رواية احببت صعيدية الفصل السادس عشر 16 بقلم وفاء يوسف

 رواية احببت صعيدية الفصل السادس عشر 

رواية احببت صعيدية الفصل السادس عشر 

محمود بخوف : انتي بتقولي ايه

مسك ببكاء : هو انا في واحد اتصل عليا و قال انو في مستشفى * **

محمود : طاب يلا بينا مستنيه ايه بسرعة ها

مسك ببكاء :ها يلا يلا

نزلو و ركبو العربيه 

بعد نص ساعة

محمود : دكتور المريض يوسف الشناوي موجود في فين

الممرضة : موجود في غرفة ******

محمود : تمام شكرا. و بص امسك و قال يلا

مسك ببكاء : ها يلا

وصلو لحد الاوضة

مسك بلهفة : دكتور ممكن ادخله

الدكتور : تمام بس متتاخريس

مسك بفرحة : تمام

دخلت مسك و هي. متوترة

مسك اول ما شافت أسر. نايم على السرير و الاجهزه حواليه 

و كتفه متصاب فضلة تبكي اووي. و قربت منه

مسك : أسر انت كويس

أسر بقرف : كويس

مسك ببكاء و اسف : طيب في حاجه وجعاك

أسر : لا

مسك : انت بتكلمني كده ليه

أسر : لا رد

مسك : أسر رد عليا بقا 

أسر : عايزة ايه

مسك باسف : طاب بص انا اسفة و الله مكنتش اقصد

أسر : تمام

مسك : تمام تمام ايه ده كلمني و النبي يا أسر

أسر : ما قلنا خلاص بتتاسفي على ايه ده حقك و انا اول ما أخف هعملك اللي انتي عايزاه

سمعته و كانو طعني بخنجر كانت الكلام صعب اوي متخيلتش انو ممكن يعملاه كانت روحي بتتسحب

مسك ببكاء زاد : أسر طاب سيبك من الكلام ده دلوقتي

أسر : لا رد

مسك : مسكة ايده بيديها الاتنين و اردفت و النبي يا أسر انسى دلوقتي كل اللي قولته انا اسفة بلاش معاملتك دي طاب بص انا مش هتكلم خالص في السيرة دي بس و النبي بلاش المعاملة دي

أسر بفرحة حاول يخبيها : تمام انا مسامحك

مسك ببكاء : بجد طاب طاب انت مش هتكلم بطريقة دي تاني صح

أسر بخبث : مش هتكلم بس بشرط و بيشاور على خده 

مسك من غير. تفكير بسته في خده

مسك : اه ه خلاص بوستك عايز ايه تاني

أسر بضحك : عاملته بسهولة كده

مسك و حست على نفسها :هو انا انا يعني على فكرة انت قليل الادب

أسر بضحك : بجد طيب فين قلة الدب في دي انا ممكن اعلمك

مسك بخجل : أسر بس احترم نفسك بقا

اسر بضيق : ماشي

مسك حست انو اتضايق

و راحت ضمته بسرعة

أسر فرح و قابلها بالحضن بأيد السليمه

بعد شويه

أسر : مش كفايه انا ضهري اتقلص

مسك : ماشي يلا بقا انا هروح اشوف انت هتخرج امتي

أسر بزعل : استنى بس خليكي شويه

مسك : لازم اشوف ولازم اتصل بسما نسيت اقولها معلش

أسر بضيق ‘ مسسسسك متجبيش سرتها دلوقتي فاهمة 

مسك :حاضر

مسك في نفسها : اكيد في حاجه ورا سما ده مش معقول يكون حب اكييد و انا لازم اعرف

خرجة مسك برا

محمود : هو بخير

مسك : الحمد لله بس انا عايزة اشوف هيخرج أمته

يوسف من ورا ضهرهم : انا لسه ماضي و جهزت كل حاجه و ينفع يخرج النهارده

محمود : يوسف اخبارك يا ابني عامل ايه

يوسف: الحمد لله يا عمي ازيك يا مدام مسك

مسك : الحمد لله

(يوسف صاحب عمر أسر يوسف جذاب و حلو من الاخر طويل بعضلات و عنيه زرقاا و بشرته خمريه الواد من الاخر يعني 😹😹) 

في اوضة سما 

بتكسر في كل حاجه

سما بغضب : بقا انا تعمل معايا كده و كمان تضربني قلم اه ه ه ه ه

عند مسك و اسر

مسك دخلت عند أسر

مسك : اسوري يلا بقا هنمشي النهارده

 أسر : اوك يلا بقا

مسك أسند عليا

أسر : لا مش هينفع نادي يوسف احسن تتاذي

مسك : بس يا أسر

أسر بمقاطعة : قلت هتتاذي انا تقيل عليكي يلا

مسك : حاضر

يوسف : اهلا اهلا يلا بقا ما هو انا شيال العيلة يلا ياخويا يلا

أسر بضحك : اومال لزمتك ايه

يوسف بضحك : امشي يا خويا امشي ما هو انا متهزء كده على طول

بعد شويه خرجوا من المستشفى و هم في الطريق

اه ه ه ه ه. مش تحاسب يا حدع انت

يوسف :مش انا بردوا اللي اشحاسب ماشية في نص. طريق و أحاسب انا

مسك نزلت بسرعة

مسك بفرحة : عااااااا رباب و حضنتها

رباب : يخرب عقلك عاملة ايه وحشتيني اوي اوي

مسك : و انتي كمان يا روحي

يوسف : اي ده اي ده يلا منك ليها على العربيه و كملو في البيت يلا.

مسك : طاب متزقش

روح : بيتك صح

مسك :يلا بس الاول و بعدين نتكلم

 بعد شويه وصلو البيت

و قعدوا كلهم و أخذوا القاعدة هزار و مسك عرفتها برباب

اه صحيح اعرفكم بيها ( رباب دي صحبت مسك المقرب اووي و بحكلها كل حاجه

  رباب بنت ببشره خمريه و عيون خضر مختلطة برمادي و قصيرة و هي تشبه مسك في المواصفات بس الفرق الملامح)

بعد شويه 

رباب : طيب انا لازم امشي الوقت اتأخر

مسك بزعل : ياريتك تقعدي شويه كمان بس مش عضغط عليكي بس هتيجي تاني

رباب : اكيد

يوسف : طيب استأذن انا بردوا و بكره اوصل الانسه رباب

رباب : لا لا انا هخد تاكسي

مسك : لا طبعا احسن انك تروحي مع يوسف 

رباب : تمام

يوسف : تمام

مسك : انت يا عم محمود روح ارتاح شويه و انا هطلع أسر فوق

محمود : تمام

مسك : يلا احج

أسر بضحك : اخرتهه يلا يا ستي

•تابع الفصل التالي “رواية احببت صعيدية” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق