصل السادس عشر و الاخير 

 
عند إياد جمع كل الادله والتسجيلات اللي تدين عاصم وقالوا
انو هيخرج شويه مع صحابوا وطبعاً عاصم وافق علطول
اما عند هيام في هي عملت زي م إياد عمل وجابت كل الملفات الي تدين معتز ولارا انهم شغالين تبع المافيا
كلهم اتجمعو في البيت اللي فهد قاعد فيه
إياد وهو بيقعد:دا كل اللي قدرت اوصلو
هيام عملت زي إياد و إدت لفهد كل الملفات
فهد وهو بيشوف الملفات ابتسم بخبث وقال:لا دا كدا حلو اوي دي توديهم رحله ورا الشمس مدى الحياه
بصو هقولكوا هنعمل ايه دلوقتي لارا قالت إنها هتيجي بعد م افوق من الغيبوبه بفتره وهتحط مخدرات في القصر وتبلغ عليا ف احنا نستناها و اول م تيجي نكون مبالغين الشرطه ونستناها لغايط م تبدأ تحط المخدرات ونقبض عليها وطبعا هنقدم الورق و وقتها لارا ومعتز هنخلص منهم و عاصم هيسلم في تاني يوم علطول شحنه مخدرات ف احنا نراقبوا ونقبض عليه هو كمان
إياد بدموع:انا عايزه ينعدم انا عايز اخد حق امي اللي هو قتلها وحرمني منها من وانا صغير
فهد وهو بيحضنو:متقلقش والله لهجبلك حقك احنا من غيرك مكناش وصلنا لكل اللي احنا فيه دلوقتي
إياد:اهم حاجه ان سيليا تسامحني بسبب اللي كنت بعملو فيكي انتي عارفه ان كل اللي عملتو كان بسبب تهديد عاصم
سيليا:طبعا مسمحاك انت زي اخويا الكبير وكمان عارفه لولو تهديده ليك مكنتش عملت كدا
فهد بغيره:مش خلاص عرفت انها مسمحاك اسكت بقا متكلمش معاها تاني
إياد بضحك: بتغيري ي بطه
فهد:اه بغير مالكش دعوه
بعد كدا فهد حضن سيليا جامد
فهد بحنيه: بحبك وبغير عليكي من الهوا ولو بس حد بص عليكي هشيل عنيه ولو حد زعلك بس هشيلو من على وش الدنيا انتي اميرتي اللي محدش يقربلها ولا يزعلها بنص كلمه حتي
سيليا عينيها دمعت من الفرحه وحضنت فهد اكتر وقالت:انا اللي من غيرك ولا حاجه انا مقدرش اعيش من غيرك ثانيه واحده ولو واحده فكرت بس تبصلك هخليها من ضمن الواجبات الصدقه اللي بتتعمل اليومين دول
فهد بضحك:يسلملي حبيبي الشارس اللي بيغير عليا
وفجأه اتخضو لما سمعو صوت إياد وهيام و اسلام اللي قالو في صوت واحد(راعو ان معاكوا سناجل)
فهد بغضب:وانتو لسه قاعدين ليه يلاا اطلعو برا عايز اقعد مع مراتي شويه
اسلام بمرح:طب ابنك اللي في بطني ي خاين
فهد:اهو انت بالذات مش عايز اشوفك تاني
اسلام وكان ليه يتكلم بس حدفو فهد بالمخده ف خرج اسلام وهو بيجري وبيقول برضو هرجعلك تاني
ضحكوا على نكش اسلام لفهد
قال إياد و هيام طب هنمشي احنا دلوقتي بس زي م اتفقنا
فهد:اوك
كله مشي من البيت وسابو سيليا وفهد بس مش لوحدهم كان الشيطان تالته ف نسيبهم هما والشيطان لوحدهم🙃😂😂😂
** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
عند ساندرا و رعد انصدمت من اللي حصل في فهد اللي بتعتبرو اخوها الكبير و رعد زعل جداا على صاحبه(هتقولو ليه رعد وفهد مظهروش مع بعض في الوقت دا كانوا متخانقين بسبب الحربؤه ندي)
حاولت ساندرا تدخل لفهد بس الدكاتره منعوها (طبعا انتو عارفين ليه)
انهارت ساندرا بسبب كل اللي حصل وكان رعد معاها و واقف جنبها
في نفس اليوم بليل رجع فهد المستشفى والدكاترة قالوا انو فاق وبعد شويه رجع فهد على القصر وهو بيمثل التعب والكسره
** ** ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بعد يومين حصل اللي فهد قال عليه واتقبض عليهم فعلا واليوم اللي بعدو اتقبض على عاصم واتحكم عليهم بالإعدام بسبب جرايمهم ورجع السيوفي لبيته وبنته اللي كانو وحشينه اوي
***** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
لما وصل الاخبار لعشق ان خلاص عاصم اتقبض عليه طلبت من سيف انو يوديها ل سيليا وهو وافق وراحت عشق لسيليا وحبو بعض جدااا
**** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بعد فتره من اللي حصل طلب اسلام ايد ساره باباها وافق وبعد محيلات كتير وافق انهم يتجوزو علطول وفعلا اتحدد فرحهم
***** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * عند رعد وساندرا بعد م رعد م اتصالح مع فهد طلب ايد ساندرا و وافق فهد وكمان طلب ان فرحهم يكون مع اسلام و فهد وافق
** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * عند هيام واياد اتعرفو علي بعض وحبوا بعض وارتبطوا فتره بعد كدا إياد أتقدم ليها وطبعا هما وافقوا وفرحه مع الشله اللي فوق😂
** * * * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * نسيرين ونيرمين لسه زي م هما بس مامت فهد اتغيرت شويه من نحيه سيليا وحبتها
******************* * * * * * * * * * * * * * * * جه يوم الفرح وكان كل الابطال سعداء
فهد بصدمه انتي حامل
سيليا بفرحه هزت راسها
فهد وهو بيشلها وبيلف بيها ربنا ميحرمنيش منك ي حبايب قلبي
وعاشوا الابطال في تبات ونبات وخلفو صبيان وبنات
النهاية





reaction:

تعليقات