رواية ابنة الراقصة الفصل الرابع 4 – بقلم روزا

   رواية ابنة الراقصة كاملة بقلم روزا عبر مدونة كوكب الروايات

 رواية ابنة الراقصة الفصل الرابع 4

 

نوسه: إلحقني يا دكتور الست غاليه وقعت من طولها ما بتنطقش.

دكتور حسين وهو بيجري من مكانه : ليه ايه اللي حصل تعالي ورايا.

عند غاليه..

حسين بعد ما فوق غاليه : مالك يا ست غاليه إيه اللي خلاقي تفعيل كدا .. انتي ما أكلتيش ولا اي ..

غاليه بتمثيل : اااه دماغي وجعلني اوي ومش عايزه اكل حاجه بطني بتوجعني ..

نوسه بتمثيل : يا حبيبتي ..معلش ارتاحي.. أصل هي يا دكتور ساعه تاكل وساعه لا لما هتبقي زي العصفوره وهي يا عيني عليها شقيانه ..

دكتور حسين بغضب : ست غاليه انتي المفروض ما تشتغليش اصلا هو اذاي مخليكي تشتغلي وانتي في السن دا .

نوسه : معلش يا دكتور اديها اي حاجه .

الدكتور حسين : دي حقنه هتريحك شويه .

حسين كان هينزل غاليه خليته يستني.. ونوسه قاعده تبصله بإمتلاك كأنها هتاكله بعنيها ..حسين اتوتر من نظراتها وقالها ممكن كوبايه مايه عشان تمشي من قدامه شويه ..

غاليه : حطي لقمه للدكتور يا نوسه هو احنا بخله ولا اي .

حسين : لا مافيش داعي انا هنزل عشان سايب الصيدليه لوحدها والبنت اللي فيها ما تعرفش حاجه .

نوسه : طيب خلاص يبقي كبايه عصير وغمزت لغاليه ..

حسين : مافيش مشكله .. نوسه مسكته من كتافه وقعدته

وهي قاصده تلمسه واديها الاتنين ماسكين فيه ووشها في وشه وهي بتقعده وتقريبا نفسها في نفسه ..

حسين بتوتر : ما تزوديش سكر لو سمحتي .

نوسه بدلع : حاضر . وغمزت لغاليه وهي طالعه .

_____________________rose________________

هدي كانت هتمشي بسرعه لكن وقفها صوت اللي في العربيه ..

…: اااه دماغي إلحقوني .

هدي بخضه وهي بتقرب من العربيه ..في حد هنا.. بصت لقت شاب في التلاتينات غرقان في دمه .

هدي بخضه : اي دا يا لهوي يا لهوي انت ياااا انت يا عم انت فيك الروح .

..: اااه

هدي ما كانتش لابسه غير البيجامه وعليها روب قطعت كم القميص بتاعه وربطته في دماغه تحبس الدم ..

وسندته لحد ما وقف .

هدي : استني يا انت اسمك ايه تقدر تمشي معايا مشيت خطوه ولقت تليفونه بيرن مسكته ون ما تشوف الاسم حتي .

…:ألو مستر رامي أيمن بيه مستنيك بقاله كتير اوي حضرتك اتأخرت لي .

رمت التليفون لما لقيته هيقع منها ما لحقتش ترد علي اللي كانت بتتكلم والخط فصل .

خدت التليفون وسندته ..

هدي أمشي معايا شويه لحد ما نشوف حاجه نركبها وتروح المستشفي .

مشيت شويه وهو مش قادر يتكلم وبيمشي بالعافيه وأيده علي راسه من شده الألم .

هدي : طيب قول اي حاجه اسمك اي طيب اكلملك مين طيب انت جاي منين انطق اي كلمه ..

فجأه عربيه بتقلب نور من بعيد .

هدي بلهفه : أقف والنبي اقف .

صاحب العربيه : لا حول ولا قوه الا بالله تعالي يا بنتي اركبي .

وطلع بيهم علي المستشفي وصلو وكان غاب عن الوعي الممرضين بيفوقوه .

الدكتور: انتي مراته اي اللي حصل. .

هدي : هااا وقع من علي السلم ..

الدكتور بسرعه : لازم عمليات .. جهزوه بسرعه ..

هدي : لازم امشي دلوقتي ..كدا كويس لو كنت قولت حادثه كانو بهدلوني لازم أمشي من هنا بتكلم نفسها وهي بتخرج فجأه لقيت التليفون اللي في جيبها : يا لهوي اوديه فين دا و جريت علي ممرضه اديتلها التليفون وقالتلها هدخل الحمام ولفت وشهاا ولقيت اللي ماسك الورق لو سمحتي امضيلنا هنا .

هدي : طيب أدخل الحمام بس اغسل الدم دا .

الموظف : تمام . الحمام من هنا .

ودخلت الحمام ..

في نفس الوقت التليفون رن .

الممرضه ١: ايوه يا فندم .. معلش المدام دخلت الحمام .. والاستاذ في العمليات ..

..: اي دا انتي مين ومدام مين ومين دا اللي في العمليات . يا نهار اسود .. رااامي ابني… العنوان فين .

ندت علي ممرضه تجيبلها اي حاجه تلبسها بحجه أنها لابسه لبس مش ملائم للمستشفي و الممرضه خدتها ودخلتها اوضتهم لحد ما تجيبها ..

وصل المستشفي راجل ليه هيبه والناس كلها بتجري وراه

..: انتي يا بنتي فين رامي المر ..

الممرضه ٢ : حضرتك انا ما اعرفش الاسم دا دخل امتي طيب

.. : في واحده كلمتني وقالتلي إن رامي في العمليات ..

الممرضه ١ بتجري عليه : ايوه يا فندم انا اللي رديت عليك المدام اهي .. أثناء خروج هدي من غرفه الممرضات ..

….: مدام ميييين .

هدي برعب :…..

أضف تعليق