Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سأحبك بالتأكيد الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم بتول عبد الرحمن

 رواية سأحبك بالتأكيد الفصل الثامن والثلاثون 



رواية سأحبك بالتأكيد الفصل الثامن والثلاثون 

قرب عمر منها وحاول ياخدها وهيا مش راضيه تديهاله بس هو عرف ياخدها


أخدها شافها واتصدم من اللي شافه وبصلها بذهول 


عمر : ايه القرف ده ... انتي ازاي .. ازاي متصوره بالمنظر ده 


منال : ايه اللي انت عملته ده ... إنت ازاي تاخد الصوره كده 


عمر مسك أخته من دراعها وقالها : ايه ده فهميني 


لين : والله والله مفيش حاجه 


عمر : هو ايه اللي مفيش حاجه هو أنا عيل قدامك هتضحكي عليه بكلمتين ... فهميني دلوقتي ايه ده 


منال : يعني انت مش عامل ليا ولا عامل لكلامي اعتبار 


عمر : اعتبار اي وبتاع اي ... اي المنظر ده 


منال : قولتلك حاجه بيني وبينها 


عمر : وانا بقا عبيط وهصدق 


لين : عمر ده موضوع قديم متشغلش بالك 


عمر : كمان ... يعني موضوع قديم أنا معرفش عنه حاجه 


لين : علشان خلص خلاص مفيش داعي تعرف 


عمر : هو اي اللي مفيش داعي ... أنا عايز افهم دلوقتي في ايه والا هعرف أنا بطريقتي وساعتها هيكون في تصرف تاني 


منال : الكلام ده تقوله لما انا اموت ... لكن متتعاملش مع اختك كده 


عمر : عايزاني اشوف اختي بالمنظر ده ومتعاملش معاها كده 


ادالها الصوره وقالها : خدي الصوره اهي وانا مش عايز اعرف حاجه ... بس من دلوقتي لا ليا دعوه بيكي ولا بيها ... وهاخد مراتي وهنمشي من هنا 


منال : ايه اللي انت بتقوله ده 


عمر : قدام م مش عاجبك اسلوبي ... انسحب بقا ومليش دعوه 


لين : ه..هقولك ك..كل حاجه .. بس اوعدني انك متعملش حاجه 


عمر : اخلصي


كانت ميرنا في الاوضه فوق مستنيه عمر ولما لاقته اتاخر نزلت تشوفه بس مكانش في المطبخ لقت صوت طالع من اوضة منال خبطت ودخلت 


