رواية احببت صعيدية الفصل التاسع 9 بقلم وفاء يوسف

رواية احببت صعيدية الفصل التاسع

رواية احببت صعيدية الفصل التاسع

وقفناا عند سما لمه حطت زيت علي السلم ومسك كانت نازله نكمل. 

مسك. : اه ه ه ه

كلوا خرج من جوه الغرف

أسر بصدمة : مسسسسسك و جرى عليها

أسر بخضه : مسك قومي ايه اتاذيتي طاب ططيب فيكي حاجه

مسك : اه ه ه ضهري و رجلي يا أسر 

أسر. : طيب اهدي اهدي انا هتصل بدكتور. يلا يا بابا اتصل

محمود : انا رنيت اهوه

 أسر : دكتورة يا بابا دكتورة

 أسر شال مسك و دخلها الاوضة

و سما دخلت اوضتها

عند سما

سما : هههههههههه. تستاهل بقا. تاخد الحاجه اللي هكسب من وراها بلاوي ههههههه أسر ده الورقة الرابحة هههههههه

 عند مسك

مسك : اه ه ه ه. رجلي بتوجعني اوي

أسر و كاد انا يبكي : معلش و النبي استحمل الدكتورة جاية

محمود : احم احم هو دكتور الصراحة مش دكتورة

أسر : نعاااااااااااااااااااااااام دكتور.

محمود : اهدا يا ابني مفيش غيره لقيته

أسر : اللهم طولك يا روح

الدكتور جيه

 أسر : بسرعة يا دكتور شوف مالها

الدكتور : طب ممكن تخرجوا بره علشان اعرف اخد شغلي

 محمود خرج ماعدا. اسر

أسر : اشتغل يا دكتور و انا مش هضايقك

بعد ما كشف الدكتور. 

الدكتور : لاسف هي رجلها كانت على شوية و هتتكسر بس الحمد لله اتسترت

و هي دلوقتي هتاخد يومين. و تخف و هوصفلها الدوا ده لازم تجيبه و تأخذه في الوقت المحدد

أسر : تمام يا دكتور

 و مشى راح ورا الدكتور

  أسر ركب تاني فوق

أسر : بصي انا ثانيه هجبلك الدوا وارجع متتحركيش من مكانك 

مسك : حاضر

 خرج أسر بسرعة من الاوضة و ركب عربيته. و مشى. و بسرعة ركب محمود عند مسك

محمود : ها اخبارك بتوجعك

و في الحال تنفجر مسك من الضحك و محمود معاها

مسك : ههههههه. دول صدقوا هههههه

محمود : بجد هههههه انتي. ممثله بارعة

مسك : اومال ده انا مسك

 محمود : بس جدعة لحقتي

فلاش باك (تقريبا كان اسمها كده اني اروح للماضي شويه 😹😹) 

مسك كانت خارجة من من الاوضة. و شافت سما بتحط الزيت. مسك اتسحبت وراحت عند محمود

مسك : عمي. الغبي*ه حبيبت ابنك دي بتحطلي زيت على السم علشان أقع و اتكسر طبعا.

محمود : ايه اللي انتي بتقولي ده

مسك : و الله زي ما بقولك يا عمي كده بس انا لازم اربيها.

محمود : عندك حق قولي بقا خطتك. الجهنميه

مسك : هي بعد ما تدخل انا هنام آخر السلم و اقعد ابكي و اصرخ

محمود : موافق يلا بقا

مسك : بس اتفق مع دكتور. يا عمي انوا يقول اني ممكن كنت اتكسر.

محمود : من عنيا 

عودة. اللي الحاضر

محمود : بس و الاه فكره حلوه

مسك : مفيش احلا منك يا عمو بس لسه هتشوف كتير الا ماعلمتها تلبس هدومها دي من كتر العذاب ميبقاش اسمي مسك ههه

 محمود : طيب اقوم انا قبل ما يجي. اسر

. اسر. جيه. و ركب بسرعة عند مسك

أسر : انا جيت عاملة ايه دلوقتي

مسك : أحمد لله

أسر : طيب الحمد لله يلا علشان تخدي الدوا بقا. و قام ساندها على السرير

مسك : خلاص كفايه دوا بقا. ( الدوا ده مش دوا ده لبان بس على اساس انو دوا)

أسر : ده برشام مش اكتر يلا آخر واحده

مسك : طيب

 أسر : شطورة. يلا بقا علشان تنامي

مسك بطفولة : انا مش عايزة انام

أسر : لا لازم تنامي.لا و كمان في حضني شفتي بقا علشان انا تعبان يلا بقا

و خدها في حضنه مسك نامت بس أسر لاء و فضل. بيبص فيها

أسر. في نفسه : طيبفي زمتك يا شيخة جايبه الجمال ده منين يا رب.

و كأنني. عشقتها من دون علمي ولا اعرف ما حالي. تلخبطت أفكاري. و تراكمت نغمات قلبي على الم شكوكي يا الله

  و بعد شوية راحوا في النوم

  صحيت مسك.

مسك : أسر قوم عايزه اقوم

أسر : سبيني شوية

مسك : طاب شيل ايدك عني

أسر : تؤ تؤ مش هعرف انام من غيرك خليكي شويه

مسك : بس انا جعانة

أسر : فريرة و يكون جاهز

مسك : انا هعمل لوحدي

. اسر : ههههه و انتي مش قادرك تحركي رجلك كده و بعدين الخدم جايين ليه ها

 مسك : بس ايه الفرق

أسر غضب شديد واكن هينفجر :

أسر بصوت فحيح الأفعى جنب ودانها :    

مش هعيد تاني انتي مراتي و مش خدامة و لو تحبي اسبتلك هسبتلك

مسك خافت منه : لا خلاص انا اسفة 

أسر تمام. هنزل أقلهم حاضروا

أسر نزل قالهم. و طلع 

أسر : انتي بتعملي ايه

يتبع…. 

#بقلمي_وفـاء_يوسسف

#رواية_احببت_صعيديه

تفاعل وهنزل واحد تاني النهارده🌚❤

•تابع الفصل التالي “رواية احببت صعيدية” اضغط على اسم الرواية

أضف تعليق