رواية احببت صعيدية الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء يوسف

 رواية احببت صعيدية الفصل الثاني عشر 

رواية احببت صعيدية الفصل الثاني عشر 

كان الحب يملئه و بيما هي تجاريه

و كأن القلوب التفت اخيرا

بعد مسافة طويلة ابتعد عنها أسر

أسر : يلا بقا ننام علشان انا تعبان اوي و حضنك واحشني اوي

و بعدين شلها و حطها على السرير و اخدها في حضنه و طبع قبلة رقيقة خالص على رقبتها

و طبعا مسك مستسلمة لكل ده.

و بعد فتره نامو و بعد طبعا لمسات أسر ليه اللي مش قادر يتحكم فيها

و مسك سيباه خالص 

في الصبح

مسك صحيت فضلت بتبص على أسر وبتتامل فيه

أسر : بقالك ساعة بتتاملي فيا لدراجادي حلو انا

مسك يخجل : احم. لا انا بس مستنياك تقوم

أسر بخبث : ليه مستنياني يا ماسوكتي 

مسك : انت على فكرة قليل الادب انا بس كنت عايزة ننزل مع بعض على الفطار  

أسر فرح انها مهتمة بكده : أسر يلا بينا

مسك : يلا 

أسر ومسكها من خصرها : رايحة فين

مسك بتوتر و خجل : رايحة اخد شاور علشان انزل

أسر بخبث : طاب ايه

مسك : طاب ايه ايه

أسر بخبث : مش هتصبحي عليا

مسك : اها صباح الخير

أسر : نعم ياختي ده صباح

مسك : طاب عايز ايه

أسر بخبث و بيبص على شفايفها : كل خير

مسك : انت على فكرة قليل الادبو رايحة تمشي

أسر مسكها و قام و اخد شفايفها بين شفايفة و فضل يبوس فيهم لفترة طويلة

أسر : مش قلتلك كل خير ويلا بقا كفايه يلا خدي شور بقا

مسك جرت راحت تاخد شور. مسك خلصت و جهزت

أسر دخل بعديها على طول  

و بعد شويه خرج

أسر : يلا بقا

مسك و بصت ليه يلا

أسر : ايه ال ق ر ف. ده

مسك : ايه ده

أسر و مسك منديل و مسح لها شفايفها بعنف : مفيش حاجه من ده تاني فاهمة

مسك. و الدموع خلاص هتزل : فاهمة

أسر زعل عليها. و خدها في حضنه

أسر : ما يبقاش قلبك قاسي يا ماسوكتي ماشي و بلاش عياط. و ربنا ما هينفع و الا هعوض اللي عملته بحاجه هتعجبك اوي

مسك فهمت قصده ايه. و راحت نحيت الباب بسرعة

مسك : يلا بينا احج

أسر : شكلك فاهم يا نص

مسك : طبعا

 و بعد كده نزلو

أسر : صباح الخير يا بابا

محمود : صباح النور. يلا بقا تعالى افطر

مسك و جرت على محمود وحضنته

مسك : صباح الخير يا عمو

و فاجئة لقت. اسر جيه و مسكها من ايدها جامد وكانت هتتكسر

أسر بغضب : احنا مش هنفطر النهاردة و طلع فوق

مسك ببكاء : ايدي يا أسر هتتكسر

أسر :احسن خليها و رمها على السرير

مسك : أسر انت بتعمل ايه

أسر : انتي ازاي تحضنيه ازاي

مسك : و الله انا كان وحشني مش اكتر علشان من اسبوعين مش بكلم حد

أسر : بجد و ده يديك الحق تحضنية 

مسك. ببكاء شديد : وربنا انا مكنش قصدي

أسر و بيخلع الحزام. مكنش قصدك لا بجد

محمود كان في الوقت ده خرج وقال اسيبهم بس ماكنش متوقع كده

مسك : لا والنبي يا أسر ده بيوجع

أسر ولا كأنه سمع حاجه و خلع الحزام و فضل يض”رب فيها

مسك : لا و النبي يا أسر. انا اسفه اه ه ه ه ه ه ه ه أسر

و بعد شويه بعد عنها

و نزل على ركبتيه

مسك خلاص زي اللي فاقدة الوعي

مسك و هي تردد : انت طلعت زيهم انت طلعت زيهم أسر طلع زيهم انت طلعت زيهم ليه كده ليه

 أسر فاق من غضبه

أسر بخضة : مسك و جرى عليها

أسر : مسك و النبي انا اسف سامحيني انا اسف مكنتش بوعي

مسك : انت طلعت زيهم انت طلعت زيهم

أسر : هما مين دول

مسك : انت زيهم و اغمى عليها.

أسر : مسك فوقي خلاص و النبي فوقي بقا انا اسف طابا طاب انا هطلب الدكتور 

وطلب دكتورة بسرعة

بعد ما الدكتورة جت

. و كشفت عليه

أسر : ها طمنيني

الدكتورة : دي متعرضة لض”رب قاسي جدا و انا كتبت شويه علاج و أدوية ليها و طبعا حضرتك لو عايز تبلغ الشرطة بلغ لأنه ده المفروض

أسر : تمام يا دكتور. و خد الأدوية و ووصل الدكتورة

مسك بعد شويه فاقت. و أسر كان قاعد جنبها

أسر بحب : حمدلله على سلامتك

مسك بخوف : ابعد عني 

أسر : ششششش متخفيش ده غصب عني لحظة غضب والله 

مسك : انت طلعت زيهم صح

أسر : لا طبعا انا احسن بس و الله غصب عني انا بس مستحملتش اشوفك في حضن واحد غيري

مسك: حضن واحد غيرك ازاي ما هو كده كده هنطلق و هبق في حضن واحد غيرك

أسر كان هيجن من كلامها

وقام قايم وفضل

•تابع الفصل التالي “رواية احببت صعيدية” اضغط على اسم الرواية 

أضف تعليق