ميرنا : عمر انت هنا ... مقولتش ليه 


عمر : روحي يا ميرنا دلوقتي 


ميرنا : هو في ايه 


لين : مفيش حاجه يا ميرنا 


ميرنا : تما.... ايه ده .. الصوره دي .. جبتوها ازاي 


لين : امشي يا ميرنا امشي 


ميرنا : لا مش همشي ... انتي عملتي ايه 


عمر : انتي عارفه موضوع الصوره ؟ 


ردت لين بسرعه : لاء اكيد هيا متعرفش ... هيا لسه اول مره دلوقتي 


ميرنا : انتي بتكدبي ليه ... ايوه يا عمر الصوره دي فوتوشوب


عمر : فوتوشوب ازاي يعني وهيا لسه قايلالي أن الصور دي حقيقيه 


ميرنا : اكيد هيا متقصدش 


عمر : لا هيا تقصد بقا ... بس انتي بتداري عليها ... وبتكدبي عليا 


منال : ميرنا معاها حق .. الصور فوتوشوب 


عمر شد لين وبياخدها على اوضتها فوق 


منال : انت بتعمل ايه 


ميرنا : عمر سيبها السياسه دي متنفعش 


مهتمش عمر بكلامهم ودخل أخته اوضتها ودخل معاها وقفل الباب 


عمر : هاااا ... احكيلي بقا اللي حصل بالتفصيل 


لين : الصور فعلا فوتوشوب زي م قالوا 


عمر : لا بقا ... مدخلتش عليا ... بس لو مش عايزه تحكي تمام 


لين : لا خلاص والله خلاص هقولك 


بدأت لين تحكيله كل حاجه وهو كان بيحاول ميفقدش السيطره على نفسه وعليها


عمر : وايه حكاية ميرنا معاكي 


لين : ميرنا ملهاش دعوه بحاجه صدقني 


عمر : والله ... وبالنسبه للكلام اللي قالته 


لين : بتدافع عني 


عمر : معناها أنها تعرف كل حاجه 


لين : اه 


عمر : وانتي عملتي ايه بقا دفعتيله 


لين : لاء 


عمر : اومال 


لين : مش مهم تعرف 


عمر : انتي بتستهبلي بقا 


لين : أنا مش عايزه اقولك علشان معكش الدنيا 


عمر : كده كده هعرف فانجزي 


لين : ميرنا 


عمر : عملت ايه بقا 


لين : راحتله الشقه مع قريبها وخدت منه الصور 


عمر : ميرنا عملت كده 


لين : اه ب..بس هيا كانت بتساعدني مش اكتر


قام عمر من مكانه وفضل رايح جاي في الاوضه ومره واحده خبط بايده ع الحيطه 


عمر : ليه ... ليه تعملي كده 


لين : غصب عني والله


عمر : غصب عنك ايه ... غصب عنك ايه ... أنا مديكي كل الثقه ... مش بفتش وراكي ... وده المقابل !!! ... انتي متعرفيش دماغ الشباب بتكون عامله ازاي ... متعرفيش ازاي بيوقعوا البنات بسهوله ... انتي كان ممكن تضيعي نفسك ... بس متأكده بقا أنه صورك بس 


لين : اه صورني بس والله 


عمر : وايه اللي مخليكي متأكده كده ... ليه ميكونش عمل معاكي حاجه 


لين : اناا عارفه 


عمر : عارفه اه ... تمام جدا ... مش عايز اشوفك بره البيت تاني ... حتى جامعتك مش هتروحيها علشان مبقتش اثق فيكي 


قال كلامه وخرج من الاوضه لقا منال وميرنا واقفين بره 


عمر طلع على اوضته وسابهم واقفين ومنال دخلت للين هيا وميرنا 


منال : قولتيله طبعا 


لين بعياط : ضغط عليا وقالي لو مقولتيش هعرف بنفسي 


ميرنا : طب اهدي حصل خير 


منال : وقالك ايه


لين : قالي مش هتخرجي من البيت تاني علشان مبقتش اثق فيكي ولا حتى هروح الكليه 


ميرنا : طب مستقبلك ملهوش دعوه ... أنا هروح أفهمه اي حاجه 


لين : مش هيسمع كلامك يا ميرنا


ميرنا : أنا هتصرف ... يلا تصبحوا على خير 


سابتهم ميرنا وطلعت لعمر وكان هو واقف مديها ضهره وسرحان وهيا قربت منه 


ميرنا : عمر 


بصلها بعتاب وسابها ومشي بس هيا وقفته لما قالتله : انت سايبني ورايح فين 


عمر كلمها من غير م يبصلها وقال : مكنتش متوقع منك انك تتصرفي في أي أمر من غير م ترجعيلي ... ده مكانش اتفاقنا من الاول 


ميرنا قربت منه : وانا ايه اللي عملته من غير م ارجعلك


عمر بصلها وقال : انتي مش شايفه انك دخلتي بيت راجل غريب مع واحد من غير م اعرف كل ده 


ميرنا : انا... أنا..


عمر : انتي ايه ... انتي ايه يا مراتي ياللي المفروض مش بتخبي حاجه عليا 


خرج عمر من الاوضه وهيا فضلت باصه لآثره 


عدا وقت طويل وميرنا كانت مستنياه يرجع بس غلبها النوم ومرجعش 


رجع عمر بعد فتره طويله لقاها نايمه دخل غير هدومه وخرج تاني راح الشركه 


عمر : علي أنا لو عايز اعرف اوصل لحد أنا معرفش عنه حاجه ممكن اعمل ايه 


علي : اسمه مثلا .. أو اي أثر منه


عمر : معرفش عنه حاجه 


علي : انت كده هتدور على شبح 


عمر : لو كُليته وممكن اجيبلك اسمه 


علي : يبقى كده فل ... بس في ايه 


عمر : هقولك بعدين 


علي : انت مالك كده ... جاي لوحدك انهارده من غير ميرنا وجاي بدري 


عمر : حصل حوار كده قافلني من كل اللي في البيت 


علي : طب م تحكيلي في أي يمكن اساعدك


عمر : أنا مخنوق ومش قادر اتكلم يا علي


فاقت ميرنا وملقتهوش موجود فضلت ترن عليه بس هو مبيردش 


باب الاوضه خبط وقامت فتحته بسرعه وكانت بتحسبه هو بس طلعت سلمى


•تابع الفصل التالي "رواية سأحبك بالتأكيد" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات